FG Europe dan Müşteri Memnuniyetinde Şaşırtıcı Müdahale

FG Europe Midea Ürün ve Servis Hizmetlerinden Memnun musunuz?

  • Hayır Memnun değilim

    Oy: 0 0.0%
  • Markadan Memnunum Servisten Memnun Değilim

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    3
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Her ne kadar sorun benim üzerimden ÇÖZÜLMÜŞ ise de (Zira ben de sonradan öğrendim) Konu tamamen benden bağımsız bir şekilde ilerlemiş şekilde dostlar.

Bir değerli dostumuzun MİDEA videoları altına Sabah 04:00 dolaylarında yazdığı bir OLUMSUZ yoruma, MİDEA FG EUROPE Marka Danışmanı Erinç Erinç Aşıcıoğlu'nun 5-10 dakika içerisinde cevap vermesi ve konuyu mail üzerinde detaylandırıp Saat 04 ü takiben takribi 8 saat içerisinde DIŞ ÜNİTE DEĞİŞİMİ gibi bir konusunu çözmüş olmaları hakikaten hem FG Europe ailesine olan güvenimizi bir seviye daha yukarı taşıdı, hem de MANİSA TURGUTLU Bayisi dahil olmak üzere bizim bu firmaya MARKA veya FİRMA yerine AİLE demekte ne kadar haklı olduğumuzu ortaya çıkarmış oldu.

Her zaman belirttiğim üzere her markada teknik sorun olur, her markada yetkili servis sorunu olur, her markada personel sorunu olur fakat asıl önemli olan hususun BAKIŞ AÇISINDA sorun olmamasıdır ki FG Europe ailesi bize bunu defalarca ispat etti, halen de ispat etmeye devam ettiklerinden dolayı gönülden sevgilerimi sunuyorum bütün ekibe ve emeği geçen herkese.

Erinç Aşıcıoğlu sana ayrı bir teşekkür. Videoları ve altındaki yorumları bu derece sık takip ettiğini inan bilmiyordum. MİDEA markasına olan güvenimizin FG Europe sayesinde bu ülkede çok çok daha yukarılara geldiği tartışılmaz bir gerçek diye düşünüyorum. Hatta şu an aklıma geldi. Bununla ilgili forumda konu açayım, konuya da anket ekleyeyim bakalım ne ile sonuçlanacak gerçekten çok merak ettim.


 
K Çevrimdışı

keyikci

Yeni Üye
28 Ara 2017
29
Bu tür davranışlar, incik cıncık her özelliğini incelediğimiz elektronik eşyalarda tüm -leri silip atıyor. Yani ürüne dair nasıl bir dezavantaj olursa olsun ki olmayadabilir, distribütörün bu denli markanın- malının arkasında durması direkt markaya müşteri kazandırıyor. Önümüzdeki günlerde klima almayı düşünüyordum. Lg mi alsam vestel mi baksam falan derken al buyur işte beni kazandı bile firma.
 
The_SreT Çevrimdışı

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,138
Benim forumdan ve başka forumlardan takip ettiğim kadarı ile FG Europe müşteri odaklı ilerleyen bir firma, ama sesini yetkili birine ulaştırabilene. Mesela Erinç arkadaşımız sorunu yaşayan arkadaşa yardımcı olmasa, ilgilenmese servis o dış üniteyi değiştirir miydi ? FG Europe gerçekten Türkiye'de pek fazla alışık olmadığımız bir hizmet veriyor olumlu yönde. Ama böyle işgüzar servisler olduğu sürece daha çok kişi mağdur olur.

Biz sadece sesini duyurabilenleri görüyoruz, en ufak bir araştırma yapmamış klima alan sade bir vatandaş ne yapacak mesela ? Klima alacak olan vatandaş vakum mevzusunu bilmek zorunda mı, klima montajı nedir, nasıl yapılır bir bilgisi olmak zorunda değil. Allah bilir kaç tane klima montajlanıyor hergün bu şekilde.

Yani demem o ki servislerden montaj esnasında neden video istenmiyor kardeşim ? En azından vakumlama videosu zorunlu olmalı, servis vakumlama sürecinin her anını baştan sona kadar video ya kaydedecek yetkili distribütörün sistemine gönderecek, çok mu zor bunu yapmak bence değil. Neden yapılmıyor çok merak ediyorum açıkcası.

Montaj yapılırken vakumlama işlemi video ile kayıt altına alınacak, montaj bittikten sonrada nasıl montaj yapıldığına dair bir kaç fotoğraf çekilip yetkili distribütörün sistemine girilecek, bu kadar basit. Getirsinler bu sistemi, bakın bakalım o servis vakum yapmadan bir daha montaj yapabiliyor mu.
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,072
Benim hiç klimam olmadı ne çalışmasını ne de kullanmasını bilirim .
Sadece hizmete bu yazılanlara göre mükemmel derecede hizmet verilmiş .
Forumun etkisi ( referans müşteri kazanma . )

Normalde de hizmet durumu nasıl ?

Servis işi taşaron etmek olumsuzluk . ( Çalıştığı para kazandığı firmayı ailesi gibi görmemiş )
Müşteri ( olumsuzluk güven ) .

Ben anlamadım kaç tane Midea var . ( Distribütör )

Müşteri hizmeti kalitesi testi .

Çözümlerini görmemiz gerçek sonucu verecektir görüşündeyim .
Referans . ( tüm müşteriler memnun )

Kolay Gelsin .
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Firma bu şekilde devam ederse, zaten müşterileri reklam yapacağı için, reklam parası da vermemiş olur ve daha emin ve hızlı bir şekilde müşteri kazanmaya devam eder... Helal olsun.
LC Waikiki bu çılgın cuma pempe perşembe kampanyalarında televizyonlara reklam vermeyeceğini duyurdu Ekim ayında.
TV reklamlarına ayıracakları bütçeyi, tüketicilere satılacak ürünlere indirim olarak sunmayı planladıklarını belirtmişlerdi.

İşte onları YAPACAĞIZ dedikleri şeyi FG Europe prensip edinmiş, o nedenle geçen yaz 4650tl ye VESTEL satılırken insanlara 4500TL ye MİDEA klima satmayı başardılar.

Hatta wifi kit olmazsa vs şeklinde anlaşma yapıp 4100tl ye bu klimayı alan arkadaşlarımız oldu ki bu kalitede ürün için samimiyetle söylüyorum çok çok iyi rakamlardı.

Diyeceğim o ki ben de uzun yıllardır sizin gibi düşünür ve markaların bu TV reklam vere çılgınlığı için ayıracakları bütçelerini ÜRÜN İYİLEŞTİRMESİNE ayırmaları gerektiğini savunurum.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Benim hiç klimam olmadı ne çalışmasını ne de kullanmasını bilirim .
Sadece hizmete bu yazılanlara göre mükemmel derecede hizmet verilmiş .
Forumun etkisi ( referans müşteri kazanma . )

Normalde de hizmet durumu nasıl ?

Servis işi taşaron etmek olumsuzluk . ( Çalıştığı para kazandığı firmayı ailesi gibi görmemiş )
Müşteri ( olumsuzluk güven ) .

Ben anlamadım kaç tane Midea var . ( Distribütör )

Müşteri hizmeti kalitesi testi .

Çözümlerini görmemiz gerçek sonucu verecektir görüşündeyim .
Referans . ( tüm müşteriler memnun )

Kolay Gelsin .
İşte burada FG Europe firmasının çok ciddi bir şanssızlığı var ki o da zaten sevgili Sota Sota nın yıllar önce teşhisini koyup ''Bu şekilde giderseniz batarsınız, hizmet ve fiyat politikanızı gözden geçirin'' dediği MODERN KLİMA nın tam da Ahmet'in belirttiği gibi batması, (Konkordato ilan ettiler geçen ay) ve batmasına neden olan hatalı hizmet ve fiyat politikaları nedeniyle insanların mağdur olması neticesi HAKLI olarak gidip MİDEA klima şikayeti olarak isyan ettiler.

Gelin şöyle bir bakalım

Ne demiş vatandaş konu başlığında?

MİDEA KLİMA PİŞMANLIKTIR demiş. Görseline bakalım.
m3.png


Şikayetin içine girince ne ile karşılaşıyoruz?
m11ad57211b1452a47.png


Yine adı MİDEA olarak geçse de birisi Beyaz eşya demiş ki FG ile ilgisi yok, diğeri Robot demiş yine FG ile ilgisi yok
m2a1a037126efeac1e.png


Bir başka şikayete bakıyorsunuz VRF klima aldım gelmedi demiş ki VRF klimaların ithalatçısı kimdir diye bir araştırmak gerekir (Videolarımda bahsetmiştim kim olduklarından)

Sonuç olarak FG Europe şu an MİDEA klimaların tek resmi yetkilisi olsa da MİDEA klimalara yıllarca hak etmediği derecede kötü kalite ile hizmet sunmuş başka bir Distribütörün derdini çekiyor şu an.

Şimdi ben bunları yazıyorum da burada bir savunma yapıyor gibi olmak istemem yalnız vurun abalıya olsun da istemem zira konuyu açmama vesile olan ve o derecede yüksek kalitede hizmet sunan, öyle bir bakış açısına sahip olan firmanın hakkı yensin de istemem.

Bu Ülkede benim bir korkum var herkes bilir. Bu yazacaklarım yüzünden kimse darılıp gücenmesin ama kendisini zeki(!) zanneden çiğ düşünceli bazı Türk zihniyetinin o çiğ davranışları yüzünden Amazon gibi çok yüksek oranda İNSAN odaklı hareket eden bir firmanın, videolarımda da belirttiğim üzere ''Kardeşim bunlar daha insani evrimlerini tamamlamamış, biz Türkiye pazarında iade politikamızı revize edelim'' demeleri işten dahi değil.

İşte BİLİNÇSİZ tüketici toplumu nedeni ile Amazon'un politikalarını revize etmesine üzüleceğim gibi, Yersiz eleştiriler ile FG Europe firmasının da bu müşteri odaklı yaklaşımından ''Kardeşim nasılsa ne yapsak yaranılmıyor'' mantığı ile vazgeçmesine o derece üzülürüm.

Eleştirelim elbette, ancak firma ile direkt ilgili olan konularda eleştirelim :ok
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Benim forumdan ve başka forumlardan takip ettiğim kadarı ile FG Europe müşteri odaklı ilerleyen bir firma, ama sesini yetkili birine ulaştırabilene. Mesela Erinç arkadaşımız sorunu yaşayan arkadaşa yardımcı olmasa, ilgilenmese servis o dış üniteyi değiştirir miydi ? FG Europe gerçekten Türkiye'de pek fazla alışık olmadığımız bir hizmet veriyor olumlu yönde. Ama böyle işgüzar servisler olduğu sürece daha çok kişi mağdur olur.

Biz sadece sesini duyurabilenleri görüyoruz, en ufak bir araştırma yapmamış klima alan sade bir vatandaş ne yapacak mesela ? Klima alacak olan vatandaş vakum mevzusunu bilmek zorunda mı, klima montajı nedir, nasıl yapılır bir bilgisi olmak zorunda değil. Allah bilir kaç tane klima montajlanıyor hergün bu şekilde.

Yani demem o ki servislerden montaj esnasında neden video istenmiyor kardeşim ? En azından vakumlama videosu zorunlu olmalı, servis vakumlama sürecinin her anını baştan sona kadar video ya kaydedecek yetkili distribütörün sistemine gönderecek, çok mu zor bunu yapmak bence değil. Neden yapılmıyor çok merak ediyorum açıkcası.

Montaj yapılırken vakumlama işlemi video ile kayıt altına alınacak, montaj bittikten sonrada nasıl montaj yapıldığına dair bir kaç fotoğraf çekilip yetkili distribütörün sistemine girilecek, bu kadar basit. Getirsinler bu sistemi, bakın bakalım o servis vakum yapmadan bir daha montaj yapabiliyor mu.
Abi orada ince bir detay var, biliyorsunuz firmaların iyi davranışlarını sergilemek gibi bir misyonum da var lakin işin reklam kokacak hareketlerinden hoşlanmıyorum o nedenle bazı detaylara girmemiştim.

Normalde tüketici klimayı satın aldığında işletmenin verebileceği randevu ile tüketicinin evde olma sürecinin çakışmaması (Malum çıldırmış yz temposuna klima ekiplerini biliyorsunuz) ve Manisa Turgutlu bayisinin de tüketici mağdur olmasın diye İKLİMSA SERVİSİNİ taşeron olarak kullanması durumu söz konusu. Yani ne bileyim abi ban sanki adam elinden geleni yapmış gibi geldi. Ben şimdi düşünüyorum, İKLİMSA ekibi MİDEA klimayı böyle taktı ise, bu güne kadar aynı mantıkla kaç insanın klimasını taktılar acaba yazık.

Haaa belki belirttiğin gibi, mesela Vestel'in kullandığı gibi bir CRM sistemi kullanılabilir, montaj bilgileri ve bahsettiğin gibi video foto vs yüklenebilir doğrudur lakin mevcut sistemde FG Europe bayilerinde genel gördüğüm zaten bu adamların vakumsuz montaj gibi bir kavramı kabul dahi etmedikleri yönde. Tamam sen kabul etmiyorsun da, Elin adamı senin gibi değil işte ;)

Yine videoda da belirttiğim üzere en azından bir memnuniyet araması yapılabilirmiş, montaja o an kendin gidemedin ama kontrole sonra kendin bir git bakalım FGT standartlarında bir montaj yapılmış mı diye bakılabilirdi :ok

Her şekilde bence sabahın 4 ünde bildirilmiş şikayeti öğlen 12.30 da kökünden çözmeleri bana göre takdirlik durum sizleri bilemem elbette dostlar.

Koca koca markaların, başka markaların koca koca müdürlerinin hasarlı çıkan makinesini dahi 30 günde değişim yapamadığı ortamda ben bunu başarı olarak görüyorum ister istemez. :kiskis
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Bu tür davranışlar, incik cıncık her özelliğini incelediğimiz elektronik eşyalarda tüm -leri silip atıyor. Yani ürüne dair nasıl bir dezavantaj olursa olsun ki olmayadabilir, distribütörün bu denli markanın- malının arkasında durması direkt markaya müşteri kazandırıyor. Önümüzdeki günlerde klima almayı düşünüyordum. Lg mi alsam vestel mi baksam falan derken al buyur işte beni kazandı bile firma.
Midea markasını 2015 2016 gibi yıllardı yanlış hatırlamıyorsam sevgili Ahmet ve o zamanlar Ahmet ile olan bir büyüğümüz vardı onlardan çok duymuştum. İlk Mida klimamı da ben ya 2016 ya da 2017 de incelemiştim MİDEA olarak ama aslında MİDEA üretimi olarak ilk defa 2014 de VESTEL için ürettikleri klimalarda görmüştüm kalitelerini.

O dönemler bizim ustalar o klimaları (Metalik Gri kasalı Minimalize modellerdi) montaj yaparken şu cümleyi kurardı ki o ustamız bu gün halen abimin ekibinde çalışmaya devam ediyor ''Oh be bu klimanın arızasına gitmeyeceğiz'' :kiskis

Adamlar Vestel'in kendi üretiminden taktıkları her 5 klimanın 2 sine arızaya gitmekten bıktıkları için, böyle yüksek kalitede üretimi montajlayıp bir daha evin adresini bile unutmaktan mutlu oluyorlardı :)

Velhasıl neticede markanın kalitesi ortadaydı ancak sonradan Ahmet huzursuz olmaya başladı çünkü o dönem bu markanın sorumlusu olan firma ile ilgili sorunlar oldu, bu gün ise halen o firmanın yani MODERN KLİMA nın sattığı ancak arkasında durmadığı MİDEA klimalar ile ilgili sıkıntı yaşıyor insanlar.

Burada devreye Turgut Müdür giriyor zira geçen yaz ben bu şekilde 4-5 olayı FG bünyesinde çözdüklerine şahit oldum ve hatta tüketicilerinden bana geri dönüş oldu teşekkür anlamında.

Adamlar reklam için dahi bütçe ayırmayalım, o bütçeyi tüketicilere satılacak ürünlere indirim olarak kullanalım derken, üstüne bir de bu eski distribütör kaynaklı sorunların telafisi için bütçe ayırma durumu da çıkabiliyor.

Aslında Şikayetvar'da temsilci de atamaları lazım bana göre ama, şöyle bir düşünüyorum, Modern Klima müşterileri gelip azıma etsin diye ben neden orada temsilci atayayım ki ? :alala

Ayrıca ŞV sitesinin de içeriğinin tam anlamı ile ticari bir mekanizma olduğu tartışılmaz gerçek.

Onların çok ilgin bir çalışma şekli var.

Tüketiciye bedava küfür ettirip (mecaz), firmaya kendisini PARA İLE savundurtan bir sistem :kas

''Boşver abi kim ne kadar şikayet ederse etsin'' der geçerim bir süre sonra.
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,072
İşte burada FG Europe firmasının çok ciddi bir şanssızlığı var ki o da zaten sevgili Sota Sota nın yıllar önce teşhisini koyup ''Bu şekilde giderseniz batarsınız, hizmet ve fiyat politikanızı gözden geçirin'' dediği MODERN KLİMA nın tam da Ahmet'in belirttiği gibi batması, (Konkordato ilan ettiler geçen ay) ve batmasına neden olan hatalı hizmet ve fiyat politikaları nedeniyle insanların mağdur olması neticesi HAKLI olarak gidip MİDEA klima şikayeti olarak isyan ettiler.

