SAMSUNG 55Q60RAT PİKSEL SORUNU VE DEĞİŞİM YAPILMAMASI

D Çevrimdışı

diriliş27

Yeni Üye
3 Ağu 2020
10
29
selamun aleyküm arkadaşlar foruma yeni katıldım Adem helvacı hocamın youtube videolarından faydalanarak geldim . olayı en başından anlatıyorum.
Biz 5 temmuzda teknosa antep bayiden samsung 55q60ratxtk aldık . televizyon iyiydi , görüntüsü falan hoştu . 2 gün sonra servis geldi tv yi kurdular ama televizyonu incelediğimde içinde 4 tane siyah piksel vardı aynı konumda ve biz söyleyince servise adamlar bize en az 5 tane olması gerek diyip gittiler sonra 2-3 gün kullandık. piksel belli oluyodu uzaktan ve samsungu aradık anlattık gelip aldılar televizyonu 5-6 gün sonra değişim raporu verdiler yenisiyle değiştirdik . buraya kadar sorun yok uzun bekleyişi saymazsak.
yeni tv geldi bunu kurdular falan bende inceledim piksellere baktım 1 tane kırmızı piksel vardı ve biz dedik bunu da istemiyoruz .aldılar servise götürdüler tabi canımız sıkılıyor
servise gönder bekle derken 20 gün geçmiş yeni gelen televizyonda da piksel hatası var ve yine bekleyeceğiz ,
birkaç gün sonra samsung servisi değişim yapamıyoruz en az 5 piksel gerekli dediler bu ayıplı ürün kapsamına girmez dediler, teknosayı aradık onlarda servise atıyorlar topu.
bugün 3 agustos yeni aldığımız tv yi sadece 2-3 gün kullanmışız onu gönderdmiştik,yeni geleni kullanmadan göndermişiz ve ne değişim ne iade yapamayız diyorlar .paramızla rezil olduk.
uzatmak istemiyorum size birkaç sorum var
1 gerçekten 5 piksel hata kuralı var mı ayıplı sayılması için eğer yoksa ne yapmalıyım
2 ve 1 piksel hatalı kullanırsam bu pikseller ileride yayılırmı
3 samsung da böyle piksel sorunu çok çıkıyor mu böyle sorun yaşayanlar ne yaptılar
 
smili72 Çevrimdışı

smili72 

Süper Üye
6 Mar 2018
1,532
52
2001 yılında ölü piksel ile ilgili olarak, bazı cihaz üreticilerinin de destek vermesiyle, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) bir standart yayımlanmıştır (Standart No: EN ISO 13406-2). Ancak bu durumda tüketiciler ayıplı olan bu cihazlara mahkûm edilmiş ve tüketicinin hakları maalesef rafa kaldırılmıştı. Mevcut durum 2010 yılında TSE’nin bu standardı kaldırması ile son buldu. Fakat faaliyet gösteren firmalar bu standart iptal olmamış gibi işlem yapmaya, insanları kandırmaya ve tüketici haklarını gasp etmeye devam ettiler. Ta ki bir vatandaş tarafından açılan davanın Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi tarafından onaylanmasına kadar. Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin onayladığı bu karara göre (Karar No: 2013/1750) ölü piksel sayısı kaç olursa olsun, cihazın garanti kapsamında sorunun çözülmesi karara bağlanmış oldu.


Bu kararın yanı sıra incelendiğinde aslında ölü piksel durumunda tüketicilerin ne yapması gerektiği ortaya çıkmaktadır. Bu kanunun 18. maddesinde Cayma Hakkı başlıklı bir madde bulunmaktadır.

Cayma Hakkı – Madde 18
(1)
Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
(2)
Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
(3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(4) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.”


ve Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin kararı ortak olarak incelendiğinde böyle bir durum ile karşılaşıldığında neler yapılması gerektiği ortaya çıkmaktadır.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,221
1-"5" pixel aslın da tam bir kural değildir! bunu kmisi 6 diyor kimisi 3 tane de değişim yapıyor veya kimisi 4 tane sıralı olursa(alt/yan)
değiştiriyor v.s dünya da hiç bir üretici de bunun standardı yoktur,sadece olan şudur>>>o ülkenin şayet varsa salt bu konu için
belirleyici bir standardı bulunuyorsa o zaman bu devreye giriyor yoksa,işin üreticinin tutumuna kalıyor!

Not;bazı ülkelerde müşteri memnuniyeti kapsamında bunlar daha kolay olurken maalesef TR de durum böyle değildir!
LGE/Samsung/Sony olarak ele alırsam,TR de en "katı" kuralları olan Sony dir,bu heriflere göre hiç bir şey sorun/sıkıntı
kesinlikle dğeildir çünkü bunlar TFt-LCD paneller dir ve "fıtratları" gereği de zaten böyle olurlar!

1.şık için konuyu noktalarsam işin tamemen onların tutumuna bağlı kalmaktadır!

2-pixel hatası(batık/sönük)her zaman çıkar/çıkabilir ama illa daha da artar/artacaktır v.s denemez!
örneğin senin ki 10 senede böyle kalabilir veya zaman içinde artabilir!

3-Bunun TV Markasıyla doğrudan bir ilişkisi de yoktur! her markada bu sorun çıkıyor,belki bazıların da bu oran
daha yüksek olsa bile,kesin bir şey söylemek zordur,ayrıca bir kaç pixel hatası(stuck-dead)belli bir mesafeden zaten
görülmez veya keşke sadece bu hata olsa yine de ben iyi diyorum ama olası başka panel sorunları veya resim
işleme sorunları v.s olursa durum çok daha berbat hale gelir!

UHD panel de nasıl gördünüz pixel hatalarını yaw:kiskis
özellikle tek bir taneyi!

Batık dediğimiz stuck-pixel genel de fazla falso vermez,ama monitör olarak kullanırsanız veya fonda düz bir fon varsa belirgin olabilir!
 
D Çevrimdışı

diriliş27

Yeni Üye
3 Ağu 2020
10
29
2001 yılında ölü piksel ile ilgili olarak, bazı cihaz üreticilerinin de destek vermesiyle, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) bir standart yayımlanmıştır (Standart No: EN ISO 13406-2). Ancak bu durumda tüketiciler ayıplı olan bu cihazlara mahkûm edilmiş ve tüketicinin hakları maalesef rafa kaldırılmıştı. Mevcut durum 2010 yılında TSE’nin bu standardı kaldırması ile son buldu. Fakat faaliyet gösteren firmalar bu standart iptal olmamış gibi işlem yapmaya, insanları kandırmaya ve tüketici haklarını gasp etmeye devam ettiler. Ta ki bir vatandaş tarafından açılan davanın Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi tarafından onaylanmasına kadar. Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin onayladığı bu karara göre (Karar No: 2013/1750) ölü piksel sayısı kaç olursa olsun, cihazın garanti kapsamında sorunun çözülmesi karara bağlanmış oldu.


Bu kararın yanı sıra incelendiğinde aslında ölü piksel durumunda tüketicilerin ne yapması gerektiği ortaya çıkmaktadır. Bu kanunun 18. maddesinde Cayma Hakkı başlıklı bir madde bulunmaktadır.

Cayma Hakkı – Madde 18
(1)
Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
(2)
Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
(3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(4) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.”


ve Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin kararı ortak olarak incelendiğinde böyle bir durum ile karşılaşıldığında neler yapılması gerektiği ortaya çıkmaktadır.
hocam sağolun cevapladığınız için . ben teknosa ve samsung servisi ile görüştüğümde iade alamayız diyorlar . aslında iade istemiyorum değişim istiyorum bunun için tüketici hakem heyetine başvurabilirmiyim
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,221
Ve daha da önemlisi şudur;Panel üretimi(Modül ünitesin den bahsediyorum)TV üreticisinden genel de bağımsız başka ana üreticiler
tarafından üretilmektedir!

Örneğin Sony zaten panel üretmez!
Samsung hem üretiyor hem de dışarıdan fason almaktadır! QLED ler sadece kendi üretimleri dir
LGE de çoğunlukla kendi üretiyor ama fason da alıyor!

Bu panellerin kendi içinde bir "sınıf" ları vardır!

"Class-I" olursa sıfır pixel garantisi/panel de olası her hangi bir teknik sıkıntı v.s bunlar birinci sınıf olup,direk değişim
olurlar,gerek TV üreticisi gerekse de panel üreticisi full garanti veriyor bu sınıf için

Ancak bunlar "TV" ler de kullanılmıyor!(sadece bazı seriler de SHARP kullanıyor)
sizin gördüğünüz paneller(en iyisi bile)Class-II dir ki bana bu da pek yok!
çoğunlukla Class-III olur alt seriler de v.s Class-IV olur şeklinde devam etmektedir!

Bu "sınıf" tam şunu gösteriyor,sizin anlayacağınız...pixel durumu ve diğer durumlar önceden zaten belirlenmiş olup
buna göre tavır alınıyor,Class-I demek full garantili ama diğerleri için sınıfına göre dead/stuck pixel durumu v.s işler için
ona göre bir değişim tablosu vardır,ancak bu anlaşma TV üreticisi ile Paneli üreten üreticiler arasında oluyor sizler
burada müşteri olarak devrede değilsiniz,sizi sadece satıcı firma veya ülkesine göre hem satıcı hem üretici devreye alıp ona göre
bir teklif yapar ki bu da genel de "kafasına" göre olmaktadır

Örneğin Türkiye bu konuda iyi bir yer de değildir kesinlikle! çünkü THK bizde hikayedir ya da tam sizi korumaz!
Ama UK/Ireland da THK kanunları siz acaip korurlar! USA/Canada da bu konuda iyidir ama eskiden biraz daha iyiydi!
Australia/N.Zeland da çok iyiydir ama UK kadar da değildir,hatta kıçı kırık Mexico bizden çok çok daha iyiyken
Brasil rezildir gibi... durumlar söz konusudur
 
D Çevrimdışı

diriliş27

Yeni Üye
3 Ağu 2020
10
29
1-"5" pixel aslın da tam bir kural değildir! bunu kmisi 6 diyor kimisi 3 tane de değişim yapıyor veya kimisi 4 tane sıralı olursa(alt/yan)
değiştiriyor v.s dünya da hiç bir üretici de bunun standardı yoktur,sadece olan şudur>>>o ülkenin şayet varsa salt bu konu için
belirleyici bir standardı bulunuyorsa o zaman bu devreye giriyor yoksa,işin üreticinin tutumuna kalıyor!

Not;bazı ülkelerde müşteri memnuniyeti kapsamında bunlar daha kolay olurken maalesef TR de durum böyle değildir!
LGE/Samsung/Sony olarak ele alırsam,TR de en "katı" kuralları olan Sony dir,bu heriflere göre hiç bir şey sorun/sıkıntı
kesinlikle dğeildir çünkü bunlar TFt-LCD paneller dir ve "fıtratları" gereği de zaten böyle olurlar!

1.şık için konuyu noktalarsam işin tamemen onların tutumuna bağlı kalmaktadır!

2-pixel hatası(batık/sönük)her zaman çıkar/çıkabilir ama illa daha da artar/artacaktır v.s denemez!
örneğin senin ki 10 senede böyle kalabilir veya zaman içinde artabilir!

3-Bunun TV Markasıyla doğrudan bir ilişkisi de yoktur! her markada bu sorun çıkıyor,belki bazıların da bu oran
daha yüksek olsa bile,kesin bir şey söylemek zordur,ayrıca bir kaç pixel hatası(stuck-dead)belli bir mesafeden zaten
görülmez veya keşke sadece bu hata olsa yine de ben iyi diyorum ama olası başka panel sorunları veya resim
işleme sorunları v.s olursa durum çok daha berbat hale gelir!

UHD panel de nasıl gördünüz pixel hatalarını yaw:kiskis
özellikle tek bir taneyi!

Batık dediğimiz stuck-pixel genel de fazla falso vermez,ama monitör olarak kullanırsanız veya fonda düz bir fon varsa belirgin olabilir!
hocam teşekkür ederim cevapladığınız için . uzaktan belli olmuyor sıkıntı olmaz kullanırız böyle ama canımı sıkan şey 10 kuruş eksik versek ağzımıza sıçacak adamların 1 piksele bişey olmaz deyip itelemeleri üstüne karşıda muhattap yok o ona atıyor diğeri ona atıyor topu sırf bu yüzden tüketici hakem heyete başvuracağım bunlarla uğraşmak için zaten tv yok 1 aydır .
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,221
hocam sağolun cevapladığınız için . ben teknosa ve samsung servisi ile görüştüğümde iade alamayız diyorlar . aslında iade istemiyorum değişim istiyorum bunun için tüketici hakem heyetine başvurabilirmiyim

sende ki hatalı pixel sayısı tam kaç??

1 tane ise bunu nasıl gördün veya seni rahatsız eden şey nedir,1 tane hatalı pixel kabul olmaz zaten
daha doğrusu heriflerin veya satıcının insafına kalarak sana işlem yaparlar,işin şansa kalıyor senin anlayacağın!

Bunlar neredeyse tamamen o anda ki muhatapların durumlarıyla ilgilidir,THH her şart da gidersin bence
bu şansını da dene ama sanırım 5/6 ayı alır,ben denedim geçtiğimiz yılbaşında 6 ay sonra hava aldım yaw:kas
yok efendim belge eksikmiş yok fatura yokmu yok anasının bilmem nesi yokmuş filan dediler,ülen bir Allahın
kulu evemi geldi de bunları sordu veya gördü v.s ben de itirazımı geri alıp vazgeçtim Dava dan! çünkü o paraya
bu TV den iyisini bulamadım son 1 senedir hele de o rakama,dolayısıyla kullanıyorum ben de,en kötü ihtimal
sen de öyle yapacaksın,pixel hatası UHD panel de sıkıntı olmaz
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

hocam teşekkür ederim cevapladığınız için . uzaktan belli olmuyor sıkıntı olmaz kullanırız böyle ama canımı sıkan şey 10 kuruş eksik versek ağzımıza sıçacak adamların 1 piksele bişey olmaz deyip itelemeleri üstüne karşıda muhattap yok o ona atıyor diğeri ona atıyor topu sırf bu yüzden tüketici hakem heyete başvuracağım bunlarla uğraşmak için zaten tv yok 1 aydır .

yaw sen de onları salla gitsin,Samsung/Sony ve de LGE bunlar benim için gebermiş MARKA lardır,bana canlısı lazım yaw:kiskis
yerli montajcılar ile çok daha az dert var,muhatap olarak daha iyi yerdesin,ben KORE lileri acaip severim,sayarım epeyi
bir süre oralarda bulundum zaten ama TV işi oldumu geri dururum hep!
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
2001 yılında ölü piksel ile ilgili olarak, bazı cihaz üreticilerinin de destek vermesiyle, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) bir standart yayımlanmıştır (Standart No: EN ISO 13406-2). Ancak bu durumda tüketiciler ayıplı olan bu cihazlara mahkûm edilmiş ve tüketicinin hakları maalesef rafa kaldırılmıştı. Mevcut durum 2010 yılında TSE’nin bu standardı kaldırması ile son buldu. Fakat faaliyet gösteren firmalar bu standart iptal olmamış gibi işlem yapmaya, insanları kandırmaya ve tüketici haklarını gasp etmeye devam ettiler. Ta ki bir vatandaş tarafından açılan davanın Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi tarafından onaylanmasına kadar. Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin onayladığı bu karara göre (Karar No: 2013/1750) ölü piksel sayısı kaç olursa olsun, cihazın garanti kapsamında sorunun çözülmesi karara bağlanmış oldu.


Bu kararın yanı sıra incelendiğinde aslında ölü piksel durumunda tüketicilerin ne yapması gerektiği ortaya çıkmaktadır. Bu kanunun 18. maddesinde Cayma Hakkı başlıklı bir madde bulunmaktadır.

Cayma Hakkı – Madde 18
(1)
Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
(2)
Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
(3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(4) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.”


ve Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin kararı ortak olarak incelendiğinde böyle bir durum ile karşılaşıldığında neler yapılması gerektiği ortaya çıkmaktadır.

Eline sağlık :ok


Bu konunun videosunu çekip aynı zamanda emsal teşkil ettirilebilecek mahkeme bilgilerini de ha bu gün ha yarın paylaşacağım derken konu uzadı gitti.

Elimden geldiğince bu gün veya yarın bunun videosunu çekip yayınlayayım yoksa bu tarz geri dönüşlerin syıları artmaya başlayacak :ok

Bu yaşanan konu ayıplı satışa girer ve iade hakkı vardır.

Sorun şu ki DH yıllarından beri yazarım, gelecek olan cihazın durumunu kim garanti edecek?

Kurulumda çıkmadı, 3 ay sonra çıktı yine mi uğraşılacak vs vs

Her şeyi geçtim, tv yi neden verip de siz bekliyorsunuz ki?

Ayıp ortada, Gidip de sanki son teknoloji analizöre mi bağlıyorlar tv yi? Zaten ölü olduğu belli olan pixeller görsellenir, üst birime durum iletilir, onay süreci sonrası yeni ürün servise sevk edilir, servis yeni ürünü alıp tüketiciye götürür, yenisini takar, eskisini alır bu kadar basit. Zaten sıfır ürün almışsınız, bir de bu 10 20 gün gibi rakamlarda beklemeler nedir?

O nu da geçtim, Montaj yapıldığı gün garanti başladı, üstünden bir ay geçti siz daha tv kullanmıyorsunuz ama 1/24 garanti hakkınız gitti bile.

TV nin sizde olmadığı tüm günlerin, mevcut garanti sürenize eklenmesi de yine yasal hakkınızdır lütfen unutmayınız.
 
D Çevrimdışı

diriliş27

Yeni Üye
3 Ağu 2020
10
29
sende ki hatalı pixel sayısı tam kaç??

1 tane ise bunu nasıl gördün veya seni rahatsız eden şey nedir,1 tane hatalı pixel kabul olmaz zaten
daha doğrusu heriflerin veya satıcının insafına kalarak sana işlem yaparlar,işin şansa kalıyor senin anlayacağın!

Bunlar neredeyse tamamen o anda ki muhatapların durumlarıyla ilgilidir,THH her şart da gidersin bence
bu şansını da dene ama sanırım 5/6 ayı alır,ben denedim geçtiğimiz yılbaşında 6 ay sonra hava aldım yaw:kas
yok efendim belge eksikmiş yok fatura yokmu yok anasının bilmem nesi yokmuş filan dediler,ülen bir Allahın
kulu evemi geldi de bunları sordu veya gördü v.s ben de itirazımı geri alıp vazgeçtim Dava dan! çünkü o paraya
bu TV den iyisini bulamadım son 1 senedir hele de o rakama,dolayısıyla kullanıyorum ben de,en kötü ihtimal
sen de öyle yapacaksın,pixel hatası UHD panel de sıkıntı olmaz
haklısın hocam 1 piksel kırmızı idi beyaz fonda yakından 1 metre fln belli oluyo ben çok sorun yapmadım ancak ben piksel sayısının artmasından korkuyorum aynı sorunu yaşayanlar varmış
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Eline sağlık :ok


Bu konunun videosunu çekip aynı zamanda emsal teşkil ettirilebilecek mahkeme bilgilerini de ha bu gün ha yarın paylaşacağım derken konu uzadı gitti.

Elimden geldiğince bu gün veya yarın bunun videosunu çekip yayınlayayım yoksa bu tarz geri dönüşlerin syıları artmaya başlayacak :ok

Bu yaşanan konu ayıplı satışa girer ve iade hakkı vardır.

Sorun şu ki DH yıllarından beri yazarım, gelecek olan cihazın durumunu kim garanti edecek?

Kurulumda çıkmadı, 3 ay sonra çıktı yine mi uğraşılacak vs vs

Her şeyi geçtim, tv yi neden verip de siz bekliyorsunuz ki?

Ayıp ortada, Gidip de sanki son teknoloji analizöre mi bağlıyorlar tv yi? Zaten ölü olduğu belli olan pixeller görsellenir, üst birime durum iletilir, onay süreci sonrası yeni ürün servise sevk edilir, servis yeni ürünü alıp tüketiciye götürür, yenisini takar, eskisini alır bu kadar basit. Zaten sıfır ürün almışsınız, bir de bu 10 20 gün gibi rakamlarda beklemeler nedir?

O nu da geçtim, Montaj yapıldığı gün garanti başladı, üstünden bir ay geçti siz daha tv kullanmıyorsunuz ama 1/24 garanti hakkınız gitti bile.

TV nin sizde olmadığı tüm günlerin, mevcut garanti sürenize eklenmesi de yine yasal hakkınızdır lütfen unutmayınız.
hocam bizde şaşırdık kaldık bilmiyoruz bu işleri . sadece 2 gün kullandık tv yi ve 1 ay olmuş hala tv yok ortada . paramızla rezil oluyoruz ne yeni tv verdiler ne de geçici tv verdiler ne zaman arasak uğraşıyoruz ediyoruz şöyle böyle . sağolun hocam hakkımı arayacağım vaktinizayırdığınız için teşekkür ederim hepinize
 
Son düzenleme:
eketen Çevrimdışı

eketen 

VIP
26 Haz 2020
1,235
Samsung hem üretiyor hem de dışarıdan fason almaktadır! QLED ler sadece kendi üretimleri dir

Sayın albanez,
Bu ifadenizden 55q60rat ın da panelinin kendi üretimi olduğunu çıkarmak yanlış değildir sanırım.
Şimdi bendeki 55q60 da panel list sayfasında kırmızı olarak işaretli görünen panel tipi 55A1AU0RR
Buradan yine yanlış anlamıyorsam bu panel AUO nun paneli.
Yine bir dolambaç içindeyiz galiba ?




CE60CB72-7C48-49EC-924F-57590B354DA8.jpg
 
smili72 Çevrimdışı

smili72 

Süper Üye
6 Mar 2018
1,532
52
hocam sağolun cevapladığınız için . ben teknosa ve samsung servisi ile görüştüğümde iade alamayız diyorlar . aslında iade istemiyorum değişim istiyorum bunun için tüketici hakem heyetine başvurabilirmiyim
Tabiki basvurabilirsiniz Sayin A Adem Helvacı hocam ve baskani oldugu Tüketici Koruma Derneği size yardimci olacaktir. Samsung efendi bilincli tuketicinin basvurusunu "seve seve" yerine getirmek zorundadir.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
haklısın hocam 1 piksel kırmızı idi beyaz fonda yakından 1 metre fln belli oluyo ben çok sorun yapmadım ancak ben piksel sayısının artmasından korkuyorum aynı sorunu yaşayanlar varmış
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


hocam bizde şaşırdık kaldık bilmiyoruz bu işleri . sadece 2 gün kullandık tv yi ve 1 ay olmuş hala tv yok ortada . paramızla rezil oluyoruz ne yeni tv verdiler ne de geçici tv verdiler ne zaman arasak uğraşıyoruz ediyoruz şöyle böyle . sağolun hocam hakkımı arayacağım vaktinizayırdığınız için teşekkür ederim hepinize

Sevgili smili72 smili72 ye yazdığım cevapta da belirttiğim üzere bu bir ayıptır, Yasada yine AYIP olarak geçer ve firma gereğini yerine getirmek zorundadır ve bu konuda bilinç düzeyini arttırmak adına video çekeceğim. Bana kısa bir özet yazarsanız (Ne zaman aldınız, Hangi il?, ne zaman servise gitti, kaç gün yeni tv beklediniz vs) oradan sentezleyerek videoyu sizin konu özelinde toparlarım ve örneklemiş oluruz, daha anlaşılır olur böylece. (Yazamazsanız ben yazılanlardan çıkartabildiğim kadarıyla özetlerim)

THH den dönse dahi (Dönmez bence ama) mahkemede haklı çıkarsınız.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,221
Sayın albanez,
Bu ifadenizden 55q60rat ın da panelinin kendi üretimi olduğunu çıkarmak yanlış değildir sanırım.
Şimdi bendeki 55q60 da panel list sayfasında kırmızı olarak işaretli görünen panel tipi 55A1AU0RR
Buradan yine yanlış anlamıyorsam bu panel AUO nun paneli.
Yine bir dolambaç içindeyiz galiba ?




CE60CB72-7C48-49EC-924F-57590B354DA8.jpg
QLED Samsung'un bulduğu bir teknik ve üretimi dir,ancak bunun AUO tarafın dan da üretiliyor olması sizin açınızdan hiç bir şey
değiştirmez,kaldı ki AUO bugün ve yakın geçmişten beri CMO ile birlikte en iyi VA panelleri de üretebilecek(tabi çok daha ucuz maliyetli)
seviyede bir üreticidir zaten ana işleri de budur!

Samsung QLED 6x serisi ise giriş seviye dir,o seviye bir paneli zaten bugün Çin li ana TV üreticileri QLED olarak uzun zamandır
bir çok Marka da(yerel)bulunuyor bile! sen bakma MARKA sı Samsung olunca katlamalı bir nihai fiyata muhatap oluyorsunuz
tıpkı Sony de olduğu üzere!

Daha önce de yazdım Samsung artık TV işinde bir an önce sıyrılmak istiyor!
Maliyetleri kısmak adına da zaten tüm mallar Çin orijinli,marka nın Kore li olması dışında ne Sony nin ne de Samsung un
epeyi bir zamandır hiç bir kıymeti harbiyesi de kalmamıştır!

Not;AUO ya gelirsem ve SHARP ı da hariç tutarsam bu herifler bu işte epeyi zamandır artık bir numaradır:ok
aklına gelebilecek her kalitede paneli üretebilecek seviyedeler artık! ya da şöyle bir Türkçesiyle;parayı verirsen
en iyisini/en kalitelisini ve spek.olarak da en üst seviyede panel üretebiliyorlar,Sharp tekniklerini tamamen
kullanıyorlar,ama ucuz/hesaplı idare etsin filan seviye istersen o da var,herifler de yok-yok senin anlayacağın işi paraya bakıyor!
 
D Çevrimdışı

diriliş27

Yeni Üye
3 Ağu 2020
10
29
Sevgili smili72 smili72 ye yazdığım cevapta da belirttiğim üzere bu bir ayıptır, Yasada yine AYIP olarak geçer ve firma gereğini yerine getirmek zorundadır ve bu konuda bilinç düzeyini arttırmak adına video çekeceğim. Bana kısa bir özet yazarsanız (Ne zaman aldınız, Hangi il?, ne zaman servise gitti, kaç gün yeni tv beklediniz vs) oradan sentezleyerek videoyu sizin konu özelinde toparlarım ve örneklemiş oluruz, daha anlaşılır olur böylece. (Yazamazsanız ben yazılanlardan çıkartabildiğim kadarıyla özetlerim)

THH den dönse dahi (Dönmez bence ama) mahkemede haklı çıkarsınız.
hocam E-devletten şikayet başvuru yaptım. tüketici hakem heyetine değişim amaçlı talep verdim. sonucu paylaşacağım ara ara bilgilendirme yapacağım.
5 temmuz teknosa primemall gaziantep bayiden samsung 55q60ratxtk televizyon aldık
6 temmuzda kurulum yapıldı ilk televizyondaki hatayı anlatmıştım
8 temmuzda SAMSUNG servis aradık anlattık gelip aldılar televizyonu
17 temmuzda değişim raporu verdiler aynı gün teknosaya götürdüm raporu .
21 temmuz yeni tv geldi montajı yapıldı hatadan dolayı geri götürdüler
29 temmuzda SAMSUNG servisi aradı değişim yapamıyoruz en az 5 hatalı piksel gerekli dediler bu ayıplı ürün kapsamına girmez dediler bu şekilde kullanın dediler. teknosayı aradık onlarda servisten değişim raporu gelmeden televizyonu değiştiremeyiz diyorlar .
şuan tv serviste bayramdan sonra getireceklermiş durum bu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt