4 Zamanlı motor olduğu için yağ bölümü ayrı ve benzin yağsız kullanıyorum.Benzine yağ karıştırmıyorsunuz değil mi? Hava filtresi tarafına benziyor orası?
Motor eğimli yerde çalışıyor ondan kaynaklı olabilir o zaman. Sürekli yağ gelmedi motor daha sıfır fskat bir miktar damlayınca kılavuzunda da bir şey göremeyince yazma gereği duydum.Bu motora doğrudan aşina değilim ama aklıma birkaç ihtimal geliyor:
-Motor eğildi yatırıldı veya ters çevrildi. Yağ karbüratörden geçerek dışarı çıktı.
-hava filtre elemanına yağ sürülür, çok sürülmüş ise o damlayabilir.
-aşırı yağ doldurulmuş
- segmanlarda kaçak var
-aşırı kurumlanmış ise yağ kanalları tıkanmış olabilir.
ilki direkt başıma geldi. Honda motorlu çapa makinemizin deposuna oğlum kum toprak doldurmuştu. depoyu sökemeyince yüz kiloluk aleti ters çevirip hortumla temizlemiştik. Yağ olduğu gibi hava filtresinden çıkmıştı. Honda olduğu için sorunsuz çalıştı çok şükür.
4 Zamanlı motor olduğu için yağ bölümü ayrı ve benzin yağsız kullanıyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Motor eğimli yerde çalışıyor ondan kaynaklı olabilir o zaman. Sürekli yağ gelmedi motor daha sıfır fskat bir miktar damlayınca kılavuzunda da bir şey göremeyince yazma gereği duydum.
Aşırı yağ yoktur tahminim.Servis yağı ekledi yarım litre yağ koydular.
Hava filtresinden geliyor ama ilk çalıştırmada yoktu sonraki çalıştırmalarda geldi.
Sıfır motor olduğu için kurumlanma şuan yoktur sanırım.
Bu genelde egzoz tıkanıklığında oluyor diye biliyorum, sizin motor yeni olduğu için bu ihtimali düşünmeyip yağ katma ihtimalinizi düşünmüştüm. Bundan sonrası beni aşar çünkü 4 zamanlılara çok hakim değilim.4 Zamanlı motor olduğu için yağ bölümü ayrı ve benzin yağsız kullanıyorum.
sanko86 , S Swift , Bu tip motorlarda hatta egsoz olan tüm motorlarda kullanım bitince eksoz değiline çapı kadar bir ağaç ile tıkamayı unutmayın ,çünkü yabani arılar içine yuva yapıp içerden eksozu tıkama yapıyorlar ,ve motor asla çalışmıyor.Köyde iken tüm benzinle çalışan motorlara yapmıştım,hatta bir ara forumda belirtmiştim ,unutmayın yoksa tamircileri gezersiniz
Mantıklı, en önemlisi sezon bitiminde içinde benzin bırakmamak. Bırakılırsa karbiratörün diyaframları şişiyor ve yağlı olduğu için yağ tıkanıklık yapıyor.Ben kılıf yaptım işim bitince kılıfla kapatıyorum her yerini.
4 zamanlı motor bizimki yağ yok benzinde.Mantıklı, en önemlisi sezon bitiminde içinde benzin bırakmamak. Bırakılırsa karbiratörün diyaframları şişiyor ve yağlı olduğu için yağ tıkanıklık yapıyor.
yine de benzini karbiratörün içinde bekletmek zararlı diyaframları şişiriyor4 zamanlı motor bizimki yağ yok benzinde.