Hepsiburada mağduriyetim

S Çevrimdışı

Schumacher

Yeni Üye
14 Eyl 2021
10
29
Herkese merhaba, bir öğrenci olarak yeni gideceğim şehirde mağaza mağaza dolaşmak yerine ihtiyaçlarımı karşılamak için online alışverişi tercih ettim. Dün akşam Hepsiburada üzerinden siparişini verdiğim ürünlerden birisi kampanya kapsamında %10 indirime girmiş. Sabah bilgileri kontrol etmek için siparişime girdiğimde indirimi görünce, kargoya teslimat tarihi 17 Kasım olan ürünü iptal edip indirimli fiyattan tekrar almak istedim. Henüz kargoya verilmeyen diğer ürünlerde iptal et tuşu çıkarken indirimli üründe çıkmıyordu. Müşteri hizmetleri ile görüşme sağladım ve verdikleri cevap, ürünü iptal edemiyorum, firma kabul etmiyor. Dilerseniz ürünü (17 Kasım kargoya veriliş tarihli) kapıda teslim almayıp otomatik iade sağlayabilirsiniz. İptali kabul etmeme gerekçeleri kargoya hazırlanıyor oluşuymuş. İndirime girdikten sonra bir anda hazırlanıyor adımına atlayan ürün 17 Kasım'da kargoya verilecek görünüyor. Hakkı talep etmek neden bu kadar zor?

Screenshot_2021-09-25-12-57-21-882_com.pozitron.hepsiburada.jpg
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,075
geçmiş olsun .

aynı ürün tekrar ilanda ise ( tüm kayıtları almanız ) hepsiburadaya gönderin .
veya daha ileri gidip tüketici hakem heyetine şikayet ?
ürün bedeli iadesi hesabınıza yatmışmı ?
 
S Çevrimdışı

Schumacher

Yeni Üye
14 Eyl 2021
10
29
Tüm sipariş süreci ve yazışmalar
geçmiş olsun .

aynı ürün tekrar ilanda ise ( tüm kayıtları almanız ) hepsiburadaya gönderin .
veya daha ileri gidip tüketici hakem heyetine şikayet ?
ürün bedeli iadesi hesabınıza yatmışmı ?
Tüm sipariş detayları ve görüşmelerin, ürünün fiyatının değişiminin ekran görüntüsü var elimde. İptali kabul etmedikleri için bedel iadesi yapmadılar haliyle. Umut hocamın tavsiyesi üzerine hakem heyetine gideceğimi ileteceğim. Bakalım cevapları ne olacak.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Hemen hemen tüm alışveriş sistemlerinde iptal prosedürü bu şekilde işliyor. Bu durumun doğruluğu veya yanlışlığı tartışılır ama sistem şu şekilde siz sipariş verirsiniz siparişiniz satıcıya düşer satıcı görene kadar iptal sistemi site üzerinden açık görünür. Ne zaman ki satıcı işleme onay verir ve faturayı keser o zaman sitede iptal seçeneği kalkarak müdahale edilmez biçime dönüşür. Bu durumda tek seçenek müşteri hizmetleri üzerinden saticiya iptal talebi ulaştırılır. Eğer satıcı talebi kabul ederse iptal edilir etmezse normal iade prosedürü işler.

Bu durum satıcıyı koruma amaçlı yapılıyor. Satıcı ürünü kargoya vermiş olabilir ya da elinde stok tutmadığı için oda başka yerden sipariş vermiş olabilir vs. Çoğu satıcı da bu prosedür den dolayı iptal talebini kabul etmiyor.
Thhye verirseniz ne olur. Thhde işleme alınana kadar ya ürünü almış ya da kapıdan iade etmiş olursunuz bu durumda da savunma olarak iptal edilmiştir ya da satıcı ürünü şu tarihte teslim aldı derler ve bu durumda ortada şikayete konu çözülmüş olur ve thh şikayeti red eder.

Bu tarz da şeyler için Adem hocamın değişmesi için yoğun emek sarfettiği tüketiciyi koruma kanunu ve mesafeli satış sözleşmesinin değişmesi gerekiyor.
 
S Çevrimdışı

Schumacher

Yeni Üye
14 Eyl 2021
10
29
Hemen hemen tüm alışveriş sistemlerinde iptal prosedürü bu şekilde işliyor. Bu durumun doğruluğu veya yanlışlığı tartışılır ama sistem şu şekilde siz sipariş verirsiniz siparişiniz satıcıya düşer satıcı görene kadar iptal sistemi site üzerinden açık görünür. Ne zaman ki satıcı işleme onay verir ve faturayı keser o zaman sitede iptal seçeneği kalkarak müdahale edilmez biçime dönüşür. Bu durumda tek seçenek müşteri hizmetleri üzerinden saticiya iptal talebi ulaştırılır. Eğer satıcı talebi kabul ederse iptal edilir etmezse normal iade prosedürü işler.

Bu durum satıcıyı koruma amaçlı yapılıyor. Satıcı ürünü kargoya vermiş olabilir ya da elinde stok tutmadığı için oda başka yerden sipariş vermiş olabilir vs. Çoğu satıcı da bu prosedür den dolayı iptal talebini kabul etmiyor.
Thhye verirseniz ne olur. Thhde işleme alınana kadar ya ürünü almış ya da kapıdan iade etmiş olursunuz bu durumda da savunma olarak iptal edilmiştir ya da satıcı ürünü şu tarihte teslim aldı derler ve bu durumda ortada şikayete konu çözülmüş olur ve thh şikayeti red eder.

Bu tarz da şeyler için Adem hocamın değişmesi için yoğun emek sarfettiği tüketiciyi koruma kanunu ve mesafeli satış sözleşmesinin değişmesi gerekiyor.
Aslında açık bir şekilde 269 Lira indirimin olduğu ürünü daha faturası dahi kesilmemiş haliyle, ki en azından fatura bana elektronik ortamda iletilmedi, iptal edemeyiz demeleri şark kurnazlığı. Ortada böyle haklı bir gerekçe olmadan iptal etme çabam olsa satıcıyı koruma çabalarını anlayacağım. Haklısınız kanunun değişmesi çabasında Adem hocamızın çok haklı olduğu ortada gerçekten.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Aslında açık bir şekilde 269 Lira indirimin olduğu ürünü daha faturası dahi kesilmemiş haliyle, ki en azından fatura bana elektronik ortamda iletilmedi, iptal edemeyiz demeleri şark kurnazlığı. Ortada böyle haklı bir gerekçe olmadan iptal etme çabam olsa satıcıyı koruma çabalarını anlayacağım. Haklısınız kanunun değişmesi çabasında Adem hocamızın çok haklı olduğu ortada gerçekten.
Çok haklısınız burda yasa sorunlu ki satıcıyı koruma amacida yok aslına bakarsanız. Ki sizin saticinin kim olduğunu söylemiyorum bile. Sonuçta aslında fatura kesilmiş olsa bile şuan iptal etmek daha mantıklı bildiğim kadarıyla 7 gün içerinde fatura iptali yapılabiliyor. Hem fuzuli kargo parası hem ürünün kargoda yıpranmasının hem de alıcının bekleme süresinin önüne geçilmiş olacak. Ama işte satıcı insiyatifi ile olduğu için sıkıntılı.
 
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,969
Hemen hemen tüm alışveriş sistemlerinde iptal prosedürü bu şekilde işliyor. Bu durumun doğruluğu veya yanlışlığı tartışılır ama sistem şu şekilde siz sipariş verirsiniz siparişiniz satıcıya düşer satıcı görene kadar iptal sistemi site üzerinden açık görünür. Ne zaman ki satıcı işleme onay verir ve faturayı keser o zaman sitede iptal seçeneği kalkarak müdahale edilmez biçime dönüşür. Bu durumda tek seçenek müşteri hizmetleri üzerinden saticiya iptal talebi ulaştırılır. Eğer satıcı talebi kabul ederse iptal edilir etmezse normal iade prosedürü işler.

Bu durum satıcıyı koruma amaçlı yapılıyor. Satıcı ürünü kargoya vermiş olabilir ya da elinde stok tutmadığı için oda başka yerden sipariş vermiş olabilir vs. Çoğu satıcı da bu prosedür den dolayı iptal talebini kabul etmiyor.
Thhye verirseniz ne olur. Thhde işleme alınana kadar ya ürünü almış ya da kapıdan iade etmiş olursunuz bu durumda da savunma olarak iptal edilmiştir ya da satıcı ürünü şu tarihte teslim aldı derler ve bu durumda ortada şikayete konu çözülmüş olur ve thh şikayeti red eder.

Bu tarz da şeyler için Adem hocamın değişmesi için yoğun emek sarfettiği tüketiciyi koruma kanunu ve mesafeli satış sözleşmesinin değişmesi gerekiyor.
Satıcı ne mağduriyet yaşıyormuş yapmayın Allah aşkına. :kop
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Satıcı ne mağduriyet yaşıyormuş yapmayın Allah aşkına. :kop

Satıcıya sorun isterseniz. Bu olay özelinde söylemiyorum satıcılar için kesilen elektronik faturayı gib üzerinden iptal etme prosedürü iade alma prosedüründen daha zor. Çoğu satıcı iptal etmek yerine ürünü kargoya verme, kargoda gidiş ve gelişte hasar görmesi ve iade kargo bedelini göze alarak yine de iptal yerine iadeyi göze alıyor.
 
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,969
Satıcıya sorun isterseniz. Bu olay özelinde söylemiyorum satıcılar için kesilen elektronik faturayı gib üzerinden iptal etme prosedürü iade alma prosedüründen daha zor. Çoğu satıcı iptal etmek yerine ürünü kargoya verme, kargoda gidiş ve gelişte hasar görmesi ve iade kargo bedelini göze alarak yine de iptal yerine iadeyi göze alıyor.
Adam daha fatura kesilmedi diyor ama?
GİB'deki mesele tüketiciyi ilgilendirmez.
Sitelerin de satıcıyı korumak gibi bir zorunluluğu yok.
Satıcı siteye muhtaç çünkü.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Adam daha fatura kesilmedi diyor ama?
GİB'deki mesele tüketiciyi ilgilendirmez.
Sitelerin de satıcıyı korumak gibi bir zorunluluğu yok.
Satıcı siteye muhtaç çünkü.
Ben zaten özelinde konuşamadım. Boşuna tartışıyoruz. Saticinin sorunu tüketiciyi ilgilendirir veya ilgilendirmez, sitelerin görevi satıcıyi korumaktır veya değildir farketmez.Türkiye'deki işleyiş böyle. Ben sisteme doğru demiyorum. Ama tüketici koruma kanunu değişmeden yapılacak hiç bir şey yok maalesef. Video çekilir veya kötü reklamı yapılır firma geri adım atar ya da sözleşmede belirtilen adres aranır direk satıcı ile irtibata geçilir geri adım atar ya da artırılır ama tüketici heyeti bu problemi çözemez.

Daha önce de bahsettim thh ye gitse bile sıra kendine gelene kadar şikayet konusuz kalacak ve karar vermeye yer yoktur denecek. Elinde imkan vardır kanunu değiştirirsin firma böyle yaptığı için ceza yer o zaman iş değişir. Yoksa su şartlarda iptal yerine iade almaya devam edecek firmalar
 
Geri
Üst Alt