Gelin şöyle bir bakalım

Ne demiş vatandaş konu başlığında?

MİDEA KLİMA PİŞMANLIKTIR demiş. Görseline bakalım.
m3.png


Şikayetin içine girince ne ile karşılaşıyoruz?
m11ad57211b1452a47.png


Yine adı MİDEA olarak geçse de birisi Beyaz eşya demiş ki FG ile ilgisi yok, diğeri Robot demiş yine FG ile ilgisi yok
m2a1a037126efeac1e.png


Bir başka şikayete bakıyorsunuz VRF klima aldım gelmedi demiş ki VRF klimaların ithalatçısı kimdir diye bir araştırmak gerekir (Videolarımda bahsetmiştim kim olduklarından)

Sonuç olarak FG Europe şu an MİDEA klimaların tek resmi yetkilisi olsa da MİDEA klimalara yıllarca hak etmediği derecede kötü kalite ile hizmet sunmuş başka bir Distribütörün derdini çekiyor şu an.

Şimdi ben bunları yazıyorum da burada bir savunma yapıyor gibi olmak istemem yalnız vurun abalıya olsun da istemem zira konuyu açmama vesile olan ve o derecede yüksek kalitede hizmet sunan, öyle bir bakış açısına sahip olan firmanın hakkı yensin de istemem.

Bu Ülkede benim bir korkum var herkes bilir. Bu yazacaklarım yüzünden kimse darılıp gücenmesin ama kendisini zeki(!) zanneden çiğ düşünceli bazı Türk zihniyetinin o çiğ davranışları yüzünden Amazon gibi çok yüksek oranda İNSAN odaklı hareket eden bir firmanın, videolarımda da belirttiğim üzere ''Kardeşim bunlar daha insani evrimlerini tamamlamamış, biz Türkiye pazarında iade politikamızı revize edelim'' demeleri işten dahi değil.

İşte BİLİNÇSİZ tüketici toplumu nedeni ile Amazon'un politikalarını revize etmesine üzüleceğim gibi, Yersiz eleştiriler ile FG Europe firmasının da bu müşteri odaklı yaklaşımından ''Kardeşim nasılsa ne yapsak yaranılmıyor'' mantığı ile vazgeçmesine o derece üzülürüm.

Eleştirelim elbette, ancak firma ile direkt ilgili olan konularda eleştirelim :ok


Bir adamın adı çıkacağına canı çıksın derler . Hesabı .
Adı kötüye çıkan kişi, kötü olmasa bile, bu kamu yargısını kolay kolay düzeltemez.
Nerede adı anılsa, hiçbir araştırma yapılmadan, hemen kötülüğü ortaya atılır.
Bu durumdaki kimse ölmeyi yeğler mi yeğler.

Bilmiyorum demiştim üst yazımda
'' Ben anlamadım kaç tane Midea var . ( Distribütör ) var .

Beyaz eşya , klima model 1 , klima model 2 satış firmaları
Başka başka firmalarmı ,? eski firmamı ? devirmi bilmiyorum .

Devir oldu eski distribütör bu markayı yeni distribütör aldığında
Eski distribütörün işlerine bakmıyormu ? diyelim garanti kapsamı .
Distribütör değişti garantisi geçersiz mi ? diyor .
Karışık işler .

Bizler Midea adını biliyoruz . Şikayet sitesinde Midea yazıyor .

Bir şikayetçi müşteri haricinde firmanın cevabı var gördüm, diğerlerinde cevap yok görmedim .
Mesajınızı aldık , Telefon numarasız budur gibi yazı .

Yeni distribütör şikayet com sitesine cevap yazısı .
Şu tarihten itibaren yeni distribütör sorumluluk bizdedir gibi bilğilendirilme ( yazı müşterinin hoşuna gidecek yazının yazılması )

Ürün kısmı. ( kalite ve kalitesiz bilmiyorum )
Bu marka Midea kullanığınız için iyi olduğunu belirtmenizden dolayı size güvenerek iyidir diyorum .

Gelecek ne gösterecek ? Bekleyip görmek .

Yazım yine karışık oldu anlatmak isteğimi anlatabilmişimdir .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt