Sota
Root
- 6 Mar 2016
- 18,993
Vakum soğutma sistemleri için en önemli işlemdir.Olmazsa olmaz.Soğutma sisteminde nem demek siteme kanser bulaşması demektir. Klima sistemlerinde vakum nasıl yapılır.?
Vakum işlemi sırası ile;
1. Manifolt (manometre) nin alçak basınç yani mavi renkli saatin karşısındaki mavi hortum klima dış ünitesindeki büyük vanada bulunan servis girişine adapte edilir.Orta da bulunan sarı hortumda vakum pompasına bağlanır.
2. Vakum pompası çalıştırılır ,mavi vana yani alçak basınç vanası tam olarak açılır.Bu arada yüksek basınç yani kırmızı vananın kapalı olduğunu da kontrol etmek lazım.
3.Yeni veya gazı toplanarak tekrar yapılan montajlarda ortalama 15 dakika vakum yapılır. Eğer ki klima gazı yenileniyor ,kaçak vs. dolayı gaz boşaltılıp tekrar gaz verilecekse vakum işlemi tavsiye edilen 1 saat olmalıdır.
4.Vakum zamanı dolunca ,önce manifolt vanası kapatılır.Sonra vakum pompası kapatılır.Bu arada manifolt mavi saat-1 barlara düşer.Özel vakum saatleri veya dijital saatler daha hassasdır. Bizim buradaki anlatımımız standart montajlarda kullanılan saatlerdir.Vanalar kapalı olarak 10-15 dakika bekleyerek basit bir kaçak testi yapmış oluruz aynı zamanda.Eğer ki saat yükselmezse sistem de kaçak olmadığını varsayabiliriz.Bu kaçak test konusunu ayrıca uzunca inceleyelim farklı konuda.
5. Kontroller sonunda yapılan işlemler ok. se önce küçük vana kapağı açılarak ,vana hafif açılıp kapatılarak sisteme bir miktar gaz bırakılır.Manifold mavi saatin biraz yükseldiğini gördüğümüzde sistemden gaz dolaşıp geldiğinde test etmiş oluruz. Bu işlemden sonra hortum servis girişinden hızlıca sökülebilir veya soğutmada çalışacaksa ilk testte klima ,soğutma esnasında da sökülebilir.Bu sökme esnasında kaçacak çok az bir miktar gazın kaçmasında hiçbir sakınca yoktur.Horum söküldükten sonra iki vanada tamamen açılır.Sorasında vana kapakları ve servis sibop kör tapası mutlaka kurbacık ile sıkılmalıdır.Vakum işlemimiz tamamdır.
Dikkat... Bir çok servis vana tapalarını sıkmadığı ,hatta takmadığı görülmektedir piyasada.Gaz kaçaklarının en önemli sebeplerinden biride budur
Vakum Pompası
GAZ Manometresi
Vakum işlemi sırası ile;
1. Manifolt (manometre) nin alçak basınç yani mavi renkli saatin karşısındaki mavi hortum klima dış ünitesindeki büyük vanada bulunan servis girişine adapte edilir.Orta da bulunan sarı hortumda vakum pompasına bağlanır.
2. Vakum pompası çalıştırılır ,mavi vana yani alçak basınç vanası tam olarak açılır.Bu arada yüksek basınç yani kırmızı vananın kapalı olduğunu da kontrol etmek lazım.
3.Yeni veya gazı toplanarak tekrar yapılan montajlarda ortalama 15 dakika vakum yapılır. Eğer ki klima gazı yenileniyor ,kaçak vs. dolayı gaz boşaltılıp tekrar gaz verilecekse vakum işlemi tavsiye edilen 1 saat olmalıdır.
4.Vakum zamanı dolunca ,önce manifolt vanası kapatılır.Sonra vakum pompası kapatılır.Bu arada manifolt mavi saat-1 barlara düşer.Özel vakum saatleri veya dijital saatler daha hassasdır. Bizim buradaki anlatımımız standart montajlarda kullanılan saatlerdir.Vanalar kapalı olarak 10-15 dakika bekleyerek basit bir kaçak testi yapmış oluruz aynı zamanda.Eğer ki saat yükselmezse sistem de kaçak olmadığını varsayabiliriz.Bu kaçak test konusunu ayrıca uzunca inceleyelim farklı konuda.
5. Kontroller sonunda yapılan işlemler ok. se önce küçük vana kapağı açılarak ,vana hafif açılıp kapatılarak sisteme bir miktar gaz bırakılır.Manifold mavi saatin biraz yükseldiğini gördüğümüzde sistemden gaz dolaşıp geldiğinde test etmiş oluruz. Bu işlemden sonra hortum servis girişinden hızlıca sökülebilir veya soğutmada çalışacaksa ilk testte klima ,soğutma esnasında da sökülebilir.Bu sökme esnasında kaçacak çok az bir miktar gazın kaçmasında hiçbir sakınca yoktur.Horum söküldükten sonra iki vanada tamamen açılır.Sorasında vana kapakları ve servis sibop kör tapası mutlaka kurbacık ile sıkılmalıdır.Vakum işlemimiz tamamdır.
Dikkat... Bir çok servis vana tapalarını sıkmadığı ,hatta takmadığı görülmektedir piyasada.Gaz kaçaklarının en önemli sebeplerinden biride budur
Vakum Pompası
GAZ Manometresi