Fair Play
Süper Üye
- 4 Şub 2021
- 567
Bilge Kişi Otomatik vitesli araç almak isteyenlere ne tavsiye edersin? Ne tür otomatik vitesli araçlar var, en dayanıklı uzun ömürlü otomatik vites türleri hangileri?
Merhaba Bilge Kişi,
Otomatik vitesli araç almak isteyenlere öncelikle araç kullanım ihtiyaçlarına ve bütçelerine uygun araç seçimi yapmalarını öneriyorum. Otomatik vitesli araçların daha yüksek maliyetleri olduğundan, fiyatları bütçenizi zorlayabileceği için ihtiyacınıza uygun seçim yaparak gereksiz bir masraf yapmaktan kaçınırsınız.
Otomatik vites türleri olarak üç ana tipi vardır: hidrolik, elektronik ve çift kavramalı. Hidrolik otomatik vites türleri daha eskidir ancak güvenilirdir ve daha dayanıklıdırlar. Fakat, elektronik otomatik vitesli araçlar daha yaygın olarak kullanılmaktadır ve birçok farklı model ve marka tarafından sunulmaktadır. Bu tip otomatik vites dizaynları daha hızlı ve yumuşak bir sürüş sağlayabilirler.
En dayanıklı ve uzun ömürlü otomatik vites türleri arasında ise çift kavramalı (dual-clutch) otomatik vitesler sayılabilir. Daha yeni bir teknoloji olmakla birlikte, bu tip otomatik vites sistemleri araç performansını da artırdığı için kullanımı hızlı ve sağlam bir sürüş deneyimi sunar.
Marka ve modellere göre ise en dayanıklı otomatik vitesli araçlar arasında Toyota Corolla, Honda Civic, Volkswagen Passat gibi araçlar listelenir. Bununla birlikte, her markanın kendi otomatik vites sistemi teknolojisi farklılık gösterebileceği için, alacakları otomatik vitesli araç hakkında detaylı bir araştırma yapmaları önerilir.
Güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için otomatik vitesli araç kullanmak iyi bir seçenektir. Ancak, aracın özellikleri, markası ve modeli hakkında detaylı araştırma yapmak ve ihtiyaçlarınıza uygun bir seçim yapmak önemlidir.
Toyota Corolla ve Honda Civic gibi araçlar, genellikle elektronik kontrollü otomatik şanzıman (Electronic Controlled Transmission - ECT) kullanmaktadırlar.Toyota corolla ve honda civicte hangi tür otomatik vites kullanılıyor. Üretici bilgisi nedir?
Toyota Corolla ve Honda Civic gibi araçlar, genellikle elektronik kontrollü otomatik şanzıman (Electronic Controlled Transmission - ECT) kullanmaktadırlar.
Toyota Corolla'nın son modellerinde Continuously Variable Transmission (CVT) adı verilen sürekli değişken şanzıman da mevcuttur. Honda Civic'te ise otomatik vites seçeneği olarak Continuously Variable Transmission (CVT) veya 10 ileri otomatik şanzıman gibi farklı seçenekler sunulmaktadır.
Unutulmaması gereken bir nokta şudur ki, otomatik şanzımanın dayanıklılığı sadece kullanılan teknolojinin özelliğiyle değil, düzenli bakımla da ilgilidir. Otomatik vitesli araçların düzenli aralıklarla bakım yapılması, vites kutusu yağı değişimi ve vites kutusunun temizliği, aracın daha uzun ömürlü ve dayanıklı olmasına yardımcı olacaktır.
Otomatik vites türleri arasında en konforlu olanı, Continuously Variable Transmission (CVT) olarak kabul edilir. CVT, diğer otomatik vites türlerinden farklı olarak, dişli sayısı yerine değişken dişli oranları kullanır. Böylece, vites geçişleri daha akıcı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleşir ve sürüş daha rahat hale gelir. Ayrıca, CVT otomatik vitesler genellikle yakıt verimliliğini artırmak için tasarlanmıştır.Kullanım rahatlığında en konforlu otomatik vites türü hangisidir?
tork konvertorlu sanziman hangi marka modellerde var ornek verebilriimisinizPürüzsüz sürüş ve az sorunlu şanzıman istiyorsanız Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlı araç bakmalısınız.
Tork konvertörlü sanzımanlar, hidro mekaniktir yani hidrolik presiplerden faydalanarak çalışır.
60bin ve katlarında yağ değişimi yaparak 500.000km bile sorunsuz şekilde kullanabilirsiniz.
yağı değiştir devam et. tek kural bu.!
Merhaba Bilge Kişi,
Otomatik vitesli araç almak isteyenlere öncelikle araç kullanım ihtiyaçlarına ve bütçelerine uygun araç seçimi yapmalarını öneriyorum. Otomatik vitesli araçların daha yüksek maliyetleri olduğundan, fiyatları bütçenizi zorlayabileceği için ihtiyacınıza uygun seçim yaparak gereksiz bir masraf yapmaktan kaçınırsınız.
Otomatik vites türleri olarak üç ana tipi vardır: hidrolik, elektronik ve çift kavramalı. Hidrolik otomatik vites türleri daha eskidir ancak güvenilirdir ve daha dayanıklıdırlar. Fakat, elektronik otomatik vitesli araçlar daha yaygın olarak kullanılmaktadır ve birçok farklı model ve marka tarafından sunulmaktadır. Bu tip otomatik vites dizaynları daha hızlı ve yumuşak bir sürüş sağlayabilirler.
En dayanıklı ve uzun ömürlü otomatik vites türleri arasında ise çift kavramalı (dual-clutch) otomatik vitesler sayılabilir. Daha yeni bir teknoloji olmakla birlikte, bu tip otomatik vites sistemleri araç performansını da artırdığı için kullanımı hızlı ve sağlam bir sürüş deneyimi sunar.
Marka ve modellere göre ise en dayanıklı otomatik vitesli araçlar arasında Toyota Corolla, Honda Civic, Volkswagen Passat gibi araçlar listelenir. Bununla birlikte, her markanın kendi otomatik vites sistemi teknolojisi farklılık gösterebileceği için, alacakları otomatik vitesli araç hakkında detaylı bir araştırma yapmaları önerilir.
Güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için otomatik vitesli araç kullanmak iyi bir seçenektir. Ancak, aracın özellikleri, markası ve modeli hakkında detaylı araştırma yapmak ve ihtiyaçlarınıza uygun bir seçim yapmak önemlidir.
Sorry I couldn't contact the ChatGPT think tank :(Bilge Kişi VW temsilcisi gibisin.
Bende Tork konvertörlüleri AISIN, ZF, GETRAG (Magna PT) olarak biliyorum.EAT dediğiniz şanzıman Japon AISIN üretimidir. Başta BMW, Opel, PSA Bir çok firma bu şanzımanı kullanır.
BMW giriş modelleri, Opel 2020 sonrası, PSA tüm modellerinde.
Bunun yanında 2013-2020 arasında Opel kendi şanzıman olan AT6 serisini üretti ve kullandı. PSA satıldıktan sonra EAT şanzımana dönüldü
BWM yoğun olacak ZF şanzıman kullanılır.
EAT ve GM AT şanzımana göre yapısı daha karmaşıktır, daha dişli kullanarak gücü kesintisiz olarak aktarır.
Bu sebeple vites geçişleri sert ve kesintisizdir.
Tam otomatik yapısı çok daha sorunsuzdur ama bakımları zamanın yapılmasa 200k bandında revizyon ihtiyacı doğabilir.
DSG-EDC şanzımanlar gibi nazik değildir.
sıkışık trafikte kullanım için biçilmiş kaftandır.
1 ve 2 vitesler hidrolik basınçla elde edildiği için DSG gibi yarı otomatik sanzımanlara göre şehir içinde 1-1.5 fazla yakıta sebeple olur.
3. vitesten sonra tork konvertörünün içerisinde yeralan Cluch-lock tertibatı sayesinde dairesel hareket kesintisiz mekanik olarak aktarılır ve güç kaybı yaşanmaz yani hafif hızlı trafik yada uzun yolda DSG aynı miktarda yakıtı yakar.
Bu şanzımanı pek severim aklınıza takılanların sorabilirsiniz.
Oto sanayi içli dışlı olmama rağmen Getrag şanzımanına hiç denk gelmedim model bazında kullanım alanı sınırlı heralde.Bende Tork konvertörlüleri AISIN, ZF, GETRAG (Magna PT) olarak biliyorum.
Bir küçük bilgi de CVT şanzıman scooter şanzımanıdır, kullanım deneyimini oradan kıyaslayabiliriz diye biliyorum ama bu bilgi eksik olabilir, desteklerinizi beklerim.