LG Yetkili Servisi Bile İsyan Etmiş, Vatandaş Ne Yapsın?

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Şimdi malının arkasında duran firmalar da var böyle kargo tespit tutanağı deyip çamura yatan allahın belası firmalar da var Adem Abi

Aslında kargo hasar tespit tutanağı için kargo görevlisinin yanında açma aynı gün ilgili şubeye gitme gibi şeylerin yanına 30 dk kuralı eklenmeli

Tüketici teslim aldığı ürünle ilgili hasar var ise teslim aldığı yarım saat içinde hasarlı bölgenin resmini çekip ilgili kargonun online hasar kayıt bölümüne resimleri yüklemeli kargo firmasından online hasar tespit tutanağı talep edebilmeli böyle bir kolaylık olabilr. bence.
İşte bunun için de yasa ve yönetmelikleri siyasi yandaşların değil gerçekten aklı başında ve konusunda uzman liyakat sahibi kişilerden oluşan geniş katılımlı heyetlerin oluşturması gerekiyor.

Komisyonda karar alanlara bakıyorsun hepsi ya avukat ya devlet memuru, konuya bakıyorsun Klima veya televizyon, heyet anlamaz diye bilirkişiye yönlendiriyorlar bilirkişi dedikleri kişi ya esnaf odası ya ticaret odası başkanının halasının dayısının yeğeninin 9 kuşaktan tanıdığı ve temel olarak aslında teknik yeterliliği olmayan birisi vs vs.

Yahu bazı heyetlerin teknik görüş aldığı ve USTA dedikleri kişileri bu forum ailesi yüksek bilince sahip insanlar evine servis diye dahi sokmaz inanın.

Bu konunun başından beri belirttiğim üzere sistem TAMAMEN ÇÜRÜMÜŞ durumda ve biz sadece uzatmaları oynuyoruz şu an..
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Aslında kargo hasar tespit tutanağı için kargo görevlisinin yanında açma aynı gün ilgili şubeye gitme gibi şeylerin yanına 30 dk kuralı eklenmeli

işte bakın bu mantık firmayı koruyalım tüketici de ne hali varsa görsün mantığı. Çözüm öneriniz tüketiciyi korumaya yönelik değil satıcıyı korumaya yönelik. Yahu ben hizmet alıyorum, mal alıyorum üstüne bir de denetim elemanlığı mı yapayım? Malı satan firmayla malı teslim alan kargo şirketi yapsın denetimini, ürün kontrolünü vb işlemleri. Tutanaksa onlar yapacak bu işleri her şeyden önce fotoğraflı videolu vs her neyse. Bunu niye tüketiciden istiyoruz? Satıcıyı korumak için mi?

Yahu dünyanın neresinde böyle bir mantık var. Tüketici hasarlı malı kabul etmiş, tüketici suçlu. Yaw akıl mantık var mı? Malı hasarlı niye teslim ediyorsunuz be kardeşim diye firmaya sorulmuyor da, ya da malı firmadan alırken kargo kontrol edilmiyor da tutanak tutulmuyor da malı tüketiciye verirken niye böyle bir sürü işlem tüketiciye yükleniyor üstüne suçlu çıkıyor?

O zaman adem helvacının videosunda çok net anlattığı durum çıkar ortaya hiçbir ürününü satamaz satıcılar kimse kusura bakmasın. Kutunun üstünde kalem çiziği var kabul etmiyorum der tüketici. Bana ne abi siz tüm sorumluluğu bana yüklerseniz ben de kabul etmiyorum, cıncık gibi kutu gelecek bana derim kaldı ki o da çözüm değil anlatmış üstat videosunda.

Bu kafa bu mantık değişmeli. Artık şu tüketicinin kargoyu kontrol etmesi mevzusunu aşmamız lazım. O ürün bana geldiyse adam gibi gelmiş olmalı.

Amerikada amazondan fotoğraf makinesi siparişi vermiştim taa fii tarihinde. Ürün bana gelmeden geri döndü arkadaşlar. Sonra amazon bana başka ürün yolladı. Arada ne oldu ben bilmiyorum. Kargo firması da UPS. Ben ne biliyorum? Bana taş gibi sağlam ürün geldi. Arada ne oldu? Yahu bana ne bana ne. Ben bu işleri niye bilim arkadaş. Allahaallalaa kafayı sıyırıcam bu memlekette.
 
K Çevrimdışı

Krl121

Yeni Üye
5 Kas 2021
4
25
Vestel smart 40fd7300 40 led tv acilmiyor vestel yazisinda kaliyor acil yardimci olabilicek varmi

İşte bunun için de yasa ve yönetmelikleri siyasi yandaşların değil gerçekten aklı başında ve konusunda uzman liyakat sahibi kişilerden oluşan geniş katılımlı heyetlerin oluşturması gerekiyor.

Komisyonda karar alanlara bakıyorsun hepsi ya avukat ya devlet memuru, konuya bakıyorsun Klima veya televizyon, heyet anlamaz diye bilirkişiye yönlendiriyorlar bilirkişi dedikleri kişi ya esnaf odası ya ticaret odası başkanının halasının dayısının yeğeninin 9 kuşaktan tanıdığı ve temel olarak aslında teknik yeterliliği olmayan birisi vs vs.

