Mediamarkt Garanti Ötesi Rezilliği

L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
29
Merhabalar, MediaMarkt garanti ötesiyle ilgili yaşamış olduğum kötü tecrübemi paylaşmak ve tavsiyenizi almak istiyorum.

2017'de MediaMarkt'tan 5000TL gibi bir bedelle aldığım ve alırken garanti ötesi yaptırdığım Sony XD9305 model televizyonum durup dururken bozuldu. Hiçbir şekilde açılmıyordu. Bunun üzerine 11 Mart akşamı MediaMarkt'ı arayıp garanti ötesinden faydalanmak istediğimi söyledim.

12 Mart tarihinde Sunny-Simfer servisliği yapan bir servis tarafından arandım. Garanti ötesine kendilerinin baktığını söylediler ve televziyonumu onlara teslim ettim. Birkaç gün sonra aradım ve durumunu sorduğumda bir parçada arıza olduğunu, parçayı talep ettiklerini ve onay beklediklerini söylediler. Ben de garanti ötesi sözleşmesi 2g maddesinde yer alan " MS Garanti Ötesi kapsamındaki bir arızanın ilgili mağazaya bildirilmesinden sonra arızalı cihazı onarmayı; televizyonlar (82cm ve üstü) için 48 saat içinde onarımın mümkün olmaması halinde, bu durumu müşteriye bildirmeyi ve onarım süresince kullanması için arızalı cihazın yerine ödünç cihaz sağlamayı garanti eder..." hükümünü hatırlatarak , ne servis ne MediaMarkt tarafından bilgilendirme yapılmadığını, her şeyi kendim arayarak öğrendiğimi ve tamir tamamlanana kadar bir TV talep ettiğimi söyledim.

Servis ellerinde konsinye TV olmadığını ve veremeyeceklerini söyledi. Aynı olay birkaç defa aralıklarla tekrarlandıktan ve aradan üç hafta geçtikten sonra parça hala gelmediği için MediaMarkt'ı aradım. Parçanın 3 haftadır gelmediğini, servisten 3-4 kez talep etmeme rağmen TV vermediklerini, benim muhatabımın MediaMarkt olduğpunu ve TV'yi direkt kendilerinden talep ettiğimi, bir şekilde göndermelerini istediğimi anlattım.

İki hafta sonra parça geldi, gelecek diye oyalanırken tekrar aradım ve tekrar talepte bulundum. Parçanın geldiğini tamirin pazarteasi gerçekleşeceğini söylediler. O hafta geçti bir ses çıkmadı. Tekrar arayıp durumun anlattım ve tekrar TV talep ettim. Her aramamda en az 2-3 gün bekletiliyordum. Cevap olarak 5 gün içinde tvmin teslim edileceği yönünde bir mail aldım. Arayıp teyit ettim.

8 gün sonra servisi arayıp sorduğumda o parçanın değiştiği ama başka bir parçada daha arıza olduğu ve onun için de onay istediklerini, mediamarkt'ın onaylamayabileceği ve pert işlemi yapılabileceğini vb. söylediler. Diğer hafta tekrar aradım, beklemede olduğunu söylediler.

mmd2921bf5ee9c2982.jpg


Parça için diğer hafta pazartesi MediaMarkt'ı tekrar aradım, kayıt oluşturduktan sonra bana parçanın geldiğini, hafta içi değişim yapılıp teslim edeceğini söylediler. Özellikle bir parça değişmişti, bu ikinci parça. Emin misiniz ikinci parça gelmiş ve o değiştirilecek değil mi diye tekrar sordum. 15 Nisan'da kendilerine verilen cevabın öyle olduğunu, hafta içi cihazımın kesinlikle teslim edileceğini, hatta yarın bile olabileceğini söylediler. O haftayı da bekledikten sonra cuma günü ikindiye kadar haber gelmeyince servisi ayadım ve parça bulunamadığı bilgisini aldım. Hemen MediaMarkt'ı arayarak cihazımın yaklaşık iki aydır gelmediğini, kayıtlarımdaki yedek cihaz taleplerime cevap bile verilmediğini, MediaMarkt tarafından parçanın değiştirileceği söylenirken servisin tam tersini söylediğini ilettim. Bu süreç böyle uzayacaksa cihazın kendilerinde kalabileceğini, bana muadil bir cihaz vermelerini istediğimi söyledim.

Ne hikmetse hemen o akşam servis tarafından parça bulunamadığı, cihazıma pert işlemi yapılacağı bilgisi bana wp mesajı olarak atıldı. Mediamarkt'ı aradım ve pert işlemini kabul etmediğimi muadil cihaz veya yeni cihaz alabilmek için yüksek oranda indirim talep ettiğimi, iki aydır mağdur edildiğimi, hakkım olan yedek cihaz isteklerime cevap bile verilmediğini, yalanlarla oyalandığımı ve şikayetçi olacağımı bu kaydın cevabıyla ilgili aranmak istediğimi belirttim.

Bugün, kayıttan 3 gün sonra yine ben aradığımda ise bana pert işlemi yapılarak cihaz karşılığında 1999.65 TL verileceğini, istemezsem cihazın bir ay serviste tutulacağını, almazsam hurdaya verileceğini öğrendim.

Öncelikle: sözleşmenin 2c maddesi:" İşbu MS Garanti Ötesi kapsamında gerçekleştirilecek olan onarımların miktarı için bir üst limit yoktur. " diye başlıyor fakat her parça için onay alıyorlar ve hatta 2. parçayı temin etmediler. Temin edilmeyen parça (16st064


parcafac3dc1607f469e3.jpg

a-ab01) kodlu bir led driver. İnternette arattığınızda Ebay, Amazon, TV parts ve benzeri sitelerde 25$ gibi fiyatlarla satılıyor. Madde şöyle devam ediyor: MS Garanti Ötesi kapsamında olan cihazın onarımının imkan dahilinde olmadığının MS ve/veya yetkilendirdiği servis tarafından tespit edilmesi halinde MS bu durumu müşteriye yazılı olarak bildirecek ve seçim hakkı MS'de olmak üzere cihazı muadili ile değiştirecek ya da müşterinin cihaz için ödediği bedeli 2.d hükümleri uyarınca müşteriye iade edecektir. Bu maddeye göre cihazın onarımının mümkün olmaması için parçanın olmaması gerekirken, parça var fakat MS bu parça için uğraşmak ve bana bu süre boyunca konsinye TV vermek istemiyor. Aynı şekilde muadil vermeye de yanaşmıyor.

İkinci olarak sözleşmenin daha önce değindiğim 2g maddesi gereği verilmeyi gereken konsinye TV 2 ay boyunca verilmedi.

Üçüncü olarak MediaMarkt'ın aldığı konuşma kayıtları ve bana yine firma MM tarafından atılan kanıtlanabileceği üzere açıkça defalarca yalan bilgi verildi.

Bu konuyla ilgili olarak ne yapmalıyım? Tüketici mahkemesi veya başka bir mecrada nasıl bir yol izleyerek başvuruda bulunmalıyım, sonuç alabilir miyim? A Adem Helvacı abim bu konuda özellikle de senden yardım istiyorum.
 
Son düzenleme:
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
29
Merhaba; Sözleşmenizin kopyasnı mahsuru yok ise admin@tavsiyeforumu.com adresine yollamanızı rica ederim.
Ayrıca satın alım bedeliniz kaç liraydı ve faturasını halen muhafaza ediyor musunuz?
Kredi kartı slipine kadar var abi; hiçbir mahsuru yok, belirttiğin mail adresine gönderiyorum. Satın alma bedelim 4.999 TL TV, 559,99 garanti ötesi.
 
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
29
Güncelleme: Haklılığımı tüm kanun ve yönetmelik maddeleri ile iletmeme ve muadil cihaz talep etmeme rağmen, hiçbir hukuki temele dayanmadan başka hiçbir işlem yapamayacaklarını ilettiler. Bugün itibari ile Tüketici Hakem Heyeti'ne hem muadil cihaz hem de tazminat talebi ile başvurdum.
 
akrep2018 Çevrimdışı

akrep2018 

Süper Üye
16 Eyl 2018
1,242
62
Güncelleme: Haklılığımı tüm kanun ve yönetmelik maddeleri ile iletmeme ve muadil cihaz talep etmeme rağmen, hiçbir hukuki temele dayanmadan başka hiçbir işlem yapamayacaklarını ilettiler. Bugün itibari ile Tüketici Hakem Heyeti'ne hem muadil cihaz hem de tazminat talebi ile başvurdum.

Öncelikle geçmiş olsun,en iyisini yapmışsınız.Bilinçli olup,hakkımızı aramak lazım.
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
Evet; bir MM'zede daha. Öncelikle geçmiş olsun.
Almanya menşeili firma yaklaşık 15 yıl önce ülkemize giriş yaptığında çok sevinmiştim. Nitekim ilk 5 yıl müşteriye ülkemizde benzersiz hizmetler sunmuşlardı. Bu benzersiz hizmetlerin bir çoğunu ben de deneyimlemiştim. Sonrasında yavaş yavaş bozulmalar başladı ve günümüzde son halini aldı: Malı satana kadar güvercin gibi taklalar atan, sattıktan sonra da 'Sen kimsin ya; hatırlayamadım seni' diyen bir ticari kuruluşa dönüştü. Mantalite tanıdık değil mi? Koca global firmanın satış sonrası hizmetler konusundaki kırmızı çizgileri ülkemizde silinmeye; mantalite olarak yerelleşmeye, merdiven altına inmeye başladı. Bu firma da ülkemize girdikten sonra bozulanlar; çığırından çıkanlar kervanına katıldı. Bozulmalara, müşterinin kalitesizliği(*) (maalesef) ve ülkemizdeki hukuki boşluklar ön tetik veriyor.
*Müşteri kalitesizliği (art niyetli kitle) başlı başına tartışılması gereken bir konu olduğu için burada detaylarına girmiyorum. Kurunun yanında yaş da yanıyor.
Ama bu durumlar, MM'deki politika değişikliklerini haklı duruma çıkarmaz. Global firmaların bu tür durumlardaki keskin çizgileri eğilip bükülmeye başlıyorsa o firmanın da kurumsallığını da sorgulamak lazım.
O kadar çok mağazanın SSH bölümünde bağırıp çağıran, hakaret eden (Doğru bir hareket değil) müşteriye şahit oldum ki... Ama firmanın umurunda değil. Olan, müşteri ile firmanın alt kadro çalışanlarına oluyor.

MM'ye küçük bir giriş yaptıktan sonra konumuza dönelim:
MM'deki garanti uzatma, başlı başına bir hayal kırıklığına dönüştü. Bu sözleşmeleri zamanla sürekli yeniliyorlar. Bende gene TV için 2019 yılında alınmış garanti uzatma sözleşmesi var. Sizin paylaştığınız maddeler ile bendekiler tam olarak tutmuyor. Bendekinde; alternatifler arasında fatura ürün bedeli MM çek olarak 'veya' muadil ürün belirtilmiş. Yani MM'nin hangisi işine gelirse onu uygular. Sözleşmede tamir süresince ikame ürün alternatifi sunulmuş olsa da ben daha bu hizmetten yararlanan müşteri duymadım. Bizde enflasyon yüksek olduğu için, garanti uzatma süresine denk gelen ürünlerin güncel bedelleri de değişmiş oluyor. Perte ayrılan ürünlerde, böyle bir durumda muadilini temin etmek yerine fatura bedelini ödüyor. O fatura bedeline artık o ürünün muadilini alamazsınız.
Fatura bedelini nasıl ödüyor? Onu da MM puan ile. Yani hediye çeki veriyor. Yani gene kendine bağlıyor. Bitti mi? Bitmedi: Kimi sözleşmelerde yıllara göre artan muafiyet var. Yani şöyle düşünün: 2-3. yıl arası fatura değerinin %80, 3-4. yıl %60, 4-5.yıl %40'ını ödüyor. Ve elinizdeki pert ürünü de bölgenize bakan anlaşmalı olduğu servis firması teslim alıyor. Bu ürünün parçaları en iyi ihtimalle yedek parça niyetine değerlendiriliyor. Daha kötüsü ise; eğer tamir edilebilecek durumda ise; nefes alacak kadar tamir ediyorlar ve sonra spotçulara, 2.el pazarlara... Garibanın canını yakıyorlar.
L lionkeiss iki sorum var:
Sözleşmenizde ürün bedelinin size nasıl ödeneceği belirtilmiş; tekrar kontrol eder misiniz? MM hediye kartı mı, yoksa sadece ürün bedeli olarak mı yazılı?
Sözleşmenizde muafiyet var mı? 5000 tl'lik ürünü size 2000tl olarak %40'ını ödemeyi teklif etmişler. 5.yıl içerisinde olduğunuz için sanki sözleşmenizde muafiyet varmış gibi geldi.
 
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
29
Evet; bir MM'zede daha. Öncelikle geçmiş olsun.
Almanya menşeili firma yaklaşık 15 yıl önce ülkemize giriş yaptığında çok sevinmiştim. Nitekim ilk 5 yıl müşteriye ülkemizde benzersiz hizmetler sunmuşlardı. Bu benzersiz hizmetlerin bir çoğunu ben de deneyimlemiştim. Sonrasında yavaş yavaş bozulmalar başladı ve günümüzde son halini aldı: Malı satana kadar güvercin gibi taklalar atan, sattıktan sonra da 'Sen kimsin ya; hatırlayamadım seni' diyen bir ticari kuruluşa dönüştü. Mantalite tanıdık değil mi? Koca global firmanın satış sonrası hizmetler konusundaki kırmızı çizgileri ülkemizde silinmeye; mantalite olarak yerelleşmeye, merdiven altına inmeye başladı. Bu firma da ülkemize girdikten sonra bozulanlar; çığırından çıkanlar kervanına katıldı. Bozulmalara, müşterinin kalitesizliği(*) (maalesef) ve ülkemizdeki hukuki boşluklar ön tetik veriyor.
*Müşteri kalitesizliği (art niyetli kitle) başlı başına tartışılması gereken bir konu olduğu için burada detaylarına girmiyorum. Kurunun yanında yaş da yanıyor.
Ama bu durumlar, MM'deki politika değişikliklerini haklı duruma çıkarmaz. Global firmaların bu tür durumlardaki keskin çizgileri eğilip bükülmeye başlıyorsa o firmanın da kurumsallığını da sorgulamak lazım.
O kadar çok mağazanın SSH bölümünde bağırıp çağıran, hakaret eden (Doğru bir hareket değil) müşteriye şahit oldum ki... Ama firmanın umurunda değil. Olan, müşteri ile firmanın alt kadro çalışanlarına oluyor.

MM'ye küçük bir giriş yaptıktan sonra konumuza dönelim:
MM'deki garanti uzatma, başlı başına bir hayal kırıklığına dönüştü. Bu sözleşmeleri zamanla sürekli yeniliyorlar. Bende gene TV için 2019 yılında alınmış garanti uzatma sözleşmesi var. Sizin paylaştığınız maddeler ile bendekiler tam olarak tutmuyor. Bendekinde; alternatifler arasında fatura ürün bedeli MM çek olarak 'veya' muadil ürün belirtilmiş. Yani MM'nin hangisi işine gelirse onu uygular. Sözleşmede tamir süresince ikame ürün alternatifi sunulmuş olsa da ben daha bu hizmetten yararlanan müşteri duymadım. Bizde enflasyon yüksek olduğu için, garanti uzatma süresine denk gelen ürünlerin güncel bedelleri de değişmiş oluyor. Perte ayrılan ürünlerde, böyle bir durumda muadilini temin etmek yerine fatura bedelini ödüyor. O fatura bedeline artık o ürünün muadilini alamazsınız.
Fatura bedelini nasıl ödüyor? Onu da MM puan ile. Yani hediye çeki veriyor. Yani gene kendine bağlıyor. Bitti mi? Bitmedi: Kimi sözleşmelerde yıllara göre artan muafiyet var. Yani şöyle düşünün: 2-3. yıl arası fatura değerinin %80, 3-4. yıl %60, 4-5.yıl %40'ını ödüyor. Ve elinizdeki pert ürünü de bölgenize bakan anlaşmalı olduğu servis firması teslim alıyor. Bu ürünün parçaları en iyi ihtimalle yedek parça niyetine değerlendiriliyor. Daha kötüsü ise; eğer tamir edilebilecek durumda ise; nefes alacak kadar tamir ediyorlar ve sonra spotçulara, 2.el pazarlara... Garibanın canını yakıyorlar.
L lionkeiss iki sorum var:
Sözleşmenizde ürün bedelinin size nasıl ödeneceği belirtilmiş; tekrar kontrol eder misiniz? MM hediye kartı mı, yoksa sadece ürün bedeli olarak mı yazılı?
Sözleşmenizde muafiyet var mı? 5000 tl'lik ürünü size 2000tl olarak %40'ını ödemeyi teklif etmişler. 5.yıl içerisinde olduğunuz için sanki sözleşmenizde muafiyet varmış gibi geldi.

Ürün bedeli ibaresi var, fakat firma için önemli değil, çünkü onlar yine de çek vermeye çalışıyor. Muafiyet var, 5.senem %40 fakat ürünün tamirinin mümkün olmaması durumunda diye belirtilmiş, benim durumumda ürünün parçası Sony servislerine vb. sorulup bulunamamış, süreç uzadığı için muadil isteyince daha fazla aramayıp parça bulunamadığı için pert kararı verildi.
Bu da 6502 sayılı TKHK'ya bağlı Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne ve Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği'ne aykırı. Zira üretici ya da ithalatçı bir televizyonun satışından itibaren kullanım ömrü olan 10 yıl boyunca yedek parçasını bulundurmak zorunda. Üretim yılı 2016, satış yılı 2017 olan cihazın 2022'de yedek parçası bulunamıyorsa Sony de silsileten sorumlu oluyor. Benim sözleşmem Media Markt ile olduğu için böyle bir kararın hukukla bağdaşmadığını, muadil cihaz talebimi 27 Nisan'da kendilerine ilettiğini ve kanunen 30 iş günü içerisinde talebimi yerine getirmek zorunda olduklarını ilettim ama bizim ülkemizde kanunları pek takan olmadığı için pertten başka işlem yapılamamaktadır cevabını aldım. O nedenle THH'ne başvurdum. Sözleşmenin aslını burada bilgi kısımları mozaikli olarak paylaşıyorum, inceleyebilirsiniz.
IMG_20220502_133727.jpg
IMG_20220426_230400.jpg
IMG_20220426_230009.jpg
IMG_20220426_225411.jpg
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
Ürün bedeli ibaresi var, fakat firma için önemli değil, çünkü onlar yine de çek vermeye çalışıyor. Muafiyet var, 5.senem %40 fakat ürünün tamirinin mümkün olmaması durumunda diye belirtilmiş, benim durumumda ürünün parçası Sony servislerine vb. sorulup bulunamamış, süreç uzadığı için muadil isteyince daha fazla aramayıp parça bulunamadığı için pert kararı verildi.
Bu da 6502 sayılı TKHK'ya bağlı Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne ve Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği'ne aykırı. Zira üretici ya da ithalatçı bir televizyonun satışından itibaren kullanım ömrü olan 10 yıl boyunca yedek parçasını bulundurmak zorunda. Üretim yılı 2016, satış yılı 2017 olan cihazın 2022'de yedek parçası bulunamıyorsa Sony de silsileten sorumlu oluyor. Benim sözleşmem Media Markt ile olduğu için böyle bir kararın hukukla bağdaşmadığını, muadil cihaz talebimi 27 Nisan'da kendilerine ilettiğini ve kanunen 30 iş günü içerisinde talebimi yerine getirmek zorunda olduklarını ilettim ama bizim ülkemizde kanunları pek takan olmadığı için pertten başka işlem yapılamamaktadır cevabını aldım. O nedenle THH'ne başvurdum. Sözleşmenin aslını burada bilgi kısımları mozaikli olarak paylaşıyorum, inceleyebilirsiniz.
IMG_20220502_133727.jpg
IMG_20220426_230400.jpg
IMG_20220426_230009.jpg
IMG_20220426_225411.jpg

Kendi bilgim doğrultusunda paylaşayım:
6502 sayılı TKHK'ya bağlı Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne ve Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği'ne göre değerlendirmeyin. Bu bir garanti belgesi değildir. Sizin garanti belgeniz zaten vardı. Bu bir MM tarafından kendince düzenlenmiş, garanti belgesi süresi dolduktan sonra devreye giren, zorunlu olmayan ve müşteri inisiyatifi ile satın alınan garanti uzatma sözleşmesi. Burada sözleşmede yazılı kendi kuralları devreye girer.
İster parça bulur, ister bulmaz, ister tamir eder, ister perte ayırır... Yani karar onlarda. Bu sözleşmeden sizin payınıza düşen; size teklif edilen 2000tl'yi size diretilen çek olarak değil, nakit olarak almak. Çünkü sözleşmenizde hediye çeki ibaresi yok.
Ama size bu süreçte yaşatılan mağduriyet, ikame ürünün temin edilmemesinin yasal olarak bir karşılığı var mıdır; bu detay ile ilgili bilgim yok. Adem Bey size dönüş yapacaktır.
MM Garanti Uzatma yapılırken sözleşmenin hızlıca okunup o belirtilen ilave fiyata onların şartları işinize geliyorsa alınmalı. Tabi size bu hizmet satılırken detaylarına çok girmiyorlar tabi. Hedefleri var o vatandaşların; o hizmeti satması lazım.
 
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
29
Kendi bilgim doğrultusunda paylaşayım:
6502 sayılı TKHK'ya bağlı Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne ve Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği'ne göre değerlendirmeyin. Bu bir garanti belgesi değildir. Sizin garanti belgeniz zaten vardı. Bu bir MM tarafından kendince düzenlenmiş, garanti belgesi süresi dolduktan sonra devreye giren, zorunlu olmayan ve müşteri inisiyatifi ile satın alınan garanti uzatma sözleşmesi. Burada sözleşmede yazılı kendi kuralları devreye girer.
İster parça bulur, ister bulmaz, ister tamir eder, ister perte ayırır... Yani karar onlarda. Bu sözleşmeden sizin payınıza düşen; size teklif edilen 2000tl'yi size diretilen çek olarak değil, nakit olarak almak. Çünkü sözleşmenizde hediye çeki ibaresi yok.
Ama size bu süreçte yaşatılan mağduriyet, ikame ürünün temin edilmemesinin yasal olarak bir karşılığı var mıdır; bu detay ile ilgili bilgim yok. Adem Bey size dönüş yapacaktır.
MM Garanti Uzatma yapılırken sözleşmenin hızlıca okunup o belirtilen ilave fiyata onların şartları işinize geliyorsa alınmalı. Tabi size bu hizmet satılırken detaylarına çok girmiyorlar tabi. Hedefleri var o vatandaşların; o hizmeti satması lazım.
Adem beyle epey görüştük, sağolsun yol gösterdi. Ben de dilekçemi hazırladım ve başvuru dilekçemi de kendisine gönderdim. Kendisi "mamid" için ümitli olduğunu söyledi. Siz de takdir edersiniz ki kendi sözleşmelerini de yerine getirmediler. Örneğin konsinye yani ödünç cihaz verilmedi, herhangi bir bilgilendirme yapılmadı. Ayrıca teslim ettiğim servisten aldığım tutanakta servis süresi azami 20 iş günüdür ibaresi varken benim cihazım için pert kararı 30 iş günü sonra verildi. THH üyeleri nasıl değerlendirir tabii ki bilmiyorum ama bu sözleşme kapsamında da hukuksuzluk var. Ayrıca 6502 sayılı kanuna göre firmanın taahhüt ettiği uzatılmış garantiler de yine 6502 içerisinde. Sözleşmeye istediklerini yazmakta özgürler. Bazı markalar 7-8 taneye kadar ölü piksel normaldir bile yazıyor... Kanun çerçevesinde satıcıya, tüketicinin seçimlik haklarındaki ücret iadesi seçeneğini tüketiciyi mağdur etmemesi koşulu ile veriyor. Bu durumda bana 5.000 bile iade etseler muadil cihaz 20.000 olduğu için mağduriyet yaşayacağımı dilekçemde belirttim. Elimden geleni fazlasıyla yaptığımı düşünüyorum, kararı bekleyeceğim bakalım. 5 ay sürer en az.

Kendi bilgim doğrultusunda paylaşayım:
6502 sayılı TKHK'ya bağlı Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne ve Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği'ne göre değerlendirmeyin. Bu bir garanti belgesi değildir. Sizin garanti belgeniz zaten vardı. Bu bir MM tarafından kendince düzenlenmiş, garanti belgesi süresi dolduktan sonra devreye giren, zorunlu olmayan ve müşteri inisiyatifi ile satın alınan garanti uzatma sözleşmesi. Burada sözleşmede yazılı kendi kuralları devreye girer.
İster parça bulur, ister bulmaz, ister tamir eder, ister perte ayırır... Yani karar onlarda. Bu sözleşmeden sizin payınıza düşen; size teklif edilen 2000tl'yi size diretilen çek olarak değil, nakit olarak almak. Çünkü sözleşmenizde hediye çeki ibaresi yok.
Ama size bu süreçte yaşatılan mağduriyet, ikame ürünün temin edilmemesinin yasal olarak bir karşılığı var mıdır; bu detay ile ilgili bilgim yok. Adem Bey size dönüş yapacaktır.
MM Garanti Uzatma yapılırken sözleşmenin hızlıca okunup o belirtilen ilave fiyata onların şartları işinize geliyorsa alınmalı. Tabi size bu hizmet satılırken detaylarına çok girmiyorlar tabi. Hedefleri var o vatandaşların; o hizmeti satması lazım.
"Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir." bakın şöyle bir ibare var. Yani 20 iş günü içerisinde perte çıkarsalar belki haklı olabilirlerdi fakat zaten 20'yi geçtikleri an bana dilediğimi seçme hakkını vermiş bulunuyorlar.
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
5. yılda %40 diye yazmışlar bu durumun normal garanti ile ilgisi yok ..

10 yıl kısmına gelirsek garanti ötesi hariç ücreti mukabilinde sony yetkili servise,
tamir ettirmek için başvuru yaparsınız onlar parça yok derse yasal hakkınızı kullanıp,

Şikayet edersiniz TV'nin tamiri atıyorum 3000 TL tutuyor ama sony parça yok diyor.

3000 TL ödeyip misli ile yeni alabilirsiniz %40 alacaksın yada sony ile muhatap olacaksın..

Adamlar yılına göre hesaplamış öyle g. ötesi deyip cukka yapıyorlar..

Garanti ötesi deyip 2000 TL ye TV'yi alacaklar tv iade edilip 2000 TL ödeme yapılsa güzel..

Hem TV'ye el koy al üste 2000 TL ver parça niyetine TV satma denir buna ötesi yok...
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Özel hizmet özel garanti parça bulundurma kısmı sözleşme dışında kalıyor..

Garanti ötesini şikayet ederseniz sözleşme kuralları gereği tamiri mümkün değil diyecekler..

Biz üstümüze düşeni yaptık söz verdiğimiz gibi %40 ücret iade yapmayı teklif ettik tüketici, kabul etmedi diyecekler..

Özel hizmet olduğu için bu hali ile ret yer gibime geliyor bilginize..

Tekliflerini kabul etmeseniz TV'yi geri alsanız sony yetkili servise tamir için götüreniz,

Onlarda parça yok dese 10 yıl bulundurmadan şikayet etseniz bu sefer onlarda,

TV yetkisiz özel serviste işlem görmüş kullanılmaz onarılması imkansız diyecekler,

Cihaz bizim sorumluluğumuzdan çıkmıştır diyecekler karışık mesele sonunu merak ediyorum..
 
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
29
5. yılda %40 diye yazmışlar bu durumun normal garanti ile ilgisi yok ..

10 yıl kısmına gelirsek garanti ötesi hariç ücreti mukabilinde sony yetkili servise,
tamir ettirmek için başvuru yaparsınız onlar parça yok derse yasal hakkınızı kullanıp,

Şikayet edersiniz TV'nin tamiri atıyorum 3000 TL tutuyor ama sony parça yok diyor.

3000 TL ödeyip misli ile yeni alabilirsiniz %40 alacaksın yada sony ile muhatap olacaksın..

Adamlar yılına göre hesaplamış öyle g. ötesi deyip cukka yapıyorlar..

Garanti ötesi deyip 2000 TL ye TV'yi alacaklar tv iade edilip 2000 TL ödeme yapılsa güzel..

Hem TV'ye el koy al üste 2000 TL ver parça niyetine TV satma denir buna ötesi yok...
2C gereğince "herhangi bir üst limit yoktur" ibaresi var hocam. Servisle görüştüğümüzde TR'deki servislere sorduk hiçbirinde bulamadık dediler. Sözleşme hükümlerince Media Markt bu parçayı Sony'den talep etmeli, yurtdışından ürün gelene kadar bana 2G'de vermeyi garanti ettiği cihazı vermeli ve parça gelince tamirini yapıp, ürünü teslim ederek; ödünç olarak verdiği cihazı teslim almalı. Normalde işlemesi gereken süreç bu. Çünkü sizin dediğiniz gibi ben direkt olarak Sony'ye başvursam bu sefer Media Markt ile aramdaki sözleşme gereği ben herhangi bir talepte bulunamıyorum, dolayısıyla mecburen öncelikle Media Markt'a başvuruyorum. Bunun devamında da ya pert bedelini kabul etmeliyim ki bunu yaparsam cihazı alamayacağım ya da sözleşmenin gerektirdiği hizmetlerden feragat edeceğim, yani sözleşmeyi boşa yapmış olacağım. Asıl Sıkıntı şu ki Media Markt parçayı Sony'den istemesi gerektiğini biliyor, servisle konuştum zaten. Bana zaten sözleşmece hakkım olan ödünç TV'yi de vermediği için uğraşmamak adına bunu yapmıyor, kolayına gelen pert kararını öne sürüyor. Neyse artık başvurumu yaptım, THH'nin vereceği kararı merakle bekleyeceğim. A Adem Helvacı bey de konunun özetini içeren bir yazı yazarsam içerik hazırlayacağını söyledi. Şu günlerde onu hazırlıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt