Pttawm üzerinden ilk defa outlet olan bir ürünü satın aldım. Aldığım firma adıma faturalı sadece iade ürün göndereceğini yazmış. Ürünü satın aldıktan sonra 08.01.2024 Pazartesi günü satıcı firma tarafından aranıp ürünün outlet olduğu, kutusunda problem olduğu ve kutusu dışında hiçbir problemi olmadığı bilgisi verildi. Herhangi bir kırık veya çizik olup olmadığını sorduğumda, olursa 14 gün içinde geri iade hakkımın olduğunu ifade ettiler. 11.01.2024 Cuma akşamı komple kapalı bir patpat poşet içerisinde ürün geldi ve dışında hiçbir problem yoktu, ürünü kargo yetkilisinden teslim aldık. Fakat ürünün kutusunu açtığımızda, ürün bir poşet içerisinde, hiçbir strafor koruması olmadan, sadece üzerine konulmuş birkaç patpat poşet ile 9 kg ağırlığında gönderilmişti. Kahve makinesini poşetten çıkardığımda kullanılmış olduğunu ve süt haznesinin kırık olduğunu gördüm. 15.01.2024 Pazartesi iade sürecini başlattım. Beni arayan numarayı aradım, karşı tarafa bilgilendirmede bulundum. Asgoutlet firması, sadece süt haznesi kırıksa, o kısmı bana gönderebileceklerini, ancak hasar tespit tutanağı olmadan iadeyi kabul edemeyeceklerini, ürünü açıp tekrar kontrol etmemi söyledi. Kahve makinesini incelediğimde, ön taraftaki su boşaltma haznesinin sürtünmeden deforme olduğunu ve bu kısmın yukarı kalktıkça süt haznesini kırabileceğini düşündüm. Ürünü iade etmek istediğimizi bildirmek için pttavm'yi de aradık ve aynı cevabı aldık. Hasar tespit tutanağı olmadan iade alamayacaklarını ifade ettiler. PTT Kargo firmasına gittik ve tutanak tutturmak istedik, ancak yetkililer dilekçede yazdığımız gibi Genel Müdürlüğü de aradık, tutanak tutulamayacağını, ilk başta tutulması gerektiğini belirttiler. Satıcı firma ve aracı pttavm hasar tespit olmadan iade gerçekleşmeyeceğini söylediğinden, kahve makinesini alıp geri geldik, firmayı aradık, süt haznesini göndermelerini istedim. 'Tamam' dediler, fakat 19.01.2024 tarihine kadar gönderim yapmadılar ve telefonlarımı satıcı firma açmamaktadır. Ürün için gerekli yazışmaları yaptım ve iadesini satıcı firmaya 19.01.2024 Cuma günü gönderdim. 22.01.2024 de ürünün hasarlı olduğundan iadesinin kabul edilmediğini yazmışlar pttawm ye yeniden itiraz ettim sizce durum ne olur. Pttawm kabul etmez ise tüketici hakları hakem heyetine başvurmalı mıyım? Kutusu hasar görmemiş ürünün içine de bakıp kontrol etme zorunluluğu alıcıya ait midir?