Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Komisyona ilk dahil olduğumd abaktım bütün AYDEM dosyaları otomatiğe bağlanmış ret ret ret.Adem Abi Power Supply garantisi varsa ücretsiz onarım yada değişim yapılıyor o konuda fazla sorun çıkartmıyorlar garantisi yoksa cihazı gönderdiğinde bakılır Şebeke kaynaklı arıza olduğunun raporunu vermeleri lazım biz rapor vermeyiz gibi bir yaklaşım hiç hoş olmamış ben paramı alırım gerisi beni ilgilendirmez diyemezler..
Bu yetkili servisler son yıllarda cins olmaya başladı satış sonrası hizmetlerde sorun yaşayan tüketici sayısı çok arttı.
Yıllardır böyle ben daha elektrik şirketinden para alanı görmedim hep onlar haklı çıkıyor kanun boşluklarının,
Etrafından dolanıyorlar biz baktık ölçtük voltaj kaynaklı sorun yok deyip işin içinden çıkıyorlar..
O dosyaları kendim almaya başladım, çoğunu inceledim ve gerçekten birçok dosya DETAY olmadığı ve anlatılanlar ispat edilemediği için mecburen reddediliyordu zira kendim de yüzlerce ret yazdım lakin reddederken de tüketicilere oraya bilerek hep not düştüm çünkü tüketicilerin taleplerini şekillendirebilmeleri ve detaylandırabilmeleri de önemli.
Bak aşağıda geçmiş dönemde reddettiğim doyalardan birisine örnek vereyim sana.
Aslında hakikaten ders niteliğinde bu yazılar, keşke Vatandaşlarımız daha yoğun ilgi gösterse forumumuza.
18.02.2021 tarihli tüketici başvurusuna istinaden dosya üzerinde heyetimizce yapılan inceleme neticesi şikâyet edilen tarafın Enerji Piyasası Denetleme Kurulu kararı neticesi ayrılmış olan görev tanımları kapsamında AYDEM Elektrik Perakende Satış Anonim Şirketi değil, ADM Elektrik dağıtım A.Ş. olması nedeniyle dosyanın reddine; Buna paralel tüketici doğru muhatap adına yeniden dosya oluşturduğu esnada talep dilekçesinde ilgili kurumdan sadece yazı değil aynı zamanda evdeki arızalara neden olan voltaj yükselmesinin/kesintisinin/dalgalanmasının yaşandığını beyan edilen günün 24 saatlik loglarını yani voltaj data kayıtlarını talep etmesine ve heyetimiz tarafından kurumun sunduğu logların TS EN 50160:2011 standardının 41. Maddesinde ''Alçak gerilim için faz ile nötr arası veya fazlar arası anma gerilimi Un=230V tur'' ve Deney yöntemi başlıklı 4.2.2.2 maddesinde ''Normal çalışma şartları altında bir haftalık her bir periyot boyunca besleme geriliminin 10 Min'lik ortalama etkin değerlerinin %95'i, Un+%10 aralığı içerisinde olmalıdır'' hükmüne uygun olup olmadığının kontrolüne;
( Voltaj yükselmeleri anlıktır, TS EN 50160 standartları kapsamında bahsi geçen NORMAL enerji 230V ve +%10 sınırları içerisinde olsa dahi voltaj dalgalanmalarının ve elektrik kesintileri sonrası ilk gelen voltajın yüksek ve darbeli geldiğinin bilinmesi nedeniyle sadece bir an için pik yapan gerilimin tüketicilerin evindeki tüm veya kısmi ürünlere zarar verdikten sonra nominal değerlere dönmesi ve darbeli gelen gerilimin ürünlere hasar verdikten dakika/saat/gün/hafta gibi sonrası yapılan sürelerde yapılan kontrollerde zaten sorunun görülemeyecek olmasının aşikar olması nedeniyle SONRADAN yapılan ölçümler üzerine alınan ''Sorun yok'' kararlarının da tüketici adına doğruluğu sorgulanır olmaktadır. )
Yukarıda paylaştığımız bilgiler doğrultusunda soruna neden olan dalgalanma veya kesintilerde SONRA yapılan ölçümler değil, gerilim değerlerinin sorunun yaşandığı beyan edilen tarihteki sunulan kayıtlarına göre karar vermek gerekir ilkesinden hareket ile Elektrik dağıtım şirketinin savunma yazısında sadece klasik ''Kontrolleri yaptık arıza görmedik'' yazısı yerine tüketicilere sunulan hizmetin anlık kayıt altına alınan verilerinin heyetimize paylaşmasına, Tüketiciye enerji sunan bir şirketin gerilim watt volt VA cinsinden kayıtları tutacak sisteminin olmadığını beyan etmesi durumunda dosyada karar alınırken bu hususun göz önünde bulundurulmasına..........
vs vs diye devam edip gidiyor.