Hepsiburada mağduriyetim

Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,969
Ben zaten özelinde konuşamadım. Boşuna tartışıyoruz. Saticinin sorunu tüketiciyi ilgilendirir veya ilgilendirmez, sitelerin görevi satıcıyi korumaktır veya değildir farketmez.Türkiye'deki işleyiş böyle. Ben sisteme doğru demiyorum. Ama tüketici koruma kanunu değişmeden yapılacak hiç bir şey yok maalesef. Video çekilir veya kötü reklamı yapılır firma geri adım atar ya da sözleşmede belirtilen adres aranır direk satıcı ile irtibata geçilir geri adım atar ya da artırılır ama tüketici heyeti bu problemi çözemez.

Daha önce de bahsettim thh ye gitse bile sıra kendine gelene kadar şikayet konusuz kalacak ve karar vermeye yer yoktur denecek. Elinde imkan vardır kanunu değiştirirsin firma böyle yaptığı için ceza yer o zaman iş değişir. Yoksa su şartlarda iptal yerine iade almaya devam edecek firmalar
Sipariş kargoya verilene kadar iade etme hakkı mevcuttur.
HB bunu yapmıyorsa bu HB'nin sorunudur.
Ben Amazon'da çatır çatır iptal edebiliyorum.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Hocam Hepsiburadaya şunu söyleyin 269 lira fark var. Bunu satıcıya yükleyerek size kupon tanımlasınlar, size gelen malı alın kullanın satıcıda gittisi geldisi iadesi muhasebesi nakliye ücreti ödememiş olur. Buna uygunluk vermeyen firmanın satış zekasından şüphe ederim.
(Öyle şey olurmu demeyin, hepsiburadadan aldığım bir ürünün faturasını istedim, hepsiburada da satıcı firmadan benim talebime istinaden istedi,faturayı bulamamışlar,beni arayıp özür diledi Hepsiburada ve hesabıma 50 lira kupon tanımladı, satıcının bulamadığı faturanın ceremesini çektiklerini sanmıyorum,onlara yüklediler bu ceremeyi :) )
 
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,969
Hocam Hepsiburadaya şunu söyleyin 269 lira fark var. Bunu satıcıya yükleyerek size kupon tanımlasınlar, size gelen malı alın kullanın satıcıda gittisi geldisi iadesi muhasebesi nakliye ücreti ödememiş olur. Buna uygunluk vermeyen firmanın satış zekasından şüphe ederim.
(Öyle şey olurmu demeyin, hepsiburadadan aldığım bir ürünün faturasını istedim, hepsiburada da satıcı firmadan benim talebime istinaden istedi,faturayı bulamamışlar,beni arayıp özür diledi Hepsiburada ve hesabıma 50 lira kupon tanımladı, satıcının bulamadığı faturanın ceremesini çektiklerini sanmıyorum,onlara yüklediler bu ceremeyi :) )
Kupon sus payıdır hocam, kabul edilebilir bulmuyorum.
Fatura yoksa cezasını ödemeliydi o işletme.
 
S Çevrimdışı

Schumacher

Yeni Üye
14 Eyl 2021
10
29
Hocam Hepsiburadaya şunu söyleyin 269 lira fark var. Bunu satıcıya yükleyerek size kupon tanımlasınlar, size gelen malı alın kullanın satıcıda gittisi geldisi iadesi muhasebesi nakliye ücreti ödememiş olur. Buna uygunluk vermeyen firmanın satış zekasından şüphe ederim.
(Öyle şey olurmu demeyin, hepsiburadadan aldığım bir ürünün faturasını istedim, hepsiburada da satıcı firmadan benim talebime istinaden istedi,faturayı bulamamışlar,beni arayıp özür diledi Hepsiburada ve hesabıma 50 lira kupon tanımladı, satıcının bulamadığı faturanın ceremesini çektiklerini sanmıyorum,onlara yüklediler bu ceremeyi :) )
Kupon vermeyi düşünecek insanlarda en azından bir miktar mahcubiyet olur. Bana verdikleri cevap süreç bu şekilde işliyor, yapacak hiçbir şey yok. Ürün tesliminde almazsın iade olur biter diyorlar sadece.
 
Diridiri06 Çevrimdışı

Diridiri06 

Süper Üye
7 Eki 2019
519
33
Aynı şekilde amazon dan cocuga tablet aldım ertesi gün bi baktım fiyatı düşmüş iptal edip yenisini alayım dedim üründen birkez alacak şekilde kota koymuşlar sipariş verilemiyor


Arkadaşlar fiyat düşükken sipariş veremiyorken fiyatı yükselmiş birdaha denedim şak sipariş oluşturuldu hemen iptal ettim geri
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Satıcı onaylamış siparişi o neden ile iptal et
Kayboluyor kargo aşamasında satıcıya ulasıp
İptal talebi iletmeniz durumunda satıcı iptal edebilir siparişi hb n11 satıcılar siparişi onaylayana kadar iptal et yazar n11 de iptal kayboluyor ama iptal talep et yazıyor hb de yok
Satıcı siparişi onaylayana kadar direk iptal etme hakkınız var sistem böyle çalışıyor
 
S Çevrimdışı

Schumacher

Yeni Üye
14 Eyl 2021
10
29
Satıcı onaylamış siparişi o neden ile iptal et
Kayboluyor kargo aşamasında satıcıya ulasıp
İptal talebi iletmeniz durumunda satıcı iptal edebilir siparişi hb n11 satıcılar siparişi onaylayana kadar iptal et yazar n11 de iptal kayboluyor ama iptal talep et yazıyor hb de yok
Satıcı siparişi onaylayana kadar direk iptal etme hakkınız var sistem böyle çalışıyor
Sabahına indirimin girdiği ürünün iptal et butonunun bir anda kaybolması, hiçbir şekilde normal süreçmiş gibi değil. Bir tüketici olarak iki fotoğraf arasında anlamam gereken nedir? İki fotoğraf aynı bölümde, birisinde iptal var diğerinde yok. Üstelik 17 Kasım kargo tarihli.




Screenshot_2021-09-25-17-23-31-830_com.pozitron.hepsiburada.jpg
Screenshot_2021-09-25-17-23-27-977_com.pozitron.hepsiburada.jpg
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Sabahına indirimin girdiği ürünün iptal et butonunun bir anda kaybolması, hiçbir şekilde normal süreçmiş gibi değil. Bir tüketici olarak iki fotoğraf arasında anlamam gereken nedir? İki fotoğraf aynı bölümde, birisinde iptal var diğerinde yok. Üstelik 17 Kasım kargo tarihli.




Screenshot_2021-09-25-17-23-31-830_com.pozitron.hepsiburada.jpg
Screenshot_2021-09-25-17-23-27-977_com.pozitron.hepsiburada.jpg
Satıcı farklı aynı satıcı değil ürünlerin hepsini hb satmıyor farklı farklı satıcılar kimisi hızlı işleme alıyor kargoya veriyor istediğimiz bu zaten kimisi geç işleme alıyor geç kargoya veriyor yani hb nin sistemi böyle orada yazan su zaman kargoya verilecek bilgisi en geç bu zamana kadar kargoya verilecek demek satıcı dilerse yarın kargoya verebilir işini takip eden satıcılar siparişi gördüğü an onaylıyor satıcıyı arayıp sipariş iptali istemeniz yeterli oluyor genelde yeniden şipariş gecersiniz
Siparisi onaylayıp 10 gün kargoya vermeyen
Satıcı gördüm ben hb,de iptal,de edemedim
Sistem böyle dediler mecbur kalmadıkça hb,den alışveriş yapmıyorum
 
S Çevrimdışı

Schumacher

Yeni Üye
14 Eyl 2021
10
29
Satıcı farklı aynı satıcı değil ürünlerin hepsini hb satmıyor farklı farklı satıcılar kimisi hızlı işleme alıyor kargoya veriyor istediğimiz bu zaten kimisi geç işleme alıyor geç kargoya veriyor yani hb nin sistemi böyle orada yazan su zaman kargoya verilecek bilgisi en geç bu zamana kadar kargoya verilecek demek satıcı dilerse yarın kargoya verebilir işini takip eden satıcılar siparişi gördüğü an onaylıyor satıcıyı arayıp sipariş iptali istemeniz yeterli oluyor genelde yeniden şipariş gecersiniz
Siparisi onaylayıp 10 gün kargoya vermeyen
Satıcı gördüm ben hb,de iptal,de edemedim
Sistem böyle dediler mecbur kalmadıkça hb,den alışveriş yapmıyorum
Benim burada haklı olarak baktığım sayfada iki sipariş görsel olarak aynı adımda, arka planda işleyen her süreci bilemem ki, birisi iptal ediliyor, diğeri iptal edilmiyor. Kesilen bir fatura mevcut değil. Bir önceki sayfada satıcının iptali kabul etmediğini söyleyen müşteri hizmetleri mesajı var.
 
metinmert Çevrimdışı

metinmert

Aktif Üye
13 Mar 2019
243
Ürünü indirimli fiyattan tekrar sipariş edin. Önceki ürünü teslim almayıp iade edin. En kötü ihtimal thh yoluyla paranızı iade alırsınız ki o kadar uzayacağını sanmıyorum. YTD ?
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Benim burada haklı olarak baktığım sayfada iki sipariş görsel olarak aynı adımda, arka planda işleyen her süreci bilemem ki, birisi iptal ediliyor, diğeri iptal edilmiyor. Kesilen bir fatura mevcut değil. Bir önceki sayfada satıcının iptali kabul etmediğini söyleyen müşteri hizmetleri mesajı var.
Siparişlerim sayfasında satış sözleşmesi var
Oradan satıcı iletişim numasına ulaşıp arayıp
Bizzat iptal telep edin hb satıcı firmaya ulaşım sağlayamamış olabilir o neden ile iptal
Kabul edilmiyor diyebilir ezber cevaplar
Kapıdan iade edebilirsiniz iptal edilmesi sart değil siz indirim varken siparişinizi geçin
Diğer ürün iptal işlemleri için uğraşın olmazsa kapıdan iade edin gitsin kargoyu ödeyecek
Olan onlar isterlerse iptal etmesinler
Öylede iptal edilecek böylede iptal olacak:kiskis
 
metinmert Çevrimdışı

metinmert

Aktif Üye
13 Mar 2019
243
Adem Helvacı Adem Helvacı merhaba. Daha önce burada dile getirdiğim bir tablet konusu vardı. Uzatmadan sorumu dile getireceğim. THH kararı sonrası icra takibi yoluyla paramı aldım. Onu da son ana kadar ödemediler hatta bir gün geçti artık haciz işlemi başlatmayı düşünürken ödediler. Ürün bende olduğu için siparişlerim bölümünden ürünle ilgili bilgileri güncellemelerini bekledim. Hatta siz de demiştiniz bırak onlar düşünsün diye. Fakat bir türlü bilgiler güncellenmedi. Hatta tablet kendilerinde görünüyordu. İçime sinmedi. 22 Eylül'de WhatsApp üzerinden mesaj yazdım. Ürünün bende olduğunu nasıl iade edeceğimi sordum. Bir türlü laf anlatamadım. Benden THH kararını istediler. Zaten olayın bittiğini ürünü zorla mı vereceğimi sordum. Hukuk departmanına havale ettiklerini söylediler. Bekliyorum onlar çözecek olayı derken eve avukatları aracılığıyla ihtarname çektiler. Tabletin iadesini istiyoruz müşteri reddediyor falan laflar ediyorlar. Halbuki tam tersi oldu. Sonra da üç iş günü içerisinde göndermezseniz sebepsiz zenginleşme bilmem ne maddesine göre haklarımız falan beni tehdit ettiler. Kargoya gittim. Kargo kodu olamadan karşı ödemeli göndereyim dedim almazlar geri size gelir masrafı da siz ödersiniz dedi kargo çalışanı. Ücretini vereyim dedim baktım kırk lira vazgeçtim. Neden ben vereceğim dedim. Aradım müşteri hizmetlerini anlattım yaptıklarının ahlaki olmadığını vs. söyledim durumu anlattım. Kayıt açtılar. Bir gün içinde kod verilir dediler. Hala kod verecekler. Tabi çoktan dedikleri süre doldu. Bu arada daha önce mail adresime kargo kodu göndermişler haberim yok. (Gelen mailde bile hepsiburada destek talebi üzerinden takip edin diyor ama bunla ilgili hiç bilgi vermediler o bölümde. Verseler zaten gönderecektim. Hergün defalarca gelişme var mı diye baktım o bölüme. THH kararını göndermem gerektiğini söylediler buradan ancak.) Gelen kod beş gün geçerliymiş süresi dolduktan sonra gördüm maili. Paramı almak için aylarca uğraştırdılar şimdi de ürünü iade almak konusunda uğraştırıyorlar. Tehdit ettiler, iftira attılar üstelik. Pandemi sürecinde çocuğum canlı derslere rahat giremedi bunlar yüzünden. Şimdi de bir hafta on gündür canım sıkılıyor yaptıkları muameleye.
Ne yapmamı önerirsiniz? Saygılar muhabbetler...

Screenshot_20211008_173959_com.whatsapp.jpg
Screenshot_20211009_074019_com.brave.browser.jpg
Screenshot_20211007_183316_com.brave.browser.jpg
Screenshot_20211007_183050_com.brave.browser.jpg


Screenshot_20211005_184206.jpg
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
İhtar yazısının size tebliğ tarihinden evvel firma ile iletişim kurup ürün iadesi hakkında girişimde bulunduysanız sizin canınızı sıkmanıza gerek yok. İletişim kopukluğu, süreci organize ve idare edememe yetenek eksikleri nedeniyle tüketici ile senkronize süreç iletememiş olmalarından kaynaklanan bu durumda sizin git/gel yapmanız dışında bir durum çıkmaz. Sorun şu ki bu git gel işlerinin size bir tazmini olmuyor.

Her buldukları fırsatta sms ile bilgi geçen bu firmaların ürün iadesini maile göndermeleri ve bu konuda sizi bilgilendirmemiş olmaları onların sorunudur diye düşünüyorum. Hukuk önünde size bir şey olmaz. Canınızı sıktığınız kısmı kalır sadece.
 
Geri
Üst Alt