Motorsiklet Arızaları Ve Çözüm önerileri

command_4 

Aktif Üye
19 Nis 2019
52
18
34
Arkadaşlar Selam Benim kullandığım Emektar külüstür motor Akü göstergesi varda yalnız ışıkları yaktığım zaman korna çaldığım zaman akü seviyesi bayağı bir düşünüyor nedendir Sizce?
Mesajınız Birleştirildi:

Gösterge Bu Şekilde Sol Taraftaki Küçük Olan Akü Göstergesi 12 Seviyesinde oluyor kontağı açtığım Zaman Marş Basıyorum Kranklı çünkü bunlar Elektronik Değil 10 un Altına Kadar İniyor gösterge motor çalışıyor biraz yürüdükten sonra gösterge şöyle bir 14 veya 14.5 buçuk oluyor öğle açıyorum Işıkları Ama açtığım An Işıkları 12 veya 12.5a düşünüyor nedeni ne olabilir Sizlerce?
akü bitik. yeni akü al düzelir.
 

command_4 

Aktif Üye
19 Nis 2019
52
18
34
Akü yeni sayılır abi motora gaz verince ışıklarda artış gösterge de de artış oluyor tam ölmeden aküyü değiştirmek mantıksız geldi bana.
"gaz verince ışıklarda artış gösterge de de artış oluyor" bunu dememiştin,
hocam şimdi ilk yazdığına göre akü bitik ve şarj olmuyor. son yazdığına göre aküyü şarj eden sistem yani konjektörde bi problem olabilir. ölçmek gerekir.
 

teraspy

The Emmi
TFC Team
26 Kas 2018
5,348
113
60
Akü şarj tutmuyor,amper düşmüş,volt olarak tamamdır ama amper düşük,bu aküye oto teyp tak,sesi son ses yap,teyp ışıkları flaşör yapmaya başlar ,nereden mi biliyorum,aşağıda açıkladım :)

NOT:
Bu olayı 3 gün önce köyde oto teyp taktığım bir 35nc'de görmüştüm,hani "herşeyden de anlıyorsun be abi" diyorlar ya bana :hmm ,teybi taktıktan sonra ,meraklı çocuk BT ile bağlanıp da sesi abanınca teyp ışıkları flaşör yapmaya başladı, bana "alattin amca bozukmu teyp ,baksana lambaları dans ediyor " dedi,teybin + ucunu aküden ayırıp diğer aküye takınca flaşör yok oldu (24v araç,2*12v akü var),yani o akü şarj tutmuyormuş (babası söyledi,bu akü iyi değil diye)
 

Koro96 

Bronz Üye
24 Şub 2019
1,219
113
"gaz verince ışıklarda artış gösterge de de artış oluyor" bunu dememiştin,
hocam şimdi ilk yazdığına göre akü bitik ve şarj olmuyor. son yazdığına göre aküyü şarj eden sistem yani konjektörde bi problem olabilir. ölçmek gerekir.
Doğrudur Evet.
Mesajınız Birleştirildi:

Akü şarj tutmuyor,amper düşmüş,volt olarak tamamdır ama amper düşük,bu aküye oto teyp tak,sesi son ses yap,teyp ışıkları flaşör yapmaya başlar ,nereden mi biliyorum,aşağıda açıkladım :)

NOT:
Bu olayı 3 gün önce köyde oto teyp taktığım bir 35nc'de görmüştüm,hani "herşeyden de anlıyorsun be abi" diyorlar ya bana :hmm ,teybi taktıktan sonra ,meraklı çocuk BT ile bağlanıp da sesi abanınca teyp ışıkları flaşör yapmaya başladı, bana "alattin amca bozukmu teyp ,baksana lambaları dans ediyor " dedi,teybin + ucunu aküden ayırıp diğer aküye takınca flaşör yok oldu (24v araç,2*12v akü var),yani o akü şarj tutmuyormuş (babası söyledi,bu akü iyi değil diye)
Bilmemki emmi konjektöre nasıl ayar verilir ?
 

Sota 

Ahmet CSKN
Administrator
6 Mar 2016
6,868
113
Doğrudur Evet.
Mesajınız Birleştirildi:


Bilmemki emmi konjektöre nasıl ayar verilir ?
1 adet voltmetre edin.
Sabah motor sogukken calistirmadan akuyu ölç.
kenara not et
voltmetreyi sokmeden motoru calistir.
o esnada voltaj kaca kadar düşecek onuda
kenara not et.

1-2 dakika sonra motora biraz gaz ver (gazi bırakma pozisyonu koru)
voltaj nereye kadar yükselecek, yukselme stabil sekilde olmali
birdusup bir cikarsa sarjdinamonda sorun vardir.
 

Koro96 

Bronz Üye
24 Şub 2019
1,219
113
1 adet voltmetre edin.
Sabah motor sogukken calistirmadan akuyu ölç.
kenara not et
voltmetreyi sokmeden motoru calistir.
o esnada voltaj kaca kadar düşecek onuda
kenara not et.

1-2 dakika sonra motora biraz gaz ver (gazi bırakma pozisyonu koru)
voltaj nereye kadar yükselecek, yukselme stabil sekilde olmali
birdusup bir cikarsa sarjdinamonda sorun vardir.
Deniyim Bakıyım.
 

turkaahmet 

Bronz Üye
24 Ocak 2019
107
28
40
motosikletlerdeki şarj dinamoları ve konjektörler malesef ki arabalardaki gibi watt değerleri yüksek parçalar değiller akülerde aynı şekilde.

almaçların sayısı arttıkça voltaj ne yazıkki düşmekte farları açınca 12.5 ila 12.8 civarlarında seyrediyorsa sorun olmaz.

sürüş esnasında farlar kapalıyken 13,5 ila 14 civarlarında sabit kalması gerek. farklı gözlemlerseniz arkadaşlarında dediği gibi sargı ve konjektör çıkışlarını ölçmeniz gerekir.
 

Koro96 

Bronz Üye
24 Şub 2019
1,219
113
motosikletlerdeki şarj dinamoları ve konjektörler malesef ki arabalardaki gibi watt değerleri yüksek parçalar değiller akülerde aynı şekilde.

almaçların sayısı arttıkça voltaj ne yazıkki düşmekte farları açınca 12.5 ila 12.8 civarlarında seyrediyorsa sorun olmaz.

sürüş esnasında farlar kapalıyken 13,5 ila 14 civarlarında sabit kalması gerek. farklı gözlemlerseniz arkadaşlarında dediği gibi sargı ve konjektör çıkışlarını ölçmeniz gerekir.
Abi yorumun için teşekkürler.
 

turkaahmet 

Bronz Üye
24 Ocak 2019
107
28
40
motosiklette çok uğraşıyorum akü lamba ısıtıcı şarj olaylarıyla :deli1

mesela elcik ısıtma takanı görmüşsündür de koltuk ısıtma nadirdir, voltajı kontrol ederek kullanınca alçamları,
hiç ne akü problemi nede sargı konjektör problemi yaşamadım.
 

Koro96 

Bronz Üye
24 Şub 2019
1,219
113
motosiklette çok uğraşıyorum akü lamba ısıtıcı şarj olaylarıyla :deli1

mesela elcik ısıtma takanı görmüşsündür de koltuk ısıtma nadirdir, voltajı kontrol ederek kullanınca alçamları,
hiç ne akü problemi nede sargı konjektör problemi yaşamadım.
Evet farkettim abi daha öncede yanıt yazmıştın bana fırsat bulayım bakacam motorsiklete.
 

Koro96 

Bronz Üye
24 Şub 2019
1,219
113
Aksilikler geldimi peş peşe gelir ve ben artık deliye dönerim Kız meselesi yetmezken motor bozuldu durup dururken motor az gaz yiyor sonra kesiklik yapıyor ara gaz yaparak götürdüm eve tam gaz yemiyor sizce ne olabilir sanki benzin bitecek gibi oluyor ama depoyu fulledim.
 
Üst Alt