Tekrar merhaba. Grundig 43 VLX 7730 SP model televizyonum arızlanınca garantisi bitti düşüncesiyle isteksizce firmaya bildirim yapıp yaklaşık 3 te 1 fiyatına yenisiyle değişimini gerçekleştirmiştim. Bunu da Arçelikten bir lütuf, benim de zeferim zannedip forumda paylaşmıştım yukarda.
@denysmih6 arkadaşımızın uyarısı yüzüme tokat gibi çarpınca zafer hissi aldanmışlığa dönüştü. Bir şeyler yapmalıyım diye düşündüm. Hakkımı alamasam da sosyal medyadan ve ulaşabildiğim her mecradan bu olayı duyurmaya niyetliydim.
Firmaya uzunca bir e-posta yazarak yükümlülüklerini yerine getirmeleri konusunda talepte bulundum.
Twitter kanalından hem firma ile hem
Adem Helvacı Bey ile görüşmelere başladım.
Sağolsun
Adem Helvacı Bey bilgi ve desteğini esirgemedi.
Firmanın yıldırma ve taarruz ekibi; biz size zaten gerekeni faslasıyla yapmışız, biz kesinlikle tamirde geçen süreyi garantiye eklemeyiz, değişim yapılıp faturalandırıldı artık bunun dönüşü yok diyerek dün gün boyu telefon görüşmeleri yaptım. Her arayan böyle birşey ne duyduk ne de gördük diyor. Para iadesi yapılmaz boşuna uğraşmayın demek için arayan firma yetkilileri dahi oldu. Geri adım atmayıp talebimi yineledim. Kabul ettiremedim.
E-posta yazıp cihazın tüm geçmişine ait servis kayıtlarını isteyince red cevabı verip THH'ne gidin kayıtları isterlerse onlara veririz dediler.
Adem beyin de tavsiyesi ile THH yoluna gitmeye karar verdiğimi ilettim. Her aşamayı twitterda firmayı etiketleyerek Adem bey ile de paylaştım.
Nihayet bugün arayan bir firma yetkilisi Hülya hanım dinlemeyi kabul etti. Ben çözeceğim bu işi. En geç yarına kadar haber bekleyin deyip 2 saat sonra tekrar aradı. Bölge müdürlüğü cihazı garanti kapsamında değişimini onayladı ve alınan ücreti iade edeceğiz dediler. Bankaya talimat verdik. Bankanın sistemine göre 1-2 gün içinde kredi kartına iade olur. Olmazsa tekrar bana çağrı merkezi numarasından ulaşın deyip görüşmeyi sonlandırdık genel müdürlük yetkilisi ile.
Benim hatam garanti belgesini okumadan cihazdan vazgeçmiş olmam. Zira en basit ürünün bile kullanma klavuzunu okumadan paketinden çıkarmam normalde. Bunu gözden kaçırdım. Ücretli değişimden sonra içimi kemiren karanlık noktalar vardı zaten.
@denysmih6 yorumuyla bu karanlık noktaları aydınlattı. Kendisine çok çok teşekkür ediyorum.
Şimdi sormak istediğim bir soru var. Garanti kapsamında değişen bu cihazın garantisi ne kadar? Ücretli değişimde 3 yıl idi. Garantiden değişimlerde eski cihazın garantisi 1 yılın altında ise yeni cihaz 1 yıl garantili, eski cihazın garantisi 1 yıldan fazla ise yeni cihaz kalan süre kadar garantili diye biliyorum.
tkartal İnşallah hakkınızı alırsınız siz de.
Değişimde yaptığım ödeme iadesi yapıldığında ya da tersi bir durumda yine bilgilendirmede bulunurum.