firma ne ürünü gönderiyor ne iade yapıyor.

E Çevrimdışı

erendemir

Aktif Üye
24 Mar 2021
62
41
Bir giyim firmasından kaban aldım (ücretsiz kargo), bedeni olmadığı için siteleri üzerinden ürünü değiştirmek için talepte bulundum, kargo ile gönderdim değiştirip geri gönderdiler. Ama kargo alıcı ödemeli göndermişler bende teslim almadım ve kargo iade olarak firmaya geri gitti.
Firma ürünü teslim aldı, şimdi ne ürünü gönderiyor, ne de para iadesi yapıyor. Kargoyu ödersen göndeririz yoksa hiçbir şey yapmayız diyor. (ses kayıtları mevcut)

Bu durumda en mantıklı yok bankaya chargeback talebinde bulunmak mıdır, yoksa tüketici hakem heyetine gitmek midir?

Şimdi diyeceksiniz ki iade edip yeni sipariş verseydin diye, iade edince de kargo ücretini kesip (ücretsiz kargolu üründen) iade yapıyormuş firma, müşteri temsilcisi ile görüştüğümde böyle söyledi.
Ayrıca satış sözleşmesinde değişimde kargo alıcı öder yazmışlar, müşteri temsilcisi diyor yazdık ama kimse okumuyor diye. Satış sözleşmesinde yazması bağlayıcı olur mu, sonuçta iade gibi durumlarda kargoyu satıcı karşılar.

Yardımcı olabilecek var mıdır?
Adem abi yoğunsun biliyorum ama özellikle sen bir bakabilirsen ne yapayım bu durumda? hangi adımları izlemem gerekir.


Güncelleme 20.11.2021

Uzun bir süredir foruma giremedim birkaç kez girmek istesemde şifreyi unuttuğumdan erindim diyelim. Gelişmeleri yazmak istedim belki birilerine yol gösterici olur. Şimdi de amazonda bir satıcı ile başım belada belki onunla ilgili bir konu da açarım.

Firma, Alvinaonline

Bu firmadan aldığım ürünü en son müşteri hizmetlerindeki kız ürünü göndermiyorum paranı da iade etmiyorum demişti.
Bunun üzerine THHyi beklemektense evrakları hazırlayıp bankaya harcama itirazında bulundum. Banka Halk bankası.

Normalde 15-20 günde sonuçlanması gerekirken 3-4 ay içine cevap alamayınca (o kadar zamanda bende unutmuşum olayı) firmayı aradım iadeyi istedim. Tabi firma kargo ücretlerini kesip öyle iadeyi yaptılar.

BTK ya Halk bankasını şikayet ettim beni mağdur ettiler işleme bakmadılar diyerek. Halk bankası aradı evrak sordu evrak vs. yok baya da zaman geçti dedim, tamam dedi telefonu kapattık 10 gün sonra harcama itirazınız olumlu sonuçlandı mesajı geldi ve alvinaonline'ın çektiği miktar hesabıma yattı.

Firmadan 2 kere iade almış oldum.

6-7 kere firmayı aradım iadenin birini göndereceğim ama firmaya bir türlü ulaşamıyorum.

Son durum bu.
 
Son düzenleme:
forza_ksk Çevrimdışı

forza_ksk

Aktif Üye
18 Şub 2018
102
Geçmiş olsun, hangi site olduğunu yazabilir misiniz? Tavsiyem; büyük firmalar hariç, fiyat uygun olsa bile alış-veriş yapmayın bu tarz yerlerden. Ha illa ki bir şekilde şikayet edip paranızı alırsınız ama olan sinir sisteminize ve zamanınıza olur. Eğer satış sözleşmesine ilk kargo ücretsiz, değişimde alıcı öder yazmışlarsa yapacak çok şey yok gibi duruyor. İster bankanızla konuşup ne yapabiliriz diye sorun ister 15-20 lira(artık ne ise kargo ücreti) verip bir daha o yerden alış-veriş yapmayın. Kolay gelsin, bol şanslar.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
51
Genel olarak internet alış verişlerinde iade/değişim işlemlerinde kargo müşteriye ait olur... Bir nevi keyfiyeti önlemek için... Sözleşmede de bu durum yazar.

* * *

Satış sözleşmenizde bu durum yazıyorsa lehinize gelişecek her hangi bir şey yok.
 
E Çevrimdışı

erendemir

Aktif Üye
24 Mar 2021
62
41
Ben 15-20 de değilim, firmanın yaptığı bir nevi çakallık, ben buna sinir oldum. Müşteri temsilcisine dedim ki o zaman iade edip tekrar sipariş geçseydim daha hızlı olur ve ekstra ücret ödemezdim dedim, kadın o durumda da kargo kesilir iade öyle yapılır diyor ki bu durum zaten THKya göre yasal değil. (Ben böyle biliyorum ama değişiklik olduysada bilemiyorum) şikayetvar da bu durumlarla ilgili şikayet çoğalmış, yani firma iadelerden bile kargo ücreti kesip para iadesi yapıyor (Ücretsiz kargolu ürünlerden de). Firma bir markanın kendi online sitesi, Kurumsal bir firma.
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
47
Genel olarak internet alış verişlerinde iade/değişim işlemlerinde kargo müşteriye ait olur... Bir nevi keyfiyeti önlemek için... Sözleşmede de bu durum yazar.

* * *

Satış sözleşmenizde bu durum yazıyorsa lehinize gelişecek her hangi bir şey yok.
Amazon çiçek gibi iadede bile kargo bedava
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
47
Ben 15-20 de değilim, firmanın yaptığı bir nevi çakallık, ben buna sinir oldum. Müşteri temsilcisine dedim ki o zaman iade edip tekrar sipariş geçseydim daha hızlı olur ve ekstra ücret ödemezdim dedim, kadın o durumda da kargo kesilir iade öyle yapılır diyor ki bu durum zaten THKya göre yasal değil. (Ben böyle biliyorum ama değişiklik olduysada bilemiyorum) şikayetvar da bu durumlarla ilgili şikayet çoğalmış, yani firma iadelerden bile kargo ücreti kesip para iadesi yapıyor (Ücretsiz kargolu ürünlerden de). Firma bir markanın kendi online sitesi, Kurumsal bir firma.
Neden firma adı vermiyorsunuz bilelim yani bir şey olmaz
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
sözleşmede yazan maddeler iki taraf içinde bağlayıcıdır ne yazıyorsa o kanunen geçerli kabul edip onay vermişsiniz sayılır adı üstünde sözleşme bankaya harcama itirazı yapın banka paranızı iade eder
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Amazon çiçek gibi iadede bile kargo bedava
amazon o konuda iyi mng kargo ile çalışıyor iade kargo bedava farklı kargo ile gönderim yaparsan 20 TL hediye çeki veriyor iade ürünü teslim alınca bekletmeden iadeyi onaylıyor 949 TL ye aldığım wd hdd,yi iade ettim şak diye iadeyi onayladılar ben bile şaşırdım o konuda amazon iyi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ben 15-20 de değilim, firmanın yaptığı bir nevi çakallık, ben buna sinir oldum. Müşteri temsilcisine dedim ki o zaman iade edip tekrar sipariş geçseydim daha hızlı olur ve ekstra ücret ödemezdim dedim, kadın o durumda da kargo kesilir iade öyle yapılır diyor ki bu durum zaten THKya göre yasal değil. (Ben böyle biliyorum ama değişiklik olduysada bilemiyorum) şikayetvar da bu durumlarla ilgili şikayet çoğalmış, yani firma iadelerden bile kargo ücreti kesip para iadesi yapıyor (Ücretsiz kargolu ürünlerden de). Firma bir markanın kendi online sitesi, Kurumsal bir firma
kardeşim şikayet ediyorsun firma ismi vermiyorsun ne yapayım diyorsun bize sorma bildiğin gibi yap istediğin beden gelmiş olmamış değişim yapmışlar kargo alıcı ödemeli diye geri göndermişsin firma gidiş için ayrı dönüş ayrı kargo parası ödemiş sözleşmeye yazmışlar değişim kargo ücretini alıcı öder diye öde kargo masrafını göndersinler ürünü sana buda sana akıl olsun birdaha o firmadan alışveriş yapma 15-20 değil mesele değişim kargo masrafı alıcı öder ibaresi varsa istenilen ücret yasal
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,124
43
Kargo ücretsiz veya ücretli farketmez malın iadesi yapıldığında kargo ücreti de iade edilir. Bazı firmalar bu prosedürü izlemiyorlar.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Yahu yapar yapmaz meselesi değil bir şey yazıyorsa tam yazsın kullanıcı sözleşmesinde iadede kargoyu kullanıcı öder diyorsa bence de öyle olur o konuda zaten mutabıkız
firma ismi yok olsa şözleşmesine bakıp ne yazıyor kim haklı söylerdim firma ismi gelmediğine göre firma haklı diyorum ben :kiskis
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
567
Amazon iadede kargo bilgisi gönderdi ücretsiz iade için. kargo ücreti kesintisi yapmadı. Şirket politikası oluyor anladığım kadarıyla.

O zaman diyorum ki amazon gibi dev firmalar sahaya girdikçe batar diğer ufak firmalar.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Sözleşmeler tüketici koruma kanunu ve mesafeli sözleşmeler yönetmeliğine uygun şekilde yapılmadığından bu durum ortaya çıkıyor. Tüketiciyi koruma kanununda cayma hakkında ne yapılacağı yönetmelikle belirlenir diye belirtilir. Mesafeli sözleşmeler yönetmeliğinde ise cayma hakkında kullanıldığında kargo masrafı satana aittir. Cayma hakkıyla ile ilgili sözleşmede satıcı hangi taşıyıcı ile taşınacağı belirtmesi gerekir. Belirtmemişse herhangi bir bedel talep edemez.
Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri

MADDE 12 –
(1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.

(2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.

(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
 
Geri
Üst Alt