3 ay önce Hepsiburada'dan Lenovo Legion 5 rtx 3060 laptopu 14 bin tl ye aldım. Laptopun ekranında sıkıntı vardı servise gönderdim. Servise gidince anakartında da problem olduğu ortaya çıktı ve servis anakartla, ekranın lcd si dahil tüm bileşenlerini değiştirdi. Daha sıfır üründe bu kadar parçanın değişmesi içime sinmedi ama laptopu değişitirmeye kalksam uzun zaman laptopsuz kalacağımı bildiğimden sesimi çıkardım. Servisten geldikten sonra ise ekran kartı ve işlemci hiç görmediği 99 87 gibi dereceleri görmeye başladı ve yeni takılan ekranda ölü pixel vardı. Bu halde kullanamam dedim ve ürünün kusurlu olduğunun raporunu almak için tekrar servise gönderdim ve servis DOA formunu bana gönderdi. Böylece benim seçimlik haklarım yasal olarak doğdu ama gel gelelim hepsiburadaya. Telefonda sürekli arayan bir bayan var, bana yanlış beyanlarda bulunarak para iadesini kabul etmem için uğraşıyor. Hatta dün formda "Anakart arızalı, ürünsüz iade gerçekleşecektir" diye yer alan bu cümleden bu formun para iadesi formu olduğunu, kabul etmezsem ürünü göndereceklerini söyledi. Bende mecbur bu tür söylemleri dinliyorum, tatlı tatlı karşı çıkıyorum ama yok direttilermi farklı farklı gün arayıp para iadesi için diretiyorlar. Bende servisi arayıp bu cümlenin anlamını soracağımı söyledim tamam dedi. Servisi aradığımda o form değişim veya iade formu değil. Tüketici haklarının doğduğunun belgesi dedi. Bilgisayarda sizdemi yoksa satıcıyamı gönderdiniz diye ayrı bir soru daha sordum ve o tür cihazların bir süre sonra imha edildiğini söyledi. Az önce yine aynı kadın aradı ve ürünü gönderelimi diyor bu sefer. Yok, Tüketici Hakem Heyetine şikayet ettim yenisini alacağım zaten göndermeyin dedim. Yaklaşık 1 aydır laptop bende değil ve birsürü işimi gerçekleştiremiyorum. Aynı zamanda öğrenci olduğumdan, dersler içinde gerekli ama hepsiburada nın umrunda değil. Yaklaşık 4-5 gün önce tüketici hakem heyetine şikayet ettim. Benim için hepsiburada devri kapandı. Umarım diğer insanlara bu tür mağduriyetler yaşatmazlar.