Merhabalar, MediaMarkt garanti ötesiyle ilgili yaşamış olduğum kötü tecrübemi paylaşmak ve tavsiyenizi almak istiyorum.
2017'de MediaMarkt'tan 5000TL gibi bir bedelle aldığım ve alırken garanti ötesi yaptırdığım Sony XD9305 model televizyonum durup dururken bozuldu. Hiçbir şekilde açılmıyordu. Bunun üzerine 11 Mart akşamı MediaMarkt'ı arayıp garanti ötesinden faydalanmak istediğimi söyledim.
12 Mart tarihinde Sunny-Simfer servisliği yapan bir servis tarafından arandım. Garanti ötesine kendilerinin baktığını söylediler ve televziyonumu onlara teslim ettim. Birkaç gün sonra aradım ve durumunu sorduğumda bir parçada arıza olduğunu, parçayı talep ettiklerini ve onay beklediklerini söylediler. Ben de garanti ötesi sözleşmesi 2g maddesinde yer alan " MS Garanti Ötesi kapsamındaki bir arızanın ilgili mağazaya bildirilmesinden sonra arızalı cihazı onarmayı; televizyonlar (82cm ve üstü) için 48 saat içinde onarımın mümkün olmaması halinde, bu durumu müşteriye bildirmeyi ve onarım süresince kullanması için arızalı cihazın yerine ödünç cihaz sağlamayı garanti eder..." hükümünü hatırlatarak , ne servis ne MediaMarkt tarafından bilgilendirme yapılmadığını, her şeyi kendim arayarak öğrendiğimi ve tamir tamamlanana kadar bir TV talep ettiğimi söyledim.
Servis ellerinde konsinye TV olmadığını ve veremeyeceklerini söyledi. Aynı olay birkaç defa aralıklarla tekrarlandıktan ve aradan üç hafta geçtikten sonra parça hala gelmediği için MediaMarkt'ı aradım. Parçanın 3 haftadır gelmediğini, servisten 3-4 kez talep etmeme rağmen TV vermediklerini, benim muhatabımın MediaMarkt olduğpunu ve TV'yi direkt kendilerinden talep ettiğimi, bir şekilde göndermelerini istediğimi anlattım.
İki hafta sonra parça geldi, gelecek diye oyalanırken tekrar aradım ve tekrar talepte bulundum. Parçanın geldiğini tamirin pazarteasi gerçekleşeceğini söylediler. O hafta geçti bir ses çıkmadı. Tekrar arayıp durumun anlattım ve tekrar TV talep ettim. Her aramamda en az 2-3 gün bekletiliyordum. Cevap olarak 5 gün içinde tvmin teslim edileceği yönünde bir mail aldım. Arayıp teyit ettim.
8 gün sonra servisi arayıp sorduğumda o parçanın değiştiği ama başka bir parçada daha arıza olduğu ve onun için de onay istediklerini, mediamarkt'ın onaylamayabileceği ve pert işlemi yapılabileceğini vb. söylediler. Diğer hafta tekrar aradım, beklemede olduğunu söylediler.
Parça için diğer hafta pazartesi MediaMarkt'ı tekrar aradım, kayıt oluşturduktan sonra bana parçanın geldiğini, hafta içi değişim yapılıp teslim edeceğini söylediler. Özellikle bir parça değişmişti, bu ikinci parça. Emin misiniz ikinci parça gelmiş ve o değiştirilecek değil mi diye tekrar sordum. 15 Nisan'da kendilerine verilen cevabın öyle olduğunu, hafta içi cihazımın kesinlikle teslim edileceğini, hatta yarın bile olabileceğini söylediler. O haftayı da bekledikten sonra cuma günü ikindiye kadar haber gelmeyince servisi ayadım ve parça bulunamadığı bilgisini aldım. Hemen MediaMarkt'ı arayarak cihazımın yaklaşık iki aydır gelmediğini, kayıtlarımdaki yedek cihaz taleplerime cevap bile verilmediğini, MediaMarkt tarafından parçanın değiştirileceği söylenirken servisin tam tersini söylediğini ilettim. Bu süreç böyle uzayacaksa cihazın kendilerinde kalabileceğini, bana muadil bir cihaz vermelerini istediğimi söyledim.
Ne hikmetse hemen o akşam servis tarafından parça bulunamadığı, cihazıma pert işlemi yapılacağı bilgisi bana wp mesajı olarak atıldı. Mediamarkt'ı aradım ve pert işlemini kabul etmediğimi muadil cihaz veya yeni cihaz alabilmek için yüksek oranda indirim talep ettiğimi, iki aydır mağdur edildiğimi, hakkım olan yedek cihaz isteklerime cevap bile verilmediğini, yalanlarla oyalandığımı ve şikayetçi olacağımı bu kaydın cevabıyla ilgili aranmak istediğimi belirttim.
Bugün, kayıttan 3 gün sonra yine ben aradığımda ise bana pert işlemi yapılarak cihaz karşılığında 1999.65 TL verileceğini, istemezsem cihazın bir ay serviste tutulacağını, almazsam hurdaya verileceğini öğrendim.
Öncelikle: sözleşmenin 2c maddesi:" İşbu MS Garanti Ötesi kapsamında gerçekleştirilecek olan onarımların miktarı için bir üst limit yoktur. " diye başlıyor fakat her parça için onay alıyorlar ve hatta 2. parçayı temin etmediler. Temin edilmeyen parça (16st064
a-ab01) kodlu bir led driver. İnternette arattığınızda Ebay, Amazon, TV parts ve benzeri sitelerde 25$ gibi fiyatlarla satılıyor. Madde şöyle devam ediyor: MS Garanti Ötesi kapsamında olan cihazın onarımının imkan dahilinde olmadığının MS ve/veya yetkilendirdiği servis tarafından tespit edilmesi halinde MS bu durumu müşteriye yazılı olarak bildirecek ve seçim hakkı MS'de olmak üzere cihazı muadili ile değiştirecek ya da müşterinin cihaz için ödediği bedeli 2.d hükümleri uyarınca müşteriye iade edecektir. Bu maddeye göre cihazın onarımının mümkün olmaması için parçanın olmaması gerekirken, parça var fakat MS bu parça için uğraşmak ve bana bu süre boyunca konsinye TV vermek istemiyor. Aynı şekilde muadil vermeye de yanaşmıyor.
İkinci olarak sözleşmenin daha önce değindiğim 2g maddesi gereği verilmeyi gereken konsinye TV 2 ay boyunca verilmedi.
Üçüncü olarak MediaMarkt'ın aldığı konuşma kayıtları ve bana yine firma MM tarafından atılan kanıtlanabileceği üzere açıkça defalarca yalan bilgi verildi.
Bu konuyla ilgili olarak ne yapmalıyım? Tüketici mahkemesi veya başka bir mecrada nasıl bir yol izleyerek başvuruda bulunmalıyım, sonuç alabilir miyim? Adem Helvacı abim bu konuda özellikle de senden yardım istiyorum.
2017'de MediaMarkt'tan 5000TL gibi bir bedelle aldığım ve alırken garanti ötesi yaptırdığım Sony XD9305 model televizyonum durup dururken bozuldu. Hiçbir şekilde açılmıyordu. Bunun üzerine 11 Mart akşamı MediaMarkt'ı arayıp garanti ötesinden faydalanmak istediğimi söyledim.
12 Mart tarihinde Sunny-Simfer servisliği yapan bir servis tarafından arandım. Garanti ötesine kendilerinin baktığını söylediler ve televziyonumu onlara teslim ettim. Birkaç gün sonra aradım ve durumunu sorduğumda bir parçada arıza olduğunu, parçayı talep ettiklerini ve onay beklediklerini söylediler. Ben de garanti ötesi sözleşmesi 2g maddesinde yer alan " MS Garanti Ötesi kapsamındaki bir arızanın ilgili mağazaya bildirilmesinden sonra arızalı cihazı onarmayı; televizyonlar (82cm ve üstü) için 48 saat içinde onarımın mümkün olmaması halinde, bu durumu müşteriye bildirmeyi ve onarım süresince kullanması için arızalı cihazın yerine ödünç cihaz sağlamayı garanti eder..." hükümünü hatırlatarak , ne servis ne MediaMarkt tarafından bilgilendirme yapılmadığını, her şeyi kendim arayarak öğrendiğimi ve tamir tamamlanana kadar bir TV talep ettiğimi söyledim.
Servis ellerinde konsinye TV olmadığını ve veremeyeceklerini söyledi. Aynı olay birkaç defa aralıklarla tekrarlandıktan ve aradan üç hafta geçtikten sonra parça hala gelmediği için MediaMarkt'ı aradım. Parçanın 3 haftadır gelmediğini, servisten 3-4 kez talep etmeme rağmen TV vermediklerini, benim muhatabımın MediaMarkt olduğpunu ve TV'yi direkt kendilerinden talep ettiğimi, bir şekilde göndermelerini istediğimi anlattım.
İki hafta sonra parça geldi, gelecek diye oyalanırken tekrar aradım ve tekrar talepte bulundum. Parçanın geldiğini tamirin pazarteasi gerçekleşeceğini söylediler. O hafta geçti bir ses çıkmadı. Tekrar arayıp durumun anlattım ve tekrar TV talep ettim. Her aramamda en az 2-3 gün bekletiliyordum. Cevap olarak 5 gün içinde tvmin teslim edileceği yönünde bir mail aldım. Arayıp teyit ettim.
8 gün sonra servisi arayıp sorduğumda o parçanın değiştiği ama başka bir parçada daha arıza olduğu ve onun için de onay istediklerini, mediamarkt'ın onaylamayabileceği ve pert işlemi yapılabileceğini vb. söylediler. Diğer hafta tekrar aradım, beklemede olduğunu söylediler.
Parça için diğer hafta pazartesi MediaMarkt'ı tekrar aradım, kayıt oluşturduktan sonra bana parçanın geldiğini, hafta içi değişim yapılıp teslim edeceğini söylediler. Özellikle bir parça değişmişti, bu ikinci parça. Emin misiniz ikinci parça gelmiş ve o değiştirilecek değil mi diye tekrar sordum. 15 Nisan'da kendilerine verilen cevabın öyle olduğunu, hafta içi cihazımın kesinlikle teslim edileceğini, hatta yarın bile olabileceğini söylediler. O haftayı da bekledikten sonra cuma günü ikindiye kadar haber gelmeyince servisi ayadım ve parça bulunamadığı bilgisini aldım. Hemen MediaMarkt'ı arayarak cihazımın yaklaşık iki aydır gelmediğini, kayıtlarımdaki yedek cihaz taleplerime cevap bile verilmediğini, MediaMarkt tarafından parçanın değiştirileceği söylenirken servisin tam tersini söylediğini ilettim. Bu süreç böyle uzayacaksa cihazın kendilerinde kalabileceğini, bana muadil bir cihaz vermelerini istediğimi söyledim.
Ne hikmetse hemen o akşam servis tarafından parça bulunamadığı, cihazıma pert işlemi yapılacağı bilgisi bana wp mesajı olarak atıldı. Mediamarkt'ı aradım ve pert işlemini kabul etmediğimi muadil cihaz veya yeni cihaz alabilmek için yüksek oranda indirim talep ettiğimi, iki aydır mağdur edildiğimi, hakkım olan yedek cihaz isteklerime cevap bile verilmediğini, yalanlarla oyalandığımı ve şikayetçi olacağımı bu kaydın cevabıyla ilgili aranmak istediğimi belirttim.
Bugün, kayıttan 3 gün sonra yine ben aradığımda ise bana pert işlemi yapılarak cihaz karşılığında 1999.65 TL verileceğini, istemezsem cihazın bir ay serviste tutulacağını, almazsam hurdaya verileceğini öğrendim.
Öncelikle: sözleşmenin 2c maddesi:" İşbu MS Garanti Ötesi kapsamında gerçekleştirilecek olan onarımların miktarı için bir üst limit yoktur. " diye başlıyor fakat her parça için onay alıyorlar ve hatta 2. parçayı temin etmediler. Temin edilmeyen parça (16st064
a-ab01) kodlu bir led driver. İnternette arattığınızda Ebay, Amazon, TV parts ve benzeri sitelerde 25$ gibi fiyatlarla satılıyor. Madde şöyle devam ediyor: MS Garanti Ötesi kapsamında olan cihazın onarımının imkan dahilinde olmadığının MS ve/veya yetkilendirdiği servis tarafından tespit edilmesi halinde MS bu durumu müşteriye yazılı olarak bildirecek ve seçim hakkı MS'de olmak üzere cihazı muadili ile değiştirecek ya da müşterinin cihaz için ödediği bedeli 2.d hükümleri uyarınca müşteriye iade edecektir. Bu maddeye göre cihazın onarımının mümkün olmaması için parçanın olmaması gerekirken, parça var fakat MS bu parça için uğraşmak ve bana bu süre boyunca konsinye TV vermek istemiyor. Aynı şekilde muadil vermeye de yanaşmıyor.
İkinci olarak sözleşmenin daha önce değindiğim 2g maddesi gereği verilmeyi gereken konsinye TV 2 ay boyunca verilmedi.
Üçüncü olarak MediaMarkt'ın aldığı konuşma kayıtları ve bana yine firma MM tarafından atılan kanıtlanabileceği üzere açıkça defalarca yalan bilgi verildi.
Bu konuyla ilgili olarak ne yapmalıyım? Tüketici mahkemesi veya başka bir mecrada nasıl bir yol izleyerek başvuruda bulunmalıyım, sonuç alabilir miyim? Adem Helvacı abim bu konuda özellikle de senden yardım istiyorum.
Son düzenleme: