Aracın güvenliği ile kaporta sağlamlığı çok farklı şeyler. Alman araçları da dahil, hiçbir marka kaporta sağlamlığı ile övünmez. Bazı şeyler, özellikle de sanayi esnafı arasında, şehir efsanesi haline gelmiş durumda.vallahi kardeşim bende alman araçları taraftarıyım can güvenliği daha önemli honda toyota gibi araçlar kağıt gibi kaporta arabanın fabrikası varda insanın fabrikası yok önce güvenlik derim
Ülkemizde araba tercihi işi elti,görümce,kayınco,enişte,konu komşunun tavsiyelerine göre yürümekte.Aracın güvenliği ile kaporta sağlamlığı çok farklı şeyler. Alman araçları da dahil, hiçbir marka kaporta sağlamlığı ile övünmez. Bazı şeyler, özellikle de sanayi esnafı arasında, şehir efsanesi haline gelmiş durumda.
Sayın Sota ülkemizde hangi alanda böyle bir işleyiş yok ki? Maalesef insanımızın kendi için araştırıp öğrenmek konusunda bir eksikliği var. Kimse kendisi araştırıp öğrenip değerlendirmek istemiyor. Belki yanlış bir sonuca ulaşmaktan korkuyor, belki özgüven eksikliği ama bu ülkede çoğu şey kulaktan dolma bilgilerle döndüğü için bence arabada da bunun olması normal. Kronik sorun da aslında korkulacak bir şey değil pek. Bir arabanın bir kere adı çıktı mı artık kimse ona dokunmak istemiyor ama otomobil şirketleri mahalle esnafı değil, tabi ki sorunlu parçaları revize edip sattıkları çoğu araçta değişimini sağlıyor ve gelecekte olacak problemlerin önüne geçmeye çalışıyor. Bir otomobil hakkında bunun şöyle bir kusuru varmış diye duyduktan bir kaç sene sonra güncel üretimleri incelerseniz, büyük ihtimalle aynı kronik hataları göremeyeceksiniz. O yüzden sıfır araba alacaklara ben yeni modeli ilk 1-2 yılında almamalarını öneririm ilk model yıllarında ortaya çıkan kusurlu parçaların revizyonlu, sıkıntısız olanlarına geçilmiş haliyle sahip olmak için.Ülkemizde araba tercihi işi elti,görümce,kayınco,enişte,konu komşunun tavsiyelerine göre yürümekte.
+Şu marka model arabayı alma
- Neden
+ Kronik yağ soğutucu patlatma problemi varmış
O parça sanki belirli ömrü yokmuş gibi bu mevzu şehir efsanesine döner ve o model araç linç edilerek piyasası bitirilir.
Mesela Fiat Egea benzinli modelleri yağı yakmıyor içiyor. Arkadaş sıfır olarak yeni aldı 6500km 1lt yakın yağ eksiltti.
Bu sorunu halk arasında kimse konuşmuyor neden az yakıyor.
Hocam prim beklentisi derken değerlenecek beklentisi olayından mı bahsediyorsunuz? Kusura bakmayın otomobil konusunda çok teknik bilgim olsa da sanayiye gitsem kimseyle iletişim kuramam, halk arasında kullanılan otomobil tabirlerini ve konuşmasını hiç anlamam.Bu sorunun temelinde şu yanlış düşünce var. Araca binip, prim yapması beklentisi içine girmek.
yoksa bizim millet bildiğin cin.
+Bilmiyor mu WAG grubunun DSG şanzımanın başına iş açacağını.
-Biliyor
+O zaman neden alıyor
-Tamamen Prim beklentisi
Diğer yandan yanlış yönelim nedeniyle bizi donanıma boğacak sorunsuz araçlar Türkiye pazarına getirilmiyor.
Evet değerlenme beklentisi.Hocam prim beklentisi derken değerlenecek beklentisi olayından mı bahsediyorsunuz? Kusura bakmayın otomobil konusunda çok teknik bilgim olsa da sanayiye gitsem kimseyle iletişim kuramam, halk arasında kullanılan otomobil tabirlerini ve konuşmasını hiç anlamam.
Geçen yüzyılda öyleydi...99 larda arkadaşımın annesinde Suzuki Swift vardı. Kırılan yan aynası için Japonya'dan 1 ay parça beklediler.