Bir giyim firmasından kaban aldım (ücretsiz kargo), bedeni olmadığı için siteleri üzerinden ürünü değiştirmek için talepte bulundum, kargo ile gönderdim değiştirip geri gönderdiler. Ama kargo alıcı ödemeli göndermişler bende teslim almadım ve kargo iade olarak firmaya geri gitti.
Firma ürünü teslim aldı, şimdi ne ürünü gönderiyor, ne de para iadesi yapıyor. Kargoyu ödersen göndeririz yoksa hiçbir şey yapmayız diyor. (ses kayıtları mevcut)
Bu durumda en mantıklı yok bankaya chargeback talebinde bulunmak mıdır, yoksa tüketici hakem heyetine gitmek midir?
Şimdi diyeceksiniz ki iade edip yeni sipariş verseydin diye, iade edince de kargo ücretini kesip (ücretsiz kargolu üründen) iade yapıyormuş firma, müşteri temsilcisi ile görüştüğümde böyle söyledi.
Ayrıca satış sözleşmesinde değişimde kargo alıcı öder yazmışlar, müşteri temsilcisi diyor yazdık ama kimse okumuyor diye. Satış sözleşmesinde yazması bağlayıcı olur mu, sonuçta iade gibi durumlarda kargoyu satıcı karşılar.
Yardımcı olabilecek var mıdır?
Adem abi yoğunsun biliyorum ama özellikle sen bir bakabilirsen ne yapayım bu durumda? hangi adımları izlemem gerekir.
Güncelleme 20.11.2021
Uzun bir süredir foruma giremedim birkaç kez girmek istesemde şifreyi unuttuğumdan erindim diyelim. Gelişmeleri yazmak istedim belki birilerine yol gösterici olur. Şimdi de amazonda bir satıcı ile başım belada belki onunla ilgili bir konu da açarım.
Firma, Alvinaonline
Bu firmadan aldığım ürünü en son müşteri hizmetlerindeki kız ürünü göndermiyorum paranı da iade etmiyorum demişti.
Bunun üzerine THHyi beklemektense evrakları hazırlayıp bankaya harcama itirazında bulundum. Banka Halk bankası.
Normalde 15-20 günde sonuçlanması gerekirken 3-4 ay içine cevap alamayınca (o kadar zamanda bende unutmuşum olayı) firmayı aradım iadeyi istedim. Tabi firma kargo ücretlerini kesip öyle iadeyi yaptılar.
BTK ya Halk bankasını şikayet ettim beni mağdur ettiler işleme bakmadılar diyerek. Halk bankası aradı evrak sordu evrak vs. yok baya da zaman geçti dedim, tamam dedi telefonu kapattık 10 gün sonra harcama itirazınız olumlu sonuçlandı mesajı geldi ve alvinaonline'ın çektiği miktar hesabıma yattı.
Firmadan 2 kere iade almış oldum.
6-7 kere firmayı aradım iadenin birini göndereceğim ama firmaya bir türlü ulaşamıyorum.
Son durum bu.
Firma ürünü teslim aldı, şimdi ne ürünü gönderiyor, ne de para iadesi yapıyor. Kargoyu ödersen göndeririz yoksa hiçbir şey yapmayız diyor. (ses kayıtları mevcut)
Bu durumda en mantıklı yok bankaya chargeback talebinde bulunmak mıdır, yoksa tüketici hakem heyetine gitmek midir?
Şimdi diyeceksiniz ki iade edip yeni sipariş verseydin diye, iade edince de kargo ücretini kesip (ücretsiz kargolu üründen) iade yapıyormuş firma, müşteri temsilcisi ile görüştüğümde böyle söyledi.
Ayrıca satış sözleşmesinde değişimde kargo alıcı öder yazmışlar, müşteri temsilcisi diyor yazdık ama kimse okumuyor diye. Satış sözleşmesinde yazması bağlayıcı olur mu, sonuçta iade gibi durumlarda kargoyu satıcı karşılar.
Yardımcı olabilecek var mıdır?
Adem abi yoğunsun biliyorum ama özellikle sen bir bakabilirsen ne yapayım bu durumda? hangi adımları izlemem gerekir.
Güncelleme 20.11.2021
Uzun bir süredir foruma giremedim birkaç kez girmek istesemde şifreyi unuttuğumdan erindim diyelim. Gelişmeleri yazmak istedim belki birilerine yol gösterici olur. Şimdi de amazonda bir satıcı ile başım belada belki onunla ilgili bir konu da açarım.
Firma, Alvinaonline
Bu firmadan aldığım ürünü en son müşteri hizmetlerindeki kız ürünü göndermiyorum paranı da iade etmiyorum demişti.
Bunun üzerine THHyi beklemektense evrakları hazırlayıp bankaya harcama itirazında bulundum. Banka Halk bankası.
Normalde 15-20 günde sonuçlanması gerekirken 3-4 ay içine cevap alamayınca (o kadar zamanda bende unutmuşum olayı) firmayı aradım iadeyi istedim. Tabi firma kargo ücretlerini kesip öyle iadeyi yaptılar.
BTK ya Halk bankasını şikayet ettim beni mağdur ettiler işleme bakmadılar diyerek. Halk bankası aradı evrak sordu evrak vs. yok baya da zaman geçti dedim, tamam dedi telefonu kapattık 10 gün sonra harcama itirazınız olumlu sonuçlandı mesajı geldi ve alvinaonline'ın çektiği miktar hesabıma yattı.
Firmadan 2 kere iade almış oldum.
6-7 kere firmayı aradım iadenin birini göndereceğim ama firmaya bir türlü ulaşamıyorum.
Son durum bu.
Son düzenleme: