satıcı internetten alınan ekran kartı iadesini kabul etmiyor

R Çevrimdışı

ralf34

Yeni Üye
8 Eki 2021
14
merhaba 11/09/2025 tarihinde N11 com sitesinde bir mağazadan 24000 tl ekran kartı satın aldım. Satıcıya satın almadan önce ürün kapalı kutuda garantili faturalı mı diye sordum olumlu cevap verdi. Ekran kartı bana ulaştı ancak ne yazılı olarak ne e posta olarak nede n11 sipariş sayfası üzerinden faturası bana ulaştırılmadı. bende ürünü bana geldiği gün bilgisayarıma takmadan sadece ambalajını açıp içinde ne olduğuna baktıktan sonra (ekran kartının üstendeki jelatini ve garanti etiketlerine dokunmadım), eksiksiz kutu içeriği ile n11 den iade talebi oluşturup kod aldıktan sonra geri kargoya verdim. sorun şu n11 bugün 15.09 tarihinde beni aradı ekran kartının paketini açtığım için iadenin mağaza tarafından kabul edilmediğini ve bana geri gönderileceğini söyledi. bende ürün faturası olmadığı dolayısı ile garantisi olmadığını bu yüzden iade ettiğimi söyledim. n11 müşteri temsilcisi sipariş gününden başlayarak satıcının fatura iletmek için 7 gün süresi var dedi. ayrıca iade talebim için ekran kartı bana geldikten sonra ekran kartını servisine göndermemi ve eğer servis ekran bozuk yada arızalıdır derse iade alabilirsin dedi. benim 14 gün iade hakkım yok mu? şuan ne yapabilirim satıcı halen daha faturayı yollamadı. servise gönderip oradan iade kararı almak bana saçma geliyor.
 
Xentios Çevrimdışı

Xentios

Yeni Üye
7 Eyl 2025
21
44
2023 yılında Hepsibura'dan ekran kartı almıştım , aşırı gürültülü çalışıyordu ve açıp kullanmış olduğum halde iade aldılar.

Yalnız bu geçen sürede bu iade kanunları değiştiğini biliyorum ama detaylarına hakim değilim. (Ayrıca satıcı Hepsiburada olunca bu tarz konular tüketici lehine daha olumlu sonuçlanıyor)

Son olarak kanun ve sizin tüketici hakkınızdan bağımsız olarak bireyselde ben bu tarz ürünlerde açıldıktan sonra koşulsuz iade konusuna karşıyım. Kanunlar 30 yıl önceki ürünlere göre düzenleniyor ama aynı alışveriş koşulları artık geçerli değil. Hem ürünün detaylarına erişmek daha kolay hem de bu tarz ürünlerde alıcının hile yapması çok kolay.
 
R Çevrimdışı

ralf34

Yeni Üye
8 Eki 2021
14
yarın bana kargo geldiğinde ne yapıyım almayıp geri mi göndereyim

2023 yılında Hepsibura'dan ekran kartı almıştım , aşırı gürültülü çalışıyordu ve açıp kullanmış olduğum halde iade aldılar.

Yalnız bu geçen sürede bu iade kanunları değiştiğini biliyorum ama detaylarına hakim değilim. (Ayrıca satıcı Hepsiburada olunca bu tarz konular tüketici lehine daha olumlu sonuçlanıyor)

Son olarak kanun ve sizin tüketici hakkınızdan bağımsız olarak bireyselde ben bu tarz ürünlerde açıldıktan sonra koşulsuz iade konusuna karşıyım. Kanunlar 30 yıl önceki ürünlere göre düzenleniyor ama aynı alışveriş koşulları artık geçerli değil. Hem ürünün detaylarına erişmek daha kolay hem de bu tarz ürünlerde alıcının hile yapması çok kolay.
ben hukuk yolu ile halletmeye çalışıyorum siz başınıza benzer durum gelince kendi bildiğinizi yaparsınız iyi günler
 
Son düzenleme:
S Çevrimdışı

sorunadam 

Aktif Üye
1 May 2023
166
43
213 numaralı Vergi usul kanununun 231. madde 5. bendine göre firmalar mal veya hizmetin teslim tarihinden itibaren 7 gün içerisinde fatura kesmek zorundalar.

firmaya mesaj atın, teslim tarihinden itibaren 7 gün hesaplayıp tekabül eden güne kadar ürünün seri numarasının yazdığı faturanın kendinize ulaştırılmasını talep edin.

faturanın kesilmemesi halinde kendilerini şikayet edeceğinizi ve 213 numaralı Vergi usul kanununun 353. maddesine göre 14.000 TL usulsüzlük cezası ile karşı karşıya kalacaklarını belirtin. yine gelmezse maliyeye şikayet edersiniz. o zaman sipariş iptal olup para iadesi yapılır.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
942
Bu tarz ürünlerde özellikle satıcının resmi/kurumsal bir firma olmasına özellikle dikkat edin, genelde böyle iade reddi hep şahsi veya küçük çaplı işletmelerde oluyor.

S sorunadam çok güzel bir yol göstermiş, inşallah çözüme kavuştururlar.
 
R Çevrimdışı

ralf34

Yeni Üye
8 Eki 2021
14
213 numaralı Vergi usul kanununun 231. madde 5. bendine göre firmalar mal veya hizmetin teslim tarihinden itibaren 7 gün içerisinde fatura kesmek zorundalar.

firmaya mesaj atın, teslim tarihinden itibaren 7 gün hesaplayıp tekabül eden güne kadar ürünün seri numarasının yazdığı faturanın kendinize ulaştırılmasını talep edin.

faturanın kesilmemesi halinde kendilerini şikayet edeceğinizi ve 213 numaralı Vergi usul kanununun 353. maddesine göre 14.000 TL usulsüzlük cezası ile karşı karşıya kalacaklarını belirtin. yine gelmezse maliyeye şikayet edersiniz. o zaman sipariş iptal olup para iadesi yapılır.
n11 üzerinden mağazadan 2 3 sefer fatura istedim mağazanın whatsapp numarası bende var muhatap olup tartışmamak için yazmadım ancak direkt olarak bu mesajı onlarda bu yazdığınızı atıyım mı?
 
R Çevrimdışı

ralf34

Yeni Üye
8 Eki 2021
14
gönderdim

yarın bana kargo geldiğinde ne yapıyım almayıp geri mi göndereyim
 
Son düzenleme:
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
909
51
gönderdim

yarın bana kargo geldiğinde ne yapıyım almayıp geri mi göndereyim
Tüm mesele fatura mı? Satıcının yasal olarak daha 2 günü var. Ha yok ben istemiyorum o ürünü diyorsanız, keşke hiç açmasaydınız kutusunu. E sonuçta 2 gün içinde kesmezse faturasını vergi dairesine şikayet ediverin, zaten vergiciler de kime ne yapıştırsak diye aportta bekliyorlar.
 
R Çevrimdışı

ralf34

Yeni Üye
8 Eki 2021
14
Tüm mesele fatura mı? Satıcının yasal olarak daha 2 günü var. Ha yok ben istemiyorum o ürünü diyorsanız, keşke hiç açmasaydınız kutusunu. E sonuçta 2 gün içinde kesmezse faturasını vergi dairesine şikayet ediverin, zaten vergiciler de kime ne yapıştırsak diye aportta bekliyorlar.
fatura yoksa garantide niye faturasız ürünü kabul ediyim ki. teslim alıp beklicem faturasını ben yasal olarak ne yapmam lazım onu araştırıyorum. satıcı faturasız satmasaydı n11 müşterini korusaydı satıcı yerine
 
Serindalga Çevrimdışı

Serindalga 

Aktif Üye
28 Ara 2019
134
39
satıcıya ilettiysen ve ilgilenmiyorsa direk git şikayette bulun.sonuçta ekran kartını ileride satmak istersen bir çok genç özellikle fatura ve kutusu varmı diye soruyor. hem vergi dairesine hemde tüketici hekem heyetine şikayette bulunun
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
942
Ya şöyle şeylerle uğraşmak çok stresli ve yorucu. Keşke hiç yaşanmasa.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
942
usta ülkede dürüst namuslu şerefli esnaf kalmadı maalesef .dürüst kalan esnaf ya battı yada öldü. bir çoğuda batmamak için çırpınıyor borç harç içinde
Sormayın hocam, güvenlik kamerası sipariş ettim, 5 gün kargoda aynı yerde durdu, meğer kaybolmuş, HDD sipariş ettim, aynı piyasa fiyatıyla 2018 üretimi HDD gönderdiler. Ayıp yazık günahtır ya. Dolmuşa bindim, 30dkda kalkması gereken hat arabada az kişi var diye 1 saat bekledi, elini neye atsan bi rezillik çıkıyor.
 
Geri
Üst Alt