Mediamarkt Garanti Ötesi Rezilliği

T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
2C gereğince "herhangi bir üst limit yoktur" ibaresi var hocam. Servisle görüştüğümüzde TR'deki servislere sorduk hiçbirinde bulamadık dediler. Sözleşme hükümlerince Media Markt bu parçayı Sony'den talep etmeli, yurtdışından ürün gelene kadar bana 2G'de vermeyi garanti ettiği cihazı vermeli ve parça gelince tamirini yapıp, ürünü teslim ederek; ödünç olarak verdiği cihazı teslim almalı. Normalde işlemesi gereken süreç bu. Çünkü sizin dediğiniz gibi ben direkt olarak Sony'ye başvursam bu sefer Media Markt ile aramdaki sözleşme gereği ben herhangi bir talepte bulunamıyorum, dolayısıyla mecburen öncelikle Media Markt'a başvuruyorum. Bunun devamında da ya pert bedelini kabul etmeliyim ki bunu yaparsam cihazı alamayacağım ya da sözleşmenin gerektirdiği hizmetlerden feragat edeceğim, yani sözleşmeyi boşa yapmış olacağım. Asıl Sıkıntı şu ki Media Markt parçayı Sony'den istemesi gerektiğini biliyor, servisle konuştum zaten. Bana zaten sözleşmece hakkım olan ödünç TV'yi de vermediği için uğraşmamak adına bunu yapmıyor, kolayına gelen pert kararını öne sürüyor. Neyse artık başvurumu yaptım, THH'nin vereceği kararı merakle bekleyeceğim. Adem Helvacı Adem Helvacı bey de konunun özetini içeren bir yazı yazarsam içerik hazırlayacağını söyledi. Şu günlerde onu hazırlıyorum.
İşte sıkıntı burada başlıyor özel garanti hizmeti olduğu için sony den parça talep etme hakları yok kendi yöntemleri ile canları isterse,

Parça temin ederler yada tamiri mümkün değil deyip perte çıkartırlar Vestel Arçelik gibi üreticinin uzattığı garanti hizmeti gibi olsa sıkıntı, olmazdı..

Üreticinin sattığı garanti uzatma hizmeti dışındaki bütün özel garanti uzatmaları gereksiz satın alınan hizmetler ,

Şimdi Sony ile çözümlenecek bir iş olsa bile onu imkansız hale getiriyor satın aldığınız hizmet paneli sağlam olduğundan emin olsanız..

100 hz yenileme hızı var paneli de iyimiş TV'nin ama bu özel serviste hangi işlemlerden geçti TV orası bilinmiyor ..

Servis size herşeyi söylemeyebilir belki panele hasar verdiler tamir ederken size perte çıktı deyip 2000 TL verip göndermeye çalışıyorlar..

TV'nin panelinin hasarsız olduğunu sadece o parçanın arızalı olduğunu var sayarsak Dışarıda tamir ettirebilirsiniz ama nerden bileceksiniz..
 
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
30
İşte sıkıntı burada başlıyor özel garanti hizmeti olduğu için sony den parça talep etme hakları yok kendi yöntemleri ile canları isterse,

Parça temin ederler yada tamiri mümkün değil deyip perte çıkartırlar Vestel Arçelik gibi üreticinin uzattığı garanti hizmeti gibi olsa sıkıntı, olmazdı..

Üreticinin sattığı garanti uzatma hizmeti dışındaki bütün özel garanti uzatmaları gereksiz satın alınan hizmetler ,

Şimdi Sony ile çözümlenecek bir iş olsa bile onu imkansız hale getiriyor satın aldığınız hizmet paneli sağlam olduğundan emin olsanız..

100 hz yenileme hızı var paneli de iyimiş TV'nin ama bu özel serviste hangi işlemlerden geçti TV orası bilinmiyor ..

Servis size herşeyi söylemeyebilir belki panele hasar verdiler tamir ederken size perte çıktı deyip 2000 TL verip göndermeye çalışıyorlar..

TV'nin panelinin hasarsız olduğunu sadece o parçanın arızalı olduğunu var sayarsak Dışarıda tamir ettirebilirsiniz ama nerden bileceksiniz..
Sony'den parça istiyorlar hocam. İlk olarak DPS kartı arızalıydı. Ankara Sony'de bulmuşlar. Diğerini bulamadılar. Ben teslim fişini alırken servis biz en yakın servisten başlayarak hiyerarşi şeklinde talep ediyoruz Sony'den parçayı ama resmi servisten talep etmek durumundayız belki el altı servislerde bulabilirsin, biz onları araştıramıyoruz dedi.
Üretici garantisine katılıyorum, başka bir arıza durumu Bosch buzdolabımda oldu, biraz uzadı ama değişim yaptılar sıfır cihazla. Bu bence firmanın yaklaşımı ile ilgili biraz da çünkü iki senenin dışında kalınca tüm garantiler aynı, üretici garantisi verenler kendilerine güvendikleri için genelde böyle sözleşme vb. şekilde mağdur etmiyorlar.
Dediğiniz gibi ürünün ne durumda olduğu ya da ne duruma getirildiği belli değil, servise de danıştım. Bu parçayı bulsan bile bundan sonra sıkıntı var mı onu bilemeyiz. Ekran açılmadığı için gerisinde sıkıntı var mı yok mu kontrol edemiyoruz dedi. Bu nedenle cihazı bu haliyle teslim almak ne olursa olsun kabul ediyorum demek olur ve büyük kumar. 2000 TL ise bana 32inç bir TV bile almaz. Asıl beklentim onarımdı fakat artık onarım da imkan dahilinde olmadığı için "malın ayıpsız misli ile değişimi" tek seçenek. Yorucu ve üzücü bir süreç ama forumda Xbox konusunda yine Media Marktla benzer bir durum yaşayan arkadaş için THH "ayıplı hizmet" kararı vermiş, benzeri sonuç almayı umuyorum.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Şimdi baktım bunlar herkesin cihazını perte çıkarmış şikayetçi çok herkes toplanıp savcılığa toplu şikayet etseniz,

Basit arızaları bile perte çıkartıyorlar bu cihazları ikinci elde satmasın bunlar dolandırıcı gibi...
Sony'den parça istiyorlar hocam. İlk olarak DPS kartı arızalıydı. Ankara Sony'de bulmuşlar. Diğerini bulamadılar. Ben teslim fişini alırken servis biz en yakın servisten başlayarak hiyerarşi şeklinde talep ediyoruz Sony'den parçayı ama resmi servisten talep etmek durumundayız belki el altı servislerde bulabilirsin, biz onları araştıramıyoruz dedi.
Üretici garantisine katılıyorum, başka bir arıza durumu Bosch buzdolabımda oldu, biraz uzadı ama değişim yaptılar sıfır cihazla. Bu bence firmanın yaklaşımı ile ilgili biraz da çünkü iki senenin dışında kalınca tüm garantiler aynı, üretici garantisi verenler kendilerine güvendikleri için genelde böyle sözleşme vb. şekilde mağdur etmiyorlar.
Dediğiniz gibi ürünün ne durumda olduğu ya da ne duruma getirildiği belli değil, servise de danıştım. Bu parçayı bulsan bile bundan sonra sıkıntı var mı onu bilemeyiz. Ekran açılmadığı için gerisinde sıkıntı var mı yok mu kontrol edemiyoruz dedi. Bu nedenle cihazı bu haliyle teslim almak ne olursa olsun kabul ediyorum demek olur ve büyük kumar. 2000 TL ise bana 32inç bir TV bile almaz. Asıl beklentim onarımdı fakat artık onarım da imkan dahilinde olmadığı için "malın ayıpsız misli ile değişimi" tek seçenek. Yorucu ve üzücü bir süreç ama forumda Xbox konusunda yine Media Marktla benzer bir durum yaşayan arkadaş için THH "ayıplı hizmet" kararı vermiş, benzeri sonuç almayı umuyorum.
Misli değişim olurda onu normal garantisi devam eden yada üretici firmanın verdiği garanti koşulları için uyguluyorlar Media markt başkasından aldığı sigorta hizmetini satıyor joker emniyet sibobu gibi,
Garanti belgesindeki yasal zorunlulukların büyük bir kısmı bypass edilmiş oluyor geçersiz..

THH Yasal süre yasal zorunluluklara bakar resmi Garanti süresi biten ürünlere %99 ret verir,

Bende olumlu düşünmek istiyorum fakat şimdiye kadar bunun gibi dosyalarda fazla tüketicinin haklı bulunduğunu görmedim hep ret ret garantisi bitmiş ürün olunca THH fazla dikkate almıyor..

Sansına İyi niyetli bir raportöre görevliye denk gelirse belki misli ile değişim çıkar ..
 
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
30
Şimdi baktım bunlar herkesin cihazını perte çıkarmış şikayetçi çok herkes toplanıp savcılığa toplu şikayet etseniz,

Basit arızaları bile perte çıkartıyorlar bu cihazları ikinci elde satmasın bunlar dolandırıcı gibi...

Misli değişim olurda onu normal garantisi devam eden yada üretici firmanın verdiği garanti koşulları için uyguluyorlar Media markt başkasından aldığı sigorta hizmetini satıyor joker emniyet sibobu gibi,
Garanti belgesindeki yasal zorunlulukların büyük bir kısmı bypass edilmiş oluyor geçersiz..

THH Yasal süre yasal zorunluluklara bakar resmi Garanti süresi biten ürünlere %99 ret verir,

Bende olumlu düşünmek istiyorum fakat şimdiye kadar bunun gibi dosyalarda fazla tüketicinin haklı bulunduğunu görmedim hep ret ret garantisi bitmiş ürün olunca THH fazla dikkate almıyor..

Sansına İyi niyetli bir raportöre görevliye denk gelirse belki misli ile değişim çıkar ..
Heyet reddederse mahkemeye de başvuracağım, yapacak bir şey yok birileri hakkını aramadıkça bunlar bu şekilde devam edecek.
Şimdi baktım bunlar herkesin cihazını perte çıkarmış şikayetçi çok herkes toplanıp savcılığa toplu şikayet etseniz,

Basit arızaları bile perte çıkartıyorlar bu cihazları ikinci elde satmasın bunlar dolandırıcı gibi...

Misli değişim olurda onu normal garantisi devam eden yada üretici firmanın verdiği garanti koşulları için uyguluyorlar Media markt başkasından aldığı sigorta hizmetini satıyor joker emniyet sibobu gibi,
Garanti belgesindeki yasal zorunlulukların büyük bir kısmı bypass edilmiş oluyor geçersiz..

THH Yasal süre yasal zorunluluklara bakar resmi Garanti süresi biten ürünlere %99 ret verir,

Bende olumlu düşünmek istiyorum fakat şimdiye kadar bunun gibi dosyalarda fazla tüketicinin haklı bulunduğunu görmedim hep ret ret garantisi bitmiş ürün olunca THH fazla dikkate almıyor..

Sansına İyi niyetli bir raportöre görevliye denk gelirse belki misli ile değişim çıkar ..
6502 Madde 5/5 "Faaliyetlerini, kanun veya yetkili makamlar tarafından verilen izinle yürütmekte olan kişi veya kuruluşların hazırladıkları sözleşmelere de niteliklerine bakılmaksızın bu madde hükümleri uygulanır."diyor. THH olumsuz karar verse dahi Tüketici Mahkemesi'ne gideceğim. Yapacak bir şey yok. Birileri hakkını aramazsa bunlar böyle devam edecekler.
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
263
2C gereğince "herhangi bir üst limit yoktur" ibaresi var hocam. Servisle görüştüğümüzde TR'deki servislere sorduk hiçbirinde bulamadık dediler. Sözleşme hükümlerince Media Markt bu parçayı Sony'den talep etmeli, yurtdışından ürün gelene kadar bana 2G'de vermeyi garanti ettiği cihazı vermeli ve parça gelince tamirini yapıp, ürünü teslim ederek; ödünç olarak verdiği cihazı teslim almalı. Normalde işlemesi gereken süreç bu. Çünkü sizin dediğiniz gibi ben direkt olarak Sony'ye başvursam bu sefer Media Markt ile aramdaki sözleşme gereği ben herhangi bir talepte bulunamıyorum, dolayısıyla mecburen öncelikle Media Markt'a başvuruyorum. Bunun devamında da ya pert bedelini kabul etmeliyim ki bunu yaparsam cihazı alamayacağım ya da sözleşmenin gerektirdiği hizmetlerden feragat edeceğim, yani sözleşmeyi boşa yapmış olacağım. Asıl Sıkıntı şu ki Media Markt parçayı Sony'den istemesi gerektiğini biliyor, servisle konuştum zaten. Bana zaten sözleşmece hakkım olan ödünç TV'yi de vermediği için uğraşmamak adına bunu yapmıyor, kolayına gelen pert kararını öne sürüyor. Neyse artık başvurumu yaptım, THH'nin vereceği kararı merakle bekleyeceğim. Adem Helvacı Adem Helvacı bey de konunun özetini içeren bir yazı yazarsam içerik hazırlayacağını söyledi. Şu günlerde onu hazırlıyorum.
2C'de bahsedilen; onarımın miktarı için üst limit olmadığı. Firma burada onarım yapmak yerine perte ayırmayı tercih etmiş. Sözleşme kapsamında da onarım yapmak zorunda değil. En başta da dediğim gibi; sözleşme MM tarafından, istediği şekilde at koşturabileceği şekilde hazırlanmıştır.
Uzatılmış garantiler de 6502'e dahil olduğunu belirtmişsiniz: Bu şekilde bilmiyorum. Bu sözleşme, markanın kendisi tarafından yapılan ek garanti değil. Neyse umarım siz haklısınızdır. Yeni bir şey öğrenmiş oluruz.
Ama konu takibimde. Benim ümidim yok ama Adem Bey, bu konularda da tecrübeli olduğu için yaptığı yönlendirme ayrıcalıklı olacaktır. Sizin de belirttiğiniz gibi; sözleşmedeki diğer yükümlülüklerini de (taahhüt edilen servis süreleri, ikame tv...vs) yerine getirmediler. Buradan yol alınabilir.
Yanlış anlaşılmasın: İnşeallah görüşlerimin aksi bir sonuç alırsınız. Burada eldeki veriler doğrultusunda beyin fırtınası yapıyoruz. Çıkacak sonuç hepimiz için referans olacaktır.
 
Son düzenleme:
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
30
2C'de bahsedilen; onarımın miktarı için üst limit olmadığı. Firma burada onarım yapmak yerine perte ayırmayı tercih etmiş. Sözleşme kapsamında da onarım yapmak zorunda değil. En başta da dediğim gibi; sözleşme MM tarafından, istediği şekilde at koşturabileceği şekilde hazırlanmıştır.
Uzatılmış garantiler de 6502'e dahil olduğunu belirtmişsiniz: Bu şekilde bilmiyorum. Bu sözleşme, markanın kendisi tarafından yapılan ek garanti değil. Neyse umarım siz haklısınızdır. Yeni bir şey öğrenmiş oluruz.
Ama konu takibimde. Benim ümidim yok ama Adem Bey, bu konularda da tecrübeli olduğu için yaptığı yönlendirme ayrıcalıklı olacaktır. Sizin de belirttiğiniz gibi; sözleşmedeki diğer yükümlülüklerini de (taahhüt edilen servis süreleri, ikame tv...vs) yerine getirmediler. Buradan yol alınabilir.
Yanlış anlaşılmasın: İnşeallah görüşlerimin aksi bir sonuç alırsınız. Burada eldeki veriler doğrultusunda beyin fırtınası yapıyoruz. Çıkacak sonuç hepimiz için referans olacaktır.
Asla yanlış anlamıyorum, aksine hepinizin fikri bana yeni şeyler katıyor, daha çok şey araştırıyorum . Adem Bey tazminat konusunu umursamayacaklarını fakat "mamid" için umut olduğunu, reddedilmesi için bir gerekçe olmadığını söyledi. Keşke süreç uzun sürmese de bir an önce görsek sonucu. Zaten aksi halde sonuçlanırsa TV almak benim için çok zor olacak.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
2C gereğince "herhangi bir üst limit yoktur" ibaresi var hocam. Servisle görüştüğümüzde TR'deki servislere sorduk hiçbirinde bulamadık dediler. Sözleşme hükümlerince Media Markt bu parçayı Sony'den talep etmeli, yurtdışından ürün gelene kadar bana 2G'de vermeyi garanti ettiği cihazı vermeli ve parça gelince tamirini yapıp, ürünü teslim ederek; ödünç olarak verdiği cihazı teslim almalı. Normalde işlemesi gereken süreç bu. Çünkü sizin dediğiniz gibi ben direkt olarak Sony'ye başvursam bu sefer Media Markt ile aramdaki sözleşme gereği ben herhangi bir talepte bulunamıyorum, dolayısıyla mecburen öncelikle Media Markt'a başvuruyorum. Bunun devamında da ya pert bedelini kabul etmeliyim ki bunu yaparsam cihazı alamayacağım ya da sözleşmenin gerektirdiği hizmetlerden feragat edeceğim, yani sözleşmeyi boşa yapmış olacağım. Asıl Sıkıntı şu ki Media Markt parçayı Sony'den istemesi gerektiğini biliyor, servisle konuştum zaten. Bana zaten sözleşmece hakkım olan ödünç TV'yi de vermediği için uğraşmamak adına bunu yapmıyor, kolayına gelen pert kararını öne sürüyor. Neyse artık başvurumu yaptım, THH'nin vereceği kararı merakle bekleyeceğim. Adem Helvacı Adem Helvacı bey de konunun özetini içeren bir yazı yazarsam içerik hazırlayacağını söyledi. Şu günlerde onu hazırlıyorum.
Bugün yarın konuyu ele alıp içerik üreteceğim mutlaka. :ok
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Şuraya ekleyelim kalsın.

Konu sahibinden 3 gün içinde kendisine geri dönüş olduğuna dair bir bilgi almazsam gerekli yayını Media Markt adına çekip paylaşacağım.

Müşteri Hizmetlerine yazdım yolladım, kendilerine 3 gün içinde tüketiciye ulaşmaları ve sorunu çözmeleri yönde tavsiyede bulundum, gerisi artıkkendi takdirleri.

Dostlar forumumuzun ve kanalımızın büyümesinin neden önemli olduğunu aslında bu yazının içeriğinden de anlayabilirisniz.

Tüketiciler olarak elimizde tek kalan unsur sosyal mecra baskısı. Ülkede Adalet sistemi Twitter Bakanlığı üzerinden ilerledikçe biz de süreci kendi lehimize bu yönde yürütmek zorundayız.


t1f810fbbd08a9c917.jpg



t25414b988a8f6db2e.jpg


Yazının tam hali aşağıdadır.



Sayın İlgili;

Mail adresindeki isimden de anlaşılacağı üzere ben Adem Helvacı.

Bir Tüketici Derneği yetkilisi ve aynı zamanda sosyal mecrada mağdur tüketicilerin hakları ve tüketici elektroniği çerçevesinde içerik üreten youtube kanalının sahibiyim.

Tarafıma ulaşan binlerce mağdur tüketici olduğu gibi bu tüketicilerden birisi tarafınızdan mağdur edilmiş durumda.

Dolayısı ile tüketiciye yaşatılan bu nahoş durum ve aynı zamanda özellikle ''Uzatılmış Garanti - Özel garanti - Acayip güzel garanti - Garanti Ötesi'' gibi isimlerle insanlara satılan güvence sisteminin HİÇ BİR İŞE YARAMADIĞI ile ilgili bir içerik üretip yayınlayacağım.

Size yazma sebebim ise ben içerikleri ürettikten sonra firma yetkililerinin bana ulaşıp ''Keşke önce bize ulaşsaydınız'' demeleridir.

Bu doğrultuda sizlere, Tüketiciniz olan Hasan xxxxx xxxxx isimli ve 05xxxxxxxxxxx telefon numaralı tüketiciniz adına yazma gereği duydum.

Tüketici ile aranızda imzalamış olduğunuz sözleşme içeriğinde yer alan vaatlerin hiç birisi yerine getirilmemiş olmakla birlikte tüketici kasıtlı şekilde cüzi bir miktar pert bedeline mahkûm edilmektedir.

Siz de farkındasınız ki bu adil bir durum değil. Zaten hazırlanan sözleşmenin tek taraflı olduğu, tüketici adına çıkar içeren hiçbir madde olmadığı da maddelerin içeriğine yerleştirilen dönüm noktası cümlelerinden rahat şekilde anlaşılmaktadır.

Söz konusu Sony XD9305 ürün 2017 yılında mağazanızdan satın alınmış, 11 Mart 2022 de arıza yapması neticesi 11 Mart akşamı tarafınıza bilgi verilmiş ve 12 Mart tarihinde SONY marka tv için yanına SUNNY servisliği sıkıştırılmış bir SİMFER servisi tüketiciyi aramış ve ürünü kendilerinden teslim almış.

Size maili yazdığım tarih olan 3 Mayıs itibari ile tüketicinin sorunu yedek parça tedarik edilememe gerekçesi ile giderilmemiş ve sözleşmede kendi ellerinizle hazırladığınız madde olan " MS Garanti Ötesi kapsamındaki bir arızanın ilgili mağazaya bildirilmesinden sonra arızalı cihazı onarmayı; televizyonlar (82cm ve üstü) için 48 saat içinde onarımın mümkün olmaması halinde, bu durumu müşteriye bildirmeyi ve onarım süresince kullanması için arızalı cihazın yerine ödünç cihaz sağlamayı garanti eder..." şeklindeki vaat de yerine getirilmemiştir.

Her ne kadar sözleşmeniz 6502 kapsamının dışında olduğu düşünülse de biz Tüketici Derneği olarak bunun bir ticari alışveriş, taraflardan birisinin tacir, diğerinin de tüketici olması nedeniyle hukuk önünde tüketicinin MALIN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ (mamid) talebini yerine getirecek şekilde Heyetin buna karar vereceğine inanıyor olmamızdan dolayı arka planda bu konuyu hukuk önünde takip edecek olmakla birlikte (Tüketici için başvuru dilekçesi hazırlanıp kendisine başvuru süreci ile ilgili destek sağlanmıştır) bu konuyu Adem Helvacı olarak youtube kanalımda ele alıp, mağazanız dahil olmak üzere tüketicinin bu mağduriyete mecbur bırakılması sürecinde adı geçen tüm firma/servis/markalar dile getirilip potansiyel tüm müşterileriniz başlarına gelecek olası mağduriyetler konusunda uyarılacaktır.

Zaten teknoloji mağazaları tarafından satılan bu güzel isimli ama ETKİSİZ garanti uygulamaları/süreçleri ile ilgili uzun zamandır tüketicileri uyarmak aklımda vardı, bu yaşanan ise süreci tetikleyen durum oldu.

Belki firmanız tarafından yapılan bu yanlış davranıştan üst yönetimin haberi yoktur(!) ve bu mail aracılığı ile öğrendiklerinde ''Böyle bir şey nasıl olur? Derhal tüketicinin mağduriyetini giderelim'' demek isterler ve hazırlayacağım içerikte gereksiz yere özellikle Media Markt mağazasında bu konunun yaşandığını vurgulamak yerine ''genel bir içerik üretirim, marka firma ismi anmaya gerek kalmaz'' düşüncesi ile hem söz hakkı tanımak hem de belki gerçekten haberi olmayan birileri vardır diye uyarmak istedim.

Yazımın içeriğinden de anlaşılacağı üzere birey olarak sizden bir talebim yok ancak Tüketici Hakları adına mücadele eden bir kişi ve kamu yararı oluşumunun yetkilisi olarak mağdur ettiğiniz tüketici adına ricada bulunuyorum.

Lütfen tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi adına mail içeriğinde paylaştığım numaradan kendisine ulaşın sorunu çözün, tüketici şikâyet dilekçesini geri çeksin, biz sizin adınızı içeren bir içerik üretmeyelim konu tatlıya bağlansın.

Belki şunu düşünebilirsiniz. ''az abonesi olan kıytırık bir kanal ne cüretle bize tehditkâr yazı yazar, hemen hukuk birimine iletin ağzının payını versin''

Hayhay, benim adıma sorun teşkil edecek bir durum yok zira yaptığım işin hukuki kısmını da az çok bilen birisi olduğum için bu süreci bu şekilde yürütmek istediğinizde benim uğrayacağım bir zarar olmadığını da sizin düşünebileceğinizi umuyorum.

Lakin bundan sonraki süreçte ''az aboneli'' dediğiniz ancak 3 yılda 9.968.000 görüntüleme almış bir kanalda önümüzdeki yıllar boyunca ''Media Markt müşterilerine bunu yapıyor'' denmesinin de sizin adınıza hoş bir durum olacağını düşünmüyorum.

Ben ''Beni etkilemez'' derim, siz de ''Bizi de etkilemez'' derseniz o noktadan sonrasına benim söyleyebileceğim ve yazabileceğim bir söz olmaz artık.

Bu maile cevap dönüp diplomatik lisan ile kibar kibar hazır metinler yazmanıza gerek yok. Ürün sahibi olan tüketiciden 3 gün içerisinde tarafıma ''Beni aradılar olumlu gelişmeler var'' şeklinde dönüş almazsam zaten hazır olan içerik konusu ile (Sadece sizin firmanız değil Teknosa vs de bu mağduriyetleri yaşattığı için elimde örnek çok dosya var) ilgili kamera karşısına geçip gerekli yayını paylaşacağım.

Youtube ana kanalda bir video
Youtube Shorts akış için ayrı video
adresimizde zaten devam eden konu
Adem Helvacı İnstagram ve Twitter hesaplarında ayrı uyarılar olmak üzere yaşanan bu süreç halkımız ile uyarı niteliğinde paylaşılacaktır.

Bu maili buraya kadar okumuş olacağınızdan dahi şüpheli olsam da ben üzerime düşeni yaptım.

Takdir sizin

İyi çalışmalar dilerim.
 
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
30
Şuraya ekleyelim kalsın.

Konu sahibinden 3 gün içinde kendisine geri dönüş olduğuna dair bir bilgi almazsam gerekli yayını Media Markt adına çekip paylaşacağım.

Müşteri Hizmetlerine yazdım yolladım, kendilerine 3 gün içinde tüketiciye ulaşmaları ve sorunu çözmeleri yönde tavsiyede bulundum, gerisi artıkkendi takdirleri.

Dostlar forumumuzun ve kanalımızın büyümesinin neden önemli olduğunu aslında bu yazının içeriğinden de anlayabilirisniz.

Tüketiciler olarak elimizde tek kalan unsur sosyal mecra baskısı. Ülkede Adalet sistemi Twitter Bakanlığı üzerinden ilerledikçe biz de süreci kendi lehimize bu yönde yürütmek zorundayız.


t1f810fbbd08a9c917.jpg



t25414b988a8f6db2e.jpg


Yazının tam hali aşağıdadır.



Sayın İlgili;

Mail adresindeki isimden de anlaşılacağı üzere ben Adem Helvacı.

Bir Tüketici Derneği yetkilisi ve aynı zamanda sosyal mecrada mağdur tüketicilerin hakları ve tüketici elektroniği çerçevesinde içerik üreten youtube kanalının sahibiyim.

Tarafıma ulaşan binlerce mağdur tüketici olduğu gibi bu tüketicilerden birisi tarafınızdan mağdur edilmiş durumda.

Dolayısı ile tüketiciye yaşatılan bu nahoş durum ve aynı zamanda özellikle ''Uzatılmış Garanti - Özel garanti - Acayip güzel garanti - Garanti Ötesi'' gibi isimlerle insanlara satılan güvence sisteminin HİÇ BİR İŞE YARAMADIĞI ile ilgili bir içerik üretip yayınlayacağım.

Size yazma sebebim ise ben içerikleri ürettikten sonra firma yetkililerinin bana ulaşıp ''Keşke önce bize ulaşsaydınız'' demeleridir.

Bu doğrultuda sizlere, Tüketiciniz olan Hasan xxxxx xxxxx isimli ve 05xxxxxxxxxxx telefon numaralı tüketiciniz adına yazma gereği duydum.

Tüketici ile aranızda imzalamış olduğunuz sözleşme içeriğinde yer alan vaatlerin hiç birisi yerine getirilmemiş olmakla birlikte tüketici kasıtlı şekilde cüzi bir miktar pert bedeline mahkûm edilmektedir.

Siz de farkındasınız ki bu adil bir durum değil. Zaten hazırlanan sözleşmenin tek taraflı olduğu, tüketici adına çıkar içeren hiçbir madde olmadığı da maddelerin içeriğine yerleştirilen dönüm noktası cümlelerinden rahat şekilde anlaşılmaktadır.

Söz konusu Sony XD9305 ürün 2017 yılında mağazanızdan satın alınmış, 11 Mart 2022 de arıza yapması neticesi 11 Mart akşamı tarafınıza bilgi verilmiş ve 12 Mart tarihinde SONY marka tv için yanına SUNNY servisliği sıkıştırılmış bir SİMFER servisi tüketiciyi aramış ve ürünü kendilerinden teslim almış.

Size maili yazdığım tarih olan 3 Mayıs itibari ile tüketicinin sorunu yedek parça tedarik edilememe gerekçesi ile giderilmemiş ve sözleşmede kendi ellerinizle hazırladığınız madde olan " MS Garanti Ötesi kapsamındaki bir arızanın ilgili mağazaya bildirilmesinden sonra arızalı cihazı onarmayı; televizyonlar (82cm ve üstü) için 48 saat içinde onarımın mümkün olmaması halinde, bu durumu müşteriye bildirmeyi ve onarım süresince kullanması için arızalı cihazın yerine ödünç cihaz sağlamayı garanti eder..." şeklindeki vaat de yerine getirilmemiştir.

Her ne kadar sözleşmeniz 6502 kapsamının dışında olduğu düşünülse de biz Tüketici Derneği olarak bunun bir ticari alışveriş, taraflardan birisinin tacir, diğerinin de tüketici olması nedeniyle hukuk önünde tüketicinin MALIN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ (mamid) talebini yerine getirecek şekilde Heyetin buna karar vereceğine inanıyor olmamızdan dolayı arka planda bu konuyu hukuk önünde takip edecek olmakla birlikte (Tüketici için başvuru dilekçesi hazırlanıp kendisine başvuru süreci ile ilgili destek sağlanmıştır) bu konuyu Adem Helvacı olarak youtube kanalımda ele alıp, mağazanız dahil olmak üzere tüketicinin bu mağduriyete mecbur bırakılması sürecinde adı geçen tüm firma/servis/markalar dile getirilip potansiyel tüm müşterileriniz başlarına gelecek olası mağduriyetler konusunda uyarılacaktır.

Zaten teknoloji mağazaları tarafından satılan bu güzel isimli ama ETKİSİZ garanti uygulamaları/süreçleri ile ilgili uzun zamandır tüketicileri uyarmak aklımda vardı, bu yaşanan ise süreci tetikleyen durum oldu.

Belki firmanız tarafından yapılan bu yanlış davranıştan üst yönetimin haberi yoktur(!) ve bu mail aracılığı ile öğrendiklerinde ''Böyle bir şey nasıl olur? Derhal tüketicinin mağduriyetini giderelim'' demek isterler ve hazırlayacağım içerikte gereksiz yere özellikle Media Markt mağazasında bu konunun yaşandığını vurgulamak yerine ''genel bir içerik üretirim, marka firma ismi anmaya gerek kalmaz'' düşüncesi ile hem söz hakkı tanımak hem de belki gerçekten haberi olmayan birileri vardır diye uyarmak istedim.

Yazımın içeriğinden de anlaşılacağı üzere birey olarak sizden bir talebim yok ancak Tüketici Hakları adına mücadele eden bir kişi ve kamu yararı oluşumunun yetkilisi olarak mağdur ettiğiniz tüketici adına ricada bulunuyorum.

Lütfen tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi adına mail içeriğinde paylaştığım numaradan kendisine ulaşın sorunu çözün, tüketici şikâyet dilekçesini geri çeksin, biz sizin adınızı içeren bir içerik üretmeyelim konu tatlıya bağlansın.

Belki şunu düşünebilirsiniz. ''az abonesi olan kıytırık bir kanal ne cüretle bize tehditkâr yazı yazar, hemen hukuk birimine iletin ağzının payını versin''

Hayhay, benim adıma sorun teşkil edecek bir durum yok zira yaptığım işin hukuki kısmını da az çok bilen birisi olduğum için bu süreci bu şekilde yürütmek istediğinizde benim uğrayacağım bir zarar olmadığını da sizin düşünebileceğinizi umuyorum.

Lakin bundan sonraki süreçte ''az aboneli'' dediğiniz ancak 3 yılda 9.968.000 görüntüleme almış bir kanalda önümüzdeki yıllar boyunca ''Media Markt müşterilerine bunu yapıyor'' denmesinin de sizin adınıza hoş bir durum olacağını düşünmüyorum.

Ben ''Beni etkilemez'' derim, siz de ''Bizi de etkilemez'' derseniz o noktadan sonrasına benim söyleyebileceğim ve yazabileceğim bir söz olmaz artık.

Bu maile cevap dönüp diplomatik lisan ile kibar kibar hazır metinler yazmanıza gerek yok. Ürün sahibi olan tüketiciden 3 gün içerisinde tarafıma ''Beni aradılar olumlu gelişmeler var'' şeklinde dönüş almazsam zaten hazır olan içerik konusu ile (Sadece sizin firmanız değil Teknosa vs de bu mağduriyetleri yaşattığı için elimde örnek çok dosya var) ilgili kamera karşısına geçip gerekli yayını paylaşacağım.

Youtube ana kanalda bir video
Youtube Shorts akış için ayrı video
adresimizde zaten devam eden konu
Adem Helvacı İnstagram ve Twitter hesaplarında ayrı uyarılar olmak üzere yaşanan bu süreç halkımız ile uyarı niteliğinde paylaşılacaktır.

Bu maili buraya kadar okumuş olacağınızdan dahi şüpheli olsam da ben üzerime düşeni yaptım.

Takdir sizin

İyi çalışmalar dilerim.
Sürecin en başından beri Adem Helvacı Adem Helvacı abinin, bıkmadan, usanmadan maillerimi yanıtlayarak bana verdiği destek gerçekten inanılmaz. Sonuç ne olur bilmiyorum ama kendisine buradan da tekrar çok teşekkür ediyorum. Firmaların, insanları böcek yerine koyup, hiç dikkate almadığı böyle zamanlarda ; insanın kendisini dinleyen, anlayan ve haklı olduğunu kendisine hissettiren birini bulabilmesi anlatılamayacak kadar mutluluk ve umut verici. Gerçekten Allah razı olsun, yolu, bahtı açık olsun.
 
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
30
Değişen bir durum yok. Hatta Media Markt'a 3 kere kayıt açıp, "onarım talebimden itibaren olan destek kayıtlarımı ve cevaplarını" mail olarak istememe rağmen göndermiyorlar 3 seferdir de kayıt açılmamış gibi davranıp, böyle bir kaydı görüntüleyemiyorum efendim diyerek tekrar kayıt açıyorlar.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Değişen bir durum yok. Hatta Media Markt'a 3 kere kayıt açıp, "onarım talebimden itibaren olan destek kayıtlarımı ve cevaplarını" mail olarak istememe rağmen göndermiyorlar 3 seferdir de kayıt açılmamış gibi davranıp, böyle bir kaydı görüntüleyemiyorum efendim diyerek tekrar kayıt açıyorlar.
Batı yakasında da değişen bir şey yok.
Bildiğimiz robotik ''İlgileneceğiz, birimlerimiz uğraşıyor'' bla bla mesajları sonrası utanmadan bir de anket yollamışlar :)

Eeee artık biz işbaşı yapabiliriz :ok
 
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
30
GÜNCELLEME...
Hakem heyeti kararı açıklandı. Şirket herhangi bir savunma yapmayıp, yalnızca belirtilen %40'ın ödeneceğini söylemiş.
Hakem heyeti de beni haklı bulmuş, ayıplı hizmet kararı vermiş buna rağmen talebimi kısmen kabul etmiş ve firmanın zaten ödeyeceğini belirttiği bedelin ödenmesine karar vermiş.
Anlaşılan o ki hakem heyeti Media Markt'ı karşısına almak istememiş, başvurumu da reddedememiş böyle kaçamak bir yola başvurmuş.
Sonuç ne olur bilmiyorum fakat haklı olduğuma olan inancım sürüyor. Bir sonraki aşama tüketici mahkemesi olacak. Adem Helvacı Adem Helvacı TEKNOwest TEKNOwest
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
GÜNCELLEME...
Hakem heyeti kararı açıklandı. Şirket herhangi bir savunma yapmayıp, yalnızca belirtilen %40'ın ödeneceğini söylemiş.
Hakem heyeti de beni haklı bulmuş, ayıplı hizmet kararı vermiş buna rağmen talebimi kısmen kabul etmiş ve firmanın zaten ödeyeceğini belirttiği bedelin ödenmesine karar vermiş.
Anlaşılan o ki hakem heyeti Media Markt'ı karşısına almak istememiş, başvurumu da reddedememiş böyle kaçamak bir yola başvurmuş.
Sonuç ne olur bilmiyorum fakat haklı olduğuma olan inancım sürüyor. Bir sonraki aşama tüketici mahkemesi olacak. Adem Helvacı Adem Helvacı TEKNOwest TEKNOwest
Özel kısımları kesip kararı ekleme imkanınız var mı acaba?
Gerekçeli karar neymiş merak ettim.
 
S Çevrimdışı

sisperdesi 

Aktif Üye
28 May 2022
255
30
Özel kısımları kesip kararı ekleme imkanınız var mı acaba?
Gerekçeli karar neymiş merak ettim.
GÜNCELLEME...
Hakem heyeti kararı açıklandı. Şirket herhangi bir savunma yapmayıp, yalnızca belirtilen %40'ın ödeneceğini söylemiş.
Hakem heyeti de beni haklı bulmuş, ayıplı hizmet kararı vermiş buna rağmen talebimi kısmen kabul etmiş ve firmanın zaten ödeyeceğini belirttiği bedelin ödenmesine karar vermiş.
Anlaşılan o ki hakem heyeti Media Markt'ı karşısına almak istememiş, başvurumu da reddedememiş böyle kaçamak bir yola başvurmuş.
Sonuç ne olur bilmiyorum fakat haklı olduğuma olan inancım sürüyor. Bir sonraki aşama tüketici mahkemesi olacak. Adem Helvacı Adem Helvacı TEKNOwest TEKNOwest
Valla sonuna kadar gitmenizde fayda var. Ben şu ek garanti olaylarına pek güvenmiyorum. Kendim yapabileceğim birşeyse yaparım yoksa bildiğim bir tamirciye yaptırırım. Mis vestel ek garanti var beyaz eşyada. Hepsi 3500 tl tutuyor tüm ürünlerin garantisi halen yaptırıp yaptırmamak arasındayım.
 
Geri
Üst Alt