daha uzun yazmıştım ama vazgeçtim. Özetini yazayım; Firma samimiyetini tartışmak anlamsızdır. En nihayetinde kurulma amacı kar etmektir.
Midea markasının yaptığı pazarlama/tanıtım hamlesidir ve bu iktisaden doğrudur. Bunu yaparken ademhelvacı gibi bir tüketici hakları savunucusunu seçmek firma için riskli bir araç olabilir çünkü ademhelvacı firmanın menfaatini değil tüketicinin menfaatini savunup ürünün eksi yanlarını tüketiciye hemen söyler. Ancak bana göre yine de bu tercih başarılı bir hamledir. Genel itibari ile malına güvenen firma imajını çizmeyi başarır. Yani pazarlama stratejisidir ve bence doğrudur.
Kar amacı güder firmalar, samimiyetli ya da samimiyetsiz olmazlar. İktisadi ya da gayri iktisadi olurlar. O yüzden firmaya samimi değil demek ürünü inceleyen kişiye hatta bu foruma samimi değil demek olur. Yanlış anlaşılma değil de belki de önyargıyla yazılmış yanlış bir ifade var ortada.
Kendini tüketici haklarını savunmaya adamış hatta bazen fazlasıyla da kendini riske atan birine bunu demek haksızlıktır. Benim kanaatim bu yönde.
(Not: firma, ürün incelemesi, deneme ürünü gönderilmesi, inceleme için kişinin evine ürün montajı videosunu görüp firma samimi değil diyince samimi = maddi çıkar ilişkisini temsilen söylenmiş gibi duruyor.)
Benim görüşüme göre firmanın yaptığı cesaret işi ve defalarca yazdım tekrar yazayım ki ben midea veya fg europe olsam benimle böyle bir anlaşma yapmazdım.
Benim bu işten bir çıkarım yok, aksine zararım var, ''ne gibi?'' derseniz, aslında çalıştırmama hiç ihtiyacım olmamasına rağmen 24 saat açık şekilde sürekli klima çalıştırmak ve bunun elektrik parasını ödemek zorunda kalıyorum.
Kafa yoruyorum, zaman harcıyorum, enerji harcıyorum, bunların verilerini çekip analiz edip senkronize karşılaştırmalarını yapıp ki bunu yapabilmek adına aynı evimde bulunan 9 luk Hotpoint, 12 lik vestel, 12 lik Olefini den de aynı şekilde verileri çekebilmek adına aynı koşullarda onları da çalıştırmak zorunda kalıyorum, tamamını karşılaştırıyorum bunları video haline getiriyorum ki şu izlediğiniz 10 15dk lik videoların arkasında bizim yaklaşık 5-6 saatimiz gidiyor vs vs
Tüm bunlar için para alıyor muyum? Hayır
Mal alıyor muyum? Hayır
peki ben deli miyim ne diye bunlarla uğraşıyorum? İşte onun cevabı sizde saklı.
Bizim buradaki tek avantajımız (Biz diyorum ben değil) toplumu bir şekilde bu konularda GERÇEK ve yanıltıcı reklam hareketleri içermeyen bilgiler ile donatıp ya ''Gayet güvenli alabilirsiniz'' ya '' Nötr kaldık karar sizindir'' ya da ''Valla bir daha düşün başınıza dert almış olabilirsiniz'' diyoruz.
Şimdi referans olarak ise geçmişe dönüp bakmak lazım.
Biz bunu zaten yaptık mı yıllarca? Evet yaptık. Mesela AWOX un yetkili servisi olmama ve aramızda ticari bağ olmasına rağmen bu mecrada awox markasını yerden yere vurduk, almayın dedik, Sakın haaa dedik. Neden? Çünkü Awox markasının takıntığı tutum, halkın faydasına değil zararınaydı o yüzden. Bu basit bir örnektir.
Benim elimde böyle bir potansiyel var ise, bir marka ile reklam anlaşması kopartabilmek adına onlara yalakalık yapmak varken neden antipatilerini üzerime toplayayım?
Sebebi basit, Ticari bir beklentim yok, bu işten para kazanma düşüncem yok, hiç birisinden zerre kadar çıkarım yok ve o nedenle GERÇEKLERİ söylemekten yana hiç bir çekincem yok.
Peki adil davranıyor muyum acaba?
Mesela PHILIPS markası ile aramızda artık yasal olarak da resmen bir sorun olmasına rağmen söz konusu teknolojisi olduğunda halen birçok insana PHILIPS XYQZ alabilirsin diyormuyum evet diyebiliyorum çünkü teknolojisi uygun, kullanışlı, kaliteli olduğu ve tüketiciye uyduğu durumlarda bunu dile getirebiliyorum. SSH ile ilgili uyarıyorum o ayrı konu.
MİDEA ve FG EUROPE özelinde ise ben adamlara şaşırıyor ancak ürünün verileri gün geçtikçe ve gözlemledikçe onları çok iyi anlayabiliyorum.
Birincisi adil bir insan olduğumu çözmüşler, eğer ADALET ve adil davranış yönde bir kişide toplumda veya ülkede sorun yok ise kesinlikle orada hiç bir sorun yoktur bana göre. Muhtemelen firma da böyle düşünmüş olacak ki SANIYORUM şu fikri yürütmüşler kendi içlerinde
Kardeşim bu adamın derdi ne?
1-
Daha doyurucu derin bilgi. Tamam sunun her teknik bilgiyi. (Aynen Mehmet Atmaca yetkilisi Sn. Yakup Polat gibi tüm teknik dataları sundular)
2-
Malın kalitesi. Tamam malımıza güveniyoruz şu malı gönderin (Bu arada bana yolladıkları ürün sınıfının en üstü amiral koramiral ve değil bilginiz olsun)
3-
Satış sonrası hizmet kalitesi (Bu konuda ciddi takıntılıyım) Tamam o konuya güveniyor, Adem Helvacı'nın tespit ettiği eksiklerimizi tamamlayacağımıza inanıyoruz.
Ne kaldı geriye dostlar?
Mal kalitesinden kastım o malın çok iyi ısıtması veya çok iyi soğutması değil.
Kasa genleşme, enerji tüketim, kullanım konforu, kumanda ergonomisi, kasa ebatları, ses konforu, nem dengesi vs vs vs
Benim gibi kılçık birisinin tüm bunların içerisinde HATA ARAYACAK yapıya sahip olduğumu bilmelerine rağmen mallarına güvenip yollamışlar ise bazı şeyleri göze almışlar demektir.
Dün hayatımda ilk defa markanın SSH müdürü ile görüştüm. beyefendi ısrarla bulduğum bütün eksikleri paylaşmamı rica etti. Ki bu konuda sorunları giderebilmek adına adım atmayı hedefliyorlar.
İlk planda gözüme ve aklıma takılan bir iki hususu benim dile getirmeme ilaveten videoda kendi personelleri ile ilgili yakaladıkları bir eksiği de kendileri aktardı bana mesela.
Şimdi dostlar hepiniz canı gönülden bir soru soruyorum.
Bu şekilde yaklaşan markalar veya firmalar sizce kötü bir şey mi yapmış olur?
Samimiyetle bu konu ile ilgili cevaplarınızı duymak istiyorum zira reklamcılık sektörü şu aşağıda espri olsun diye yayınladığım, sevgili Umut Koçak ile canlı yayınımız esnasına geçen kısa bir diyaloğun video alıntısında olduğu gibi olmamalı diye düşünüyorum.