palmera pa15t su motoru (4 zamanlı) yağ damlama nedeni ne olabilir?

sanko86 Çevrimdışı

sanko86 

Süper Üye
28 Ocak 2020
1,377
37
Ekran-Alintisid0489237ecac720b.png


palmera pa15t su motoru (4 zamanlı) fotoğrafta işaretli bölümden bir kaç damla yağ damlamış neden olabilir.(Yeni bir motor)
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Bu motora doğrudan aşina değilim ama aklıma birkaç ihtimal geliyor:

-Motor eğildi yatırıldı veya ters çevrildi. Yağ karbüratörden geçerek dışarı çıktı.

-hava filtre elemanına yağ sürülür, çok sürülmüş ise o damlayabilir.

-aşırı yağ doldurulmuş

- segmanlarda kaçak var

-aşırı kurumlanmış ise yağ kanalları tıkanmış olabilir.

ilki direkt başıma geldi. Honda motorlu çapa makinemizin deposuna oğlum kum toprak doldurmuştu. depoyu sökemeyince yüz kiloluk aleti ters çevirip hortumla temizlemiştik. Yağ olduğu gibi hava filtresinden çıkmıştı. Honda olduğu için sorunsuz çalıştı çok şükür.
 
sanko86 Çevrimdışı

sanko86 

Süper Üye
28 Ocak 2020
1,377
37
Benzine yağ karıştırmıyorsunuz değil mi? Hava filtresi tarafına benziyor orası?
4 Zamanlı motor olduğu için yağ bölümü ayrı ve benzin yağsız kullanıyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu motora doğrudan aşina değilim ama aklıma birkaç ihtimal geliyor:

-Motor eğildi yatırıldı veya ters çevrildi. Yağ karbüratörden geçerek dışarı çıktı.

-hava filtre elemanına yağ sürülür, çok sürülmüş ise o damlayabilir.

-aşırı yağ doldurulmuş

- segmanlarda kaçak var

-aşırı kurumlanmış ise yağ kanalları tıkanmış olabilir.

ilki direkt başıma geldi. Honda motorlu çapa makinemizin deposuna oğlum kum toprak doldurmuştu. depoyu sökemeyince yüz kiloluk aleti ters çevirip hortumla temizlemiştik. Yağ olduğu gibi hava filtresinden çıkmıştı. Honda olduğu için sorunsuz çalıştı çok şükür.
Motor eğimli yerde çalışıyor ondan kaynaklı olabilir o zaman. Sürekli yağ gelmedi motor daha sıfır fskat bir miktar damlayınca kılavuzunda da bir şey göremeyince yazma gereği duydum.
Aşırı yağ yoktur tahminim.Servis yağı ekledi yarım litre yağ koydular.
Hava filtresinden geliyor ama ilk çalıştırmada yoktu sonraki çalıştırmalarda geldi.
Sıfır motor olduğu için kurumlanma şuan yoktur sanırım.
 
Son düzenleme:
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
4 Zamanlı motor olduğu için yağ bölümü ayrı ve benzin yağsız kullanıyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Motor eğimli yerde çalışıyor ondan kaynaklı olabilir o zaman. Sürekli yağ gelmedi motor daha sıfır fskat bir miktar damlayınca kılavuzunda da bir şey göremeyince yazma gereği duydum.
Aşırı yağ yoktur tahminim.Servis yağı ekledi yarım litre yağ koydular.
Hava filtresinden geliyor ama ilk çalıştırmada yoktu sonraki çalıştırmalarda geldi.
Sıfır motor olduğu için kurumlanma şuan yoktur sanırım.

Bu tarz motorlarda piston ve silindir dik değil de 45 derece hatta daha fazla yatık oluyor. Filtre-karbüratör tarafına biraz da siz yatırınca akma olması normal görünüyor o halde. Bir yerlerde teknik çizimini bulabilirseniz net fikriniz olur.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
586
4 Zamanlı motor olduğu için yağ bölümü ayrı ve benzin yağsız kullanıyorum.
Bu genelde egzoz tıkanıklığında oluyor diye biliyorum, sizin motor yeni olduğu için bu ihtimali düşünmeyip yağ katma ihtimalinizi düşünmüştüm. Bundan sonrası beni aşar çünkü 4 zamanlılara çok hakim değilim.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,260
64
sanko86 sanko86 , S Swift , Bu tip motorlarda hatta egsoz olan tüm motorlarda kullanım bitince eksoz değiline çapı kadar bir ağaç ile tıkamayı unutmayın ,çünkü yabani arılar içine yuva yapıp içerden eksozu tıkama yapıyorlar ,ve motor asla çalışmıyor.Köyde iken tüm benzinle çalışan motorlara yapmıştım,hatta bir ara forumda belirtmiştim ,unutmayın yoksa tamircileri gezersiniz :ok
 
sanko86 Çevrimdışı

sanko86 

Süper Üye
28 Ocak 2020
1,377
37
sanko86 sanko86 , S Swift , Bu tip motorlarda hatta egsoz olan tüm motorlarda kullanım bitince eksoz değiline çapı kadar bir ağaç ile tıkamayı unutmayın ,çünkü yabani arılar içine yuva yapıp içerden eksozu tıkama yapıyorlar ,ve motor asla çalışmıyor.Köyde iken tüm benzinle çalışan motorlara yapmıştım,hatta bir ara forumda belirtmiştim ,unutmayın yoksa tamircileri gezersiniz :ok


Ben kılıf yaptım işim bitince kılıfla kapatıyorum her yerini. :ok
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri