Kacak Elektrik sorunu Mazda 3 BK, akü bitiyor..

hosbulduk Çevrimdışı

hosbulduk 

TFC Team
9 Kas 2018
3,721
Mazda 3 BK arada bir ihtiyac oldugunda kullanilan bir arac ;kullanim sikligi ayda maximum 5 falan o da kisa mesafe sehir ici. Araba ihtiyac oldugunda cogunlukla calismiyor,eski aküsü 12,3 V oldugu icin sorun akü kaynakli oldugu düsünülüp yenilendi.Yeni akü alindi ve
arac calistiginda akü 14,7 volt gösteriyor buradan sarj motoru bozuk ihtimalini devreden cikariyorum.

Akü yenilendigi halde sorun devam ediyor.Arac kapali halde iken akü kullanan bir donanim olmali, bunun ne oldugunun multimetre ile tespiti icin bilgisi olan yönlendirirse sevinirim.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,805
aracında değişken gerilimli sarj dinamosu yoksa (çoğu araçta bulunmaz) motor çalıştıktan sonra 14.4 - 14.7v aralığında gerilim görmeniz normal.

aracına sonradan eklenmiş donanım,opsiyon var mı.
 
hosbulduk Çevrimdışı

hosbulduk 

TFC Team
9 Kas 2018
3,721
Tamam ,ayrica netten buldugum bir yöntemi deneyecegim ,paylasayim belki baskasininda sorusuna cevap olur,daha basit bir yöntem..

Akünün eksi kutup basi sökülüp kutup basi ile eksi kablosu arasina plaka aydinlatma lambasi takiliyor,eger kacak var ise lamba yaniyor.
Bundan sonraki asamada tek tek sigortalar cikariliyor, lambanin söndügü sigorta sorunun nerede oldugunu gösteriyor.Ikisini birden yarin denerim artik tesekkür..
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Tamam ,ayrica netten buldugum bir yöntemi deneyecegim ,paylasayim belki baskasininda sorusuna cevap olur,daha basit bir yöntem..

Akünün eksi kutup basi sökülüp kutup basi ile eksi kablosu arasina plaka aydinlatma lambasi takiliyor,eger kacak var ise lamba yaniyor.
Bundan sonraki asamada tek tek sigortalar cikariliyor, lambanin söndügü sigorta sorunun nerede oldugunu gösteriyor.Ikisini birden yarin denerim artik tesekkür..
Lamba şartmıymış :kiskis
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,805
Tamam ,ayrica netten buldugum bir yöntemi deneyecegim ,paylasayim belki baskasininda sorusuna cevap olur,daha basit bir yöntem..

Akünün eksi kutup basi sökülüp kutup basi ile eksi kablosu arasina plaka aydinlatma lambasi takiliyor,eger kacak var ise lamba yaniyor.
Bundan sonraki asamada tek tek sigortalar cikariliyor, lambanin söndügü sigorta sorunun nerede oldugunu gösteriyor.Ikisini birden yarin denerim artik tesekkür..
o yöntem tutmaz ustam.
araçtalar ecu var. hırsızlık koruma var, anahtarsiz giriş çıkış, uzaktan kumanda.

bunların hepsi minimum düzeyde ama amper çekmeye devam eden şeyler.
 
hosbulduk Çevrimdışı

hosbulduk 

TFC Team
9 Kas 2018
3,721
Multimetre ile akim ölcümünde bir deger cikmiyor,lamba denemesinde de lamba yanmadi.Sarj dinamosu kablo soketi biraz gevsemisti siklastirildi , zimpara ile pas temizligi de yapildi soket ayaklarinda.Bir kac gün gözlemleyecegim artik , zaten bu durumda benim baska yapacagim birsey kalmadi gibi birsey.En fazla teypin sigortasini söker duruma bakarim,belki geri görüs kamerasi sorun yapiyordur,tesekkür yanitlar icin.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,805
Multimetre ile akim ölcümünde bir deger cikmiyor,lamba denemesinde de lamba yanmadi.Sarj dinamosu kablo soketi biraz gevsemisti siklastirildi , zimpara ile pas temizligi de yapildi soket ayaklarinda.Bir kac gün gözlemleyecegim artik , zaten bu durumda benim baska yapacagim birsey kalmadi gibi birsey.En fazla teypin sigortasini söker duruma bakarim,belki geri görüs kamerasi sorun yapiyordur,tesekkür yanitlar icin.
Lamba testinde lambanın yanmaması şaşırtıcı.
benim araç uyku modundayken 0.1amper civarında akım çekiyor.
Motor kapalı kontak yarı açıkken 10amper çekiyor.
 
Geri
Üst Alt