LG Yetkili Servisi Bile İsyan Etmiş, Vatandaş Ne Yapsın?

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
İş artık çığrından çıkmış adem, karikatür karikatür :kiskis <--- Şeytanca güldüğüme bakma ,aslında kızgınlık ifadem bu sefer bu.
Abi bu işin video kısmı. Bana aktardığı ancak etik kurallar çerçevesinde söz verdiğim için kayıt dışı olarak aldığım bilgiler var ki isyan isyan isyan yani düzen kökten bozuk ve satan da, alan da takan da isyan ediyor abi bu ne biçim iş? :alala
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,289
64
Abi bu işin video kısmı. Bana aktardığı ancak etik kurallar çerçevesinde söz verdiğim için kayıt dışı olarak aldığım bilgiler var ki isyan isyan isyan yani düzen kökten bozuk ve satan da, alan da takan da isyan ediyor abi bu ne biçim iş? :alala
Valla adem,"bu işin çivisi çıkmış" derdi rahmetli annem bir şeye kızdığında ,gerçekten çivisi çıkmış,çocuğu dinleyince yuh artık dedim ki servis bu çocuk.Rezillik diz boyu.
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
13,508
Kargocudan teslim alınırken kutuda hasar varsa veya ambalajdan şüpheleniyorsanız kargocunun yanında ambalaj açılıp kontrol edilmeli hasar varsa anında tutanak tutulup alınmamalı hasarlı olarak kargocudan alınırsa kabul edilmiş olunur.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
Kargocudan teslim alınırken kutuda hasar varsa veya ambalajdan şüpheleniyorsanız kargocunun yanında ambalaj açılıp kontrol edilmeli hasar varsa anında tutanak tutulup alınmamalı hasarlı olarak kargocudan alınırsa kabul edilmiş olunur.

Kargocuya ben bu ürünü almam hasar tutanağı yaz iade et dediğinizde hiç size "abi beni işten atarlar ekmeğimden olurum diyen" "hasarsızdır diye tutanak tutup veren" "ben tutanak falan tutmuyorum vs diye işi yokuşa süren" kargocuyla karşılaştınız mı hiç?

Ben birinde artık çocuğa şu formülü vermiştim: "Kardeş evde bulamadık de şubeye götür ben oraya gelecem".

Yani abi bu bozuk düzen de kargocuların düzeni de bozuk. Adem üstat yazmış ya : "yani düzen kökten bozuk ve satan da, alan da takan da isyan ediyor abi bu ne biçim iş?" buraya kargocuları da eklemek lazım.

Memleketçe büyük bir çöküşün içine girdik bataklıkta gibi battıkça batıyoruz.

Ben bu beyaz eşya işinde kendimce şöyle bir çözüm buldum: internetten aldığım ürün kurulum için yetkili servise gönderen yerlerden alıyorum. Çoğu da zaten ya kendi firması oluyor internet üzerinden satış yapan ya da mediamarkt vs gibi bilindik yerler. Klima işinde de bu yaz bence midea konusunda bu forum büyük bir iş başardı emeği geçenleri tebrik ediyorum. (hep sorun hep sorun derken naçizane ufak bir çözüm önerisinde bulunayım dedim hava yumuşasın :)
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,052
Zamanında bir firmadan ayetli tabloları aldım .
Kargo görevlisi telefon etti geliyorum dedim kapı önüne bırakıp kaçtılar ( ne imzam var nede gönderilen kodu verdim )

Kutunun içinde ses geliyor . ( cam sesi ) ya gelmese idi tablonun sadece çıtası gelseydi ? ( içini nereden bileyim )
her ne kargosu olursa olsun video almak gerekir . ( bazen yapmıyoruz boş bulunuyoruz veya nasıl bir kargo çekeceğimizi bilmiyoruz , o anda elimizde çekecek ürünümüz ( video kamere vs ürünler ) yok olabilir .

Kargoyu aradım ( kaçtılar gittiler ) ve firmayı aradım . Kargo için şikayet kayıt oluşturdum . ( yazışmalar vs gibi uğraş dur )
Firmaya durumu anlattım kutuyu açın dediler videoya çektim ( biraz hata yapmışım esasında ne uğraşıyorsun açmadan geri gönder )
İyilik yapalım , Biri kırık ( çıtası ve cam ) çıktı , firmaya ilettim kırık olanı geri gönderdim ürünü bedelini iade etti .

Sonuç . YAPTIRIM VE DÜZENLEMELER GELMESİ GEREKİR . ( sadece bu konuda değil )

Kargocudan teslim alınırken kutuda hasar varsa veya ambalajdan şüpheleniyorsanız kargocunun yanında ambalaj açılıp kontrol edilmeli hasar varsa anında tutanak tutulup alınmamalı hasarlı olarak kargocudan alınırsa kabul edilmiş olunur.

Satıcı ürünü hasarlı gönderip kutuda sorunu yoksa ne yapacağız ?
bu durumda sıkıntı ?
 
Son düzenleme:
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
560
Satıcı ürünü hasarlı gönderip kutuda sorunu yoksa ne yapacağız ?
bu durumda sıkıntı ?

Bu durumlarda ben kesintisiz video çekerek açıyorum.

Bu arada yaşanan olayda ben bir sıkıntı göremedim. Servis koli hasarlidir değişimi uygun değildir diyor. Kargo hasarsız teslim verdim diyor. Eee burda bayi ne yapsın anlamadım. Hasarlı koliyi alan müşteri hasarsizdir diye imza atıyor. Bayi bu durumu kargo şirketine yükleyemiyorsa ne yapacak. Kendi mi karşılayacak. Hasar alan yeri görünmesin diye bantlamis gibi bir durumda göremedim. Varsa durum değişir.
Alırken video kaydı yok, hasarlı koli aldığına dair tutanak yok vs. vs. Ben satıcı açısından herhangi bir problem göremedim. Bu durumda ya servis koli hasarsız ürün hasarlı diye rapor düzenleyecekti. Ki kolinin durumu ortada. Ya da müşteri servis de olsa teslim almayacakti ya da alırken tutanak istiyecekti. Bu durumda müşteri değil servis LG nin sahibi de olsa bana göre bayinin bir suçu yok. Burada bayi hasarlı olarak kargoya vermiş olsa bile müşterinin teslim almaması ya da tutanak tutturmasi gerekiyordu.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Kargoyu teslim almaması gerekmiyor muydu?
Aslında öyle olmakla birlikte o konuya bakış açımı şu şekilde dile getirdim. Linki ekleyeyim görüşlerimi yine yazacağım.


Sorun şu ki videoda da belirttiğim üzere gerçekten artık bu ülkede bu koşullarda ürün teslimatı yapılamaz zira bana birkaç gün önce gelem MİDEA M7 robot dışındaki patpat naylon belli bir yerden sürtünme neticesi yırtılmış. Bakış açımız bu olduğunda benim o paketi de teslim almamam gerekiyordu zira eğer ürün hasarlı çıksaydı ''E abi patpat naylonu bile yırtılmış, ne diye teslim aldın ki?'' denecekti ve haklılardı.

Tamam da abilerim kardeşlerim siz hiç evinize zerre kadar hasar görmemiş ürün teslim edildiğini gördünüz mü? O ürünlerin o kargo kamyonlarına nasıl yüklenip indirildiğini ve aktarmalarda kaç kere aynı konulara maruz kaldığını hepimiz bilmiyor muyuz?

Bakın bu televizyonu tüketiciye ''Bu koli hasarlı siz neden teslim aldınız?'' diyerek afedersiniz resmen ittirdiler.

vestel-toshiba-hasarli-denen-koli.png


Bu konuyu daha önce gündeme getirmiştim youtube ve forumda, Size tekrar soruyorum, Siz olsanız bu koliyi teslim alır mıydınız yoksa almaz mıydınız? Ben alırdım.

Konu kahramanı servis dostumuz da nasılsa ben servisim diye güvenmiş, dış koli paramparça veya bariz bir hasara değil belli yıpranmalara maruz kalan bölge diye teslim almış.

TV montajına giden dostlar iyi bilirler. Kutu kasa cillop gibidir ama bir açarlar ki panel tuz buz olmuş. Neden? Kutunun esnekliğinden ötürü. Peki abi tüketicinin suçu ne, firma eğer adam gibi güvenilir paketleme yapıp yollamıyor ise.

9 12 18 24 olarak değişen klimalarda 9 da 24 de aynı karton kutu ile sevk ediliyor. Yahu 24 lük klima yeri geliyor 30kg oluyor kardeşim 30kg lık METAL bir aygıtı KARTON kutu ile paketleyip yollayanın hiç mi suçu yok?
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Adem Abi şimdi LG yetkili servisi olmanın rahatlığıda var bu olayda sorun vs çıkarsa çözeriz gibi düşünülmüş
Kutunun hali ortada parçalanmış yıpranmış bakınca direk göze çarpıyor teslim almadan iade edilmeliydi.
Hadi o şekilde teslim aldı aynı gün içinde kontrol etmeli hasar varsa hemen kargo şubesine gitmesi tutanak tutturmalıydı
Ertesi gün tutanak için kargo şubeleri kabul etmiyor tutanak tutmuyorlar hasar vardıysa aynı gün gelseydiniz diyorlar
Satıcı firmada belki kusurlu ürünü bilerek gönderdi öncesinde o hasar vardı.
Tüketici hata yapıp ürünü teslim aldığında servis raporu sonrasında kargo hasar tutanağı zaman geçtiği için kargo tutanağı eksik.
Tüketici bilinçli olarak mağdur edilmiş oldu. Mayası bozuk satıcılar çok bu memlekette.
Aslında böyle satıcılardan eş dost 20-30 kişi farklı adreslere şipariş verecek teslim almadan kapıdan iade edecek.
Amaç can yakmaksa satıcıya kargo bedeli ödettireceksin öyle olmuyor böyle oluyor.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Adem Abi şimdi LG yetkili servisi olmanın rahatlığıda var bu olayda sorun vs çıkarsa çözeriz gibi düşünülmüş
Kutunun hali ortada parçalanmış yıpranmış bakınca direk göze çarpıyor teslim almadan iade edilmeliydi.
Hadi o şekilde teslim aldı aynı gün içinde kontrol etmeli hasar varsa hemen kargo şubesine gitmesi tutanak tutturmalıydı
Ertesi gün tutanak için kargo şubeleri kabul etmiyor tutanak tutmuyorlar hasar vardıysa aynı gün gelseydiniz diyorlar
Satıcı firmada belki kusurlu ürünü bilerek gönderdi öncesinde o hasar vardı.
Tüketici hata yapıp ürünü teslim aldığında servis raporu sonrasında kargo hasar tutanağı zaman geçtiği için kargo tutanağı eksik.
Tüketici bilinçli olarak mağdur edilmiş oldu. Mayası bozuk satıcılar çok bu memlekette.
Aslında böyle satıcılardan eş dost 20-30 kişi farklı adreslere şipariş verecek teslim almadan kapıdan iade edecek.
Amaç can yakmaksa satıcıya kargo bedeli ödettireceksin öyle olmuyor böyle oluyor.
Abi aslında bu parçalanmış bir kutu değil zira üstündeki bant eğer kargocuların bandı olsaydı tamam haklısınız lakin firmanın yani SATICI olan firmanın kendi bandı, zaten firma da diyor ki ''Biz sağlam olsun diye bantladık'' Kutu parçalanmış bir kutu değil abi bu klima kutularını kime bakarsanız bakın kompresör taraflarında o kulaklar her zaman yırtılır zaten zira içindeki malzeme ağır malzeme. Yani bu kutu bana gelse ben teslim alır mıyım kısmını iyi düşünmek lazım.
Bant firmanınsa, işlemi yapan da firmadır. Yani bu ürün kargo hasarından ziyade bilinçli bu şekilde yollanmış ürün de olabilir. Kaldı ki töhmet altında olan firmayı araştırınca sürekli olarak ürünlerin gönderilmeme ve hasarlı gönderilme şikayetlerinin yoğunluğu görülüyor.

Telefonda görüşürken Muzaffer kardeşime ilk söylediğim ''Almakla hata etmişsin'' oldu ama fotoları gönderince ne bileyim ben de bir an durdum yani ben de teslim alırmıydım diye tereddüt ediyorum.

Parçalanmış dediğiniz kutu bu mesela.

Adsiz24fb0fc7164f6f7a7.png


Şimdi forumda bu işlerle ilgili dostlara sorsak, ellerinde onlarca bu tarz foto vardır bu kulakların yırtılmış olduğu.

Zaten vurgulamak istediğim husus da bu, Eğer bu koliler teslim alınmayacak ise, ülkede hiç kimseye mal teslimatı yapamaz kargolar, hepsi iade gider. Sisteme bakış açısının değiştirilmesi lazım. Hasardan sorumluluğun hangi koşullarda kime ait olduğu somut belirlenmeli.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Şimdi malının arkasında duran firmalar da var böyle kargo tespit tutanağı deyip çamura yatan allahın belası firmalar da var Adem Abi

Aslında kargo hasar tespit tutanağı için kargo görevlisinin yanında açma aynı gün ilgili şubeye gitme gibi şeylerin yanına 30 dk kuralı eklenmeli

Tüketici teslim aldığı ürünle ilgili hasar var ise teslim aldığı yarım saat içinde hasarlı bölgenin resmini çekip ilgili kargonun online hasar kayıt bölümüne resimleri yüklemeli kargo firmasından online hasar tespit tutanağı talep edebilmeli böyle bir kolaylık olabilr. bence.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri