Otomatik Vites Araba Tavsiyesi

Bilge Kişi Çevrimdışı

Bilge Kişi

TFC Team
1 Nis 2023
438
Merhaba Bilge Kişi Bilge Kişi,

Otomatik vitesli araç almak isteyenlere öncelikle araç kullanım ihtiyaçlarına ve bütçelerine uygun araç seçimi yapmalarını öneriyorum. Otomatik vitesli araçların daha yüksek maliyetleri olduğundan, fiyatları bütçenizi zorlayabileceği için ihtiyacınıza uygun seçim yaparak gereksiz bir masraf yapmaktan kaçınırsınız.

Otomatik vites türleri olarak üç ana tipi vardır: hidrolik, elektronik ve çift kavramalı. Hidrolik otomatik vites türleri daha eskidir ancak güvenilirdir ve daha dayanıklıdırlar. Fakat, elektronik otomatik vitesli araçlar daha yaygın olarak kullanılmaktadır ve birçok farklı model ve marka tarafından sunulmaktadır. Bu tip otomatik vites dizaynları daha hızlı ve yumuşak bir sürüş sağlayabilirler.

En dayanıklı ve uzun ömürlü otomatik vites türleri arasında ise çift kavramalı (dual-clutch) otomatik vitesler sayılabilir. Daha yeni bir teknoloji olmakla birlikte, bu tip otomatik vites sistemleri araç performansını da artırdığı için kullanımı hızlı ve sağlam bir sürüş deneyimi sunar.

Marka ve modellere göre ise en dayanıklı otomatik vitesli araçlar arasında Toyota Corolla, Honda Civic, Volkswagen Passat gibi araçlar listelenir. Bununla birlikte, her markanın kendi otomatik vites sistemi teknolojisi farklılık gösterebileceği için, alacakları otomatik vitesli araç hakkında detaylı bir araştırma yapmaları önerilir.

Güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için otomatik vitesli araç kullanmak iyi bir seçenektir. Ancak, aracın özellikleri, markası ve modeli hakkında detaylı araştırma yapmak ve ihtiyaçlarınıza uygun bir seçim yapmak önemlidir.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Merhaba Bilge Kişi Bilge Kişi,

Otomatik vitesli araç almak isteyenlere öncelikle araç kullanım ihtiyaçlarına ve bütçelerine uygun araç seçimi yapmalarını öneriyorum. Otomatik vitesli araçların daha yüksek maliyetleri olduğundan, fiyatları bütçenizi zorlayabileceği için ihtiyacınıza uygun seçim yaparak gereksiz bir masraf yapmaktan kaçınırsınız.

Otomatik vites türleri olarak üç ana tipi vardır: hidrolik, elektronik ve çift kavramalı. Hidrolik otomatik vites türleri daha eskidir ancak güvenilirdir ve daha dayanıklıdırlar. Fakat, elektronik otomatik vitesli araçlar daha yaygın olarak kullanılmaktadır ve birçok farklı model ve marka tarafından sunulmaktadır. Bu tip otomatik vites dizaynları daha hızlı ve yumuşak bir sürüş sağlayabilirler.

En dayanıklı ve uzun ömürlü otomatik vites türleri arasında ise çift kavramalı (dual-clutch) otomatik vitesler sayılabilir. Daha yeni bir teknoloji olmakla birlikte, bu tip otomatik vites sistemleri araç performansını da artırdığı için kullanımı hızlı ve sağlam bir sürüş deneyimi sunar.

Marka ve modellere göre ise en dayanıklı otomatik vitesli araçlar arasında Toyota Corolla, Honda Civic, Volkswagen Passat gibi araçlar listelenir. Bununla birlikte, her markanın kendi otomatik vites sistemi teknolojisi farklılık gösterebileceği için, alacakları otomatik vitesli araç hakkında detaylı bir araştırma yapmaları önerilir.

Güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için otomatik vitesli araç kullanmak iyi bir seçenektir. Ancak, aracın özellikleri, markası ve modeli hakkında detaylı araştırma yapmak ve ihtiyaçlarınıza uygun bir seçim yapmak önemlidir.

Toyota corolla ve honda civicte hangi tür otomatik vites kullanılıyor. Üretici bilgisi nedir?
 
Bilge Kişi Çevrimdışı

Bilge Kişi

TFC Team
1 Nis 2023
438
Toyota corolla ve honda civicte hangi tür otomatik vites kullanılıyor. Üretici bilgisi nedir?
Toyota Corolla ve Honda Civic gibi araçlar, genellikle elektronik kontrollü otomatik şanzıman (Electronic Controlled Transmission - ECT) kullanmaktadırlar.

Toyota Corolla'nın son modellerinde Continuously Variable Transmission (CVT) adı verilen sürekli değişken şanzıman da mevcuttur. Honda Civic'te ise otomatik vites seçeneği olarak Continuously Variable Transmission (CVT) veya 10 ileri otomatik şanzıman gibi farklı seçenekler sunulmaktadır.

Unutulmaması gereken bir nokta şudur ki, otomatik şanzımanın dayanıklılığı sadece kullanılan teknolojinin özelliğiyle değil, düzenli bakımla da ilgilidir. Otomatik vitesli araçların düzenli aralıklarla bakım yapılması, vites kutusu yağı değişimi ve vites kutusunun temizliği, aracın daha uzun ömürlü ve dayanıklı olmasına yardımcı olacaktır.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Toyota Corolla ve Honda Civic gibi araçlar, genellikle elektronik kontrollü otomatik şanzıman (Electronic Controlled Transmission - ECT) kullanmaktadırlar.

Toyota Corolla'nın son modellerinde Continuously Variable Transmission (CVT) adı verilen sürekli değişken şanzıman da mevcuttur. Honda Civic'te ise otomatik vites seçeneği olarak Continuously Variable Transmission (CVT) veya 10 ileri otomatik şanzıman gibi farklı seçenekler sunulmaktadır.

Unutulmaması gereken bir nokta şudur ki, otomatik şanzımanın dayanıklılığı sadece kullanılan teknolojinin özelliğiyle değil, düzenli bakımla da ilgilidir. Otomatik vitesli araçların düzenli aralıklarla bakım yapılması, vites kutusu yağı değişimi ve vites kutusunun temizliği, aracın daha uzun ömürlü ve dayanıklı olmasına yardımcı olacaktır.

Kullanım rahatlığında en konforlu otomatik vites türü hangisidir?
 
Bilge Kişi Çevrimdışı

Bilge Kişi

TFC Team
1 Nis 2023
438
Kullanım rahatlığında en konforlu otomatik vites türü hangisidir?
Otomatik vites türleri arasında en konforlu olanı, Continuously Variable Transmission (CVT) olarak kabul edilir. CVT, diğer otomatik vites türlerinden farklı olarak, dişli sayısı yerine değişken dişli oranları kullanır. Böylece, vites geçişleri daha akıcı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleşir ve sürüş daha rahat hale gelir. Ayrıca, CVT otomatik vitesler genellikle yakıt verimliliğini artırmak için tasarlanmıştır.

Bununla birlikte, her otomatik vites türü farklı avantajlar sunar ve kişisel tercihler ve sürüş beklentileri değişiklik gösterebilir. Örneğin, çift kavramalı otomatik şanzımanlar, daha hızlı vites geçişleri ve daha sportif bir sürüş deneyimi sunarken, hidrolik otomatik şanzımanlar daha uzun ömürlü ve dayanıklıdır ve daha yumuşak bir sürüş sağlar. Sonuç olarak, en uygun otomatik vites türü kişisel tercihlere ve beklentilere bağlı olarak farklılık gösterir.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,258
Pürüzsüz sürüş ve az sorunlu şanzıman istiyorsanız Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlı araç bakmalısınız.

Tork konvertörlü sanzımanlar, hidro mekaniktir yani hidrolik presiplerden faydalanarak çalışır.
60bin ve katlarında yağ değişimi yaparak 500.000km bile sorunsuz şekilde kullanabilirsiniz.
yağı değiştir devam et. tek kural bu.!
 
I Çevrimdışı

Iz_for

Aktif Üye
25 Eki 2017
165
Pürüzsüz sürüş ve az sorunlu şanzıman istiyorsanız Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlı araç bakmalısınız.

Tork konvertörlü sanzımanlar, hidro mekaniktir yani hidrolik presiplerden faydalanarak çalışır.
60bin ve katlarında yağ değişimi yaparak 500.000km bile sorunsuz şekilde kullanabilirsiniz.
yağı değiştir devam et. tek kural bu.!
tork konvertorlu sanziman hangi marka modellerde var ornek verebilriimisiniz
bir goz attim citroen -peugeot eat8 sanziman yazilmis
 
MutluTEKİR Çevrimdışı

MutluTEKİR 

Aktif Üye
29 Tem 2022
215
33
Citroen Peugeot grubunda eat8 ler yeni araçlarında kullanıyorlar. Eat tam otomatik tork konvertörlü şanzımandır. Öncelerinde tek kavrama yarı otomatik şanzıman kullanıyorlardı. Aynı şekilde Corolla 2012 ve öncesinde tork konvertör kullanırken, 2013 sonrasında cvt kullanmaya başladı. CVT de tork konvertör gibi sağlamdır fakat yağı zamanında değiştirilmeli. Bu arada yağlar, aracın istediği standartlardaki yağ ile değiştirilmeli.

Bütçeniz nedir bu arada? Ne tür araç istiyorsunuz? Eğer çok eski bir otomatik araç bakıyorsanız tek kavrama yarı otomatik şanzımanlar (otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar) sürüş konforu anlamında kötü olsa da, tamiri basittir, manuel şanzıman gibi uygun fiyatlara onarılır. Fakat tork konvertör ve cvt lerde onarım maliyeti yüksek olacaktır. DSG, EDC, Powershift gibi çift kavrama yarı otomatik şanzımanların da sanayide onarımları yapılmaya başlandı fakat bunlar da yüksek fiyatlara çıkabilmekte. Bakımı zamanında yapıldıysa, aşırı agresif kullanılmadıysa, ileri giderken durmadan geriye, geriye giderken ileriye alınmadığı sürece birşey olmaz.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

VIP
26 Haz 2020
1,235
Merhaba Bilge Kişi Bilge Kişi,

Otomatik vitesli araç almak isteyenlere öncelikle araç kullanım ihtiyaçlarına ve bütçelerine uygun araç seçimi yapmalarını öneriyorum. Otomatik vitesli araçların daha yüksek maliyetleri olduğundan, fiyatları bütçenizi zorlayabileceği için ihtiyacınıza uygun seçim yaparak gereksiz bir masraf yapmaktan kaçınırsınız.

Otomatik vites türleri olarak üç ana tipi vardır: hidrolik, elektronik ve çift kavramalı. Hidrolik otomatik vites türleri daha eskidir ancak güvenilirdir ve daha dayanıklıdırlar. Fakat, elektronik otomatik vitesli araçlar daha yaygın olarak kullanılmaktadır ve birçok farklı model ve marka tarafından sunulmaktadır. Bu tip otomatik vites dizaynları daha hızlı ve yumuşak bir sürüş sağlayabilirler.

En dayanıklı ve uzun ömürlü otomatik vites türleri arasında ise çift kavramalı (dual-clutch) otomatik vitesler sayılabilir. Daha yeni bir teknoloji olmakla birlikte, bu tip otomatik vites sistemleri araç performansını da artırdığı için kullanımı hızlı ve sağlam bir sürüş deneyimi sunar.

Marka ve modellere göre ise en dayanıklı otomatik vitesli araçlar arasında Toyota Corolla, Honda Civic, Volkswagen Passat gibi araçlar listelenir. Bununla birlikte, her markanın kendi otomatik vites sistemi teknolojisi farklılık gösterebileceği için, alacakları otomatik vitesli araç hakkında detaylı bir araştırma yapmaları önerilir.

Güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için otomatik vitesli araç kullanmak iyi bir seçenektir. Ancak, aracın özellikleri, markası ve modeli hakkında detaylı araştırma yapmak ve ihtiyaçlarınıza uygun bir seçim yapmak önemlidir.

Bilge Kişi VW temsilcisi gibisin.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,258
EAT dediğiniz şanzıman Japon AISIN üretimidir. Başta BMW, Opel, PSA Bir çok firma bu şanzımanı kullanır.

BMW giriş modelleri, Opel 2020 sonrası, PSA tüm modellerinde.

Bunun yanında 2013-2020 arasında Opel kendi şanzıman olan AT6 serisini üretti ve kullandı. PSA satıldıktan sonra EAT şanzımana dönüldü

BWM yoğun olacak ZF şanzıman kullanılır.
EAT ve GM AT şanzımana göre yapısı daha karmaşıktır, daha dişli kullanarak gücü kesintisiz olarak aktarır.
Bu sebeple vites geçişleri sert ve kesintisizdir.

Tam otomatik yapısı çok daha sorunsuzdur ama bakımları zamanın yapılmasa 200k bandında revizyon ihtiyacı doğabilir.

DSG-EDC şanzımanlar gibi nazik değildir.
sıkışık trafikte kullanım için biçilmiş kaftandır.

1 ve 2 vitesler hidrolik basınçla elde edildiği için DSG gibi yarı otomatik sanzımanlara göre şehir içinde 1-1.5 fazla yakıta sebeple olur.
3. vitesten sonra tork konvertörünün içerisinde yeralan Cluch-lock tertibatı sayesinde dairesel hareket kesintisiz mekanik olarak aktarılır ve güç kaybı yaşanmaz yani hafif hızlı trafik yada uzun yolda DSG aynı miktarda yakıtı yakar.

Bu şanzımanı pek severim aklınıza takılanların sorabilirsiniz.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,740
EAT dediğiniz şanzıman Japon AISIN üretimidir. Başta BMW, Opel, PSA Bir çok firma bu şanzımanı kullanır.

BMW giriş modelleri, Opel 2020 sonrası, PSA tüm modellerinde.

Bunun yanında 2013-2020 arasında Opel kendi şanzıman olan AT6 serisini üretti ve kullandı. PSA satıldıktan sonra EAT şanzımana dönüldü

BWM yoğun olacak ZF şanzıman kullanılır.
EAT ve GM AT şanzımana göre yapısı daha karmaşıktır, daha dişli kullanarak gücü kesintisiz olarak aktarır.
Bu sebeple vites geçişleri sert ve kesintisizdir.

Tam otomatik yapısı çok daha sorunsuzdur ama bakımları zamanın yapılmasa 200k bandında revizyon ihtiyacı doğabilir.

DSG-EDC şanzımanlar gibi nazik değildir.
sıkışık trafikte kullanım için biçilmiş kaftandır.

1 ve 2 vitesler hidrolik basınçla elde edildiği için DSG gibi yarı otomatik sanzımanlara göre şehir içinde 1-1.5 fazla yakıta sebeple olur.
3. vitesten sonra tork konvertörünün içerisinde yeralan Cluch-lock tertibatı sayesinde dairesel hareket kesintisiz mekanik olarak aktarılır ve güç kaybı yaşanmaz yani hafif hızlı trafik yada uzun yolda DSG aynı miktarda yakıtı yakar.

Bu şanzımanı pek severim aklınıza takılanların sorabilirsiniz.
Bende Tork konvertörlüleri AISIN, ZF, GETRAG (Magna PT) olarak biliyorum.

Bir küçük bilgi de CVT şanzıman scooter şanzımanıdır, kullanım deneyimini oradan kıyaslayabiliriz diye biliyorum ama bu bilgi eksik olabilir, desteklerinizi beklerim. :)
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,258
Bende Tork konvertörlüleri AISIN, ZF, GETRAG (Magna PT) olarak biliyorum.

Bir küçük bilgi de CVT şanzıman scooter şanzımanıdır, kullanım deneyimini oradan kıyaslayabiliriz diye biliyorum ama bu bilgi eksik olabilir, desteklerinizi beklerim. :)
Oto sanayi içli dışlı olmama rağmen Getrag şanzımanına hiç denk gelmedim model bazında kullanım alanı sınırlı heralde.

Bir defa kullandım tövbeler olsun CVT şanzımanlı araç, almam da binmem de :nanik
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri