Philips 55PUS8807 Panel İçi Toz ve Servisin Yalan Beyanda Bulunması

Knight Davi0N Çevrimdışı

Knight Davi0N

Aktif Üye
16 Eki 2021
66
Merhaba.

06.06.2023 tarihinde MediaMarkt resmi sitesinden Philips 55PUS8807 televizyonunu 15.200 TL'ye satın aldım. Halihazırda 3 yıldır 55PUS7304 kullanıyordum, açık söylemek gerekirse eski televizyonumun memnun olmadığım hiçbir durum yoktu ve yeni aldığım televizyonu sadece 120Hz olmasından kaynaklı aldım. PS5'de aktif olarak kullanmayı planladığımdan dolayı. İleride (1-2 sene sonra) yeni ve büyük bir eve geçebilirsem eski TV'yi genel kullanım, yeni TV'yi de PS5 için ayrı bir odada kullanmayı planlıyordum. Yeni TV 4-5 gün önce geldi. Bugün kurulum için öğleden sonraya 12:00 civarına randevum vardı. Aciliyet ilete ilete akşam 18:30'da yetkili servis kuruluma geldi. Adem Helvacı Bey'in YouTube'daki "Sıfır TV aldım, Servis Montaja Gelecek, Nelere Dikkat Etmeliyim? , " Televizyon Satın Aldım Nelere Dikkat Etmeliyim? " videolarını baştan sona pür dikkat izledim. Bu konulara kendi merakım da olduğundan dolayı Adem Helvacı Bey'in TV'lerle ilgili yıllardır neredeyse tüm videolarını izliyorum.

Yetkili servis çalışanları ürünü kutusundan çıkardı. Duvarda duvar askısı hazır olan duvar aparatının TV'ye monte edilen 2 parçasının vidalarını monte ederken ve diğer 2 vidayı hizalarken (mübalağa yapmıyorum) matkapvari büyüklükteki akülü vidalama makinesini TV'nin arka yüzünün üstüne koydu. TV halihazırda 3'lü koltukta ekranının üzerinde duruyordu. Bu davranışı bana doğru gelmedi ama yine de içimden "neyse" dedim. TV'yi duvara oturttu ve kurulumunu yaptı.

Kurulumu yaptıktan sonra cihazın kaç saat açık olup olmadığını test etmek amacıyla servis ayarlarından göstermesini uygun bir dille rica ettim. Düşmanca bir bakışın ardından önce reddetti sonrasında "olsun yine de bir görmek istiyorum eğer mümkünse" diye belirttikten sonra kumandadan 123456'yı tuşlayıp oradan cihazın çalışma saatini 1 olarak gösterdi. Tamam dedim ve "ölü piksel testi" yapmak istediğimi belirttim. Direkt "ölü piksel garanti kapsamına girmiyor haberiniz olsun" dedi. Ben de 1 adet dahi olsa ölü piksel olmasının garanti kapsamında değişim veya iade doğurduğunu, bununla ilgili emsal olarak yüzlerce Tüketici Hakem Heyeti kararı ve Tüketici Mahkemesi kararı olduğunu belirttim. 6502 sayılı Tüketicin Korunması Hakkında Kanun'da böyle ölü piksel ile ilgili bir hükmün bulunmadığını belirttim.

Ölü piksel testi esnasında TV'de ölü piksel çıkmadı, ışık sızması da yoktu yalnız TV'de panelin içerisinde yaklaşık 1,5 - 2 piksel büyüklüğünde toz zerresi vardı. Aynı ölü piksel gibi nokta şeklinde. Çalışan ekrana parmağıyla biraz vurdu, o toz yaklaşık 5 cm aşağıya kaydı, sonra tekrar vurmaya devam etti fakat toz orada sabit kaldı. Sonrasında o da denedi ekrana vurmayı ben de denedim onlar varken toz aşağıya daha inmedi. Şu an TV'nin sol üst köşesinde durmakta. Sonrasında bunun da garanti kapsamında olmadığını belirttiler. Garanti belgesini imzalamamı istediler, bu şekilde ürün sorunsuz olmadığından dolayı garanti belgesini imzalayamayacağımı, eğer imzalarsam bu durumu açıkça yazıp altına imza atacağımı belirttim. Garanti belgesine yazı yazılamayacağını, yazılsa dahi geçerli olmayacağını, eğer imzalamazsam ürünü toplayıp kutuya geri koyacağımı ve ürünü istersem Mediamarkt'a cayma hakkımı kullanarak iade edebileceğimi söyledi. Ben de ürünü uygun bir fiyata aldığımı ve şu an 20 bin küsürlerde olduğunu, iade etmemin benim açımdan bir finansal zarar olduğunu belirttim.

Sonrasında bir kişiyi aradı, yaklaşık 10 saniye konuştu ve alet çantasını toplayıp bu konunun tekrardan garanti kapsamında olmadığını, ölü piksel çıksaydı bile 6502 sayılı kanunda 4 adede kadar ölü pikselin sorun olmadığını yazdığını söyledi. Ben de sakinliğimi koruyarak yalnız güler yüzlülüğümü kaybederek "Birbirimize yalan söylemenin anlamı yok, o kanunda böyle bir madde yok." diye belirttim ve kısmen bağırarak söylene söylene ürünü de evde olduğu gibi kurulu halde bırakarak evden kaçar gibi ayrıldılar.

Ürünü kendi klasmanı TV'lerle veya diğer 120Hz TV'lerle kıyasladığımızda kendi ürün fiyatı olarak bakınca 15.200 TL'ye uygun denilebilecek bir fiyata aldığımı düşünüyorum. Üründe başka bir sorun yok yalnız bunu bildiğimden dolayı gözüm hep o noktaya gidiyor ve çorbadaki sinek misali mide bulandırıyor.


1821341
1821340

Daha öncesinde haklı olduğumu düşündüğüm 3-4 konu hakkında Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım ve başvurum olumlu sonuçlandı. Bu konu hakkında da Philips yardımcı olmazsa başvuru yapacağım. Henüz Philips genel müdürlüğünü arayamadım bugün mesai bittiğinden dolayı yalnız " " sitesi üzerinden mail gönderdim. Twitter'dan tweet ve Philips Türkiye'ye özel mesaj attım. Açıkçası Philips'in bu konuda yardımcı olacağına dair inancım yok. Ürünü uygun denilebilecek fiyattan aldığımı düşündüğümden dolayı ( bu konuda emin değilim bu tartışmaya açık bir konu ve bu TV'nin ederi bakımından pahalı aldığımı düşünen de olabilir saygı duyarım) üründe panelin içinde toz çıksa dahi bu durumu kader diyerek kabullensem mi yoksa bu sonuç olarak zorunlu bir ihtiyaç olmadığından dolayı bir heves olarak almamdan mütevellit direkt iade mi etsem yoksa 6 ay da sürse elimden geldiğince yasal haklarımı mı savunsam kararsızım.

Yorumlarınızı bekliyorum.

Sağlıklı günler dilerim.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Çok uygun fiyata almışsın ,ben olsam hiç ellemez kullanırdım veya ana firmadan gelecek cevapları beklerdim doğrusu.Bir de foto atsaydın forum kullanıcıları için (fikir vermesi açısından) iyi olurdu ,toz dediğin yerin,belki de sen yerini bildiğinden gözüne batıyordur ama belki de o kadar da değildir (şifreli mesaj gibi oldu) :ok
 
Knight Davi0N Çevrimdışı

Knight Davi0N

Aktif Üye
16 Eki 2021
66
Philips az önce mail ile geri döndü, cevabı şu şekilde:


524E180E-6B59-4FC1-8F87-7033129B65C9.jpg



Tozun fotoğrafını paylaşmayı unutmuşum kusura bakmayın.


9A02B6EF-1F1B-4E3F-A0FB-F7ABF3ACF364.png



811FCBAE-8B56-444E-81FA-3AD7F8032FD6.jpg
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Philips TV almamak için bir sebep daha.

Bu şekilde 1 televizyonu kusurlu olarak teslim edip 1000₺ zarar etmekten kurtulduğunu ölçebilir ama bunları okuduktan sonra satın alırken Philips'i denklem dışı tutacak olanlardan edeceği zararı ölçemez.

Bu sebeple Philips borsa değeri günden güne düşerken Apple borsa değeri günden güne artıyor. Bu Philips'in tüccar beyinli yetkilileri Apple'ın bu gibi durumlarda hemen aksiyon alıp cihazın yenisini gönderme politikasından Apple zarar ediyor sanıyordur.

Philips'in hayatta yapmayacağı bir olaya şahit olduğum anımı da anlatayım.

Ben dört yıl kadar önce HP bilgisayarımın şarj almaması nedeniyle müşteri hizmetlerini aradım. Bilgisayarımın şarj almadığını söyledim. Servise göndermeden önce aramak istediğimi çünkü servis hizmet süresinin sınavlarım nedeniyle göze alamayacağım bir süre olduğunu belirttim. Onlar da başka bir şarj aletiyle denediniz mi gibi rutin sorulardan sonra hemen yeni bir şarj aleti gönderdiler. Bu gün orijinal bir şarj aletinin fiyatı 1000₺ civarında. Şansıma da ertesi sabah elime ulaştı ve ben mağdur olmadım.

Sonrasında da sorunun prizden şarj cihazına giden kablodan olduğunu fark ettiğimi ve bu cihazı geri göndermek veya ödemek istediğimi belirtmek için aradım. Önemli değil, bizim size hediyemiz olsun diyerek reddettiler.

HP'nin 5 yıllık piyasa değerine baktığımızda da artış görüyoruz. Ama Philips düşüşte. Demek oluyor ki HP 100 müşterisinden 1'ini üzüyorsa Philips daha fazlasını üzüyor.

Böyle devam edin Philips yetkilileri. Aferin size. Yıllardır da aynısınız. Eskiler sizin adınıza bile güvenirdi, şimdi anca süpürge falan satarsınız bol bol.
 
M Çevrimdışı

Messiv35

Yeni Üye
3 Haz 2023
32
Tüketici hakem heyetine başvurduğunuzda eğer dilekçede fiyat artışından dolayı uğradığınız zararı ve aynı fiyata yenisini alamayacağınızı belirtirseniz güncel tutar şeklinde bie geri ödeme yapılıyormuş sanırım. Geçenlerde bir avukatın videosunda denk gelmiştim araştırmanızı tavsiye ederim. Açıkçası ben bu hatayı bir defa yaptım yaklaşık 7 yıl kullandığım eski monitörümde bir ölü pixel vardı. Kullandığım her an gözüme battı. 3 pixele kadar değişim hakkımız vs yokmuş diye inandırdılar o zamanlar. Şu an öyle bir şeyle karşılaşırsam peşini bırakmam.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Çok minik uzaktan bellide olmaz aslında.
yeni fark ettim benim panelde toz parçası var minik sinek kadar bişey paneli söksem mi dedim
Elimde kalır garantide bitti bitmese garantiden çözerdik.
Şimdi değişim talep edebilirsiniz çok rahatsız etmiyorsa kalabilir.
Mediamarkt ile görüşün belki değişim yaparlar.



IMG_20230615_105305.jpg
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
bazen öyle sapma şeyler okuyorum ki,bu lanet üreticilerin tavırları için,kısaca pes doğrusu
ancak bir şeyi iyi ayıralım,MARKA dan bağımsız,bütün üreticiler aynı tavır içindeler

tek istisna;Vestel!

Arçelik ve diğerleri ise yine kötü,kısaca Vestel ile alakası yok bunların,ben ce kısaca kötü bunlar da

İthal(gerçi bunların da çoğu artık TR de montajlanıyor) veya kimilerinin MARKA dediği Sony/LGE/Samsung da
hepsi aynı kötü "mok"!

bazıları ya bilinçli ya da belki de başına bir şey geldiği için bazı markaları ciddi kötülüyor,ama bu yalnış!
kötülemek istiyorsanız o zaman ltf MARKA adı belirtmeyin,zira bunların alayı "kötü" Servis/MH/her şekil de
donanım kaliteleri ile montaj kaliteleri v.s kısaca kötüler!

şimdi TPV(Philips TV leri ana üreticisi) nin daha kötü olduğu doğru olmaz! özellikle TPV demek yine doğru olmaz!
bana göre bu üçlü arasında en kötüsü Sony dir,Samsung bir tık daha iyi,TPV de bunların arasında bir yerde
++

Tozlanma,klasik montaj hatasına bağlı/montajlamada yapılan bir dikkatsizlik/arka elemanlar arasına sızan bir kirleten
malzema veya tek bir bölgede olan tozlanma gibi....

>Kalite kontrol dan bunlar direk çıkıyor,ama genel de atlanıyor yani önemsenmiyor!
>sabit kirlenme genel de eleman dan oluşan bir lekedir ama gezgin lekelenme ise montaj aşaması veya
elemanın,montaj da bir şekilde lekelenmesi sonucu çıkan durumlar dır

İthal(TR de montaj)TV ler de sıkıntı şurada oluyor,örneğin baclit ünitesi+katmanlar v.s panel v.s derken komple
eleman bütünü Çin den montajlı olarak geldiği için direk bunu takip,içine müdahale yapamıyorlar!

o ünite(Modül+tüm panel sistemi)direk takılıyor dolayısıyla kontrol da zaten sağlıklı yapılmayınca bu sıkıntılar
direk müşteri de ortaya çıkıyor!

++

Yapılacak işlem şudur;ancak genel de Servisler(veya bunu yapacak Merkez servis) panelin komple sökülüp
yeniden belli elemanları montajı gerekiyor ama bunu artık hiç bir M.Servis yapmıyor daha doğru yapamıyorlar!
çünkü elde kalabilir!

yeni nesil panel sistemi,böyle her bir atraksiyonu yapacak yapıda değiller,+malzeme kalitesi de bir o kadar "dandik"!
ister Sony ister Samsung olsun! hatta TPV bunlar dan bir tık daha iyi olsa bile

şayet hatayı kabul ederlerse yaptıkları şudur; senden TV yi alıp yeni bir TV vermek dir,yaparlarsa anca bunu yapıyorlar!
yoksa içini aç dağıt temizle sonra kapat v.s yaw bunları yapacak ne zaman var ne de eleman v.s!

++

şimdi sen ısrarla herifleri arıyorsun,TV değişimi için,bu arada üslubu da bozmuyorsun!
üreticilere göre zaten her bir şey yani sıkıntı NORMAL dir ama aslında bu böyle değildir!

++

diğer bir yol ise şudur;"tozlanma" genel bir sıkıntı olduğu için,günümüzde hemen her normal TV Servisi
bunu da bildiği için belli bir ücret karşılığında,senin paneli alır ve güzelce temizler,sana bir fiyat çıkarırlar
ve sen de kabul edersen olay çözülür,ama panel direk-LED baclit olduğu için her servis bu işe pek girmek istemeyebilir!
ayrıca yetkili TPV servisleri ile de görüş,onlarda zaten "ücretli" işlem yapacakları için,bu da işlerine gelir!

THH konusu biraz daha sonra devreye girebilir,sen bence dediğim şekilde ilk etap da bir araştırma yap
bugün TR de çok çok iyi Ustalar var Servis olarak,ücretli de olunca hemen her şeyi hallediyorlar
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Philips TV almamak için bir sebep daha.

Bu şekilde 1 televizyonu kusurlu olarak teslim edip 1000₺ zarar etmekten kurtulduğunu ölçebilir ama bunları okuduktan sonra satın alırken Philips'i denklem dışı tutacak olanlardan edeceği zararı ölçemez.

Bu sebeple Philips borsa değeri günden güne düşerken Apple borsa değeri günden güne artıyor. Bu Philips'in tüccar beyinli yetkilileri Apple'ın bu gibi durumlarda hemen aksiyon alıp cihazın yenisini gönderme politikasından Apple zarar ediyor sanıyordur.

Philips'in hayatta yapmayacağı bir olaya şahit olduğum anımı da anlatayım.

Ben dört yıl kadar önce HP bilgisayarımın şarj almaması nedeniyle müşteri hizmetlerini aradım. Bilgisayarımın şarj almadığını söyledim. Servise göndermeden önce aramak istediğimi çünkü servis hizmet süresinin sınavlarım nedeniyle göze alamayacağım bir süre olduğunu belirttim. Onlar da başka bir şarj aletiyle denediniz mi gibi rutin sorulardan sonra hemen yeni bir şarj aleti gönderdiler. Bu gün orijinal bir şarj aletinin fiyatı 1000₺ civarında. Şansıma da ertesi sabah elime ulaştı ve ben mağdur olmadım.

Sonrasında da sorunun prizden şarj cihazına giden kablodan olduğunu fark ettiğimi ve bu cihazı geri göndermek veya ödemek istediğimi belirtmek için aradım. Önemli değil, bizim size hediyemiz olsun diyerek reddettiler.

HP'nin 5 yıllık piyasa değerine baktığımızda da artış görüyoruz. Ama Philips düşüşte. Demek oluyor ki HP 100 müşterisinden 1'ini üzüyorsa Philips daha fazlasını üzüyor.

Böyle devam edin Philips yetkilileri. Aferin size. Yıllardır da aynısınız. Eskiler sizin adınıza bile güvenirdi, şimdi anca süpürge falan satarsınız bol bol.
İşte bu yorumda da net şekilde belirtildiği gibi, ödediğimiz ücreti birçok üründe yalnızca ürüne değil hizmete de ödüyoruz. En son cümlede olduğu gibi, eskiler hatta günümüzde gelişmeleri çok takip etmeyen eskiler halen Philips on numara diyecektir. Ancak hizmet kalitesi ürün kalitesiyle paralel olarak gelişmeyen her firma sonu yaşamaya mahkumdur. Tabii eskilerden olduğum için bana çok garip gelen diğer konu da Grundig markasının zamanında Philips' in katre üstü kalitede olmasına karşın şu anda yalnızca marka hakkını devretmiş bir oluşum olmasıdır. Bunu da her şey iyi olsa da günü yakalayamamaya bağlıyorum.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
Philips aslında bir Hollanda markası ama hiç bir ürünü Hollanda malı değildir,o da her mal gibi Çin lidir yahu:kiskis

Philips,TV işinde şaşkın ördek misali oldu son 20 yıldır!
ilk önce kendisi yaptı ama rakipleri sebebiyle işi bıraktı
sonra LGE ile evlendi,bana göre en akıllı işi bu idi ama onu da
devam ettiremedi,ancak özellikle o yılların HiEnd 9x serilerin de
Samsung S_PVA ve daha da ilerisi olarak Sharp paneller ile 2009/2013 lerde
şaha kalkmıştı! bugün hala en iyi FALD panellerin başında Tosh ile Philips
(Sharp panel+baclit)geliyor,hem teknik+fald+panel v.s olarak o yılların
Sony/Samsung hatta LGE den ciddi manada iyi idiler!
sonra bu evlilik yine bitti,bir ara kendim yapacağım diyecekken,o sırada
aslında Çin en büyük ana üreticisi TPV deveye girip komple TV kısmını satın aldı!

bana göre asıl sorun bundan sonra başladı,TPV/Avrupa ayağı bu konuda iyi sayılır
en azından kesinlikle bir Samsung/Sony/LGE den bu anlamda çok daha iyiler ama
TR de aynı durum söz konusu değildir! bir türlü istenen fiyat istikrarı+Servis/MH v.s
ciddi sıkıntılı hala!!

Bunlar Avrupalı oldukları için(bir şekilde Hollanda ile ortak yatırım+KAR v.s derken)
tatlı fiyatlara inemiyorlar,TCL/SkyWorth/ChangHong v.s gibi dandik TV üreten ana
üreticiler den,çok çok daha iyidir TPVision ana üretici fabrikası,ancak sanırım isim hakkı
sebebiyle özellikle Avrupa piyasası için TPV fazla taviz veriyor,direk kendisi girse TCL kim yahu!
veya diğer Çin liler veya HuaWei bile TV üreticisi:haha1

TPV ciddi farklı bir üretici,ama ne hikmetse Philips bu markasını satmaya yanaşmıyor!
o zaman Lisansını verin yaw!
örneğin HiSense $ 140milyon saydı Japon Toshiba ya 40 yıllığına bu isim hakkının lisansını aldı
sanırım 10 yılı geçti bile! ancak Hisense kendi markasıyla USA da harikalar yaratıyor!(özellikle U8H)
1/3 zaman zaman özel indirimler ile 1/4 Sony/Samsung fiyatına TV satıyor ve onlardan kesinlikle
bir tık bile aşağıda değil!!

TPV neden bu yola girmiyor anlaşılır değil zira altyapısı TPV en iyisi ve en güçlüsü
+++

"Tozlanma" günümüz panellerinin hemen hepsinde potansiyel bir sıkıntıdır ama tek başına
bir sıkıntı da değildir,Servisler bu işi güzel hallediyorlar
illa TPV bunu yapacak diye bir beklenti içine girerseniz,bence bu biraz boşa çıkabilir,gerçi
yine de ümit kesilmesin ama siz bir süre daha onlarla temasa geçin,siz aramazsanız onların
umurunda bile olmaz,zaten herifler kafadan NORMAL bunlar diyeceklerdir!
 
Knight Davi0N Çevrimdışı

Knight Davi0N

Aktif Üye
16 Eki 2021
66
Çok minik uzaktan bellide olmaz aslında.
yeni fark ettim benim panelde toz parçası var minik sinek kadar bişey paneli söksem mi dedim
Elimde kalır garantide bitti bitmese garantiden çözerdik.
Şimdi değişim talep edebilirsiniz çok rahatsız etmiyorsa kalabilir.
Mediamarkt ile görüşün belki değişim yaparlar.



IMG_20230615_105305.jpg

Mediamarkt isterseniz iade aliriz ama bunun haricinde yardımcı olamayız diyor. Hakem heyetine vermekten başka çare yok sanırım.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Mediamarkt isterseniz iade aliriz ama bunun haricinde yardımcı olamayız diyor. Hakem heyetine vermekten başka çare yok sanırım.
THH yolu açık olmakla beraber rahatsız etmiyorsa kullanın.
Hakem heyeti değişim kararı verir firma uyarmı orası var stok yok gibi gerekçeler ile iade yoluna gidebiliyorlar.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
o zaman şöyle yap,MM madem iade alabiliyor,"teşhir" ile değiştir!!!
çıplak olarak gözünle görürsün
ben daha önce 8505 ve Grundig almıştım ikisi de böyle alındı
 
Geri
Üst Alt