Yahu bazı heyetlerin teknik görüş aldığı ve USTA dedikleri kişileri bu forum ailesi yüksek bilince sahip insanlar evine servis diye dahi sokmaz inanın.

Bu konunun başından beri belirttiğim üzere sistem TAMAMEN ÇÜRÜMÜŞ durumda ve biz sadece uzatmaları oynuyoruz şu an..
Vestel smart 40fd7300 40 led tv acilmiyor vestel yazisinda kaliyor acil yardimci olabilicek varmi
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Vestel smart 40fd7300 40 led tv acilmiyor vestel yazisinda kaliyor acil yardimci olabilicek varmi


Vestel smart 40fd7300 40 led tv acilmiyor vestel yazisinda kaliyor acil yardimci olabilicek varmi
Forum kurallarına riayet edip UYGUN KONU BAŞLIĞI altında sorunuzu sorarsanız ustalarımız uygun olduklarında cevap yazarlar.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Yahu dünyanın neresinde böyle bir mantık var. Tüketici hasarlı malı kabul etmiş, tüketici suçlu. Yaw akıl mantık var mı? Malı hasarlı niye teslim ediyorsunuz be kardeşim diye firmaya sorulmuyor da, ya da malı firmadan alırken kargo kontrol edilmiyor da tutanak tutulmuyor da malı tüketiciye verirken niye böyle bir sürü işlem tüketiciye yükleniyor üstüne suçlu çıkıyor?
Evet mesela çok değişik bir bakış açısı. Madem o ki hasarlı, Taşıyıcı firma satıcı firmadan neden teslim almış? Hayatlarında ilk defa mı klima kolisi taşıyorlar? Kaldı ki bantla yapıştırıldığı belli :)
 
sidar2000 Çevrimdışı

sidar2000 

Aktif Üye
3 Ocak 2019
311
38
Arkadaşlar ürün hasarlı geldi, değişim için, ciddi ve yasal bir prosedür lazım. Başıma gelen bir olayı anlatmak isterim. Bosch tan ankastre fırın bakıp almaya karar verdim. Media Markt, bosch bayi ve internet satıcılarından baktim. Fiyati en uygun internette bir mağazadan buldum. Adamlarda istanbul Avrupa yakasinda idi. Yakin yani. Tanimadağım için parayi, bilindik e ticaret siteleri olmadığı için net üzerinden alamayacağımı, yerinden alip, kk ile ödeme yapacağımı söyledim. Gittim öylede yaptim. Gelen ürün maalesef , darbeli ve çok şüpheli idi. Gelende ürün horoz lojistik ile gelmedi. Direk iade ettim. Adamlarda aynı gün parayi kk iade ettiler. Burda mesele şudur. Resmi satıcı olamayan bayiler , spot ve darbeli ürünleri kutulayip satıyor. Yada adam ürünü iade ediyor. Bayi tekrar ürünü satiyor. İnannin 4400₺ lik fırını netten 3800₺ ye satan var. İstanbul'a ürün Adana'dan geliyor. Yolda pert oluyor. Haydin iade ile uğraş. Arkadaşlar beyaz eşya , benim tavsiyem net üzerinden Alınmaz. Gidip bayiden 200-500 arası fazla verip alıp, resmi taşıyıcı , resmi servis , 0 ürün alıp , arkaniza yaslanın. Birsey olursa hemen değişim bile olur. Nette patates soğan satan bile, beyaz eşya satiyor.
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
13,592
Kargocuya ben bu ürünü almam hasar tutanağı yaz iade et dediğinizde hiç size "abi beni işten atarlar ekmeğimden olurum diyen" "hasarsızdır diye tutanak tutup veren" "ben tutanak falan tutmuyorum vs diye işi yokuşa süren" kargocuyla karşılaştınız mı hiç?

Ben birinde artık çocuğa şu formülü vermiştim: "Kardeş evde bulamadık de şubeye götür ben oraya gelecem".

Yani abi bu bozuk düzen de kargocuların düzeni de bozuk. Adem üstat yazmış ya : "yani düzen kökten bozuk ve satan da, alan da takan da isyan ediyor abi bu ne biçim iş?" buraya kargocuları da eklemek lazım.

Memleketçe büyük bir çöküşün içine girdik bataklıkta gibi battıkça batıyoruz.

Ben bu beyaz eşya işinde kendimce şöyle bir çözüm buldum: internetten aldığım ürün kurulum için yetkili servise gönderen yerlerden alıyorum. Çoğu da zaten ya kendi firması oluyor internet üzerinden satış yapan ya da mediamarkt vs gibi bilindik yerler. Klima işinde de bu yaz bence midea konusunda bu forum büyük bir iş başardı emeği geçenleri tebrik ediyorum. (hep sorun hep sorun derken naçizane ufak bir çözüm önerisinde bulunayım dedim hava yumuşasın :)
Her gün kargo gelir her gün kargo gönderirim. İtiraz edemezler kargo sürecindeki her aşamada her aktarmada kargocularda kendi aralarında tutanak tutuyor. Hata hangi aşamada ise belli olur. Problemli ambalajda kargo firmasının elemanı ambalajın açılmasına kontrol edilmesine itiraz etmiyor.
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
13,592
Abi aslında bu parçalanmış bir kutu değil zira üstündeki bant eğer kargocuların bandı olsaydı tamam haklısınız lakin firmanın yani SATICI olan firmanın kendi bandı, zaten firma da diyor ki ''Biz sağlam olsun diye bantladık'' Kutu parçalanmış bir kutu değil abi bu klima kutularını kime bakarsanız bakın kompresör taraflarında o kulaklar her zaman yırtılır zaten zira içindeki malzeme ağır malzeme. Yani bu kutu bana gelse ben teslim alır mıyım kısmını iyi düşünmek lazım.
Bant firmanınsa, işlemi yapan da firmadır. Yani bu ürün kargo hasarından ziyade bilinçli bu şekilde yollanmış ürün de olabilir. Kaldı ki töhmet altında olan firmayı araştırınca sürekli olarak ürünlerin gönderilmeme ve hasarlı gönderilme şikayetlerinin yoğunluğu görülüyor.

Telefonda görüşürken Muzaffer kardeşime ilk söylediğim ''Almakla hata etmişsin'' oldu ama fotoları gönderince ne bileyim ben de bir an durdum yani ben de teslim alırmıydım diye tereddüt ediyorum.

Parçalanmış dediğiniz kutu bu mesela.

Adsiz24fb0fc7164f6f7a7.png


Şimdi forumda bu işlerle ilgili dostlara sorsak, ellerinde onlarca bu tarz foto vardır bu kulakların yırtılmış olduğu.

Zaten vurgulamak istediğim husus da bu, Eğer bu koliler teslim alınmayacak ise, ülkede hiç kimseye mal teslimatı yapamaz kargolar, hepsi iade gider. Sisteme bakış açısının değiştirilmesi lazım. Hasardan sorumluluğun hangi koşullarda kime ait olduğu somut belirlenmeli.
Bu tarz ambalajlı kolileri mutlaka açıp bakarım. Pimi çekilmiş bomba gibidir. Kimin elinde patlarsa mağdur olur.
 
A Çevrimdışı

AbdullahMT

Yeni Üye
7 Kas 2021
1
41
Sevgili Adem abi, videoyu izledim ve konuyu da okudum baştan sona kadar. Her ne kadar bahsi geçen konuya muhatap departmanlardan farklı bir departmanda çalışıyor olsam da, sizi yaklaşık 1 senedir ilgiyle takip eden bir takipçiniz olarak, konu hakkında elimden gelen bir şey olursa yardımcı olmak için
buraya yazıyorum.
Aslında; yardımcı olmak istediğim konu bu videoyu linklediğiniz diğer müşteri şikayeti hakkında.
"LG Yetkili Servis Led Arızası olan TV ye Panel Fiyatı Veriyor. MH Ortada Yok." videosundaki kullanıcı, sanırım kimseye ulaşamamış, size yazdıktan sonra ve sizin video çekme girişiminiz sonrasında sorunun çözümü için aranmış. Ben bu konu hakkında, kullanıcı gerçekten aldatılmaya mı çalışılmış yoksa servis gerçekten hiçbir işlem yapmadan direk panel değişimi mi denmiş, detaylarıyla öğrenmek sizi de burdaki arkadaşları da bilgilendirmek isterim.

Klima videsounda bahsi geçen servis şikayeti hakkında da affınıza sığınarak şahsi bir eleştirim olacak size ;
Başta da dediğim gibi daha önceki videolarınızı izleyen bir takipçiniz olarak, LG servisi hakkında yaptığınız yorumları okuyarak ve izleyerek bazı video ve yorumlarınızı LG'deki ilgili kişiler ile de paylaşmışlığım var.
Gelelim eleştirime ; öncelikle bu konudaki videodaki şahsın servis olması önemli değil, kendisi normal bir müşteri de olabilir.
Fakat videoya bakın ben bir LG servisiyim diye başlaması, ve sizin videonuzda,
"Bir markanın kendi yetkili servisi dahi, marka ile problemini çözemiyor ise vatandaş ne yapsın" cümlesini kullanmanız yargısız bir infaz olmuş.

Neden diyecek olursanız ;
1) İnternetten onlarca LG ürünlerini satan firma var. Bu firmaların %90'ı da LG'den direk ürün almıyor. Hatta mağazadan indirimden ürün alan bir şahıs bile gidip herhangi bir internet sitesi kurarak ya da pazaryeri olarak adlandırılan (N11, Hepsiburada, Gittigidiyor vs.) yerlerden ürün satın alabilir. Hatta bu ürün garantisi başlatılmış, iade edilmiş tekrar satışa sunulan bir ürün de olabilir. Hatta paralel ithalat dediğimiz yollarla getirilen bir ürün olabilir. Bir tık ileri gidecek olursak LG diye satılan ama LG ile alakası olmayan bir ürün bile olabilir. Bu tarz satış yapan, paralel ithalat, faturasız ürün satan gibi satış noktaları ile hukuki mücadele veriyoruz yıllardır. İnternetten ürün alıp, arıza nedeniyle başvuran fakat elinde faturası olmayan (satıcı fatura bile kesmemiş) birçok mağdur müşterimiz oldu.
LG'nin bu tarz firmalara ne gibi yaptırımı olabilir?

2) Siz de lojistik süreçlerini çok iyi biliyorsunuz, zaten bunu yorum videosun da belirtmişsiniz. Ben de kısaca özetleyeyim..
LG deposundan ürün çıktıktan sonra her ürün; sevk ve kabulünde, alımı yapan firmanın deposundaki yetkili kişiler tarafından kontrol edilerek ürün alınmaktadır. Bu şekilde devam eden süreçte, ürün en son tüketiciye sevk edildikten sonra servis tarafından kontrol edilerek kutu açılır ve kurulum yapılır. (En azından TV'ler için bu şekilde işliyor süreç)
Servis kurulum için açtığında eğer kırık ve arıza varsa sizin de belirttiğiniz gibi rapor tutar, bayinize başvurun der. Buradaki arkadaşta aynen o şekilde yapmış. Ama karşısında muhatap bulamamış, muhataptan kastım ; gerçekten yetkili ve ilgili bir satıcı değil. İşi yokuşa sürmüş. Ama siz de takdir edersiniz ki kutunun halini görünce , o kutuyu bir şüpheyle yaklaşıp kabul etmemek, ettiyseniz de kargocunun geldiği andan itibaren video kaydı alarak takip etmek gerekiyor.
Burada LG'nin ne gibi bir hatası ve kendi servisini bile mağdur etme durumu olabilir.

Daha önce LG servis hizmetleri ile ilgili yaşadıklarınız ile ilgili LG'ye bir önyargınız olduğundan böyle cümleler söylüyor olabilirsiniz size hak veriyorum. (Yaşadıklarınız derken şahsınızın değil, problemini dile getirdiğiniz kullanıcılar ile ilgili şikayetlerinizi kastediyorum)

Son olarak ;
Çok uzun yazdım , sizin ve değerli forum kullanıcılarının vaktini aldım, ama bu konular inanın hem bir tüketici olarak hem de bir LG çalışanı olarak beni de üzüyor, bunu çözmek için ne yapabiliriz nasıl adımlar atarız sizin de desteğinizle ve bu iki video da bahsettiğiniz şikayetler ve diğer sıkıntılar hakkında sizinle iletişime geçmeyi çok isterim. Buradan problemi anlamak ve anlatmak için uzun uzun yazması zor oluyor :) Foruma yeni üye olduğum için, nasıl özel mesaj atılır pek bilmiyorum, twitter dan Dm iniz de kapalı sanırım, bana iletişim bilgilerinizi atarsanız çok sevinirim.

Saygılarımla, Abdullah Y.
 
TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
44
Zamanında bir firmadan ayetli tabloları aldım .
Kargo görevlisi telefon etti geliyorum dedim kapı önüne bırakıp kaçtılar ( ne imzam var nede gönderilen kodu verdim )

Kutunun içinde ses geliyor . ( cam sesi ) ya gelmese idi tablonun sadece çıtası gelseydi ? ( içini nereden bileyim )
her ne kargosu olursa olsun video almak gerekir . ( bazen yapmıyoruz boş bulunuyoruz veya nasıl bir kargo çekeceğimizi bilmiyoruz , o anda elimizde çekecek ürünümüz ( video kamere vs ürünler ) yok olabilir .

Kargoyu aradım ( kaçtılar gittiler ) ve firmayı aradım . Kargo için şikayet kayıt oluşturdum . ( yazışmalar vs gibi uğraş dur )
Firmaya durumu anlattım kutuyu açın dediler videoya çektim ( biraz hata yapmışım esasında ne uğraşıyorsun açmadan geri gönder )
İyilik yapalım , Biri kırık ( çıtası ve cam ) çıktı , firmaya ilettim kırık olanı geri gönderdim ürünü bedelini iade etti .

Sonuç . YAPTIRIM VE DÜZENLEMELER GELMESİ GEREKİR . ( sadece bu konuda değil )



Satıcı ürünü hasarlı gönderip kutuda sorunu yoksa ne yapacağız ?
bu durumda sıkıntı ?
Ben zamanında hızlıal.com dan markasını hatırlamıyorum. Çift tüplü UFO almıştım. Baktım biri patlamış. Kolide hasar yoktu. İade etmiştim.

Üşenmeyecek ambalajı açacak bakacak hasar varsa almayacak kural bu şekilde işliyor.
Kargo görevlisi teslim etmeden maalesef açtırmıyor.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Sevgili Adem abi, videoyu izledim ve konuyu da okudum baştan sona kadar. Her ne kadar bahsi geçen konuya muhatap departmanlardan farklı bir departmanda çalışıyor olsam da, sizi yaklaşık 1 senedir ilgiyle takip eden bir takipçiniz olarak, konu hakkında elimden gelen bir şey olursa yardımcı olmak için
buraya yazıyorum.
Aslında; yardımcı olmak istediğim konu bu videoyu linklediğiniz diğer müşteri şikayeti hakkında.
"LG Yetkili Servis Led Arızası olan TV ye Panel Fiyatı Veriyor. MH Ortada Yok." videosundaki kullanıcı, sanırım kimseye ulaşamamış, size yazdıktan sonra ve sizin video çekme girişiminiz sonrasında sorunun çözümü için aranmış. Ben bu konu hakkında, kullanıcı gerçekten aldatılmaya mı çalışılmış yoksa servis gerçekten hiçbir işlem yapmadan direk panel değişimi mi denmiş, detaylarıyla öğrenmek sizi de burdaki arkadaşları da bilgilendirmek isterim.

Klima videsounda bahsi geçen servis şikayeti hakkında da affınıza sığınarak şahsi bir eleştirim olacak size ;
Başta da dediğim gibi daha önceki videolarınızı izleyen bir takipçiniz olarak, LG servisi hakkında yaptığınız yorumları okuyarak ve izleyerek bazı video ve yorumlarınızı LG'deki ilgili kişiler ile de paylaşmışlığım var.
Gelelim eleştirime ; öncelikle bu konudaki videodaki şahsın servis olması önemli değil, kendisi normal bir müşteri de olabilir.
Fakat videoya bakın ben bir LG servisiyim diye başlaması, ve sizin videonuzda,
"Bir markanın kendi yetkili servisi dahi, marka ile problemini çözemiyor ise vatandaş ne yapsın" cümlesini kullanmanız yargısız bir infaz olmuş.

Neden diyecek olursanız ;
1) İnternetten onlarca LG ürünlerini satan firma var. Bu firmaların %90'ı da LG'den direk ürün almıyor. Hatta mağazadan indirimden ürün alan bir şahıs bile gidip herhangi bir internet sitesi kurarak ya da pazaryeri olarak adlandırılan (N11, Hepsiburada, Gittigidiyor vs.) yerlerden ürün satın alabilir. Hatta bu ürün garantisi başlatılmış, iade edilmiş tekrar satışa sunulan bir ürün de olabilir. Hatta paralel ithalat dediğimiz yollarla getirilen bir ürün olabilir. Bir tık ileri gidecek olursak LG diye satılan ama LG ile alakası olmayan bir ürün bile olabilir. Bu tarz satış yapan, paralel ithalat, faturasız ürün satan gibi satış noktaları ile hukuki mücadele veriyoruz yıllardır. İnternetten ürün alıp, arıza nedeniyle başvuran fakat elinde faturası olmayan (satıcı fatura bile kesmemiş) birçok mağdur müşterimiz oldu.
LG'nin bu tarz firmalara ne gibi yaptırımı olabilir?

2) Siz de lojistik süreçlerini çok iyi biliyorsunuz, zaten bunu yorum videosun da belirtmişsiniz. Ben de kısaca özetleyeyim..
LG deposundan ürün çıktıktan sonra her ürün; sevk ve kabulünde, alımı yapan firmanın deposundaki yetkili kişiler tarafından kontrol edilerek ürün alınmaktadır. Bu şekilde devam eden süreçte, ürün en son tüketiciye sevk edildikten sonra servis tarafından kontrol edilerek kutu açılır ve kurulum yapılır. (En azından TV'ler için bu şekilde işliyor süreç)
Servis kurulum için açtığında eğer kırık ve arıza varsa sizin de belirttiğiniz gibi rapor tutar, bayinize başvurun der. Buradaki arkadaşta aynen o şekilde yapmış. Ama karşısında muhatap bulamamış, muhataptan kastım ; gerçekten yetkili ve ilgili bir satıcı değil. İşi yokuşa sürmüş. Ama siz de takdir edersiniz ki kutunun halini görünce , o kutuyu bir şüpheyle yaklaşıp kabul etmemek, ettiyseniz de kargocunun geldiği andan itibaren video kaydı alarak takip etmek gerekiyor.
Burada LG'nin ne gibi bir hatası ve kendi servisini bile mağdur etme durumu olabilir.

Daha önce LG servis hizmetleri ile ilgili yaşadıklarınız ile ilgili LG'ye bir önyargınız olduğundan böyle cümleler söylüyor olabilirsiniz size hak veriyorum. (Yaşadıklarınız derken şahsınızın değil, problemini dile getirdiğiniz kullanıcılar ile ilgili şikayetlerinizi kastediyorum)

Son olarak ;
Çok uzun yazdım , sizin ve değerli forum kullanıcılarının vaktini aldım, ama bu konular inanın hem bir tüketici olarak hem de bir LG çalışanı olarak beni de üzüyor, bunu çözmek için ne yapabiliriz nasıl adımlar atarız sizin de desteğinizle ve bu iki video da bahsettiğiniz şikayetler ve diğer sıkıntılar hakkında sizinle iletişime geçmeyi çok isterim. Buradan problemi anlamak ve anlatmak için uzun uzun yazması zor oluyor :) Foruma yeni üye olduğum için, nasıl özel mesaj atılır pek bilmiyorum, twitter dan Dm iniz de kapalı sanırım, bana iletişim bilgilerinizi atarsanız çok sevinirim.

Saygılarımla, Abdullah Y.
Merhaba;

Şu an bir video düzenlemesi yapıyordum, arada mola verince tesadüfen gördüm mesajınızı.
Hoş geldiniz öncelikle :ok

Düzenlediğim videoda ne tesadüftür ki FG Europe firmasının davetleri üzerine katıldığım toplantılarındaki izlenimlerimi anlattım.

Anlattıklarım içerisinde ister istemez, yani gözlemlerim neticesi ister istemez aklıma gelen o soruyu sordum ailemize ve dedim ki ''Kurumsallık mı yoksa Beşeri ilişkiler mi?''

Bakınız günümüz koşullarının en büyük problemi KURUMSALLIK adı altında hareket edip aslında adı kurumsallık olan problemler bütününün arkasına saklanmak diye düşünüyorum zira ben bu isyanlarımı ilk defa dile getirmiyorum. İnkâr da etmiyorum LG Türkiye ve Yurt içi operasyonlarına karşı önyargım var ve aslında benimki Önyargı değil zira kelime anlamı uymuyor. Benimki tam anlamı ile ''Yıllarca yaşananların sayısız somut örnekleme ile pekişmesi'' durumu. Yani bu bir önyargı değil, perşembenin gelişinin, çarşambadan belli olması durumu. Yani bizde konu şöyle ilerliyor.
''Abi bir tv aldım başıma şunlar geldi ve kimse çözmedi''
''Kardeşim LG Mi Phılıps mi?''
''LG Abi''


Şimdi bu artık önyargı olmuyor bu tam bir pekişme durumu oluyor. Peki PROBLEM dendiğinde aklımıza ilk gelen markanın LG veya Phılıps olmasında sizce suç bizim mi yoksa bizi sürekli bu şekilde düşünmeye sevk edenlerin mi?

Neden ben teknolojisini çok sevdiğim bir markanın YÖNETİM ANLAYIŞINI tasvip etmediğim için önermemek zorunda kalıyorum mesela?

Bakınız faaliyet gösterdiğiniz Ülkede (Sizi Tenzih ederim, firma bazında yorumum) Ülke insanının hassasiyetlerine önem vermediğiniz sürece markanız ne kadar büyük olursa olsun Millet er yada geç gerçekleri görür. Bir noktadan sonra reklamların güzelliği, yaşanan sorunların büyüklüğünü örtemez hale gelir.

Örnek olarak sunduğum FG Europe firmasının marka danışmanı olan Erinç Erinç Aşıcıoğlu ve FG Europe firmasının Satış Müdüründen tutun da Servisi müdürü, bölge sorumlusuna varana kadar belirli aralıklarla arayıp sohbet edip arada ''Bir sorun var mı?'' diye soruyorsa buna Beşeri ilişki denir.

Tüketici Twitter da 100 kere etiketleyip bir kere dahi cevap alamıyorsa buna da kurumsal ilişki denir.

Twitter İnstagram vs tüm sosyal mecralarda marka büyüklüğünün verdiği güç ile popülist yaklaşımlar sergilenebilse de biz bilinçli tüketiciler için aslında önemli olanı birebir ilişki kurabileceğimiz ve en önemlisi ise derdimizi anlatabileceğimiz birileri olmasıdır.

FG Europe bunu başarmıştır, kimse iş olsun diye aramıyor, biz gerçekten sohbet ediyoruz, neler yapılabilir konularını konuşuyoruz onlar ile sürekli iletişim halinde olabildiğim için ben de sürekli olarak ailemize sorular yöneltiyorum, önerilerini istiyorum, bunları alıp yönetim takımına iletiyorum ve ortak müşterekte bir şeyler başarmaya çalışıyoruz ki bunu çok çok iyi organize edebildiğimize inanıyorum zira arka planda olsun açık mecrada olsun gelen teşekkürler başarılarımızın ispatıdır diye düşünüyorum.

Vestel ile kanlı bıçaklı olmasak da birbirimizden hiç haz etmeyiz ancak halen ''tüketici adına neler yapabiliriz?'' sorusunu sorabiliyorlar. Yine de ortak müşterekte bir araya gelebiliyor, tüketici adına birlikte bir şeyler yapabiliyoruz, Samsung servisleri ile diyalog halindeyiz, yönetim ile bir bağımız olmasa da servisleri ile görüşme halinde olduğumuzu biliyorlar, resmi kanaldan olmasa da destek sunuyorlar ve biz de bu desteği vatandaşa aktarıyoruz.

Alt segment olarak bilinen, Hor görülen markalar grubundan bir Mehmet Atmaca Elektronik bu gün en azından karıncaya su taşıyan karınca misali safını belli edebiliyor, ''Şimdilik bunu yapabildik ama daha iyisi için uğraşıyoruz'' diyebiliyorlar. Tüketici adına sürekli bizleri arayıp ''yapabileceğimiz bir şey var mı'' diye soruyorlar, tüketicilerin sorunlarını kendilerine aktarıyor ve ortak noktada bir sonuç çıkartmak için gayret ediyoruz.

Birçok markadan daha birçok örnek verebilirim lakin sizden rica ediyorum lütfen siz bana bir örnek verebilir misiniz, yıllardır isyan edilen LG Türkiye Satış Sonrası Hizmet politikasındaki DENETİMSİZLİK için ne yapıyor firma? ''Tüketici adına ne yapabiliriz?'' sorusunu en son kime sordunuz?

''LG Klima videosundaki arkadaşın servis olması önemli değil'' demişsiniz. Haklısınız değil, vasfı ne olursa olsun sonuçta bir tüketici. O bir tüketici ve mal almış mağdur olmuş. Ben LG Türkiye'yi sorumlu tutmadım, sorumlu değil ancak aciz gördüm. Benim gözümdeki LG Türkiye masaya yumruğunu vurur, ''Sen benim marka imajımla oynayamazsın, sen ne hakla orijinal paketi dışında bir yöntem ile ürün sevk edip marka kaliteme halel getiriyorsun, derhal klima değişmeli'' demesini beklerdim.

Buna paralel olarak yönlendirme ve marka karalama olmaması adına servisin videosunu ayrı yayınladım, kendi yorumumu ayrı yayınladım.

Ayrıca servis arkadaşımızın Videosunun ince detayını atlamışsınız diye düşünüyorum. Atladığınızı düşündüğüm husus ise servisin temel olarak vurgulamaya çalıştığı husus.

Ne diyor servis? ''Kardeşim bu adamlar benden OLMAYAN BELGEYİ istiyorlar'' diyor.

Yani diyor ki ''Malı geri almamak adına ellerinden geleni yapıyorlar, bakın ben servisiyim, sizden mal hasarlı çıktığında istedikleri belge bende yok, çünkü öyle bir belge yok'' diyor.

''LG nin burada ne kusuru var?'' sorusunun cevabını o halde size tekrar FG Europe dan örnekle vereyim.


FG Europe firması, General Fujitsu Midea klimaların Türkiye Cumhuriyeti topraklarında tek resmi distribütörüdür. Bunu önce yazdım ki bir kenarda dursun.

Modern Klima ise MİDEA klimaların geçmiş yıllarda distribütörüydü ve hatta 2016 17 gibi yıllarda forumumuzda adı çok geçmiştir ve çok da muhalefet ettiğim bir dönemdi. Bu gün MODERN KLİMA ŞU AN KONKORDATO İLAN ETMİŞ DURUMDA (Şimdilik 3 aylık bir ilan ancak devamı ne olacak bilemiyoruz) ve bu durum aslında aylar öncesinden bizlere sinyallerini vermişti.

Nereden anlamıştık biz bunu? MİDEA klima müşterilerinin gerek bana gerekse FG Europe firmasına ulaşıp sorunlarının giderilmediği ve hizmet alamadıkları yönde şikayetlerinden.

Marka ne? MİDEA
Bu gün Türkiye Resmi Distribütörü kim? FG Europe
Geçmiş dönem satışlarının sorumluluğu kimin? Modern Klima
Muhatap bulamayan kim? Tüketiciler
Marka değeri adı altında bırakın kazanç elde etmeyi, ''markaya zarar gelmesin'' diye gerekirse kazancından feragat edip tüketici sorununu çözen kim? FG Europe
Aslında yasal sorumlulukları yok zira satıcı vasıfları yok, yani tüketici hukuk yoluna gitse FG Europe firmasını şikayet etse yasal olarak dosya HUSUMET YOKSUNLUĞU gerekçesi ile düşer zaten.

Yani aslında FG Europe sırf markasına zarar gelmesin diye sorumluluk almış.

Gelelim sizin örneğe. LG Markasının Türkiye'deki resmi sorumlusu kim? Önce bu konuya açıklık getirelim lütfen.

Paralel ithalat ile Yurda giren ürünler var mı? Elbette var ve hatta aynı durum diğer markalarda da var. Peki LG Servisin aldığı ürün LG Türkiye sorumluluğunda olan ürün mü? Evet
Malı satan kim? birnumara,com
Malı Deposundan kendi bantları ile çıkartan kim? Birnumara,com
Maldaki hasarı kabul etmeyen kim? Birnumara,com
Malı alan kim? LG servisi olsa da fark etmez neticede tüketici
Malı teslim eden kim? Lojistik birimi
Mağdur olan kim? Vatandaş
Vatandaşın Muhatap olduğu kim? Satıcı firma
Kendisinden istenen belge ne? XYZ Belgesi
Böyle bir belge LG nin prosedürlerinde var mı? Hayır yok

Şimdi yukarıdaki listeye bakarsak temel olarak sorumluluğun kimde olduğu belli olmasına rağmen olaya el koyup çözüm üretmek için tek bir gayret dahi göstermeyen taraf kim? LG TÜRKİYE
Malına ve servisine sahip çıkmayan taraf kim? LG TÜRKİYE

Ben videolarımda da sürekli belirtir ve derim ki ''Biz tüketiciyiz, oturduğumuz yerde senaryo yazarız'' o senaryoların yazılmaması için de kendisini kurumsal olarak lanse eden firmaların marka değerlerini böyle sakız gibi insanların ağzında dolandırmaması gerektiğini düşünürüm.

Kaldı ki bunlar sadece tüketicilerden bana gelen konular değil, Kendi yaşadığım bölgede Bölgenin LG Yetkili Servisi ile dahi biz papaz olduk. Ban yahu bana, Bu adamlar bana panel ittirmeye kalktılar, İpliklerini pazara çıkartıp youtube da yayınlayınca araya hatırını kıramayacağım birisinin ricasını sokup videoyu kaldırmamı istediler.

Bizzat tarafıma yapılmış olan bu düzenbazlığı ortaya çıkartıp video kayıtları ile ispat etmişken, elimde böyle bir koz varken ben neden videoyu kaldırdım? Halen İnsanız biz o nedenle.

Peki nerede LG TÜRKİYE nin denetleme birimleri? Neden bu kadar başıboş bu servisler? Neden hiç bir şekilde yaptırım uygulanmıyor? Neden ücretlendirme politikaları yok, belli bir standartları yok? neden alikıran başkesen diledikleri gibi tüketiciye fiyat biçebiliyorlar? neden tüketicinin sadece ledleri arızalıyken komple panel fiyatı veriyorlar ?

Gibi soruların cevapları dikkat ederseniz hep açıkta kalıyor.

Yazarken bile sinirleniyorum ben elim ayağım titriyor şu an yahu bu kadar başıboşluk olur mu?

Haydi Adem helvacı önyargılı, Haydi Adem Helvacı başka markalardan nemalandığı için LG kötülüyor diyelim, Yahu bu kadar şikayet eden insana da mı rüşvet veriyor diğer markalar?

Artık biraz gerçekleri görmeniz gerekmiyor mu?

Vatandaş günlerdir twitter da sizi etiketliyor 'Derdime derman olun'' diye, Ayıp değil mi yahu bir kişi de çıkıp neden ''Sorununuz ile ilgilenelim'' demiyor vatandaşa?

Önce kimseden ses seda çıkmayıp, sonra vatandaş televizyonunun görüntüsünü paylaştığında ben kendisine ''yahu bu panel bozuk değil ki, bunun sadece ledleri arızalı' dedikten ve video çekeceğimizi belirtikten sonra tüketici ile irtibat kurup hemen %50 indirimli onarım teklifi yapılması manidar değil mi?

Dileyen olursa mesajlaşmanın sıralamasına baksınlar, tarih ve saatlere baksınlar, vatandaş kaç gün sesini duyurmaya çalışmış kimse cevap vermemiş, biz ''O panel sağlam'' dedikten sonra vatandaş ''Benimle irtibat kurdular'' demiş, Çok büyük tesadüf mü yani bu şimdi?



Yapmayın (yapmasınlar) lütfen bunları, şu millet hak ettiği kalitede televizyon seyretsin, bozulursa da hak ettiği ölçüde yüksek kalite ile hizmet alsın ve bedeli ne ise ama bakın GERÇEK bedeli ne ise ödesin her iki taraf da mutlu mesut yaşamaya devam etsin. LG Türkiye SSH yüzünden şu insanlara LG TV öneremiyorum yahu göğsümü gere gere..

Koskoca LG TÜRKİYE için şu basit düzeni kurmak bu derece zor mu?

Daha yazacak çok şey var o derece doluyum LG Türkiye'ye ye karşı ama uzatmanın anlamı yok.

Diğer konuya gelince;
Bir sorun var ise ortaya sorulur, bir cevabım var ise ortaya cevaplarım mantığı ile özel mesaj alımlarım forumda twitter da vs kapalıdır her zaman. Sosyal mecrada özel soru cevaplamıyorum her şey şeffaf olsun diye. Sadece çok uzun konular için admin@tavsiyeforumu.com mail adresimi ve kısa sorular için sesli cevap özelliğini kullandığım için ademhelvaci_ instagram hesabımda özel mesaj açıktır.

Ulaşmak isterseniz dilediğinizden birisi ile ulaşabilirsiniz.
 
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,456
49
LG Türkiye operasyonlarını distribütör e devrettikten sonra servis hizmetlerin de problemler çıkmaya başladı .Gittiği yere kadar gitsin mantığı var görünüyor .
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
geri bildirimi kabul etmek niye bu kadar zor? Adem helvacı'nın eleştirirken aslında firmalara bedavaya ne kadar da faydalı bir hizmet sunduğunu neden göremiyorlar?

Bakın anlamamız gereken bir nokta var; sistemlerin feed backlere ihtiyacı vardır ve bu iyidir iyi. Her şey yolunda gidecek diye bir şey yok ama sistemin denetlenmeye ve geri bildirime ihtiyacı var. Siz bu geri bildirim üzerine aksiyon almıyorsanız bu geri bildirimi verenin suçu mu olur?

Kültürümüze uymuyor demek ki. Eleştirilmeyi sevmiyoruz. Çocukluğumuza filan mı insek nasıl çözülür bu bilemedim.

Bir not: Midea markasında da bu yaz sorunlar yaşandı. Ben tüketici olarak ne gördüm? Firma yetkilisi sorunları çözmek için uğraştı, mağduriyetler giderildi. En azından bir muhatap bulundu. Yahu bundan daha iyi bir marka algısı nasıl olabilir? Sorunun sosyal medyada dile getirildiğine takılmayın, çözün. Bize çözülen sorun olarak yansıyor bu.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt