Kalenderadam, hocam ben 2 yıldır 1.3 dizeli kullanıyorum. Hala kullanmaktayım.Yaklaşık 30.000km kullandım. Daha önceki aracım ise 2008 grande punto. Benimde donanımım easy. Araba genel olarak ne beklediğine orantılı olarak iyi diyebilirim. Puntodan geçen için mesela süper bir araç. Ama Mercede'ten geçen için çok kötü olabilir.
Bir kere aracı kullanmadan uzaktan yorum yapanlar mutlaka olacaktır. Bunların eleştirilerini eleyin. Önemli olan kullanıcılardan dinlemeniz. Yoksa Fiat'a karşı acayip bir ön yargı var. Mesela WV Jetta'da manueli erken balata bitirir çok yakar iç menfezleri çok dandiktir hemen kendi kendine kırılır. Trendline ise koltukları rahat değildir. Kapı kilitleri bozulur vb. liste uzar gider. 2012 model 1.4TSI kullandım sıfır olarak alınmış. Gerçek deneyimlerim ile başıma gelenleri yazdım.
Kullandığım süreç içinde bakım ve DPF problemi yaşadım. DPF sorunu bir önceki sahibinin yengem olmasından dolayı olduğunu düşünüyorum. Sürekli devirsiz bir kullanımı oldu.
Araç iç hacmi ve dış hacmine diyecek pek bir şey yok yeterli. Benim aracım sedan olmasında rağmen yol tutuşu B sınıfı araçlara göre iyi. Aktif olarak kullandığım B sınıfı araçlar ( Clio, logan, 301, symbol vb. ) onlarda bir clionun belki iç trimleri kalitelidir. Oda çok kaotik bir araba. Geniş değil. yan rüzgarı çok yiyor. Gösterge fonksiyonları çok sınırda ve bence çağın gerisinde scooter gibi yapılmış. Yol tutuşuna kullandığım Premium contilerinde etkisi olabilir.
Ses zaten bu sıfınta ipek gibi giden bir araba olamaz. Trim değil de dışarıdan yol sesi geliyor. ama B sınıfındaki araçlarla karşılaştırılamaz. C'de ise kötü yalıtımlı olan Corrolla (2012) civic'ten (2013) iyi gibi geldi. Toyota dizel ve otomatik kullandım onda bariz iyi. Civic benzinli olması daha sessiz motora sahip olması avantaj olarak belki ben yanılıyor olabilirim.
Motor ve şanzuman konusunda yorum yapamayacağım. Çünkü 1.3 mj motor benim için yeterli. 95bg değişken geometrili ve Linea'ya göre oldukça atik bir motora sahip. Ha linea demişken hiç mukayese etmeye gerek yok. Linea'nın hiç bir üstün yanı olduğunu düşünmüyorum. Linea puntodan biraz devşirme bir sedan gibi geliyor. Çok azda kullandım vites oranları birbirine benziyor fakat multijet2 olmasından dolayı egea çok daha atik.
Plastik konusunda evet çok kaliteli değil. Ama abartıldığı gibi leğen'den de yapılmıyor. Bende çeşitli otomotiv firmalarına parça üretiminde çalışıyorum. Fazla detay vermem etik olmaz fakat çok fark yok diyeyim. Tabi bir anektot ta mesela kapıdaki deri gibi duran desenin ismi İstanbul Türkiye'de ilk kez plastik deseni Türkler tarafından yapılmış ve tescil edilmiş. Otomotiv için büyük bir başarı. Dünyada bunu yapabilen 3 veya 4 firma var. Aracın fikir mülkiyet hakkı Tofaş'a ait. Uzaktan bildiğim Tofaş arge'nin aracın yapımında ve geliştirilmesinde çok fazla emekleri olduğudur. Bütün body statikleri burda Türkiye'de yapıldı. Çoğu plastik kalıbı risk alınarak dışarıda değil Türkiye'de yapıldı. Vb. gibi buralar tabi sizi pek bağlamayabilir fakat benim için övünç kaynağı.
Başka bir sorunuz olursa yanıtlamaya çalışırım.
Bir kere aracı kullanmadan uzaktan yorum yapanlar mutlaka olacaktır. Bunların eleştirilerini eleyin. Önemli olan kullanıcılardan dinlemeniz. Yoksa Fiat'a karşı acayip bir ön yargı var. Mesela WV Jetta'da manueli erken balata bitirir çok yakar iç menfezleri çok dandiktir hemen kendi kendine kırılır. Trendline ise koltukları rahat değildir. Kapı kilitleri bozulur vb. liste uzar gider. 2012 model 1.4TSI kullandım sıfır olarak alınmış. Gerçek deneyimlerim ile başıma gelenleri yazdım.
Kullandığım süreç içinde bakım ve DPF problemi yaşadım. DPF sorunu bir önceki sahibinin yengem olmasından dolayı olduğunu düşünüyorum. Sürekli devirsiz bir kullanımı oldu.
Araç iç hacmi ve dış hacmine diyecek pek bir şey yok yeterli. Benim aracım sedan olmasında rağmen yol tutuşu B sınıfı araçlara göre iyi. Aktif olarak kullandığım B sınıfı araçlar ( Clio, logan, 301, symbol vb. ) onlarda bir clionun belki iç trimleri kalitelidir. Oda çok kaotik bir araba. Geniş değil. yan rüzgarı çok yiyor. Gösterge fonksiyonları çok sınırda ve bence çağın gerisinde scooter gibi yapılmış. Yol tutuşuna kullandığım Premium contilerinde etkisi olabilir.
Ses zaten bu sıfınta ipek gibi giden bir araba olamaz. Trim değil de dışarıdan yol sesi geliyor. ama B sınıfındaki araçlarla karşılaştırılamaz. C'de ise kötü yalıtımlı olan Corrolla (2012) civic'ten (2013) iyi gibi geldi. Toyota dizel ve otomatik kullandım onda bariz iyi. Civic benzinli olması daha sessiz motora sahip olması avantaj olarak belki ben yanılıyor olabilirim.
Motor ve şanzuman konusunda yorum yapamayacağım. Çünkü 1.3 mj motor benim için yeterli. 95bg değişken geometrili ve Linea'ya göre oldukça atik bir motora sahip. Ha linea demişken hiç mukayese etmeye gerek yok. Linea'nın hiç bir üstün yanı olduğunu düşünmüyorum. Linea puntodan biraz devşirme bir sedan gibi geliyor. Çok azda kullandım vites oranları birbirine benziyor fakat multijet2 olmasından dolayı egea çok daha atik.
Plastik konusunda evet çok kaliteli değil. Ama abartıldığı gibi leğen'den de yapılmıyor. Bende çeşitli otomotiv firmalarına parça üretiminde çalışıyorum. Fazla detay vermem etik olmaz fakat çok fark yok diyeyim. Tabi bir anektot ta mesela kapıdaki deri gibi duran desenin ismi İstanbul Türkiye'de ilk kez plastik deseni Türkler tarafından yapılmış ve tescil edilmiş. Otomotiv için büyük bir başarı. Dünyada bunu yapabilen 3 veya 4 firma var. Aracın fikir mülkiyet hakkı Tofaş'a ait. Uzaktan bildiğim Tofaş arge'nin aracın yapımında ve geliştirilmesinde çok fazla emekleri olduğudur. Bütün body statikleri burda Türkiye'de yapıldı. Çoğu plastik kalıbı risk alınarak dışarıda değil Türkiye'de yapıldı. Vb. gibi buralar tabi sizi pek bağlamayabilir fakat benim için övünç kaynağı.
Başka bir sorunuz olursa yanıtlamaya çalışırım.