Tüketici Her Zaman Haklımıdır? (Tartışılır)

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Öncelikle belirteyim, Fethiye de Çiftlik Bölgesinde bir Yörük çadırı müzesinde ilk defa bir yazı görmüştüm ve işletme sahibi müzenin duvarına

Her müşteri, Her zaman haklı değildir

Yazmayı uygun görmüş. Bizim kültürümüze göre ''Müşteri her zaman haklıdır'' dense de, Sanırım bu deyiş, insanlarda AHLAK kavramının halen var olduğu, yüksek seviyede olduğu dönemle için geçerliymiş diye düşünüyorum.

Günümüz koşullarında artık her şey öyle KURUMSAL hal aldı ki, daha önce de bir kaç kere dile getirdiğim üzere Kurumsallaştıkça insanlığımızı yitiriyoruz diye de düşünmeden edemiyorum.

''Nereden çıktı şimdi bu?'' derseniz eğer, Mitsubishi klimalardan son dönemlerde gelen gaz akış sesi şikayetleri üzerine araştırmalar yaparken, Şikayetvar sitesinde aşağıdaki şikayet kaydını gördüm ve bu konuyu açmaya gerek gördüm.

https://www.sikayetvar.com/mitsubishi-electric-teknik-servis-ucreti-fahis

Şimdi değerli arkadaşlar; sürekli üzerinde durduğum üzere HAK en önemli kavramdır bizim düsturumuzda, bu doğrultuda bu arkadaşımızın şikayetinde bence kesinlikle hak yoktur.

ME ile ilgili serzenişlerim vardır, lakin az çok beni tanıdığınız üzere hiç bir markaya karşı bir düşmanlığım da takıntım da yoktur. Bu anlamda ME servisinin talep ettiği bedelin kesinlikle gayet makul olduğu ve hatta bazı emsallere göre daha da düşük bir ücret olduğunu belirtmek isterim.

Ben X marka klima demontaj/Remontaj hizmetini 250TL dolaylarında veririm hem de rut bölgelerde olmasa dahi, Bu koşullarda 50km mesafede bu hizmeti verip 200TL istemeleri de bence anormal bir durum değil.

Arkadaş emsal olarak ''X servis 60TL ye söktü de, bu servis neden 200TL istiyor, ben mağdurum'' demiş, YOK ARTIK  :yuh: diyorum.

Her şeyden evvel SÖKMEK ile TAKMAK arasındaki farkı idrak edememiş bence bu arkadaşımız.

Sökmek dediğin şey, gidip gazı toplayıp bağlantıları ayırıp klimayı duvardan indirmekten başka bir şey değil. Takmak ise bu enerji ve zamanın neredeyse 3 katı fazla zaman ve enerji alır.

Arkadaşımız konuyu sadece kendisine verilecek hizmetten ibaret olarak değerlendirmiş, Peki o bölgeye intikal etmek için gidiş geliş harcanan sadece 2 - 2.5 saatlik yol süresinde acaba kaç iş yapıp kaç TL kazanırdı servis bunu düşünmüşmüdür? 

Nalıncı keseri gibi hep kendimize yontmamalıyız arkadaşlar.

O halde;

BU MÜŞTERİ HAKLI DEĞİL (Benim gözümde) 

Sizlerin düşüncesi nedir?
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,258
Guzel Bır Yazı Olmus Ellerıne Saglık

Alısverıste Yaparken Oyle Insanlarla Karsılasıyorum Anlatamam

Gecen Gun Yogurdu Yarısını Yemıs Sonra Markete Getırmıs

EEEE Bu Yogurt Ekşi

Dukkan Sahıbı Olsam Dırek Dalardım  :kırbaç:
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
https://www.sikayetvar.com/mitsubishi-electric-bu-kadar-da-kalitesiz-plastik-olmaz-ki

Bu konu da tartışmaya açık, Bahsi geçen çeneler yük taşımaz, gerilimde durmaz, askıya alacak hiç bir negatif unsur da yoktur, Nasıl kendiliğinden kırılır?
 
S Çevrimdışı

sertace

Yeni Üye
2 Eki 2017
20
Müşteri her zaman haklı değildir ama her zaman memnun edilmelidir...
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
sertace' Alıntı:
Müşteri her zaman haklı değildir ama her zaman memnun edilmelidir...

Bahse konu arkadaşın memnun edilmesi için çaba sarfetmeye gerek yoktur zira bu yaptığı aba altından sopa göstermektir.

''Siz benim istediğim fiyata yapmadınız, ben de sizi sosyal mecraya şikayet ettim' in Türkçesidir, İş'in hakkı olan Parayı öderse memnun kalacağı hizmeti alabilir...
 
The_SreT Çevrimdışı

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,135
Şimdi yazıyı okudum burada ne servisin kabahati var nede müşterinin. Öncelikle Tarsus gibi büyük bir ilçede servis olmaması bir eksiklik bence. Tarsusta bir servis olsa heralde fiyat daha uygun olurdu. Servise gelirsek adam ne yapsın , en yakın servis diye belli ki bunlara havale edilmiş bu iş , 50 km yol büyük zaman kaybı , takmak ise sökmekten daha çok işçilik gerektiriyor. Heralde müşteri bunun bilincinde değil , servis tarafından bu müşteriye bildirildi mi , bildirilmedi mi onuda bilmiyoruz.

Yani buradaki olayı Nasrettin Hocanın bir sözüyle özetleyebilirim. Sende haklısın , eee sende haklısın.
 
S Çevrimdışı

sertace

Yeni Üye
2 Eki 2017
20
Ado' Alıntı:
sertace' Alıntı:
Müşteri her zaman haklı değildir ama her zaman memnun edilmelidir...

Bahse konu arkadaşın memnun edilmesi için çaba sarfetmeye gerek yoktur zira bu yaptığı aba altından sopa göstermektir.

''Siz benim istediğim fiyata yapmadınız, ben de sizi sosyal mecraya şikayet ettim' in Türkçesidir, İş'in hakkı olan Parayı öderse memnun kalacağı hizmeti alabilir...

Bu şekilde davranılırsa yanında 20 müşteri daha götürür ( araştırmalar sonucunda çıkan ortalama). Firma olarak lanet olsun al al al dendiği andır ama yapılması zorunludur. Daha sonra CRM'e kaydedersin kürdan bile satmasın o ayri ?
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
sertace' Alıntı:
Ado' Alıntı:
sertace' Alıntı:
Müşteri her zaman haklı değildir ama her zaman memnun edilmelidir...

Bahse konu arkadaşın memnun edilmesi için çaba sarfetmeye gerek yoktur zira bu yaptığı aba altından sopa göstermektir.

''Siz benim istediğim fiyata yapmadınız, ben de sizi sosyal mecraya şikayet ettim' in Türkçesidir, İş'in hakkı olan Parayı öderse memnun kalacağı hizmeti alabilir...

Bu şekilde davranılırsa yanında 20 müşteri daha götürür ( araştırmalar sonucunda çıkan ortalama). Firma olarak lanet olsun al al al dendiği andır ama yapılması zorunludur. Daha sonra CRM'e kaydedersin kürdan bile satmasın o ayri ?

Demek ki çok aynı bakmıyoruz olaylara, Firmam ile de bu nedenle oldukça ters düşmüşümdür zira KOŞULSUZ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ der, Tüketici değişim ister, Servis firmaya iletir, Firma OLMAZ der, Sonra tüketici sosyal mecraya yazınca firma DEĞİŞTİRİN DEĞİŞTİRİN der, ürün değişir ve Tükeciye OLMAZ dedirtilen servis o tüketicinin evine DEĞİŞEN ürünü götürür, Tüketici bıyıkaltından KODUMMU gülüşü atar konu kapanır. Bu işleyiş yıllarca böyle devam etti halen de ediyor.

Bu anlamda şu bir gerçektir ki şikayet siteleri ve sosyal mecralar tüketicinin haklı HAKSIZ silahı haline dönmüş durumda lakin tabii ki sosyal mecralar HAK HUKUK ayırmadan ''Yeterki yazsınlar'' derdinde oldukları iin bu döngü onlaın da işine geliyor o da apayrı bir konu.

Ben ise haksız şikayetini bu mecralara taşıyan hiç bir tüketicinin işini yapmadım yapmam da. İsteyen firma verdiği yetkileri benden alabilir zerre kadar da umurumda değildir.

Bir klima ustası 2500TL maaş alıyor, Bu paranın altında çalışan adamın yaptığı işten hayır gelmiyor ki bu iş ile uğraşanlar az çok bilirler klima hem ağır hem uzun süreli hem de her işte olduğu gibi yüksek teknik bilgi gerektiren bir iş, bu nedenle asgari ücretli birini çalıştırmanız, çalıştırsanızda hayır beklemeniz mümkün değil.

Yanına verdiğiniz adam da asgari ücretli veya sırf asgari ücretli olmasın diye 1500-1600TL maaşlı çalışan adam (Asgari ücret tanımı psikolojik negatif etki yarattığı için ödeyemiyoruz biz kendi sekötrümüzde) 

Altlarına verdiğiniz araba 20.30 bin TL

Servisi sadece açabilmek yaptığınız yatırım yaklaşık 200.000TL 

15 kişilik ortalama bir serviste ortalama sabit gider aylık yaklaşık 40.000TL 

Ben yetkili servis olarak tüm bu yatırımı yapıp bütün riski üstleneceğim ama tüketici HAKKIM olan parayı vermemek için şikayet kozunu kullanacak.

Bir gün bir tüketicinin yüzüne söylemiştim, o zamanlar Obama vardı başkan olarak. Dedim ki ''İstiyorsanız Obamaya şikayet edin bu koşullarla yapmayacağım bu işi''

Ve yapmadım.

Servisler de afedersiniz hayvan değil azizim, Biz de insan halinden anlarız, bu anlamda karşılıksız yüzlerce binlerce iş yapmışızdır bu güne kadar, lakin Konuya örnekteki cehalet ile, konuyu araştırıp soruşturmadan, Yapılan işin içeriği hakkında zerre bilgisi olmayan birisinin ''MAĞDURUM'' edebiyatı yapması hiç bir şekilde HAK değildir.

Bir bayan personelimiz vardı, O zamanlar ben Elektronik Atölye Şefiydim, Bu bayan arkadaşımız ARÇELİK marka arızalı fırını için illa değiştirilsin diye gitmediği yer, çalmadığı kapı kalmadı. O nereye şikayet etti ise aynı servis aradı ve değiştirmiyoruz dedi. Bayan arkadaşımız inatla başka kapıları çalıp şikayet etti ve aynı servis arayıp değiştirmiyoruz dedi. Bu döngü 5-6 kere tekrar etti ve en son ARÇELİK müşteri hizmetlerinden bizim bayan personeli arayarak Ürün değişimi yapmayacaklarını ancak BİR DAHA ARÇELİK ÜRÜN ALMAMAK KAYDI İLE ücret iadesi yapacaklarını söylediler.

Kim ne derse desin ben buna ilkeli duruş derim zira biz de biliyoruz ki gerçekten o fırının değ*işmesini gerektirecek bir şey yoktu. Bizim kurumda değişimlerin çok çabuk kabul edilmesinden ve değişimlerde hep (Gneelde) üst modellerin gelmesinden etkilenen personel, ''Dur yaa benimde evdeki fırın eskidi biraz bende değiştirteyim'' diyerek konuya başlamıştı ve şikayet gerekçesi de ispatı kolay mümkün olmayan 'İyi pişirmiyor' du.

Diyeceğim o ki, Bizim kız ne kadar haksız ise, bu şikayet eden arkadaş da o derece haksız ve bu koşullar dışında hizmet verilmemeli. Umarım firma dik durur servisini ezmez. 

Hakkı olan tüketicinin zaten hakkı verildiği ve kendisi için arka planda biz de taktik ve strateji paylaşarak destek olduğumuz için bir öağduriyet doğmuyor. Ancak akademik eğitimlerde sürekli bize empoze edilen KAZAN/KAZAN formülü tutmuyorsa denge bozuluyor maalesef. Bu durumda Servis kazanmayacaksa, Tüketici de kazanamayacaktır.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
The_SreT' Alıntı:
Şimdi yazıyı okudum burada ne servisin kabahati var nede müşterinin. Öncelikle Tarsus gibi büyük bir ilçede servis olmaması bir eksiklik bence. Tarsusta bir servis olsa heralde fiyat daha uygun olurdu. Servise gelirsek adam ne yapsın , en yakın servis diye belli ki bunlara havale edilmiş bu iş , 50 km yol büyük zaman kaybı , takmak ise sökmekten daha çok işçilik gerektiriyor. Heralde müşteri bunun bilincinde değil , servis tarafından bu müşteriye bildirildi mi , bildirilmedi mi onuda bilmiyoruz.

Yani buradaki olayı Nasrettin Hocanın bir sözüyle özetleyebilirim. Sende haklısın , eee sende haklısın.

Biz 65.000 Nüfuslu ilçelere bile servis açtıralım diye mücadele ederken, neredeyse 350.000 nüfuslu ilçede servis olmaması ayrı bir dramaymış. Sorun şu ki o bölgede servis olsa da bir şey değişmezdi zira zaten istenen para aslında montaj bedeline denk. Yani Klima montaj bedeli standartlar dahilinde 180TL dir. adamlar 200TL istemiş yani git gel 100km yi neredeyse yok saymışlar.

Yine de haklısınız bölgede servis olsaydı belki pazarlık hatır gönül 150TL ye yaptırırlardı.

Lakin söküm bedeli olan 60TL ile kıyaslayan tüketicinin bundan da mutlu olacağını pek sanmıyorum ben @The_SreT :kıskıs:
 
The_SreT Çevrimdışı

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,135
Tüketici bunu 60 tl ye söktürdüm 60 tl ye takacaksınız diye düşünüyosa büyük hayal kırıklığına uğrar [emoji2] büyük ihtimalle garanti gitmesin diye servisin takmasını istiyor ama madem pahalı geliyor dışardan başka bir klimacıya taktırsın. Zaten fiyat sordurduğunda 120 tl den aşağı bir fiyat alacağını sanmıyorum , oda ne kadar sağlıklı olur tartışılır , tabi garantide gider.
 
R Çevrimdışı

ruzgar

Yeni Üye
30 Tem 2017
221
Batman Me servisi 66 tl ye söküyorsa montajında 120 tl gibi yapılması normal.25 tl de yol ücreti olsa hadi 150 diyelim..Ek bir maliyet yoksa tabii.

Son cümleye dikkat edelim "ya da Tarsus'a da servis açılsın."

Şimdi aynı montaj Tarsus da olsa ne kadara yapılır? Fazla olmasının nedeni mesafe mi yoksa ücret standart mı?

Servisiyle müsteri iliskileriyle olumlu izlenim birakan bir firmanın malını sattığı müşteriye bu gibi konularda yardımcı olması beklenir.Herkes biliyor ki "me" nin fiyatlarınin yüksekliğinde kalitenin yanında çözüm odaklı servis anlayışının da payı var.

Öte yandan kışın 150 bin, yazın 500 bin nüfuslu Fethiye'de tek servis var diye yakınırken Tarsus'ta hiç olmaması da ilginç.

Sonuç olarak müsteriye hak veriyorum zaten firma da şikayeti çözmüştür diye düşünüyorum.
 
R Çevrimdışı

ruzgar

Yeni Üye
30 Tem 2017
221
@ado

250 tl gibi bir montaj işin zorluğuna göre değismekle birlikte genel olarak fazla..Hele ki bu sizin sattığınız bir klimaysa...Youtube da Rusların karda kışta iple asılarak yaptıgı mhi montajlarını izlemişsinizdir mutlaka..Eğer öyle bir iş yapıyorsanız sonuna kadar helal olsun 250 tl..

Örneğin benim evin montajı çok kolay oldu..Onceki klimanın delik yeri vardı zaten duvarin arkasına da boy hizasinda montaj yaptilar..15 dakika vakum toplam 45 dk sürmedi.

Benim eski klimayi beko 46d 12 bin btu 550 tl ye bir bayana satmıştım.Kendisi klimaciyla birlikte geldi burdaki klimayi kontrol ettiler aldilar gittiler..Sanırım 100 tl ye anlaşmıştı.Çünku benle pazarlik yaparken klimaciya da para verecegim diyordu.Alacağı klimanın yarısi kadar montaj parası kimse vermez herhalde..
 
R Çevrimdışı

ruzgar

Yeni Üye
30 Tem 2017
221
Ado' Alıntı:
https://www.sikayetvar.com/mitsubishi-electric-bu-kadar-da-kalitesiz-plastik-olmaz-ki

Bu konu da tartışmaya açık, Bahsi geçen çeneler yük taşımaz, gerilimde durmaz, askıya alacak hiç bir negatif unsur da yoktur, Nasıl kendiliğinden kırılır?

Çok güldüm..Klima gercekten dökülmüş..:)) Firma spreyden demiş.Müşteri de diyor ki bakımı siz yaptınız..Tabii kim haklı bilemeyiz de bana sprey öyle yapmaz gibi geldi..:))
 
R Çevrimdışı

ruzgar

Yeni Üye
30 Tem 2017
221
Ado' Alıntı:
Kim ne derse desin ben buna ilkeli duruş derim zira biz de biliyoruz ki gerçekten o fırının değ*işmesini gerektirecek bir şey yoktu. Bizim kurumda değişimlerin çok çabuk kabul edilmesinden ve değişimlerde hep (Gneelde) üst modellerin gelmesinden etkilenen personel, ''Dur yaa benimde evdeki fırın eskidi biraz bende değiştirteyim'' diyerek konuya başlamıştı ve şikayet gerekçesi de ispatı kolay mümkün olmayan 'İyi pişirmiyor' du.

Yanlış anlamadım değil mi? Kadın eskidiği icin bilerek ve isteyerek fırını değistirmek istedi..Bahane olarak da iyi pisirmiyor gerekcesini uydurdu.Bu düsüncesini de alanen sizinle paylastı.

Yoksa bu sizin düsünceniz mi?

Böyle bir insan bu düsüncesiyle sizinle birlikte aynı is ortamında nasıl çalışabildi.Gerçi düşünce de de kalmamış hicbir sorunu olmayan fırını inat edip degistirmiş.Yani böyle bir kadın çalışma arkadaşım olsa herhalde olabildiğince uzak dururdum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri