her şey pahalı, her şey kalitesiz

gercekrambo Çevrimdışı

gercekrambo 

Süper Üye
2 Şub 2020
1,778
en yavaş internete, en çok para ödeyenlerdeniz.


gıda, enerji, araç yakıtı, kiralar, oto-emlak, tava-tencere falan filan çok pahalandı, her gün de daha çok zam yiyor. üzerimizde ölü toprağı var gibi, kuzu kuzu ödüyoruz. ne yapalım? bilmiyorum. bildiğim şey ise, bu böyle nasıl gidecek? o gitse biz gidemeyiz. durum berbat. venezuella deyip gülüyorduk belki, ama onu bile arar hale geliyoruz.
 
Ömer Çolak Çevrimiçi

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
980
29
Abi beyaz bir mouse klavye seti aldım 600₺’ye. Hadi pahalı da artık teknolojik bir ürüne normal fiyatlar.

Şimdi evde kedi de var tüy göstermesin ve beyaza da uysun diye mousepad bakıyorum. Ortalama fiyatların 300₺ olmasına inanamıyorum.

10₺’likler de var 20₺’likler de. Gidip terzide kot kestirsem daha kaliteli olur.

Fiyatların istikrarsız olması ürün fiyatlarının dengesini alt üst ediyor. Kaliteli mouse alacak fiyata normal kalitede mousepad mi olur?

Birileri para basmayı bırakırsa fiyatlar sabit kalır döviz falan artmaz, asgari ücrete de zam verilmek zorunda kalmaz. Adamlar ne zaman asgari ücreti yükseltse 2-3 ayda her şeyin fiyatı asgari ücretten fazla artıyor.

Adamlar avrupa’da 20 yıldır aynı elektriği doğalgazı aynı fiyata alırken bu yıl %100 zam geldi diye isyanda. Bizim 20 yılda gelen zam %20bin ya şaka gibi.

Google-> M1 Para Arzı istatistikleri
Sebep kesinlikle dolar euro değil. Para basarsan paran arpaya göre de değer kaybeder, pırasaya göre de. Dolar da bu kadar para bassa dolar sabit kalır arpa sabit kalmaz. Matbaada arpa basamıyorsun çünkü.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Abi beyaz bir mouse klavye seti aldım 600₺’ye. Hadi pahalı da artık teknolojik bir ürüne normal fiyatlar.

Şimdi evde kedi de var tüy göstermesin ve beyaza da uysun diye mousepad bakıyorum. Ortalama fiyatların 300₺ olmasına inanamıyorum.

10₺’likler de var 20₺’likler de. Gidip terzide kot kestirsem daha kaliteli olur.

Fiyatların istikrarsız olması ürün fiyatlarının dengesini alt üst ediyor. Kaliteli mouse alacak fiyata normal kalitede mousepad mi olur?

Birileri para basmayı bırakırsa fiyatlar sabit kalır döviz falan artmaz, asgari ücrete de zam verilmek zorunda kalmaz. Adamlar ne zaman asgari ücreti yükseltse 2-3 ayda her şeyin fiyatı asgari ücretten fazla artıyor.

Adamlar avrupa’da 20 yıldır aynı elektriği doğalgazı aynı fiyata alırken bu yıl %100 zam geldi diye isyanda. Bizim 20 yılda gelen zam %20bin ya şaka gibi.

Google-> M1 Para Arzı istatistikleri
Sebep kesinlikle dolar euro değil. Para basarsan paran arpaya göre de değer kaybeder, pırasaya göre de. Dolar da bu kadar para bassa dolar sabit kalır arpa sabit kalmaz. Matbaada arpa basamıyorsun çünkü.
Geçen gün bir Ukraynalı kızımızı sokak röportajında gördüm.
Bir markete gidip eti bişey almış işte neyse bilmiyorum, kız 1TL uzatmış teşekkür etmiş, adam kıza demiş ki ''nööörüyon?' o da ''Noooldu ki?'' demiş.
''kardeşim elindeki şey 6,5TL'' demiş
Kız demiş ki ''Aaabi naaptın yaa daha geçen sene buradaydım 1 tl ye aldıydım'' :kop


Kızımız bilmiyor ki garibim burası TÜRKİYE :kiskis

Dün mazot 4tl di bu gün reis masaya yumruğu vurup indirim yaptırdı 22tl hamdolsun. Bir de vurmasa halimiz nic'olurdu canlar?
 
Ömer Çolak Çevrimiçi

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
980
29
Geçen gün bir Ukraynalı kızımızı sokak röportajında gördüm.
Bir markete gidip eti bişey almış işte neyse bilmiyorum, kız 1TL uzatmış teşekkür etmiş, adam kıza demiş ki ''nööörüyon?' o da ''Noooldu ki?'' demiş.
''kardeşim elindeki şey 6,5TL'' demiş
Kız demiş ki ''Aaabi naaptın yaa daha geçen sene buradaydım 1 tl ye aldıydım'' :kop


Kızımız bilmiyor ki garibim burası TÜRKİYE :kiskis

Dün mazot 4tl di bu gün reis masaya yumruğu vurup indirim yaptırdı 22tl hamdolsun. Bir de vurmasa halimiz nic'olurdu canlar?
Twitterda okumuştum ben de. Böyle güzel indirimlerin tadını kendilerinin çıkarmaları dileğiyle diyelim :hihi
 
gercekrambo Çevrimdışı

gercekrambo 

Süper Üye
2 Şub 2020
1,778
kuş kadar (medeni ülkelere göre) internete 100 küsur liraları ödemek ve bunu uygun sanmak? ne diyeyim bilemedim. "övropa'da bilmem kaç avroğğğ" diyenler var bir de. ulen tırtıl, avrupa'nın emeklisi, gelip 15 gün kral gibi tatil yapıyor bizde. alım güçleri var. bizim emekli, evden çıkıp, başka bir semte gitmek için, metrobüse binerken 2 saat hesap-kitap yapmak zorunda. kısaca, toplumun yarısı daha kötüsünü hak ediyor mu, ediyor. olan geri kalan ülkem insanına oluyor.

sözüm forumdan dışarı. kimse alınmasın.
 
Ömer Çolak Çevrimiçi

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
980
29
kuş kadar (medeni ülkelere göre) internete 100 küsur liraları ödemek ve bunu uygun sanmak? ne diyeyim bilemedim. "övropa'da bilmem kaç avroğğğ" diyenler var bir de. ulen tırtıl, avrupa'nın emeklisi, gelip 15 gün kral gibi tatil yapıyor bizde. alım güçleri var. bizim emekli, evden çıkıp, başka bir semte gitmek için, metrobüse binerken 2 saat hesap-kitap yapmak zorunda. kısaca, toplumun yarısı daha kötüsünü hak ediyor mu, ediyor. olan geri kalan ülkem insanına oluyor.

sözüm forumdan dışarı. kimse alınmasın.
üstadım benim zam gelmedi lafıma istinaden dediysen kastım sadece 2019 sonrası için geçerli. O da hiç zam gelmedi anlamında değil de gelmesi gerekenin çok altında geldi anlamında.

Yoksa tabiki her şeye olduğu gibi internete de birim bazında çok yüksek paralar ödüyoruz.
 
Geri
Üst Alt