Sevgili Adem abi, videoyu izledim ve konuyu da okudum baştan sona kadar. Her ne kadar bahsi geçen konuya muhatap departmanlardan farklı bir departmanda çalışıyor olsam da, sizi yaklaşık 1 senedir ilgiyle takip eden bir takipçiniz olarak, konu hakkında elimden gelen bir şey olursa yardımcı olmak için
buraya yazıyorum.
Aslında; yardımcı olmak istediğim konu bu videoyu linklediğiniz diğer müşteri şikayeti hakkında.
"LG Yetkili Servis Led Arızası olan TV ye Panel Fiyatı Veriyor. MH Ortada Yok." videosundaki kullanıcı, sanırım kimseye ulaşamamış, size yazdıktan sonra ve sizin video çekme girişiminiz sonrasında sorunun çözümü için aranmış. Ben bu konu hakkında, kullanıcı gerçekten aldatılmaya mı çalışılmış yoksa servis gerçekten hiçbir işlem yapmadan direk panel değişimi mi denmiş, detaylarıyla öğrenmek sizi de burdaki arkadaşları da bilgilendirmek isterim.
Klima videsounda bahsi geçen servis şikayeti hakkında da affınıza sığınarak şahsi bir eleştirim olacak size ;
Başta da dediğim gibi daha önceki videolarınızı izleyen bir takipçiniz olarak, LG servisi hakkında yaptığınız yorumları okuyarak ve izleyerek bazı video ve yorumlarınızı LG'deki ilgili kişiler ile de paylaşmışlığım var.
Gelelim eleştirime ; öncelikle bu konudaki videodaki şahsın servis olması önemli değil, kendisi normal bir müşteri de olabilir.
Fakat videoya bakın ben bir LG servisiyim diye başlaması, ve sizin videonuzda,
"Bir markanın kendi yetkili servisi dahi, marka ile problemini çözemiyor ise vatandaş ne yapsın" cümlesini kullanmanız yargısız bir infaz olmuş.
Neden diyecek olursanız ;
1) İnternetten onlarca LG ürünlerini satan firma var. Bu firmaların %90'ı da LG'den direk ürün almıyor. Hatta mağazadan indirimden ürün alan bir şahıs bile gidip herhangi bir internet sitesi kurarak ya da pazaryeri olarak adlandırılan (N11, Hepsiburada, Gittigidiyor vs.) yerlerden ürün satın alabilir. Hatta bu ürün garantisi başlatılmış, iade edilmiş tekrar satışa sunulan bir ürün de olabilir. Hatta paralel ithalat dediğimiz yollarla getirilen bir ürün olabilir. Bir tık ileri gidecek olursak LG diye satılan ama LG ile alakası olmayan bir ürün bile olabilir. Bu tarz satış yapan, paralel ithalat, faturasız ürün satan gibi satış noktaları ile hukuki mücadele veriyoruz yıllardır. İnternetten ürün alıp, arıza nedeniyle başvuran fakat elinde faturası olmayan (satıcı fatura bile kesmemiş) birçok mağdur müşterimiz oldu.
LG'nin bu tarz firmalara ne gibi yaptırımı olabilir?
2) Siz de lojistik süreçlerini çok iyi biliyorsunuz, zaten bunu yorum videosun da belirtmişsiniz. Ben de kısaca özetleyeyim..
LG deposundan ürün çıktıktan sonra her ürün; sevk ve kabulünde, alımı yapan firmanın deposundaki yetkili kişiler tarafından kontrol edilerek ürün alınmaktadır. Bu şekilde devam eden süreçte, ürün en son tüketiciye sevk edildikten sonra servis tarafından kontrol edilerek kutu açılır ve kurulum yapılır. (En azından TV'ler için bu şekilde işliyor süreç)
Servis kurulum için açtığında eğer kırık ve arıza varsa sizin de belirttiğiniz gibi rapor tutar, bayinize başvurun der. Buradaki arkadaşta aynen o şekilde yapmış. Ama karşısında muhatap bulamamış, muhataptan kastım ; gerçekten yetkili ve ilgili bir satıcı değil. İşi yokuşa sürmüş. Ama siz de takdir edersiniz ki kutunun halini görünce , o kutuyu bir şüpheyle yaklaşıp kabul etmemek, ettiyseniz de kargocunun geldiği andan itibaren video kaydı alarak takip etmek gerekiyor.
Burada LG'nin ne gibi bir hatası ve kendi servisini bile mağdur etme durumu olabilir.
Daha önce LG servis hizmetleri ile ilgili yaşadıklarınız ile ilgili LG'ye bir önyargınız olduğundan böyle cümleler söylüyor olabilirsiniz size hak veriyorum. (Yaşadıklarınız derken şahsınızın değil, problemini dile getirdiğiniz kullanıcılar ile ilgili şikayetlerinizi kastediyorum)
Son olarak ;
Çok uzun yazdım , sizin ve değerli forum kullanıcılarının vaktini aldım, ama bu konular inanın hem bir tüketici olarak hem de bir LG çalışanı olarak beni de üzüyor, bunu çözmek için ne yapabiliriz nasıl adımlar atarız sizin de desteğinizle ve bu iki video da bahsettiğiniz şikayetler ve diğer sıkıntılar hakkında sizinle iletişime geçmeyi çok isterim. Buradan problemi anlamak ve anlatmak için uzun uzun yazması zor oluyor
Foruma yeni üye olduğum için, nasıl özel mesaj atılır pek bilmiyorum, twitter dan Dm iniz de kapalı sanırım, bana iletişim bilgilerinizi atarsanız çok sevinirim.
Saygılarımla, Abdullah Y.
Merhaba;
Şu an bir video düzenlemesi yapıyordum, arada mola verince tesadüfen gördüm mesajınızı.
Hoş geldiniz öncelikle
Düzenlediğim videoda ne tesadüftür ki FG Europe firmasının davetleri üzerine katıldığım toplantılarındaki izlenimlerimi anlattım.
Anlattıklarım içerisinde ister istemez, yani gözlemlerim neticesi ister istemez aklıma gelen o soruyu sordum ailemize ve dedim ki ''Kurumsallık mı yoksa Beşeri ilişkiler mi?''
Bakınız günümüz koşullarının en büyük problemi KURUMSALLIK adı altında hareket edip aslında adı kurumsallık olan problemler bütününün arkasına saklanmak diye düşünüyorum zira ben bu isyanlarımı ilk defa dile getirmiyorum. İnkâr da etmiyorum LG Türkiye ve Yurt içi operasyonlarına karşı önyargım var ve aslında benimki Önyargı değil zira kelime anlamı uymuyor. Benimki tam anlamı ile
''Yıllarca yaşananların sayısız somut örnekleme ile pekişmesi'' durumu. Yani bu bir önyargı değil, perşembenin gelişinin, çarşambadan belli olması durumu. Yani bizde konu şöyle ilerliyor.
''Abi bir tv aldım başıma şunlar geldi ve kimse çözmedi''
''Kardeşim LG Mi Phılıps mi?''
''LG Abi''
Şimdi bu artık önyargı olmuyor bu tam bir pekişme durumu oluyor. Peki PROBLEM dendiğinde aklımıza ilk gelen markanın LG veya Phılıps olmasında sizce suç bizim mi yoksa bizi sürekli bu şekilde düşünmeye sevk edenlerin mi?
Neden ben teknolojisini çok sevdiğim bir markanın YÖNETİM ANLAYIŞINI tasvip etmediğim için önermemek zorunda kalıyorum mesela?
Bakınız faaliyet gösterdiğiniz Ülkede (Sizi Tenzih ederim, firma bazında yorumum) Ülke insanının hassasiyetlerine önem vermediğiniz sürece markanız ne kadar büyük olursa olsun Millet er yada geç gerçekleri görür. Bir noktadan sonra reklamların güzelliği, yaşanan sorunların büyüklüğünü örtemez hale gelir.
Örnek olarak sunduğum FG Europe firmasının marka danışmanı olan
Erinç Aşıcıoğlu ve FG Europe firmasının Satış Müdüründen tutun da Servisi müdürü, bölge sorumlusuna varana kadar belirli aralıklarla arayıp sohbet edip arada ''Bir sorun var mı?'' diye soruyorsa buna Beşeri ilişki denir.
Tüketici Twitter da 100 kere etiketleyip bir kere dahi cevap alamıyorsa buna da kurumsal ilişki denir.
Twitter İnstagram vs tüm sosyal mecralarda marka büyüklüğünün verdiği güç ile popülist yaklaşımlar sergilenebilse de biz bilinçli tüketiciler için aslında önemli olanı birebir ilişki kurabileceğimiz ve en önemlisi ise derdimizi anlatabileceğimiz birileri olmasıdır.
FG Europe bunu başarmıştır, kimse iş olsun diye aramıyor, biz gerçekten sohbet ediyoruz, neler yapılabilir konularını konuşuyoruz onlar ile sürekli iletişim halinde olabildiğim için ben de sürekli olarak ailemize sorular yöneltiyorum, önerilerini istiyorum, bunları alıp yönetim takımına iletiyorum ve ortak müşterekte bir şeyler başarmaya çalışıyoruz ki bunu çok çok iyi organize edebildiğimize inanıyorum zira arka planda olsun açık mecrada olsun gelen teşekkürler başarılarımızın ispatıdır diye düşünüyorum.
Vestel ile kanlı bıçaklı olmasak da birbirimizden hiç haz etmeyiz ancak halen ''tüketici adına neler yapabiliriz?'' sorusunu sorabiliyorlar. Yine de ortak müşterekte bir araya gelebiliyor, tüketici adına birlikte bir şeyler yapabiliyoruz, Samsung servisleri ile diyalog halindeyiz, yönetim ile bir bağımız olmasa da servisleri ile görüşme halinde olduğumuzu biliyorlar, resmi kanaldan olmasa da destek sunuyorlar ve biz de bu desteği vatandaşa aktarıyoruz.
Alt segment olarak bilinen, Hor görülen markalar grubundan bir Mehmet Atmaca Elektronik bu gün en azından karıncaya su taşıyan karınca misali safını belli edebiliyor, ''Şimdilik bunu yapabildik ama daha iyisi için uğraşıyoruz'' diyebiliyorlar. Tüketici adına sürekli bizleri arayıp ''yapabileceğimiz bir şey var mı'' diye soruyorlar, tüketicilerin sorunlarını kendilerine aktarıyor ve ortak noktada bir sonuç çıkartmak için gayret ediyoruz.
Birçok markadan daha birçok örnek verebilirim lakin sizden rica ediyorum lütfen siz bana bir örnek verebilir misiniz, yıllardır isyan edilen LG Türkiye Satış Sonrası Hizmet politikasındaki DENETİMSİZLİK için ne yapıyor firma? ''Tüketici adına ne yapabiliriz?'' sorusunu en son kime sordunuz?
''LG Klima videosundaki arkadaşın servis olması önemli değil'' demişsiniz. Haklısınız değil, vasfı ne olursa olsun sonuçta bir tüketici. O bir tüketici ve mal almış mağdur olmuş. Ben LG Türkiye'yi sorumlu tutmadım, sorumlu değil ancak aciz gördüm. Benim gözümdeki LG Türkiye masaya yumruğunu vurur, ''Sen benim marka imajımla oynayamazsın, sen ne hakla orijinal paketi dışında bir yöntem ile ürün sevk edip marka kaliteme halel getiriyorsun, derhal klima değişmeli'' demesini beklerdim.
Buna paralel olarak yönlendirme ve marka karalama olmaması adına servisin videosunu ayrı yayınladım, kendi yorumumu ayrı yayınladım.
Ayrıca servis arkadaşımızın Videosunun ince detayını atlamışsınız diye düşünüyorum. Atladığınızı düşündüğüm husus ise servisin temel olarak vurgulamaya çalıştığı husus.
Ne diyor servis? ''Kardeşim bu adamlar benden OLMAYAN BELGEYİ istiyorlar'' diyor.
Yani diyor ki ''Malı geri almamak adına ellerinden geleni yapıyorlar, bakın ben servisiyim, sizden mal hasarlı çıktığında istedikleri belge bende yok, çünkü öyle bir belge yok'' diyor.
''LG nin burada ne kusuru var?'' sorusunun cevabını o halde size tekrar FG Europe dan örnekle vereyim.
FG Europe firması, General Fujitsu Midea klimaların Türkiye Cumhuriyeti topraklarında tek resmi distribütörüdür. Bunu önce yazdım ki bir kenarda dursun.
Modern Klima ise MİDEA klimaların geçmiş yıllarda distribütörüydü ve hatta 2016 17 gibi yıllarda forumumuzda adı çok geçmiştir ve çok da muhalefet ettiğim bir dönemdi. Bu gün
MODERN KLİMA ŞU AN KONKORDATO İLAN ETMİŞ DURUMDA (Şimdilik 3 aylık bir ilan ancak devamı ne olacak bilemiyoruz) ve bu durum aslında aylar öncesinden bizlere sinyallerini vermişti.
Nereden anlamıştık biz bunu? MİDEA klima müşterilerinin gerek bana gerekse FG Europe firmasına ulaşıp sorunlarının giderilmediği ve hizmet alamadıkları yönde şikayetlerinden.
Marka ne? MİDEA
Bu gün Türkiye Resmi Distribütörü kim?
FG Europe
Geçmiş dönem satışlarının sorumluluğu kimin?
Modern Klima
Muhatap bulamayan kim? Tüketiciler
Marka değeri adı altında bırakın kazanç elde etmeyi, ''markaya zarar gelmesin'' diye gerekirse kazancından feragat edip tüketici sorununu çözen kim?
FG Europe
Aslında yasal sorumlulukları yok zira satıcı vasıfları yok, yani tüketici hukuk yoluna gitse FG Europe firmasını şikayet etse yasal olarak dosya HUSUMET YOKSUNLUĞU gerekçesi ile düşer zaten.
Yani aslında FG Europe sırf markasına zarar gelmesin diye sorumluluk almış.
Gelelim sizin örneğe. LG Markasının Türkiye'deki resmi sorumlusu kim? Önce bu konuya açıklık getirelim lütfen.
Paralel ithalat ile Yurda giren ürünler var mı? Elbette var ve hatta aynı durum diğer markalarda da var. Peki LG Servisin aldığı ürün
LG Türkiye sorumluluğunda olan ürün mü? Evet
Malı satan kim?
birnumara,com
Malı Deposundan kendi bantları ile çıkartan kim?
Birnumara,com
Maldaki hasarı kabul etmeyen kim?
Birnumara,com
Malı alan kim? LG servisi olsa da fark etmez neticede tüketici
Malı teslim eden kim? Lojistik birimi
Mağdur olan kim? Vatandaş
Vatandaşın Muhatap olduğu kim? Satıcı firma
Kendisinden istenen belge ne? XYZ Belgesi
Böyle bir belge LG nin prosedürlerinde var mı? Hayır yok
Şimdi yukarıdaki listeye bakarsak temel olarak sorumluluğun kimde olduğu belli olmasına rağmen olaya el koyup çözüm üretmek için tek bir gayret dahi göstermeyen taraf kim?
LG TÜRKİYE
Malına ve servisine sahip çıkmayan taraf kim?
LG TÜRKİYE
Ben videolarımda da sürekli belirtir ve derim ki ''Biz tüketiciyiz, oturduğumuz yerde senaryo yazarız'' o senaryoların yazılmaması için de kendisini kurumsal olarak lanse eden firmaların marka değerlerini böyle sakız gibi insanların ağzında dolandırmaması gerektiğini düşünürüm.
