Lpg!! Ne kadar yararlı? Ne kadar zararlı?

omrdml Çevrimdışı

omrdml 

Aktif Üye
19 Eyl 2019
354
Admin'imizin isteği üzerine Lpg hakkında bildiklerimizi paylaşalım. Bilgi paylaştıkça çoğalır.

Benzin ve Dizel'e göre daha çevreci bir yakıt olduğu tartışılmaz. Ama bu şekilde bahsedince de "ya motora olan zararı!!" sözlerini hemen duymaya başlıyoruz. Peki motora olan zararları neler? Bu zararları en aza indirmek aslında sürücünün kendinde mi? Konuşalım, tartışalım..
 
F Çevrimdışı

Frenzy 

Aktif Üye
11 Mar 2019
493
41
Lpg iyidir, hoştur, ucuzdur, çevrecidir, iyi bir kit ve de ayarla performanslıdır da. Türkiye gibi bir ülkede ise nimettir. Bir de sıralı ekjenkisyon turbo benzinli araba olursa tadından yenmez. Az yakar, çok kaçar. Eyyorlamam bu kadar.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Bugün bir şey okudum, etanol ile çalışan otomobiller varmış sanırım. Tıpkı LPG gibi. Etanol de şeker kamışından üretiliyormuş. Bu konu hakkında bilgisi olan var mıdır acep? LPG den daha ekonomik bir alternatif yaratılabilir mi acaba? :alala
 
omrdml Çevrimdışı

omrdml 

Aktif Üye
19 Eyl 2019
354
Etanol alkol türevi bir yakıt. Oktanı yüksek 105'in üzerine kadar çıkabiliyor diye biliyorum. Oktan değerinin yüksekliğinden dolayı yüksek sıkıştırma oranlarına sahip araçlarda kullanılabilecek bir yakıttır kendileri. Standart otomobillerde bir faydası olmayacaktır. Yüksek gücün istendiği sıkıştırma oranı yüksek atmosferik yada turbo beslemeli araçlarda zaten kullanılıyor. Hatta onun için ayrı bir tank koyuluyor. Ama sırf onunla da bitmiyor etanolün enerjisi benzine göre daha düşük olduğundan olayı yazılımla enjektörlere daha fazla püskürttürmek için müdahale etmeniz gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50

Kendi forumumuzda, biz bu konuyu; yakıtla, çevreyle, ekonomi ile, tasarrufla, muhtemel faydaları ve zararları ile anlattık... (eşofmanlı Şevket Hoca) :kiskis

Forum linki vermek yasak ise, mesajım silinebilir...

* * *

Lpg, benzin ve dizele göre kötünün iyisidir... Dilinden anlarsan, muhtemel sıkıntıları aşarsın mutlu mesut geçinirsin, değilse hayattan bezdirir.
 
omrdml Çevrimdışı

omrdml 

Aktif Üye
19 Eyl 2019
354

Kendi forumumuzda, biz bu konuyu; yakıtla, çevreyle, ekonomi ile, tasarrufla, muhtemel faydaları ve zararları ile anlattık... (eşofmanlı Şevket Hoca) :kiskis

Forum linki vermek yasak ise, mesajım silinebilir...

* * *

Lpg, benzin ve dizele göre kötünün iyisidir... Dilinden anlarsan, muhtemel sıkıntıları aşarsın mutlu mesut geçinirsin, değilse hayattan bezdirir.
.

Katılıyorum. Hatta lpg'ye geçmek isteyen kullanıcıya ilk soru, "Aracınız benzinde düzgün çalışıyor mu?" şeklindedir. Benzinde düzgün çalışmayan araç lpg'de de bezdirir.
 
Son düzenleme:
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,531
Kendi aracimda Prins VSI2 DI lpg sistemi takili.
Sivi sistem lpg kitlerinden sonraki en iyi gaz fazli lpg kiti diyebiliriz.
(sivi sistemin sorunlarına ayrica değiniriz)

LPG sistemlerinde en buyuk handikap
iscilikle baslamakta.
yanlis montaj, tesisat kurgulamasi daha sonrasinda ince ayar islemi gelir.

Kendi aracindan ornek vereyim. gaz pedalina sert basilmasi durumunda 39lt varan tuketime cikmakta.
yani benzini resmen iciyor. bunda tork konvertorlu olusu ciddi sekilde etkili.

neyse lpg ustasina lpg bağlayacam dediğinde
istisnasiniz %90'ni 2mm enjektor nozulu yeterli olur dedi.
1.8 diyen bile cikti.

Af buyurun nah yeter.

siz gaza bastiginizda 2mm nozuldan gecen gaz fazindaki lpg araci doyuramayacak.
cekisten dusecek.
Bu ustaciklar basma kalip bilgilerle islerini yurutmekteler
Aracin motor yapisi,aracin agirligi, bagli olarak nozul secimi yapilmali
sonrasinda aracin
benzin enjektor hizina en yakin
lpg enjektorleri tercih edilmeli.
Tabi bunu besleyebilecek
Regalator ve Depodan gelen yakit borusunda uygun olmalı.
her araca 6mm dayamalarini esgecmemek lazim
nozul capi yetersiz demistik
yetersiz kalinca ne olacak
fakir calismaya baslayan motorda
Yanma odasinda isi normalin cok ustune cikacak
piston,sekman,subaplar,silindir ustkapagini maf edecektir.

bakiniz daha ayara gelmedik.

sistemi kurgulanmasinda hatalardan bahsediyoruz.
 
Son düzenleme:
omrdml Çevrimdışı

omrdml 

Aktif Üye
19 Eyl 2019
354
İşçilik olay dediğiniz gibi ayrı bir muamma. Hakkında olumsuz görüşler yazanlar da olsa reklam olmasın ama Candan Mühendislik diye bir firmanın youtube kanalını takip ediyorum. Adamlar en azından çalışıyorlar diyorum. Basma kalıp iş yapmıyorlar gibi geliyor. Yanma odası içi sıcaklığının artışının engellenmesi bir afr uyarı sistemi ile giderilebilir mi? Piyasada afr metreler var ama iyileri uçuk fiyatlarda. Güncel araçlarda dinamik bir afr kontrol sistemi var diye duymuştum. Ecu onu sürekli optimize ediyor.
 
catres Çevrimdışı

catres 

Süper Üye
26 May 2018
1,459
41
Kendi aracimda Prins VSI2 DI lpg sistemi takili.
Sivi sistem lpg kitlerinden sonraki en iyi gaz fazli lpg kiti diyebiliriz.
(sivi sistemin sorunlarına ayrica değiniriz)

LPG sistemlerinde en buyuk handikap
iscilikle baslamakta.
yanlis montaj, tesisat kurgulamasi daha sonrasinda ince ayar islemi gelir.

Kendi aracindan ornek vereyim. gaz pedalina sert basilmasi durumunda 39lt varan tuketime cikmakta.
yani benzini resmen iciyor. bunda tork konvertorlu olusu ciddi sekilde etkili.

neyse lpg ustasina lpg bağlayacam dediğinde
istisnasiniz %90'ni 2mm enjektor nozulu yeterli olur dedi.
1.8 diyen bile cikti.

Af buyurun nah yeter.

siz gaza bastiginizda 2mm nozuldan gecen gaz fazindaki lpg araci doyuramayacak.
cekisten dusecek.
Ustaciklar basma kalip bilgilerle islerini yurutmekteler
Aracin motor yapisi,aracin agirligi, bagli olarak nozul secimi yapilmali
sonrasinda aracin
benzin enjektor hizina en yakin
lpg enjektorleri tercih edilmeli.
Tabi bunu besleyebilecek
Regalator ve Depodan gelen yakit borusunda uygun olmalı.
her araca 6mm dayamalarini esgecmemek lazim
nozul capi yetersiz demistik
yetersiz kalinca ne olacak
fakir calismaya baslayan motorda
Yanma odasinda isi normalin cok ustune cikacak
piston,sekman,subaplar,silindir ustkapagini maf edecektir.

bakiniz daha ayara gelmedik.

sistemi kurgulanmasinda hatalardan bahsediyoruz.
Hangi sanayidesin aga. Gelip hemen lpg taktırayım ??
Maşallah baya bilgi sahibisin araç konusunda ??
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,531
Lpg kitimizi (Regulator,nozul,enjektor,boru capini) uygun sekilde sectik.

giriştik montaj isine burdada yapilan en buyuk yanlis.
Lpg enjektorleri uygun yere koyup 30-50cm varan hortum uzunluguyla manifold giris yaptirmaktir.

Lpg kitini pazarlarken enjektorumuz soyle hizli boyle hizli dersin 50cm hortumla manifolda gönderirsin nerde kaldi enjektorun hizi.

mumkunse manifolda 5-10cm mesafeye konumlandirmali mumkun değilse.
max 20cm bu is bitirilmeli
zaten tekli enjektorler var. 3-5cm mesafeden manifolda giris yapilabilinir.

4x4 kurgu ve montaj isini bitirdik.

ya sonra tabi ki genisband oksijen sensoru yardimiyla
Lpg sisteminin Hava/yakit karisimin oranin
bakiniz burayi buyuk puntoyla yazacagim.
ARAC HAREKET HALINDEYKEN yapilmasi gereken.
cunku rolantide yada oldugu yerde gaz vererek yapilan lpg ayari hic zaman tutmaz.
cunku arac hareken halinde gercek yakit tüketimi ortaya cikmakta.
bu tuketim yolun ve aracin yukunw gore degismekte.
bunu LTF STF değerini okurunuzda
kabak gibi goruyorsunuz.

Ulke genelinde orgutlenmis 2 grup bu ayari kimine gore cuzzi kimine gore pahali (150tl) karsilinginda yapmak.

yaptiran kisilerin cogunla yorumu su olmustur.

aracim benzin lpg gidiyor artik fark edemiyorum.

ayni aracin lpg-benzin 0-100km testi

 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,531
İşçilik olay dediğiniz gibi ayrı bir muamma. Hakkında olumsuz görüşler yazanlar da olsa reklam olmasın ama Candan Mühendislik diye bir firmanın youtube kanalını takip ediyorum. Adamlar en azından çalışıyorlar diyorum. Basma kalıp iş yapmıyorlar gibi geliyor. Yanma odası içi sıcaklığının artışının engellenmesi bir afr uyarı sistemi ile giderilebilir mi? Piyasada afr metreler var ama iyileri uçuk fiyatlarda. Güncel araçlarda dinamik bir afr kontrol sistemi var diye duymuştum. Ecu onu sürekli optimize ediyor.
Istisnalar haric araclarin %99 kisa döngü okuyan yani sakin kullanimi okuyan oksijen sensoru kullanilir.
pedala sert bastiginizda uzun dongu yani open loop dongusune girer bu durumda arac bu kismi okumaz Allah ne verdiyse yakiti tuketir.

o yuzden arac ecu uzerinde sadece kisa donguyu alabilirsiniz.
uzun dongu icin AFR ayarinda kullanilan
genis band oksijen sensoru kullanilmali.

bu sensor yardimiyla arac rampada-yuksek hizlarda kullanilarak uzun dongu okunip
lpg haritasi cikarilip aktarilir.

bu islemleri tamami dogru yapıldığında.
aracinizda motor ariza lamba yakmasi karsilasmazsiniz.

motor ariza lambasi yanma nedeni %90
zengin yada fakir karisim kaynaklidir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt