Şuraya ekleyelim kalsın.
Konu sahibinden 3 gün içinde kendisine geri dönüş olduğuna dair bir bilgi almazsam gerekli yayını Media Markt adına çekip paylaşacağım.
Müşteri Hizmetlerine yazdım yolladım, kendilerine 3 gün içinde tüketiciye ulaşmaları ve sorunu çözmeleri yönde tavsiyede bulundum, gerisi artıkkendi takdirleri.
Dostlar forumumuzun ve kanalımızın büyümesinin neden önemli olduğunu aslında bu yazının içeriğinden de anlayabilirisniz.
Tüketiciler olarak elimizde tek kalan unsur sosyal mecra baskısı. Ülkede Adalet sistemi Twitter Bakanlığı üzerinden ilerledikçe biz de süreci kendi lehimize bu yönde yürütmek zorundayız.
Yazının tam hali aşağıdadır.
Sayın İlgili;
Mail adresindeki isimden de anlaşılacağı üzere ben Adem Helvacı.
Bir Tüketici Derneği yetkilisi ve aynı zamanda sosyal mecrada mağdur tüketicilerin hakları ve tüketici elektroniği çerçevesinde içerik üreten youtube kanalının sahibiyim.
Tarafıma ulaşan binlerce mağdur tüketici olduğu gibi bu tüketicilerden birisi tarafınızdan mağdur edilmiş durumda.
Dolayısı ile tüketiciye yaşatılan bu nahoş durum ve aynı zamanda özellikle ''Uzatılmış Garanti - Özel garanti - Acayip güzel garanti - Garanti Ötesi'' gibi isimlerle insanlara satılan güvence sisteminin
HİÇ BİR İŞE YARAMADIĞI ile ilgili bir içerik üretip yayınlayacağım.
Size yazma sebebim ise ben içerikleri ürettikten sonra firma yetkililerinin bana ulaşıp ''Keşke önce bize ulaşsaydınız'' demeleridir.
Bu doğrultuda sizlere, Tüketiciniz olan Hasan xxxxx xxxxx isimli ve 05xxxxxxxxxxx telefon numaralı tüketiciniz adına yazma gereği duydum.
Tüketici ile aranızda imzalamış olduğunuz sözleşme içeriğinde yer alan vaatlerin hiç birisi yerine getirilmemiş olmakla birlikte tüketici kasıtlı şekilde cüzi bir miktar pert bedeline mahkûm edilmektedir.
Siz de farkındasınız ki bu adil bir durum değil. Zaten hazırlanan sözleşmenin tek taraflı olduğu, tüketici adına çıkar içeren hiçbir madde olmadığı da maddelerin içeriğine yerleştirilen dönüm noktası cümlelerinden rahat şekilde anlaşılmaktadır.
Söz konusu Sony XD9305 ürün 2017 yılında mağazanızdan satın alınmış, 11 Mart 2022 de arıza yapması neticesi 11 Mart akşamı tarafınıza bilgi verilmiş ve 12 Mart tarihinde SONY marka tv için yanına SUNNY servisliği sıkıştırılmış bir SİMFER servisi tüketiciyi aramış ve ürünü kendilerinden teslim almış.
Size maili yazdığım tarih olan 3 Mayıs itibari ile tüketicinin sorunu yedek parça tedarik edilememe gerekçesi ile giderilmemiş ve sözleşmede kendi ellerinizle hazırladığınız madde olan
" MS Garanti Ötesi kapsamındaki bir arızanın ilgili mağazaya bildirilmesinden sonra arızalı cihazı onarmayı; televizyonlar (82cm ve üstü) için 48 saat içinde onarımın mümkün olmaması halinde, bu durumu müşteriye bildirmeyi ve onarım süresince kullanması için arızalı cihazın yerine ödünç cihaz sağlamayı garanti eder..." şeklindeki vaat de yerine getirilmemiştir.
Her ne kadar sözleşmeniz 6502 kapsamının dışında olduğu düşünülse de biz Tüketici Derneği olarak bunun bir ticari alışveriş, taraflardan birisinin tacir, diğerinin de tüketici olması nedeniyle hukuk önünde tüketicinin MALIN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ (mamid) talebini yerine getirecek şekilde Heyetin buna karar vereceğine inanıyor olmamızdan dolayı arka planda bu konuyu hukuk önünde takip edecek olmakla birlikte (Tüketici için başvuru dilekçesi hazırlanıp kendisine başvuru süreci ile ilgili destek sağlanmıştır) bu konuyu Adem Helvacı olarak youtube kanalımda ele alıp, mağazanız dahil olmak üzere tüketicinin bu mağduriyete mecbur bırakılması sürecinde adı geçen tüm firma/servis/markalar dile getirilip potansiyel tüm müşterileriniz başlarına gelecek olası mağduriyetler konusunda uyarılacaktır.
Zaten teknoloji mağazaları tarafından satılan bu güzel isimli ama ETKİSİZ garanti uygulamaları/süreçleri ile ilgili uzun zamandır tüketicileri uyarmak aklımda vardı, bu yaşanan ise süreci tetikleyen durum oldu.
Belki firmanız tarafından yapılan bu yanlış davranıştan üst yönetimin haberi yoktur(!) ve bu mail aracılığı ile öğrendiklerinde ''Böyle bir şey nasıl olur? Derhal tüketicinin mağduriyetini giderelim'' demek isterler ve hazırlayacağım içerikte gereksiz yere özellikle Media Markt mağazasında bu konunun yaşandığını vurgulamak yerine ''genel bir içerik üretirim, marka firma ismi anmaya gerek kalmaz'' düşüncesi ile hem söz hakkı tanımak hem de belki gerçekten haberi olmayan birileri vardır diye uyarmak istedim.
Yazımın içeriğinden de anlaşılacağı üzere birey olarak sizden bir talebim yok ancak Tüketici Hakları adına mücadele eden bir kişi ve kamu yararı oluşumunun yetkilisi olarak mağdur ettiğiniz tüketici adına ricada bulunuyorum.
Lütfen tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi adına mail içeriğinde paylaştığım numaradan kendisine ulaşın sorunu çözün, tüketici şikâyet dilekçesini geri çeksin, biz sizin adınızı içeren bir içerik üretmeyelim konu tatlıya bağlansın.
Belki şunu düşünebilirsiniz. ''az abonesi olan kıytırık bir kanal ne cüretle bize tehditkâr yazı yazar, hemen hukuk birimine iletin ağzının payını versin''
Hayhay, benim adıma sorun teşkil edecek bir durum yok zira yaptığım işin hukuki kısmını da az çok bilen birisi olduğum için bu süreci bu şekilde yürütmek istediğinizde benim uğrayacağım bir zarar olmadığını da sizin düşünebileceğinizi umuyorum.
Lakin bundan sonraki süreçte ''az aboneli'' dediğiniz ancak 3 yılda 9.968.000 görüntüleme almış bir kanalda önümüzdeki yıllar boyunca ''Media Markt müşterilerine bunu yapıyor'' denmesinin de sizin adınıza hoş bir durum olacağını düşünmüyorum.
Ben ''Beni etkilemez'' derim, siz de ''Bizi de etkilemez'' derseniz o noktadan sonrasına benim söyleyebileceğim ve yazabileceğim bir söz olmaz artık.
Bu maile cevap dönüp diplomatik lisan ile kibar kibar hazır metinler yazmanıza gerek yok. Ürün sahibi olan tüketiciden 3 gün içerisinde tarafıma ''Beni aradılar olumlu gelişmeler var'' şeklinde dönüş almazsam zaten hazır olan içerik konusu ile (Sadece sizin firmanız değil Teknosa vs de bu mağduriyetleri yaşattığı için elimde örnek çok dosya var) ilgili kamera karşısına geçip gerekli yayını paylaşacağım.
Youtube ana kanalda bir video
Youtube Shorts akış için ayrı video
adresimizde zaten devam eden konu
Adem Helvacı İnstagram ve Twitter hesaplarında ayrı uyarılar olmak üzere yaşanan bu süreç halkımız ile uyarı niteliğinde paylaşılacaktır.
Bu maili buraya kadar okumuş olacağınızdan dahi şüpheli olsam da ben üzerime düşeni yaptım.
Takdir sizin
İyi çalışmalar dilerim.