Kaldı ki bunlar sadece tüketicilerden bana gelen konular değil, Kendi yaşadığım bölgede Bölgenin LG Yetkili Servisi ile dahi biz papaz olduk. Ban yahu bana, Bu adamlar bana panel ittirmeye kalktılar, İpliklerini pazara çıkartıp youtube da yayınlayınca araya hatırını kıramayacağım birisinin ricasını sokup videoyu kaldırmamı istediler.
Bizzat tarafıma yapılmış olan bu düzenbazlığı ortaya çıkartıp video kayıtları ile ispat etmişken, elimde böyle bir koz varken ben neden videoyu kaldırdım? Halen İnsanız biz o nedenle.
Peki nerede LG TÜRKİYE nin denetleme birimleri? Neden bu kadar başıboş bu servisler? Neden hiç bir şekilde yaptırım uygulanmıyor? Neden ücretlendirme politikaları yok, belli bir standartları yok? neden alikıran başkesen diledikleri gibi tüketiciye fiyat biçebiliyorlar? neden tüketicinin sadece ledleri arızalıyken komple panel fiyatı veriyorlar ?
Gibi soruların cevapları dikkat ederseniz hep açıkta kalıyor.
Yazarken bile sinirleniyorum ben elim ayağım titriyor şu an yahu bu kadar başıboşluk olur mu?
Haydi Adem helvacı önyargılı, Haydi Adem Helvacı başka markalardan nemalandığı için LG kötülüyor diyelim, Yahu bu kadar şikayet eden insana da mı rüşvet veriyor diğer markalar?
Artık biraz gerçekleri görmeniz gerekmiyor mu?
Vatandaş günlerdir twitter da sizi etiketliyor 'Derdime derman olun'' diye, Ayıp değil mi yahu bir kişi de çıkıp neden ''Sorununuz ile ilgilenelim'' demiyor vatandaşa?
Önce kimseden ses seda çıkmayıp, sonra vatandaş televizyonunun görüntüsünü paylaştığında ben kendisine ''yahu bu panel bozuk değil ki, bunun sadece ledleri arızalı' dedikten ve video çekeceğimizi belirtikten sonra tüketici ile irtibat kurup hemen %50 indirimli onarım teklifi yapılması manidar değil mi?
Dileyen olursa mesajlaşmanın sıralamasına baksınlar, tarih ve saatlere baksınlar, vatandaş kaç gün sesini duyurmaya çalışmış kimse cevap vermemiş, biz ''O panel sağlam'' dedikten sonra vatandaş ''Benimle irtibat kurdular'' demiş, Çok büyük tesadüf mü yani bu şimdi?
Yapmayın (yapmasınlar) lütfen bunları, şu millet hak ettiği kalitede televizyon seyretsin, bozulursa da hak ettiği ölçüde yüksek kalite ile hizmet alsın ve bedeli ne ise ama bakın GERÇEK bedeli ne ise ödesin her iki taraf da mutlu mesut yaşamaya devam etsin. LG Türkiye SSH yüzünden şu insanlara LG TV öneremiyorum yahu göğsümü gere gere..
Koskoca LG TÜRKİYE için şu basit düzeni kurmak bu derece zor mu?
Daha yazacak çok şey var o derece doluyum LG Türkiye'ye ye karşı ama uzatmanın anlamı yok.
Diğer konuya gelince;
Bir sorun var ise ortaya sorulur, bir cevabım var ise ortaya cevaplarım mantığı ile özel mesaj alımlarım forumda twitter da vs kapalıdır her zaman. Sosyal mecrada özel soru cevaplamıyorum her şey şeffaf olsun diye. Sadece çok uzun konular için admin@tavsiyeforumu.com mail adresimi ve kısa sorular için sesli cevap özelliğini kullandığım için ademhelvaci_ instagram hesabımda özel mesaj açıktır.
Ulaşmak isterseniz dilediğinizden birisi ile ulaşabilirsiniz.