Knight Davi0N
Aktif Üye
- 16 Eki 2021
- 66
Merhaba.
06.06.2023 tarihinde MediaMarkt resmi sitesinden Philips 55PUS8807 televizyonunu 15.200 TL'ye satın aldım. Halihazırda 3 yıldır 55PUS7304 kullanıyordum, açık söylemek gerekirse eski televizyonumun memnun olmadığım hiçbir durum yoktu ve yeni aldığım televizyonu sadece 120Hz olmasından kaynaklı aldım. PS5'de aktif olarak kullanmayı planladığımdan dolayı. İleride (1-2 sene sonra) yeni ve büyük bir eve geçebilirsem eski TV'yi genel kullanım, yeni TV'yi de PS5 için ayrı bir odada kullanmayı planlıyordum. Yeni TV 4-5 gün önce geldi. Bugün kurulum için öğleden sonraya 12:00 civarına randevum vardı. Aciliyet ilete ilete akşam 18:30'da yetkili servis kuruluma geldi. Adem Helvacı Bey'in YouTube'daki "Sıfır TV aldım, Servis Montaja Gelecek, Nelere Dikkat Etmeliyim? , " Televizyon Satın Aldım Nelere Dikkat Etmeliyim? " videolarını baştan sona pür dikkat izledim. Bu konulara kendi merakım da olduğundan dolayı Adem Helvacı Bey'in TV'lerle ilgili yıllardır neredeyse tüm videolarını izliyorum.
Yetkili servis çalışanları ürünü kutusundan çıkardı. Duvarda duvar askısı hazır olan duvar aparatının TV'ye monte edilen 2 parçasının vidalarını monte ederken ve diğer 2 vidayı hizalarken (mübalağa yapmıyorum) matkapvari büyüklükteki akülü vidalama makinesini TV'nin arka yüzünün üstüne koydu. TV halihazırda 3'lü koltukta ekranının üzerinde duruyordu. Bu davranışı bana doğru gelmedi ama yine de içimden "neyse" dedim. TV'yi duvara oturttu ve kurulumunu yaptı.
Kurulumu yaptıktan sonra cihazın kaç saat açık olup olmadığını test etmek amacıyla servis ayarlarından göstermesini uygun bir dille rica ettim. Düşmanca bir bakışın ardından önce reddetti sonrasında "olsun yine de bir görmek istiyorum eğer mümkünse" diye belirttikten sonra kumandadan 123456'yı tuşlayıp oradan cihazın çalışma saatini 1 olarak gösterdi. Tamam dedim ve "ölü piksel testi" yapmak istediğimi belirttim. Direkt "ölü piksel garanti kapsamına girmiyor haberiniz olsun" dedi. Ben de 1 adet dahi olsa ölü piksel olmasının garanti kapsamında değişim veya iade doğurduğunu, bununla ilgili emsal olarak yüzlerce Tüketici Hakem Heyeti kararı ve Tüketici Mahkemesi kararı olduğunu belirttim. 6502 sayılı Tüketicin Korunması Hakkında Kanun'da böyle ölü piksel ile ilgili bir hükmün bulunmadığını belirttim.
Ölü piksel testi esnasında TV'de ölü piksel çıkmadı, ışık sızması da yoktu yalnız TV'de panelin içerisinde yaklaşık 1,5 - 2 piksel büyüklüğünde toz zerresi vardı. Aynı ölü piksel gibi nokta şeklinde. Çalışan ekrana parmağıyla biraz vurdu, o toz yaklaşık 5 cm aşağıya kaydı, sonra tekrar vurmaya devam etti fakat toz orada sabit kaldı. Sonrasında o da denedi ekrana vurmayı ben de denedim onlar varken toz aşağıya daha inmedi. Şu an TV'nin sol üst köşesinde durmakta. Sonrasında bunun da garanti kapsamında olmadığını belirttiler. Garanti belgesini imzalamamı istediler, bu şekilde ürün sorunsuz olmadığından dolayı garanti belgesini imzalayamayacağımı, eğer imzalarsam bu durumu açıkça yazıp altına imza atacağımı belirttim. Garanti belgesine yazı yazılamayacağını, yazılsa dahi geçerli olmayacağını, eğer imzalamazsam ürünü toplayıp kutuya geri koyacağımı ve ürünü istersem Mediamarkt'a cayma hakkımı kullanarak iade edebileceğimi söyledi. Ben de ürünü uygun bir fiyata aldığımı ve şu an 20 bin küsürlerde olduğunu, iade etmemin benim açımdan bir finansal zarar olduğunu belirttim.
Sonrasında bir kişiyi aradı, yaklaşık 10 saniye konuştu ve alet çantasını toplayıp bu konunun tekrardan garanti kapsamında olmadığını, ölü piksel çıksaydı bile 6502 sayılı kanunda 4 adede kadar ölü pikselin sorun olmadığını yazdığını söyledi. Ben de sakinliğimi koruyarak yalnız güler yüzlülüğümü kaybederek "Birbirimize yalan söylemenin anlamı yok, o kanunda böyle bir madde yok." diye belirttim ve kısmen bağırarak söylene söylene ürünü de evde olduğu gibi kurulu halde bırakarak evden kaçar gibi ayrıldılar.
Ürünü kendi klasmanı TV'lerle veya diğer 120Hz TV'lerle kıyasladığımızda kendi ürün fiyatı olarak bakınca 15.200 TL'ye uygun denilebilecek bir fiyata aldığımı düşünüyorum. Üründe başka bir sorun yok yalnız bunu bildiğimden dolayı gözüm hep o noktaya gidiyor ve çorbadaki sinek misali mide bulandırıyor.
1821341
1821340
Daha öncesinde haklı olduğumu düşündüğüm 3-4 konu hakkında Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım ve başvurum olumlu sonuçlandı. Bu konu hakkında da Philips yardımcı olmazsa başvuru yapacağım. Henüz Philips genel müdürlüğünü arayamadım bugün mesai bittiğinden dolayı yalnız "
Yorumlarınızı bekliyorum.
Sağlıklı günler dilerim.
06.06.2023 tarihinde MediaMarkt resmi sitesinden Philips 55PUS8807 televizyonunu 15.200 TL'ye satın aldım. Halihazırda 3 yıldır 55PUS7304 kullanıyordum, açık söylemek gerekirse eski televizyonumun memnun olmadığım hiçbir durum yoktu ve yeni aldığım televizyonu sadece 120Hz olmasından kaynaklı aldım. PS5'de aktif olarak kullanmayı planladığımdan dolayı. İleride (1-2 sene sonra) yeni ve büyük bir eve geçebilirsem eski TV'yi genel kullanım, yeni TV'yi de PS5 için ayrı bir odada kullanmayı planlıyordum. Yeni TV 4-5 gün önce geldi. Bugün kurulum için öğleden sonraya 12:00 civarına randevum vardı. Aciliyet ilete ilete akşam 18:30'da yetkili servis kuruluma geldi. Adem Helvacı Bey'in YouTube'daki "Sıfır TV aldım, Servis Montaja Gelecek, Nelere Dikkat Etmeliyim? , " Televizyon Satın Aldım Nelere Dikkat Etmeliyim? " videolarını baştan sona pür dikkat izledim. Bu konulara kendi merakım da olduğundan dolayı Adem Helvacı Bey'in TV'lerle ilgili yıllardır neredeyse tüm videolarını izliyorum.
Yetkili servis çalışanları ürünü kutusundan çıkardı. Duvarda duvar askısı hazır olan duvar aparatının TV'ye monte edilen 2 parçasının vidalarını monte ederken ve diğer 2 vidayı hizalarken (mübalağa yapmıyorum) matkapvari büyüklükteki akülü vidalama makinesini TV'nin arka yüzünün üstüne koydu. TV halihazırda 3'lü koltukta ekranının üzerinde duruyordu. Bu davranışı bana doğru gelmedi ama yine de içimden "neyse" dedim. TV'yi duvara oturttu ve kurulumunu yaptı.
Kurulumu yaptıktan sonra cihazın kaç saat açık olup olmadığını test etmek amacıyla servis ayarlarından göstermesini uygun bir dille rica ettim. Düşmanca bir bakışın ardından önce reddetti sonrasında "olsun yine de bir görmek istiyorum eğer mümkünse" diye belirttikten sonra kumandadan 123456'yı tuşlayıp oradan cihazın çalışma saatini 1 olarak gösterdi. Tamam dedim ve "ölü piksel testi" yapmak istediğimi belirttim. Direkt "ölü piksel garanti kapsamına girmiyor haberiniz olsun" dedi. Ben de 1 adet dahi olsa ölü piksel olmasının garanti kapsamında değişim veya iade doğurduğunu, bununla ilgili emsal olarak yüzlerce Tüketici Hakem Heyeti kararı ve Tüketici Mahkemesi kararı olduğunu belirttim. 6502 sayılı Tüketicin Korunması Hakkında Kanun'da böyle ölü piksel ile ilgili bir hükmün bulunmadığını belirttim.
Ölü piksel testi esnasında TV'de ölü piksel çıkmadı, ışık sızması da yoktu yalnız TV'de panelin içerisinde yaklaşık 1,5 - 2 piksel büyüklüğünde toz zerresi vardı. Aynı ölü piksel gibi nokta şeklinde. Çalışan ekrana parmağıyla biraz vurdu, o toz yaklaşık 5 cm aşağıya kaydı, sonra tekrar vurmaya devam etti fakat toz orada sabit kaldı. Sonrasında o da denedi ekrana vurmayı ben de denedim onlar varken toz aşağıya daha inmedi. Şu an TV'nin sol üst köşesinde durmakta. Sonrasında bunun da garanti kapsamında olmadığını belirttiler. Garanti belgesini imzalamamı istediler, bu şekilde ürün sorunsuz olmadığından dolayı garanti belgesini imzalayamayacağımı, eğer imzalarsam bu durumu açıkça yazıp altına imza atacağımı belirttim. Garanti belgesine yazı yazılamayacağını, yazılsa dahi geçerli olmayacağını, eğer imzalamazsam ürünü toplayıp kutuya geri koyacağımı ve ürünü istersem Mediamarkt'a cayma hakkımı kullanarak iade edebileceğimi söyledi. Ben de ürünü uygun bir fiyata aldığımı ve şu an 20 bin küsürlerde olduğunu, iade etmemin benim açımdan bir finansal zarar olduğunu belirttim.
Sonrasında bir kişiyi aradı, yaklaşık 10 saniye konuştu ve alet çantasını toplayıp bu konunun tekrardan garanti kapsamında olmadığını, ölü piksel çıksaydı bile 6502 sayılı kanunda 4 adede kadar ölü pikselin sorun olmadığını yazdığını söyledi. Ben de sakinliğimi koruyarak yalnız güler yüzlülüğümü kaybederek "Birbirimize yalan söylemenin anlamı yok, o kanunda böyle bir madde yok." diye belirttim ve kısmen bağırarak söylene söylene ürünü de evde olduğu gibi kurulu halde bırakarak evden kaçar gibi ayrıldılar.
Ürünü kendi klasmanı TV'lerle veya diğer 120Hz TV'lerle kıyasladığımızda kendi ürün fiyatı olarak bakınca 15.200 TL'ye uygun denilebilecek bir fiyata aldığımı düşünüyorum. Üründe başka bir sorun yok yalnız bunu bildiğimden dolayı gözüm hep o noktaya gidiyor ve çorbadaki sinek misali mide bulandırıyor.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
1821341
1821340
Daha öncesinde haklı olduğumu düşündüğüm 3-4 konu hakkında Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım ve başvurum olumlu sonuçlandı. Bu konu hakkında da Philips yardımcı olmazsa başvuru yapacağım. Henüz Philips genel müdürlüğünü arayamadım bugün mesai bittiğinden dolayı yalnız "
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
" sitesi üzerinden mail gönderdim. Twitter'dan tweet ve Philips Türkiye'ye özel mesaj attım. Açıkçası Philips'in bu konuda yardımcı olacağına dair inancım yok. Ürünü uygun denilebilecek fiyattan aldığımı düşündüğümden dolayı ( bu konuda emin değilim bu tartışmaya açık bir konu ve bu TV'nin ederi bakımından pahalı aldığımı düşünen de olabilir saygı duyarım) üründe panelin içinde toz çıksa dahi bu durumu kader diyerek kabullensem mi yoksa bu sonuç olarak zorunlu bir ihtiyaç olmadığından dolayı bir heves olarak almamdan mütevellit direkt iade mi etsem yoksa 6 ay da sürse elimden geldiğince yasal haklarımı mı savunsam kararsızım.Yorumlarınızı bekliyorum.
Sağlıklı günler dilerim.