Samsung, ön sipariş ürünlerini teslim etmedi. (Geç etti)

Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
930
29
Yakın zamanda paylaştığım şu iyi olaydan sonra (Samsung'un satış sonrası desteği şaşırttı!) Samsung, bu kez tam tersi bir hizmet kalitesi sergiledi. Samsung Türkiye'nin ticaret ünvanı DRK Aksesuar'dır ve bunun değişmesi gerekiyor gibi gözüküyor.

Yakın zamanda Flip 5, Fold 5 ve Watch 6 cihazlarını tanıtan Samsung firması aynı gün ön satışları açtı. En sadık müşterileri de Samsung'un kendi satış arayüzünden bu siparişleri verdi.

Bildiklerimiz, gördüklerimiz;
  • Ön satış arayüzünde lansman gününde yazana göre 4 Ağustos 2023 tarihi itibariyle teslimatlar başlıyor.
  • Değişim kampanyası ile eski cihazlarınızı verip indirim alabiliyorsunuz. Eğer akıllı saat verirseniz 1500TL ek indirim alıyorsunuz. Ek olarak ön siparişe özel ücretsiz kumaş kordon kampanyası sunuyor.
  • Yeni ürününüzü teslim aldığınızda eski cihazlarınızı kargolamanız gerekiyormuş. Ancak bu konuda hiçbir bilgi notu yer almadığı için neredeyse herkes sipariş günü kargolamış.
  • 4 Ağustos tarihinde hak sahipleri aranıp 3 gün gecikme bildirilmiş. Ancak bu 3 günün ardından da gönderilmemiş. Bana ise bilgilendirmeyi bırakın, sms atma bile gereği duymamışlar.
  • Hepsiburada'dan alanlar 3 Ağustos ve sonrasında ürünlerini almışlar ancak kumaş kordonları gelmemiş, daha sonra gönderilecekmiş.
  • Şu anda da hepsiburada'dan alanlar hızlıca kargolanıyorlar.
  • Samsung'un çağrı merkezi çalışanlarının herkese verdiği bilgi farklı olduğundan doğru bilgi bulmak zor.
  • Hak sahiplerinden birine söylenene göre kordon stokları yetmediğinden saatler gönderilmiyormuş. Muhtemelen iki kere kargo parası ödemek istemiyorlar 1000 TL'lik kordon söz konusu olsa da. Ancak hepsiburada böyle küçük hesaplar peşinde koşmuyor.
  • Bana söylenene göre saat stokları yetmemiş. Yeni stok bekleniyormuş.
  • Bir başka hak sahibine söylenene göre Ağustos'un 2. haftasında yeni stoklar gönderilecekmiş. Bu, ürünlerin üretimden DRK Aksesuar'a gönderilmesini ifade eden bir cümle. Sonra bizlere kargolanması ne kadar sürer, mechul.
  • Cep telefonlarından birini alanların kargoları hemen veriliyor ancak eğer sepetlerinde bu saatler de varsa, telefonları da yollanmıyor ve bekletiliyor.
  • Saati alırken kazara kordon hediyesini seçmeyi unutanlara ise saat gönderilmiş ve haliyle kordon gönderilmemiş. Bu duruma da iade edip tekrar sipariş verin şeklinde saçma bir çözüm önerisi sunmuşlar. Kordon hediyesi seçilmeden sipariş verilebiliyor olması ayrı bir saçmalık.
  • Para iadesine yöneldiğinizde 7 iş günü deniliyor ancak bu süreye uyulmuyor. Yoğunluk varmış. Bu sebeple burayı iptal edip hepsiburada'dan almak isterseniz paranız bir süre bloke.
İşin garibi şu ki resmi distribütör olan bu firma her ön satış döneminde bunu yaşıyormuş. Muhtemelen her zaman da yaşayacaklar. Küçük bir esnaf dükkanı müdürü tarafından falan yönetiliyor herhalde.
  • Ayrıca EKG ve Tansiyon ölçümleri için gereken uygulama nedense Türkiye'de bazı cihazlarda çalışmamaya başlamış. Bu konuyla da ilgilenmiyorlar. Kendileriyle ilgili değilmiş. Herhalde Samsung'u değil, kendilerini temsil ediyorlar.
  • Saatin klavyesinde konuşarak Türkçe yazılamıyor. Kim bilir nasıl ayarlanması gerekiyor otomatik ayarlanması gereken bu şey.
  • Google Asistan'ın da saat uygulaması Türkiye Play Store'dan kaldırılmış. Yurtdışında açılmış google hesabı ile yüklerseniz sorunsuz Türkçe çalışıyor.

Ekran-goruntusu-2023-08-11-145824.png


Bu arkadaşların tüm müşterilere üçüncü dünya vatandaşı muamelesi yapması nedeniyle eşimi de Samsung ekosistemine geçirmekten vaz geçtim ve iPhone 15 lansmanı sonrasında Apple'a geri dönmeyi düşünüyorum. Ayrıca Samsung ekosistemi diye bir şey zaten zor çünkü Galaxy Book 3 gibi güzel bir bilgisayarın Türkiye'de satışı yok. Bu da DRK Aksesuar'ın ayıbı. Kendilerine sorduğumda ise "Instagram sayfamızı takip ederek yeni ürün ve hizmetlerden haberdar olabilirsiniz." şeklinde cevap niteliği taşımayan bir yanıt aldım.

Kısacası Samsung güzel, Türkiye'de değil.

Bu yaptıklarıyla kaliteli müşterilerini Apple'a kaptıracaklar. Düşen kâr ile kemer sıkmaya gidecekler. Kemer sıkma sonucu bu var olan sorunları daha da ciddileşecek. Süreç bu şekilde kör döngüde kötüye gidecek. Xiaomi seviyelerinde bir hizmet sunuyor olacaklar. Tabi Xiaomi'nin Türkiye'de başarılı sayılabilecek yönetimi düşünüldüğünde o günler geldiğinde çok daha iyi hizmeti Xiaomi gibi Fiyat Performans odaklı firmalardan alabiliyor olacağız.

Apple ne kadar zam yaparsa haklıdır bundan sonra benim gözümde.
 
Son düzenleme:
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
15,962
Samsung geçen senede ön satışlı ürünler için doğru düzgün organize olamamış çoğu kullanıcısını mağdur etmişti.
Bu senede görüyoruz ki değişen birşey olmamış aynı tas aynı hamam.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri