2017 yılında Trendyol'un Elektronik kategorisinde ilk televizyon satışı gerçekleştiren firmalardan birinde çalışıyordum. Şuan da çalıştığım firmayla da Philips, Samsung, LG marka televizyonlarda birçok ürünümüz sürekli olarak buybox kazananlar listesindedir.
Bu şikayete yanıt vermek için üye oldum. Siparişi hangi tedarikçiden verdiniz bilmiyorum ve herhangi bir tedarikçiyi savunmuyor / korumuyorum.
Kargolanmış ürünü geri çekilmesi gibi bir yetki hiçbir tedarikçi firmada bulunuyor. Trendyol kargo gönderi kodu kullanıldıktan sonra, kargo firması üzerinde herhangi bir söz hakkımız olmuyor. Teslimatı hızlandırma ve benzeri durumlarda da, teslimat adresini değiştirme gibi durumlarda da söz hakkımız yok / yetkimiz yok.
Trendyol çağrı merkezinde çalışan personellerin, müşteriler yanlış yönlendirdiğini tedarikçi olarak biliyor, deneyimliyor, Trendyol'a bildiriyoruz. Henüz kalıcı bir çözüm üretilemedi.
Kargolandı statüsündeki bir siparişin geri dönmesi, siparişin iptal edilebilmesi için, tek ihtimal kalıyor. Müşterinin Trendyol Çağrı Merkezi ile iletişime geçerek, siparişi iptal etme talebi iletmesi veya iptal etmeyle ilgili tehdit vari cümleler sarf etmesidir. Çağrı merkezindeki personel sizin diyalogunuza istinaden, "müşteri talebiyle iptal" sebebiyle ücret iadesi gerçekleştirir. **Bu işlemin yapılmasının da oldukça büyük sorunlar yaşattığını Trendyol'a bildirdik, yaklaşık 1 yıldır benim çalıştığım şirketin gönderilerinde, kargodaki ürünün taşıma süresi kargo firmaları için 8 gün, lojistik firmaları için 13 günü geçmediyse iptal edilmiyor.** Çünkü kargodaki malın ücret iadesini yapmış olmalarına rağmen, lojistik operasyonuna zamanında müdahale edilemiyor. Ücret iadesi yapılmış müşteriye, kargodaki ürünü teslim ediyorlar.. Sonrasında müşterinin insiyatifinde ürünü geri almaya çalışıyoruz.