Klima Vakumlamanın önemi | Tavsiye Forumu

Klima Vakumlamanın önemi

Sota 

CSKN
Yönetici
Administrator
Katılım
6 Mar 2016
Mesajlar
8,747
Vakum soğutma sistemleri için en önemli işlemdir.Olmazsa olmaz.Soğutma sisteminde nem demek siteme kanser bulaşması demektir.Vakum nasıl yapılır sırası ile anlatalım klima sistemleri için.

Vakum işlemi sırası ile;

1. Manifolt (manometre) nin alçak basınç yani mavi renkli saatin karşısındaki mavi hortum klima dış ünitesindeki büyük vanada bulunan servis girişine adapte edilir.Orta da bulunan sarı hortumda vakum pompasına bağlanır.

2. Vakum pompası çalıştırılır ,mavi vana yani alçak basınç vanası tam olarak açılır.Bu arada yüksek basınç yani kırmızı vananın kapalı olduğunu da kontrol etmek lazım.

3.Yeni veya gazı toplanarak tekrar yapılan montajlarda ortalama 15 dakika vakum yapılır. Eğer ki klima gazı yenileniyor ,kaçak vs. dolayı gaz boşaltılıp tekrar gaz verilecekse vakum işlemi tavsiye edilen 1 saat olmalıdır.

4.Vakum zamanı dolunca ,önce manifolt vanası kapatılır.Sonra vakum pompası kapatılır.Bu arada manifolt mavi saat-1 barlara düşer.Özel vakum saatleri veya dijital saatler daha hassasdır. Bizim buradaki anlatımımız standart montajlarda kullanılan saatlerdir.Vanalar kapalı olarak 10-15 dakika bekleyerek basit bir kaçak testi yapmış oluruz aynı zamanda.Eğer ki saat yükselmezse sistem de kaçak olmadığını varsayabiliriz.Bu kaçak test konusunu ayrıca uzunca inceleyelim farklı konuda.

5. Kontroller sonunda yapılan işlemler ok. se önce küçük vana kapağı açılarak ,vana hafif açılıp kapatılarak sisteme bir miktar gaz bırakılır.Manifold mavi saatin biraz yükseldiğini gördüğümüzde sistemden gaz dolaşıp geldiğinde test etmiş oluruz. Bu işlemden sonra hortum servis girişinden hızlıca sökülebilir veya soğutmada çalışacaksa ilk testte klima ,soğutma esnasında da sökülebilir.Bu sökme esnasında kaçacak çok az bir miktar gazın kaçmasında hiçbir sakınca yoktur.Horum söküldükten sonra iki vanada tamamen açılır.Sorasında vana kapakları ve servis sibop kör tapası mutlaka kurbacık ile sıkılmalıdır.Vakum işlemimiz tamamdır.

Dikkat... Bir çok servis vana tapalarını sıkmadığı ,hatta takmadığı görülmektedir piyasada.Gaz kaçaklarının en önemli sebeplerinden biride budur

Vakum Pompası

6qqX0W.jpg


GAZ Manometresi

sogutma-devresi-gaz-manifoltlari.jpg
 

Sota 

CSKN
Yönetici
Administrator
Katılım
6 Mar 2016
Mesajlar
8,747
Cvp: Klima Vakumu Hakkında

Bırde Vıdeo Ekleyelım Varsa Kafanızdakı Tum Soru Isaretlerını Sılmek Adına

 

Sota 

CSKN
Yönetici
Administrator
Katılım
6 Mar 2016
Mesajlar
8,747
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

Yeni Klima Alan veya Yerını Degıstıren Arkadaslarımızın Mutlaka Bu Konuyu Incelemesı ve Vıdeoları Seyretmesı Onem Arz Etmekte

En Iyı Klımayı Alın Egerkı Vakum Yapılmazsa

Boruların Icınde Kalan Nem, Cıhazınızı Icten Ice Yıyecektir.
 
P

ProofStriker

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

kesinlikle katılıyorum sota kardeşim.sağda solda yazan vakumsuz kurulumdan birşey olmaz diyen insanlara itibar etmeyin.vakum klimanın can damarıdır ona göre önem ve dikkat edilmesi gereken bir husus.
 

Sota 

CSKN
Yönetici
Administrator
Katılım
6 Mar 2016
Mesajlar
8,747
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

Vakumsuz Klımadan Bırsey Olmaz Dıyen Adama Vereceksın Odunu

Vakum Yapılmazsa Sıstemın Icerısıne Nem,Hava,Toz Partukullerı Kalır

Bu Yabancı Maddeler Gazın Yapısını ve Kompresorde Kullanılan Yagı Ozellıgını Zamanla Bozacagınıda Burdan Belırtelım
 

9köy

Silver Üye
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
552
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

arkadaşlar 3 saatten aşağı vakum yapılmadan takılan klimalardan hayır gelmez en az 3 saat vakum yaptırın.
 

İMPaRaToR

Aktif Üye
Katılım
21 Tem 2016
Mesajlar
5
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

9köy' Alıntı:
arkadaşlar 3 saatten aşağı vakum yapılmadan takılan klimalardan hayır gelmez en az 3 saat vakum yaptırın.

Yav bu @9köy de hiç klimadan anlamıyor.. Anlasa 3 saat dermi hiç en az 5 saattir bunun standartı.  :P Abi alsana bir tane vakum motoru bağlarsın 48 saat yakışır sana :)
 

Sota 

CSKN
Yönetici
Administrator
Katılım
6 Mar 2016
Mesajlar
8,747
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

@İMPaRaToR Hosgeldin Forumumuza

Sen 9 koye Bakarsan Ohoo Yandi Gulum Keten Helvasi :haha:
 
O

O D A

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

3 Saat vakum yalanlarına inanmayınız yıllarca milleti kandırdınız uzun vakumdan zarar gelmez diye diye.
 

İMPaRaToR

Aktif Üye
Katılım
21 Tem 2016
Mesajlar
5
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

Sota' Alıntı:
@İMPaRaToR Hosgeldin Forumumuza

Sen 9 koye Bakarsan Ohoo Yandi Gulum Keten Helvasi :haha:

Eyvallah hoşbulduk @Sota . Bunlar zaten fabrikadan vakumlu geliyor vakumda neymiş dimi @9köy abi  :angel: Aaaa birde şey vardı.. Soru: Usta vakum yapacakmısın? Cevap: Yeni klimaya vakummu yapılırmış.    :s
 

Sota 

CSKN
Yönetici
Administrator
Katılım
6 Mar 2016
Mesajlar
8,747
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

Bu Aralar Moda Oldu

BU Fabrıka Vakumlu Klımalar :m29:
 
O

O D A

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

Sota' Alıntı:
Bu Aralar Moda Oldu

BU Fabrıka Vakumlu Klımalar :m29:

Başka diyecek birşey bulamadınmı demode olmuş sözleri söylüyorsun. Laf olsun torba dolsun.

Sen bir kere klimacılık yapmamışsın tavsiye verme hakkın bile yok  kendini bir şeymi sanıyorsun.
 

ghostkiller1

Aktif Üye
Katılım
8 Tem 2016
Mesajlar
942
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

O D A' Alıntı:
Sota' Alıntı:
Bu Aralar Moda Oldu

BU Fabrıka Vakumlu Klımalar :m29:

Başka diyecek birşey bulamadınmı demode olmuş sözleri söylüyorsun. Laf olsun torba dolsun.

Sen bir kere klimacılık yapmamışsın tavsiye verme hakkın bile yok  kendini bir şeymi sanıyorsun.

ben normalde klimaya akşamdan bağlatıyorum vakum motorunu diğer gün öğlene kadar çalışıyor.hiçbir zararıda yok .zaten ne zararı olabilirki klimayımı içine emcek :)

ha bazı sahtekarlar mensubu olduğu çöplüğün servislerini korumak için genel olarak fizik +kimya :kolbastı formulunu uyguluyor o başka.
 

9köy

Silver Üye
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
552
Cvp: Klima Vakumu Anakonu A dan Z Herşey

O D A' Alıntı:
3 Saat vakum yalanlarına inanmayınız yıllarca milleti kandırdınız uzun vakumdan zarar gelmez diye diye.

arkadaşım sen rahatsızmısın yahu. hemende gelp düşmüşsün.

ama evet 3 saat vakumunda zararı olmaz faydası olur.

sen bana şunu söyle içerdeki nemin hepisni almak mümkünmüdür?

ne olmuş yani 5 daki yerine yarım saat vakum yapılsa zararımı var kârımı var. na kadar fazl avakumda tutulursa cihaz okadar faydası vardır.

ayrıca kimler demiş 3 saat vaku yaptırın o maddeyi göstersen bir.

şunuda diyeyim ben klimacı değilim ama aklın yolu birdir vakum yapılmayan klima 1 gün bile vakumda kalabilir. keşke sende yağın içine giden nemin nasıl alınacağını bir açıklayabilsende öyle hatarını temizlesen vestel arçelik baymak daikin airfel gibi firmaların vakum yapmamakta ayak direten firmalrın. ozaman demezdin vakum yapılmak dünyanın sonıu değil.

ama bu vatandaş sözm burdan dışarı beyinsizde olsa bir kuruş çıkar için birbirnide satsa bu kafa zamanla değişecek geç olsada değişecek. ve senin gibi işine geldiği şeklide konuşan teknik elemanlar kalmayacak.

sen ve mbirol aynısınız. oda ilk zamanlar yarım saat vakum derdi sonra 20 dk düştü sonra 10 dk şimdide 5 dk diyor 1 dk bile yeter diyor. yazılarını bulmak zor değil bu dedklerim google  yzılsa gene çıkar.
 

Benzer konular

Üst