FIAT Egea 1.4 Benzinli Easy Alınır Mı?

T Çevrimdışı

tim_ozz 

Aktif Üye
29 Eki 2019
104
36
Kalenderadam Kalenderadam, hocam ben 2 yıldır 1.3 dizeli kullanıyorum. Hala kullanmaktayım.Yaklaşık 30.000km kullandım. Daha önceki aracım ise 2008 grande punto. Benimde donanımım easy. Araba genel olarak ne beklediğine orantılı olarak iyi diyebilirim. Puntodan geçen için mesela süper bir araç. Ama Mercede'ten geçen için çok kötü olabilir.

Bir kere aracı kullanmadan uzaktan yorum yapanlar mutlaka olacaktır. Bunların eleştirilerini eleyin. Önemli olan kullanıcılardan dinlemeniz. Yoksa Fiat'a karşı acayip bir ön yargı var. Mesela WV Jetta'da manueli erken balata bitirir çok yakar iç menfezleri çok dandiktir hemen kendi kendine kırılır. Trendline ise koltukları rahat değildir. Kapı kilitleri bozulur vb. liste uzar gider. 2012 model 1.4TSI kullandım sıfır olarak alınmış. Gerçek deneyimlerim ile başıma gelenleri yazdım.

Kullandığım süreç içinde bakım ve DPF problemi yaşadım. DPF sorunu bir önceki sahibinin yengem olmasından dolayı olduğunu düşünüyorum. Sürekli devirsiz bir kullanımı oldu.


Araç iç hacmi ve dış hacmine diyecek pek bir şey yok yeterli. Benim aracım sedan olmasında rağmen yol tutuşu B sınıfı araçlara göre iyi. Aktif olarak kullandığım B sınıfı araçlar ( Clio, logan, 301, symbol vb. ) onlarda bir clionun belki iç trimleri kalitelidir. Oda çok kaotik bir araba. Geniş değil. yan rüzgarı çok yiyor. Gösterge fonksiyonları çok sınırda ve bence çağın gerisinde scooter gibi yapılmış. Yol tutuşuna kullandığım Premium contilerinde etkisi olabilir.

Ses zaten bu sıfınta ipek gibi giden bir araba olamaz. Trim değil de dışarıdan yol sesi geliyor. ama B sınıfındaki araçlarla karşılaştırılamaz. C'de ise kötü yalıtımlı olan Corrolla (2012) civic'ten (2013) iyi gibi geldi. Toyota dizel ve otomatik kullandım onda bariz iyi. Civic benzinli olması daha sessiz motora sahip olması avantaj olarak belki ben yanılıyor olabilirim.

Motor ve şanzuman konusunda yorum yapamayacağım. Çünkü 1.3 mj motor benim için yeterli. 95bg değişken geometrili ve Linea'ya göre oldukça atik bir motora sahip. Ha linea demişken hiç mukayese etmeye gerek yok. Linea'nın hiç bir üstün yanı olduğunu düşünmüyorum. Linea puntodan biraz devşirme bir sedan gibi geliyor. Çok azda kullandım vites oranları birbirine benziyor fakat multijet2 olmasından dolayı egea çok daha atik.

Plastik konusunda evet çok kaliteli değil. Ama abartıldığı gibi leğen'den de yapılmıyor. Bende çeşitli otomotiv firmalarına parça üretiminde çalışıyorum. Fazla detay vermem etik olmaz fakat çok fark yok diyeyim. Tabi bir anektot ta mesela kapıdaki deri gibi duran desenin ismi İstanbul Türkiye'de ilk kez plastik deseni Türkler tarafından yapılmış ve tescil edilmiş. Otomotiv için büyük bir başarı. Dünyada bunu yapabilen 3 veya 4 firma var. Aracın fikir mülkiyet hakkı Tofaş'a ait. Uzaktan bildiğim Tofaş arge'nin aracın yapımında ve geliştirilmesinde çok fazla emekleri olduğudur. Bütün body statikleri burda Türkiye'de yapıldı. Çoğu plastik kalıbı risk alınarak dışarıda değil Türkiye'de yapıldı. Vb. gibi buralar tabi sizi pek bağlamayabilir fakat benim için övünç kaynağı.

Başka bir sorunuz olursa yanıtlamaya çalışırım.
 
T Çevrimdışı

Towarscke 

Aktif Üye
20 Kas 2018
296
33
kronik yağ yakma sorunu ve birkaç sıkıntısı var diye duydum.Birde yerli arabaların ciddi malzeme kalitesi sorunlu.Arkadaşta 2013 linea var .Hoş kullanmalarına rağmen 2 ay önce sinyal kolu kırıldı ,geçen yine bindim arabasına bu sefer de içten sol arka kapı kolu içinden yayı mı atmış kırılmış mı bilmiyoruz.

Alman kalitesi 200-300.000 verilen araclarida biliyoruz 20.000 km de sanzimanlari patlıyor.

Soruya gelecek olursak şu piyasada alınır 2.el ne idüğü belirsiz 2.el arabalara o paralar verileceğine sifir parca ve servisi yaygin olan egea tercih edilir motor aslında yillardir kullanilan bir motor paliodan beri hatta unodan beri ayni motor var teknolojik olarak geliştirilerek günümüze kadar üretilmiş durumda yağ yakma olayi sirf bu motora özgüymüş gibi vurgulanmasi bana absürt geliyor yağ yakan tsi motorlari toyotanin d4d,vvti motorlarida biliyoruz.
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,426
32
Alman kalitesi 200-300.000 verilen araclarida biliyoruz 20.000 km de sanzimanlari patlıyor.

Soruya gelecek olursak şu piyasada alınır 2.el ne idüğü belirsiz 2.el arabalara o paralar verileceğine sifir parca ve servisi yaygin olan egea tercih edilir motor aslında yillardir kullanilan bir motor paliodan beri hatta unodan beri ayni motor var teknolojik olarak geliştirilerek günümüze kadar üretilmiş durumda yağ yakma olayi sirf bu motora özgüymüş gibi vurgulanmasi bana absürt geliyor yağ yakan tsi motorlari toyotanin d4d,vvti motorlarida biliyoruz.
yapma hocam Alman araçları ile karşılaştırmayınız.He ne kadar ekmek okadar köfte derseniz tamam.Sıfır egea alıp yağ yakmasından sanayide pistonlara delik deldiren duydum.Egea ilk çıktığında bagaj kapağı sorunu vardı.Parasına göre güzel ama alacak kişinin gidip önce bir taksicilere , kullananlara sormasını tavsiye ederim.Bu yönüyle daha stabil sorunsuz başka araçlara yönelebilir alacak kişi.
 
T Çevrimdışı

Towarscke 

Aktif Üye
20 Kas 2018
296
33
yapma hocam Alman araçları ile karşılaştırmayınız.He ne kadar ekmek okadar köfte derseniz tamam.Sıfır egea alıp yağ yakmasından sanayide pistonlara delik deldiren duydum.Egea ilk çıktığında bagaj kapağı sorunu vardı.Parasına göre güzel ama alacak kişinin gidip önce bir taksicilere , kullananlara sormasını tavsiye ederim.Bu yönüyle daha stabil sorunsuz başka araçlara yönelebilir alacak kişi.

Tüm alman markaları aynı değil çok abartiliyor dsg yüzünden kac kişinin canının yandığını mahkemelik olduğunu biliyormusunuz ? Tsi motorlarda yağ yakma yüzünden motor yiyen araçlar var egea ekonomik sınıf bir araç benzer fiyata satilan 301,symbol gibi araclardan fersah fersah üstün.
 
T Çevrimdışı

tim_ozz 

Aktif Üye
29 Eki 2019
104
36
meebbe meebbe, pistonlara delik değil yüzeyi üstübü ile bile silinmez. Segman arasında kalıntı bırakır şüphesi nedeniyle. Pistonları sanayideki hiç bir tezgah işleyemez eğer piston üreticisi değilse. Çünkü ovalite ve form denenen ikiliyi normal torna tezgahı yapamaz.

Bu söyleyen arkadaş baya iyi atmış hocam. Not bir süre otomotiv piston fabrikasında argede çalıştım.
 
Kalenderadam Çevrimdışı

Kalenderadam

Aktif Üye
13 Eki 2018
203
40
Kalenderadam Kalenderadam, hocam ben 2 yıldır 1.3 dizeli kullanıyorum. Hala kullanmaktayım.Yaklaşık 30.000km kullandım. Daha önceki aracım ise 2008 grande punto. Benimde donanımım easy. Araba genel olarak ne beklediğine orantılı olarak iyi diyebilirim. Puntodan geçen için mesela süper bir araç. Ama Mercede'ten geçen için çok kötü olabilir.

Bir kere aracı kullanmadan uzaktan yorum yapanlar mutlaka olacaktır. Bunların eleştirilerini eleyin. Önemli olan kullanıcılardan dinlemeniz. Yoksa Fiat'a karşı acayip bir ön yargı var. Mesela WV Jetta'da manueli erken balata bitirir çok yakar iç menfezleri çok dandiktir hemen kendi kendine kırılır. Trendline ise koltukları rahat değildir. Kapı kilitleri bozulur vb. liste uzar gider. 2012 model 1.4TSI kullandım sıfır olarak alınmış. Gerçek deneyimlerim ile başıma gelenleri yazdım.

Kullandığım süreç içinde bakım ve DPF problemi yaşadım. DPF sorunu bir önceki sahibinin yengem olmasından dolayı olduğunu düşünüyorum. Sürekli devirsiz bir kullanımı oldu.


Araç iç hacmi ve dış hacmine diyecek pek bir şey yok yeterli. Benim aracım sedan olmasında rağmen yol tutuşu B sınıfı araçlara göre iyi. Aktif olarak kullandığım B sınıfı araçlar ( Clio, logan, 301, symbol vb. ) onlarda bir clionun belki iç trimleri kalitelidir. Oda çok kaotik bir araba. Geniş değil. yan rüzgarı çok yiyor. Gösterge fonksiyonları çok sınırda ve bence çağın gerisinde scooter gibi yapılmış. Yol tutuşuna kullandığım Premium contilerinde etkisi olabilir.

Ses zaten bu sıfınta ipek gibi giden bir araba olamaz. Trim değil de dışarıdan yol sesi geliyor. ama B sınıfındaki araçlarla karşılaştırılamaz. C'de ise kötü yalıtımlı olan Corrolla (2012) civic'ten (2013) iyi gibi geldi. Toyota dizel ve otomatik kullandım onda bariz iyi. Civic benzinli olması daha sessiz motora sahip olması avantaj olarak belki ben yanılıyor olabilirim.

Motor ve şanzuman konusunda yorum yapamayacağım. Çünkü 1.3 mj motor benim için yeterli. 95bg değişken geometrili ve Linea'ya göre oldukça atik bir motora sahip. Ha linea demişken hiç mukayese etmeye gerek yok. Linea'nın hiç bir üstün yanı olduğunu düşünmüyorum. Linea puntodan biraz devşirme bir sedan gibi geliyor. Çok azda kullandım vites oranları birbirine benziyor fakat multijet2 olmasından dolayı egea çok daha atik.

Plastik konusunda evet çok kaliteli değil. Ama abartıldığı gibi leğen'den de yapılmıyor. Bende çeşitli otomotiv firmalarına parça üretiminde çalışıyorum. Fazla detay vermem etik olmaz fakat çok fark yok diyeyim. Tabi bir anektot ta mesela kapıdaki deri gibi duran desenin ismi İstanbul Türkiye'de ilk kez plastik deseni Türkler tarafından yapılmış ve tescil edilmiş. Otomotiv için büyük bir başarı. Dünyada bunu yapabilen 3 veya 4 firma var. Aracın fikir mülkiyet hakkı Tofaş'a ait. Uzaktan bildiğim Tofaş arge'nin aracın yapımında ve geliştirilmesinde çok fazla emekleri olduğudur. Bütün body statikleri burda Türkiye'de yapıldı. Çoğu plastik kalıbı risk alınarak dışarıda değil Türkiye'de yapıldı. Vb. gibi buralar tabi sizi pek bağlamayabilir fakat benim için övünç kaynağı.

Başka bir sorunuz olursa yanıtlamaya çalışırım.
Konuda ki yorumunuzu okudum yorumuz için çok çok teşekkür ederim. Araç hakkında detaylı araştırmalar sonucu çok iyi bilgiler elde ettim. Yeni kampanya bekliyorum eğer cazip bir kampanya denk gelirse alacağım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt