Tüketici Hakem Heyeti Bilirkişi Süresi

F Çevrimdışı

faikkivrak

Yeni Üye
29 Nis 2023
23
23
Merhabalar, Asus VG248QG modelli bir monitörüm var. Monitörümde önce ölü piksel daha sonra da led parlaması ya da yanması sorunu (emin değilim ne olduğundan) yaşadım. 6 ayı geçmesi nedeni ile Asus ile iletişime geçtiğimde 6 siyah ölü pikselin altındaki ölü piksel garantiden yararlanamaz cevabı aldım. 3 ölü pikselim vardı. Tabii bu 6 piksel ayağı bilinçli tüketiciye sökmez. Ben de direkt olarak tüketici hakem heyetine başvurumu yaptım. Bu süreçte piksel parlaması/yanığı dediğin sorun da ortaya çıktı. Karşı taraf savunma göndermemiş. Bilirkişi görüşü istenmiş. Buraya kadar sorun yok ancak ben şu anda evimden 600 km uzaktayım ve finaller 18 Haziran’da son bulacak. Bilirkişi incelese beni haklı bulacağından eminim ancak örneğin yarın ararsa süre uzatmasını talep edeceğim bu da en fazla 30 gün diye biliyorum. O da 11 Haziran’a tekabül ediyor. Bu durumda bilirkişiye ya da hakem heyetine durumu aktaran bir dilekçe göndersem yardımcı olabilirler mi? Ya da ne yapmalıyım? Elimde kanıt niteliğinde videolar var ancak bilirkişi mutlaka görmek ister ürünü. 2.5 ayda bilirkişi sürecine geçilmez, okuldan dönünce ancak bilirkişi atanır diyordum ama bu biraz hızlı olunca böyle bir durum oluştu. Önerilerinizi bekliyorum.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Kişisel görüşüm en sağlıklı cevabı doğrudan karara ilişkin Tüketici hakem heyetinin iletişim biriminden almanız. Burada bizim paylaştığımız içtihati bilgi olabilir ancak kurumun nasıl hareket edeceğini bağlamayabilir. O yüzden söz konusu heyetin kalemi v.s. gibi bir iletişim birimi ile iletişime geçmeyi denediniz mi?

Detaylı ve doğru bilgi paylaşımı için Müşteki Müşteki üstadımızı etiketleyelim.
 
F Çevrimdışı

faikkivrak

Yeni Üye
29 Nis 2023
23
23
Eviniz de kimse yok mu yada güvendiğiniz biri
Sizin yerinize bir başkası cihazı bilirkişiye ulaştırabilir.
Annem ve babam var ancak yaşlarından dolayı pek anlamazlar. Bir de bizim ilçede hakem heyeti olmadığı için ikametime göre en yakın thh veriliyor o da 100 km uzakta, gidin verin desem bile onlara eziyet olur :(.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Annem ve babam var ancak yaşlarından dolayı pek anlamazlar. Bir de bizim ilçede hakem heyeti olmadığı için ikametime göre en yakın thh veriliyor o da 100 km uzakta, gidin verin desem bile onlara eziyet olur :(.
Bir arkadaşın yada akraba vs rica et evden alıp götürsün.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Bunların hiçbiri yok maalesef. Eğer süre uzatamazsak gideceğim mecbur. Henüz bilirkişi aramadı. Umarım birkaç gün daha aramaz…
Ben konuyu farklı bir boyuta taşımak istiyorum. Süreci hiç yaşamadığım için net konuşamıyorum. Bilirkişi her zaman cihazı kendisine mi ister? Örneğin Gayrimenkul davalarında bilirkişi mahkeme dosyasından reddiyat dahilinde yol v.s. harcırahını alır ve yerinde işlem yapar. Böyle bir seçenek olma ihtimali yok mudur?

İşte burada da bir önceki mesajımı hatırlatmak istiyorum. En net yanıtı kurumun kendisi verecektir.
 
F Çevrimdışı

faikkivrak

Yeni Üye
29 Nis 2023
23
23
Ben konuyu farklı bir boyuta taşımak istiyorum. Süreci hiç yaşamadığım için net konuşamıyorum. Bilirkişi her zaman cihazı kendisine mi ister? Örneğin Gayrimenkul davalarında bilirkişi mahkeme dosyasından reddiyat dahilinde yol v.s. harcırahını alır ve yerinde işlem yapar. Böyle bir seçenek olma ihtimali yok mudur?

İşte burada da bir önceki mesajımı hatırlatmak istiyorum. En net yanıtı kurumun kendisi verecektir.
Haklısınız. Daha önce evime kadar gelen de oldu, kendine çağıran da oldu. Bence bu durum bilirkişiden bilirkişiye değişiyor. Belki masraflarını alıyorlardır.
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
382

Kişisel görüşüm en sağlıklı cevabı doğrudan karara ilişkin Tüketici hakem heyetinin iletişim biriminden almanız. Burada bizim paylaştığımız içtihati bilgi olabilir ancak kurumun nasıl hareket edeceğini bağlamayabilir. O yüzden söz konusu heyetin kalemi v.s. gibi bir iletişim birimi ile iletişime geçmeyi denediniz mi?

Detaylı ve doğru bilgi paylaşımı için Müşteki Müşteki üstadımızı etiketleyelim.

Estağfurulah. Değersiz fikirlerimi paylaşayım.

Bilirkişi incelemesine başvurulduysa gayet tabi cihazı belirtilen şekilde teslim etmeniz gerekecek. Bu noktada esneklik tanıyacaklarını sanmıyorum. Cihazı bir şekilde ulaştırın. Garanti şartları belgesinde söyledikleri hususun bulunup bulunmadığını da mutlaka incelemeniz gerekiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt