Otomatik Vites Araba Tavsiyesi

slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Oto sanayi içli dışlı olmama rağmen Getrag şanzımanına hiç denk gelmedim model bazında kullanım alanı sınırlı heralde.

Bir defa kullandım tövbeler olsun CVT şanzımanlı araç, almam da binmem de :nanik
Yine hatalı biliyormuşum. Getrag otomatikler DCT (Dual clutch transmission-Çift kavramalı Şanzıman) imiş. Ben BMW 2 serilerinden ve Ford Powershift' lerden hatırlıyorum. Ama kolay kolay bozulduğunu hatırlamıyorum. Tabii son dönemde EDC' de Getrag' mış. O yüzden EDC şikayetlerini düşünüp bozulma iddaamı da geri alıyorum. :)

Ama tork konvertörlü listesine Jatco (Nissan-Mazda), Mazda, Subaru (Kendi üretimi) ve Powertech,Dymos' u (Hyundai, Kia) ekleyebilirim.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,735
Yine hatalı biliyormuşum. Getrag otomatikler DCT (Dual clutch transmission-Çift kavramalı Şanzıman) imiş. Ben BMW 2 serilerinden ve Ford Powershift' lerden hatırlıyorum. Ama kolay kolay bozulduğunu hatırlamıyorum. Tabii son dönemde EDC' de Getrag' mış. O yüzden EDC şikayetlerini düşünüp bozulma iddaamı da geri alıyorum. :)

Ama tork konvertörlü listesine Jatco (Nissan-Mazda), Mazda, Subaru (Kendi üretimi) ve Powertech,Dymos' u (Hyundai, Kia) ekleyebilirim.
Modifiye tutkunları manuel şanzımanına karşı bir tutkuları var kullanmak nasip olmadı.
Getrağ DCT şanzıman modeli olduğunu da şimdi senden ögrenmiş oldum.
DCT-DSG-ECD-Powershift tipli şanzımanın ıslağını kullanacaksın ömürlük olur.
 
Bilge Kişi Çevrimdışı

Bilge Kişi

TFC Team
1 Nis 2023
438
Tüm otomatik şanzımanlar gözönüne alındığında en uzun ömürlü olan yada en az sorun çıkaran hangi modellerdir.
En uzun ömürlü ya da en az sorun çıkaran otomatik şanzıman modeli söylemek zor, çünkü şanzımanlar farklı kullanım koşullarına, markalara ve modellere göre farklı şekillerde tasarlanır ve üretilir. Ayrıca her aracın yapısı, yapım kalitesi, kullanım profili ve bakım durumu da farklı olabilir.

Ancak, genel olarak en uzun ömürlü ve en az sorun çıkaran otomatik şanzımanların Japon ve Alman markaları tarafından kullanıldığı söylenebilir. Örneğin, Toyota, Honda ve Nissan gibi Japon markalarının otomatik şanzımanları uzun ömürlü ve dayanıklı olarak bilinir. Ayrıca Alman otomobil markaları Audi, BMW ve Mercedes-Benz'in otomatik şanzımanları da genellikle sağlam ve güvenilirdir.

Ancak, bu markaların otomatik şanzımanları da ara sıra problemler yaşayabilir ve düzenli bakım ve onarım gerekliliği ile ilgili olarak önerilen yönergeleri takip etmek önemlidir. Ayrıca, her marka ve modelde farklı tipte otomatik şanzıman bulunur, bu nedenle markalar arasında karşılaştırmak zordur. Bu nedenle, hangi araç modeli için genellikle en az şanzıman sorunu yaşandığına dair birçok farklı liste bulunabilir.

Sonuç olarak, bir otomatik şanzıman seçimi yaparken dikkatli olmalı ve araştırmalarınızı yaparak, aracınızın özellikleri ve ihtiyaçlarına uygun bir şanzıman modeli seçmelisiniz. Ayrıca, aracın bakımı ve kullanımı konusunda disiplinli olmanızla birlikte, uzun ve sağlıklı bir ömür boyu araç kullanım sağlayabilirsiniz.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
567
CVT şanzıman kötü dedin üzdün beni Sota Sota başkan 😞

ZF şanzımanlı hyundai i20 vardı da biz mi istemedik 😂

İ10daki AMT şanzımana bile razıyken CVT bize konfor üstü lüks geliyor. Fiyatlar malum.

Bize biraz fiyat performans ürün lazım. Memurun cipi dusterdaki edc şanzıman bize rüya gibi geliyor şu aralar.
 
F Çevrimdışı

fottili 

Aktif Üye
27 Şub 2018
76
Hangi şanzıman daha iyidir den çok , ihtiyaca göre şanzıman tercihi yapmak çok daha doğru olur. Eğer uzun vade bir araca binmek istiyorsanız tam otomatik şanzımanlı bir araç tercih etmeniz gerekir. Kısa vade ve sportif kullanım istiyorsanız çift kavrama şanzıman doğru tercih olur. Şehir içi kullanım ağırlıklı ve konforlu bir sürüş düşünüyorsanız cvt tarzı şanzımanlar işinizi görür.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
CVT şanzıman kötü dedin üzdün beni Sota Sota başkan 😞

ZF şanzımanlı hyundai i20 vardı da biz mi istemedik 😂

İ10daki AMT şanzımana bile razıyken CVT bize konfor üstü lüks geliyor. Fiyatlar malum.

Bize biraz fiyat performans ürün lazım. Memurun cipi dusterdaki edc şanzıman bize rüya gibi geliyor şu aralar.
Açıkçası Sota Sota Başkan performanslı kullanmayı sevdiği için öyle söyledi diye düşünüyorum. Çünkü CVT' nin benim hissettiğim en büyük eksisi aracın ivmelenmesi. Honda city ile kullandım. Vites geçiş hissi diye birşey yok çünkü zaten ortada geleneksel vites mantığı yok. O yüzden bence f/p için tercih edilebilir. Ancak yüksek performans isteyenler kesinlikle uzak durmalı diyebilirim. (Kendi deneyimime göre)
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,735
Konuyu toparlayacak olursak

Robotize otomatik sanzımanlar performans, konfor vb. şeyler beklemeyin.

Kuru çift kavrama yarı otomatikler performans yakıt ekonomisi, konfor sunar.

Yağlı kavrama yarı otomatikler
kuruya göre performansı bir tık düşüktür. yakıt ekonomisi, konfor ve en önemli işletme maliyet kuru kavramaya göre daha düşüktür.

CVT motorun ruhununu öldüren şanzımandır.
motor sürekli yüksek devir çevrilerek yani bağırarak gitmeye çalışır.

Tork konvertörlü tam otomatik sanzimanlar.
çift kavramalı yarı otomatikler kadar hızlı vites değişimi yapamazlar ama ömür ve sorunsuzluk bu eksiği fazlasıyla kapatırlar.

Bu durumun tek istisnası var ZF şanzımanın bazı serileri çift kavramalar kadar hızlı vites atımı yapabiliyor.

vites geçiş hızını görmek için bu video çok iyi bir örnek

 
Son düzenleme:
MutluTEKİR Çevrimdışı

MutluTEKİR 

Aktif Üye
29 Tem 2022
215
34
2019 corolla vision mds sahibiydim 2 sene kullandım. Konfor anlamında üstüne şanzıman tanımam. Torku güzel araçla düşük devirde hızlanabilmek ayrı güzel. Corollada 3500 devir üstüne çıkma ihtiyacı hissetmiyordum. Abdde 2013 model 2.0 rav4 mds kullanmıştım ve hayran kalmıştım. cvt sürüş karakterini beğenmeyenler genelde torku düşük motorların yüksek devri çok çevirmesinden dolayı veya vites geçiş hissi istemelerinden dolayı beğenmezler.
CVT işini Toyota harici pek beceremedi diğer markalar bunu da gözardı etmemek lazım.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,735
Üstad CVT zaten yapası gereği zaten yüksek torku kaldıramıyor. Bu sebeple yüksek devirde yani beygir yüksek torkun düşük olduğu devir bandında çalışıyor.

şuan ki aracım 300nm, inan bana 500nm altı hikaye :kiskis
 
Geri
Üst Alt