Hat iptali

mattik Çevrimdışı

mattik

Aktif Üye
29 Kas 2021
74
41
Merhabalar
Kullanmadiğim faturasiz hattim vardi, ara ara tl yukleyip kapanmasini engelliyordum, ancak dalginligima geldi ve hattim iptal edilmis..
Merak ettigim bu iptalin yasal dayanagi var mi?
Bir mal urun ve ya hizmettin satişi yada kullanimi baska bir mal urun ve hizmete bagli olamaz diye biliyorum.
Yani kimse bana elma alirsan sana armut satarim sadece elmayi alamazsin diyemez demi?
Simdi ben hatti aldim kullanmak istemiyorum. Vergisini ödemem gerekiyorsa neden ben borclandirilmiyorum? Sadece işime geldiginde kullanacam, firma hangi yasal dayanakla bu iptal işlemi yapabiliyor?
Bilgisi olan paylasirsa sevinirim.
Saygilar.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Aslında burada aldığınız numaralar sizin bizim değil, parasını ödediğiniz ve firmanın taleplerini yerine getirdiğiniz sürece o numaranın kullanım hakkı sizin. Kiracı gibisiniz, Allah gecinden versin ölürseniz yasal varisiniz firmanın şartlarını kabul ederek hattı kendi üstüne alıp devam ettirebilir. Şartlara uymayınca firma da numarayı 1 yıl bekletip satışa sunabiliyor. Yıllar önce bana ait olan hattı bir kaç yıl ara vermeme rağmen boşta olduğu için Turkcell bayisinden tanıdık koyarak almıştım. O zamanlar tanıdık olmadan bu işler yürümüyordu.

Bende hukuki olarak değil kendi mantığım olarak böyle baktım olaya.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Aynı numara ile tekrar hat satın alabilirsiniz belli süre yükleme yapılmayan hatlar iptal ediliyor.

Aynı numarayı alma hakkınız var sizin için önemli ise .
 
mattik Çevrimdışı

mattik

Aktif Üye
29 Kas 2021
74
41
Puzik Puzik
Eger kiralama var ise surenin belirtilmesi gerekli.
Yarin bu konuyla ilgili hakem heyetine gidecegim. Şu an hatti aldigimda bana imzalatilan sozlesmeyi ariyorum.

Aynı numara ile tekrar hat satın alabilirsiniz belli süre yükleme yapılmayan hatlar iptal ediliyor.

Aynı numarayı alma hakkınız var sizin için önemli ise .
Hat önemli degil, yasal bir hakkim varsa bunun pesinden gitmek istiyorum durum bundan ibaret.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Puzik Puzik
Eger kiralama var ise surenin belirtilmesi gerekli.
Yarin bu konuyla ilgili hakem heyetine gidecegim. Şu an hatti aldigimda bana imzalatilan sozlesmeyi ariyorum.


Hat önemli degil, yasal bir hakkim varsa bunun pesinden gitmek istiyorum durum bundan ibaret.
Hocam ben dediğim gibi sınırsız süreki taraflar şartları yerine getirdikçe kullanım ve transfer hakkı sizin. Bakalım nasıl bir sonuç alacaksınız bende merakla bekliyorum.

Örnek bir sözleşme buldum. Madde 5.7’de durumdan bahsediyor.

Bence THH’ye gitmeyin boşuna hocam.


“Ön Ödemeli Sistem’de ABONE, kendisine önceden bilgi verilen kullanım süreleri içinde Türk Lirası yüklememe- si halinde, hattının önce geçici süreli ve sonra da tamamen görüşmeye kapatı- labileceğini kabul etmektedir.”
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Puzik Puzik
Eger kiralama var ise surenin belirtilmesi gerekli.
Yarin bu konuyla ilgili hakem heyetine gidecegim. Şu an hatti aldigimda bana imzalatilan sozlesmeyi ariyorum.


Hat önemli degil, yasal bir hakkim varsa bunun pesinden gitmek istiyorum durum bundan ibaret.
online işlemlerde yazıyor son yüklemeden 6 ay sonra arama yapamaz arama alabilrsiniz

sonra ek 6 ay süre tanınır yine yükleme yapmazsanız hattınız iptal edilir.

iptalden sonra 3 ay içinde aynı numarayı tekrar alabiliyorsunuz bu dediklerim turkcell için geçerli

Zamanında yükleme yapmadıysanız ilgili süreç sonunda hattınız iptal edilir.

sadece ilgili hattı aynı numara ile tekrar sim kart ücreti ödeyerek geri alabilirsiniz başka hakkınız yok..


Ekran-Alintisiturcel.png
 
mattik Çevrimdışı

mattik

Aktif Üye
29 Kas 2021
74
41
Gorus ve bilgi paylasiminiz icin tesekkur ederim.
Burada belirtilen maddeler elbette var. musteri temsilcisiyle yaptigim gorusmede buna benzer 6 ay gibi sureden bahs etti. Ancak firmanin bunlari web sitesine yazmasi yasal bir dayanaga mi bagli yoksa firmanin kendi kisstaslarimi.
Bana 2 yildan oncw ayni numarayi alamazsiniz numaranin havuza dusmesi lazim denilmisti. Bu sureleri neye gore belirliyor firmalar.
Eger oylese ben de is yerine 5 saat icinde alinmayan urunden mesul degiliz diyebilirim. (:
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Gorus ve bilgi paylasiminiz icin tesekkur ederim.
Burada belirtilen maddeler elbette var. musteri temsilcisiyle yaptigim gorusmede buna benzer 6 ay gibi sureden bahs etti. Ancak firmanin bunlari web sitesine yazmasi yasal bir dayanaga mi bagli yoksa firmanin kendi kisstaslarimi.
Bana 2 yildan oncw ayni numarayi alamazsiniz numaranin havuza dusmesi lazim denilmisti. Bu sureleri neye gore belirliyor firmalar.
Eger oylese ben de is yerine 5 saat icinde alinmayan urunden mesul degiliz diyebilirim. (:

trcell.png
 
mattik Çevrimdışı

mattik

Aktif Üye
29 Kas 2021
74
41
sizin söylediğiniz standartları btk belirliyor ve herhangi bir usulsüzlükte direkt btknın sitesinden şikayet edebilirsiniz.
Bu degerli bilgi icin tesekkur ederim.
Muttlaka sikayette bulunacagim, cunku musteri temsilcileriyle yaptigim gorusmelerde bana su an yasadigim iptal islemiyle karsilasmamin farkli kriterlere bagli oldugundan bahs edilmisti. Surec ne olur bilemem.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Şikayetinizi hakem heyetine değil idari mahkemeye dava açarak yapabilirsiniz. Çünkü operatorlere numara tahsisini btk yapar. Ve numaraların kullanımı ile ilgili kararları btk alır. Elektronik haberleşme kanununda bu yetki btk ya verilmiştir. Btk da numalarin etkin ve verimli kullanılması noktasında bu kısıtlamaya gidiyor. Yoksa takdir edersiniz ki bir süre sonra numara bitmesi ile karsilasilabilir. Bu amaçla sınırlamalar vardır. Operatörlerin yapabileceği birşey yok bu konuda. Bir hat kapandıktan sonra btk nin havuzuna düşer belirli bir süre sonra tekrar operatöre tahsis edilerek satışa sunulur. Yani operatör den para karşılığı sizin aldığınız simkarttir. Fiziksel olarak bozulmadığı sürece kullanabilirsiniz. Numara ise size tahsis edilen sayi kombinasyonudur. Kullanılmadığında hat iptal edilerek havuza geri alınır ve başka kullanıcıya verilebilir. İlla şansınızı denemek isterseniz bu konudaki btk kararını yargıya taşıyabilirsiniz.
 
TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
45
Geçen sene benimde başıma geldi. Maalesef hat uçuyor.
Hat fiyatları 200 TL olmuş bu arada....
Yedek sim 50 TL bilginize..
 
mattik Çevrimdışı

mattik

Aktif Üye
29 Kas 2021
74
41
Şikayetinizi hakem heyetine değil idari mahkemeye dava açarak yapabilirsiniz. Çünkü operatorlere numara tahsisini btk yapar. Ve numaraların kullanımı ile ilgili kararları btk alır. Elektronik haberleşme kanununda bu yetki btk ya verilmiştir. Btk da numalarin etkin ve verimli kullanılması noktasında bu kısıtlamaya gidiyor. Yoksa takdir edersiniz ki bir süre sonra numara bitmesi ile karsilasilabilir. Bu amaçla sınırlamalar vardır. Operatörlerin yapabileceği birşey yok bu konuda. Bir hat kapandıktan sonra btk nin havuzuna düşer belirli bir süre sonra tekrar operatöre tahsis edilerek satışa sunulur. Yani operatör den para karşılığı sizin aldığınız simkarttir. Fiziksel olarak bozulmadığı sürece kullanabilirsiniz. Numara ise size tahsis edilen sayi kombinasyonudur. Kullanılmadığında hat iptal edilerek havuza geri alınır ve başka kullanıcıya verilebilir. İlla şansınızı denemek isterseniz bu konudaki btk kararını yargıya taşıyabilirsiniz.
Kanunu bilmemek, kanun ortaya cikardigi sorumluluk ve sonuclardan muaf olmaya yeterli degil elbette. Benim burada en cok muzdarip oldugum konu yiginla kampanya bildirimi sunan Operatörün bilgilendirme iletisi yollamamasi.
Ayrica uygulamasinda hattin kullanima acik kalacagi sureyi, bir hattimda bilgisi bulunmasina ragmen, kapatilan hattimda boyle bir bilginin bulunmamasi. Her ikiside faturasiz hat.
Numara kalmamasi gibi bir sorun olacaginida dusunmuyorum cunku 11 haneli bir kombinasyondan bahs ediyoruz

Burada benim iddam şu, e-sim denilen ve bazi telefonlarda kullanilan bir teknoloji var. Bununla fiziksel bir sim kart satin almaniz gerekmiyor. Numara kombinasyonu ve operator tanimlaniyor ve hizmeti kullanmaya basliyorsunuz. Yani asıl olan murat edilen hizmette belirli bir ücret karsiligi ulasabilmek. Kirasini ödedikten sonra ister kiralanan ürünu kullanirim ister kullanmam bu benim tercihim.
İş yerimde sabit hattim var gelen aramalara acik, ve sadece ben arama yaparsam, ücretini ödüyorum bu kadar.
Mobilde hat iptali varken neden sabit hatta ayni uygulama yok?
Aslina bakarsaniz hattin iptal olmasinda rahatsiz degilim, iptal edilme usulunden ve hatti geri alabilmem icin beklemem gereken sure ve izlemem gereken usulle ilgili bilgi kirliliginden rahatsizim.
İdari mahkeme, hakem heyeti vs, gerekli yasal sureci baslatmayi dusunuyorum. Bakalim nereye varacagiz. (:
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Kanunu bilmemek, kanun ortaya cikardigi sorumluluk ve sonuclardan muaf olmaya yeterli degil elbette. Benim burada en cok muzdarip oldugum konu yiginla kampanya bildirimi sunan Operatörün bilgilendirme iletisi yollamamasi.
Ayrica uygulamasinda hattin kullanima acik kalacagi sureyi, bir hattimda bilgisi bulunmasina ragmen, kapatilan hattimda boyle bir bilginin bulunmamasi. Her ikiside faturasiz hat.
Numara kalmamasi gibi bir sorun olacaginida dusunmuyorum cunku 11 haneli bir kombinasyondan bahs ediyoruz

Burada benim iddam şu, e-sim denilen ve bazi telefonlarda kullanilan bir teknoloji var. Bununla fiziksel bir sim kart satin almaniz gerekmiyor. Numara kombinasyonu ve operator tanimlaniyor ve hizmeti kullanmaya basliyorsunuz. Yani asıl olan murat edilen hizmette belirli bir ücret karsiligi ulasabilmek. Kirasini ödedikten sonra ister kiralanan ürünu kullanirim ister kullanmam bu benim tercihim.
İş yerimde sabit hattim var gelen aramalara acik, ve sadece ben arama yaparsam, ücretini ödüyorum bu kadar.
Mobilde hat iptali varken neden sabit hatta ayni uygulama yok?
Aslina bakarsaniz hattin iptal olmasinda rahatsiz degilim, iptal edilme usulunden ve hatti geri alabilmem icin beklemem gereken sure ve izlemem gereken usulle ilgili bilgi kirliliginden rahatsizim.
İdari mahkeme, hakem heyeti vs, gerekli yasal sureci baslatmayi dusunuyorum. Bakalim nereye varacagiz. (:
Bildiğim kadarı ile sabit hatlarda da hiç konuşmasaniz bile aylık belirli miktar ödeme yapıyorsunuz. Yani en azından üzerinden uzun zaman geçmiş olsa da eskiden öyleydi. O da sizin hattınızın aktif olmasını sağlıyor. Yani faturalı paket içermeyen hat ile aynı mantık. Faturalı hatta da ücretini ödediğiniz sürece kapanmaz. Usulle ilgili bilgi kirliligi aslında sözleşmeyi okumadığımızdan kaynaklanıyor. Genelde başımıza gelince öğreniyoruz.

Kapanma zamanını size tekrar bildirmeleri gerekmez çünkü bu sözleşmede yazar. Sizde imza attığınızda bunu biliyor olursunuz. Bildirse güzel olur mu olur ama bildirmesi bir zorunluluk değil değil güzel bir yaklaşımdır.

eSim bildiğim kadarıyla simkart yok değil telefon üreticisi sabit sim takılmış olarak piyasaya sürüyor telefonu. Sizin tanımlama o sime yapılıyor. Yani yine fiziksel bir sim kart var ortada. İstese operatörler sim üzerinde görünen seri numarasından sizin hattiniza da tanımlama yapabilirler aynı mantıkla. Ama yeni satmak varken niye tanımlama yapsınlar mantığı oluyor. Ayrıca bu tanımlamanın güvenlik açısından sıkıntı doğuracağını düşünüyorum.

Numara bitmez noktasına gelince bir günlük düşünürseniz bitmez ama uzun seneler düşünülünce biter. Normalde 053x xxx xx xx şeklinde düşünülünce turkcel için ilk üç basamak sabit. 4. basamak değişiyor. Bu kısım operatörü belirtir. Kalan 7 basamak kullanıcıyı ilgilendiriyor. 000 00 00, 111 11 11, 123 45 67 gibi sayilarda kullanılmıyor. Yani sonsuz değil sınırlı bir numara kombinasyonu çıkıyor. Çünkü sadece cep değil sabit hat, uydu telefonları, silahlı kuvvetler TCDD gibi bazı kurum numaraları, çağrı merkezleri gibi bir çok numara gerekli hatta değiştirmediler ise Kıbrıs da bizim numaralandirma sistemini kullanıyor ve bu yüzden planlı numaralandırma yapılması gerekiyor. Bu planları da btk yapıyor.

Ortada elektronik haberleşme kanunundan güç alan bir kurum var ona göre düzenleme yapılıyor. Tabi burada herşeyi doğru yapacak diye birşey yok eğer elinizde kendinizi savunacak güçlü argümanlar var ise btk kararlarına itiraz ederek mahkeme yoluyla kararı iptal ettirebilirsiniz. Ortada mal veya hizmet olsa bile Hakem heyeti kararı iptal edemez. Burda sorun hizmet veya ürün alımı ile ilgili olmadığı için kararı iptal ettirmediginiz sürece sorun düzelmez. Ki alt mahkemelerde iptal ettirseniz bile üst mahkemelere taşınacaktır. Bu da birseysel kullanıcı için hem zaman hemde para kaybı doğurabilir. Ama yine bu yola girecekseniz uzun yıllar sürse de yaptıklarınızı forum üzerinden takip etmek isterim.
 
Geri
Üst Alt