Elektrik kesintisinden bilgisayarım yandı

F Çevrimdışı

feyzullahyildiz

Yeni Üye
3 Eki 2021
12
34
Selamlar Tavisiye Forumu
İstanbulda oturuyorum, elektrik dağıtım firmamız Bedaş. Nisan 1 de elektrik kesintisi olacağına dair bilgilendirme mesajları aldım. Akşama eve geldiğimde bilgisayarım açılmıyordu. Ertesi gün farklı bir Power Supply ile test ettim ve bilgisayarımın sadece Power Supply'ı yanmıştı. Yeni bir power supply aldım ve bilgisayarımı şuanda sıkıntısız kullanıyorum. Bu yaşadığım durumdan dolayı bir kaç tavsiyenizi almak isterim.

Soru 1)
Bedaşı aradım, tazminat için hangi belgeleri istiyorsunuz dedim. Benden 4-5 tane evrak istediler.
- Elektrik Faturası
- IBAN
- Cihazınızın elektrik kesintisinden dolayı yandığına dair yetkili servis tutanağı
- Tamir ettirdiyseniz, tamir ücreti faturası
- Kimlik fotokopisi
1 ay içinde bu belgelerle BEDAŞ'a başvurmam gerektiği söylendi.
Burada istenen belgelerden Yetkili Servis Tutanağı için Yetkili Servis'e ulaşmaya çalıştım. Cihazın markası Cooler Master. Türkiyedeki yetkili servisleri Vektron Elektronik. Vektron Elektronik'i aradım ve yaşadığım durumu anlattım. Bana, "Size böyle bir tutanak veremeyiz, cihazınızı getirin, garantisi devam ediyorsa uslüne uygun bir şekilde işlem görür. garantisi devam etmiyorsa size tamir ücreti çıkartırız" dediler.

Özetle, Ben ne yapayım ?

Soru 2)
Elektrik gidip gelmesinden hiç bir cihazımım bozulmamıştı, bu durum beni korkuttu. 1 hafta sonra evden çalışmaya başlayacağım, işim gerekği evimde 4 tane bilgisayar olacak. Buzdolabı, televizyon, akıllı robot vs çok cihaz var. Bu cihazların herbiri en az 6-7 bin lira fiyatı var. Uygun fiyattan cihazlarımı korumak istiyorum. UPS fiyatları gereksiz yüksek geliyor ve elektrik kesildiğinde cihazların çalışır olması benim için pek önemli değil. Bu sebepten dolayı voltaj regülatörü almam gerektiğini düşünüyorum.

Anlık maxium 600 watt tüketen bir cihaz için nasıl bir voltaj regülatörü almalıyım. Tunçmatik Reguline 1000 VA, ihtiyacımı karşılar mı ?
Tunçmatik Reguline'ın tasarımı çok kötü, hangi marka tavsiye edersiniz.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Hiç yoktan iyidir fakat işe yaramaz ani değişimlerdə görev yapmaz. .


Çok güzel işe yarıyor. Belirlediğin aralığın dışına çıktığı an kesiyor. Belirlediğin süre kadar bekliyor. Gece uykunda, sen evde değilken elektrik kesildi, geldiğinde kaç voltla başladı, o arada olan oldu mu diye bir derdin yok. Öyle hiç yoktan iyidir denilecek bir ürün kesinlikle değil. Bir regülatör görevi görmesini beklemek zaten olacak iş değil. Voltajın normalde belli bir değerde olduğu yerde elektrik gitti geldi zamanlarındaki zırvalıkların önüne geçen bir alet bu. Buna bir de parafudr ile destek çıktığında yeme de yanında yat olur.

 
Son düzenleme:
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,076
Çok güzel işe yarıyor. Belirlediğin aralığın dışına çıktığı an kesiyor. Belirlediğin süre kadar bekliyor. Gece uykunda, sen evde değilken elektrik kesildi, geldiğinde kaç voltla başladı, o arada olan oldu mu diye bir derdin yok. Öyle hiç yoktan iyidir denilecek bir ürün kesinlikle değil. Bir regülatör görevi görmesini beklemek zaten olacak iş değil. Voltajın normalde belli bir değerde olduğu yerde elektrik gitti geldi zamanlarındaki zırvalıkların önüne geçen bir alet bu. Buna bir de parafudr ile destek çıktığında yeme de yanında yat olur.



Haklısınız.
En ucuz koruma diyelim.
Ürünün her işi yapacak hali yok.
Ürünün en beğendiğim enerji gelirken test etmesi.

Test videosunda keşke ani voltaj pik testide yapılmış olsaydı .
Test ürünü eski kullanılmayan kombi olabilirdi.
 
C Çevrimdışı

coolwhisper 

Aktif Üye
8 Mar 2019
235
56
benim şahsi tavsiyem tam otomatik servoyaklı 220 V Ye 220 V regülatör olur, evin elektrik girişine bağlarsınız, evinizdeki tüm elektrikli cihazları olası voltaj dalgalanmalarından korursunuz.
 
F Çevrimdışı

feyzullahyildiz

Yeni Üye
3 Eki 2021
12
34
Çok güzel işe yarıyor. Belirlediğin aralığın dışına çıktığı an kesiyor. Belirlediğin süre kadar bekliyor. Gece uykunda, sen evde değilken elektrik kesildi, geldiğinde kaç voltla başladı, o arada olan oldu mu diye bir derdin yok. Öyle hiç yoktan iyidir denilecek bir ürün kesinlikle değil. Bir regülatör görevi görmesini beklemek zaten olacak iş değil. Voltajın normalde belli bir değerde olduğu yerde elektrik gitti geldi zamanlarındaki zırvalıkların önüne geçen bir alet bu. Buna bir de parafudr ile destek çıktığında yeme de yanında yat olur.


Sanki akım korumalı priz'e benziyor, varistörün çalışma mantığı da bu şekilde değil mi. 250v üstüne gelince kısa devre yaptırıyor, otomatik sigorta atıyor.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Arkadaşlar teknik detaylara girmiş benim birşey anlatmama gerek yok.

Kafamın takıldığı hususların başında Vektor denen işletmenin tavrı var. Elbette tüketicinin ürünü kendisi onarıp gidip vektordan rapor istediğinde bunu alamaması normal lakin Vektor bu ürün kendisine gelmiş olsaydı şebeke hatası diyecek ve garantili de olsa ürünü ücretli onaracaktı. Madem şebeke hatası olduğunu tespit ve teyit ediyor rapor vermesine engel ne gibi bir durum olabilir ki?

Ayrıca sizi baştan uyarayım ki ödemenizi yapmazlar zira ilginçtir ki bu konuda uzun zamandır belirttiğim üzere komisyonların da büyük eksikleri var çünkü konunun teknik detayını bilmiyorlar.

Şöyle ki; Elektrik idareleri şu mantık ile yaklaşıyor.
''Efendim biz baktık kontrol ettik, AYNI FAZI kullanan diğer abonelerde bir sorun yok, buna paralel tüketicinin evinde de arıza yapan başkaca bir ürün yok o nedenle bu durum münferit arızadır.''

İşin ilginç yanı ise Hakem Heyetleri dahi bu tarz durumlarda Aydemin bu savunmasına istinaden ''Evde başka cihazda veya komşularda arıza yok ise reddediyoruz'' diyor.

Neden bunu yapıyorlar peki? Elektrik Dağıtım Şirketi işi kılıfına uydurmayı tercih ettiği için. Hakem heyetleri ise teknik bilgiden uzak oldukları için.

Bu insanların öncelikle şebeke denen kavramın SABİT bir rakamsal değerden ibaret olmadığını anlaması lazım.

Ayrıca rakamı yanlı hatırlıyor olabilirim ancak TS EN50103 sayılı standart kapsamında RESMİ olarak şebeke gerilimi 230V AC dir ve bunun tolerans değeri %10 yukarı, %15 aşağı şekildedir yani 230 + 23 = 253V AC bu durumda olması gereken MAKSİMUM yüksek gerilim değeridir.

Peki bunlar ne?


20220407_121607.jpg
20220407_121633.jpg


Bunlar tesadüfen ve bir kereliğine denk gelinmiş değerler değil. Sevgili Umut Barış Umut Barış biliyor aylardır bu değerler hep buralarda geziyor ben hep kayıt altına alıyorum bu gerilim değerlerini.

Şimdi bizim bu fazda bulunan ürünlerin bu yüksek gerilimi kendi başarıları ile ABSORBE edebilmiş olması ve halen bunu yapabiliyor olması bunu sürekli yapabileceği veya yapmak zorunda olduğu anlamına gelmiyor işte bu kişiler bunu bir türlü anlamıyor.

Ayrıca elektriğin en tehlikeli anı ilk geliş anıdır çünkü yüksek gelir ve darbeli gelir. O esnada SMPS ünitedeki bir mosfetin bunu absorbe edememesi tüm sistemin çökmesi için yeterlidir.

Genel kanı ''Yahu biraz daha iyisini taksınlar da patlamasın'' veya ''Bak demekki diğerleri daha iyisini takmış onlar patlamamış'' şeklinde oluyor ama o iş öyle değil işte. Her komponentin bir tolerans değeri var, Örneğin bir tv nin smps ünitesinde primer devresine 4N60 fet takılması normalde yeterli olacakken üreticiler 6N60 kullanır. Devre eğer 12v ile çalışıyorsa üretici 16V elektrolit kondansatör kullanır. Doğrultmada DC gerilim 230x1.41=324.3V olsa da üreticiler 400 veya 450V Kapasitör kullanır vs

Yani bir noktadan sonrası şu oluyor, yahu kardeşim bu adamlar normalin 3 katı elektrik faturası kesiyor zaten, o zaman üreticilerden hep DAHA güçlüsü daha fazlasını takmalarını beklemek yerine bu şeref yoksunlarının parasını aldıkları işi ADAM GİBİ yapmalarını neden beklemeyelim?

Şimdi benim bu klimam veya bu faz hattında çalışan çamaşır bulaşık makinesi ile buzdolabı ürününden sadece birisi arıza yaparsa firmalara göre bizim cihaz suçlu, onlar sütten çıkmış ak kaşık.

Kare dalga osilatör sistemin mantığını bilmeyen (Bilmelerini bekleliyorum konu o değil) SMPS ünitesinin temel çalışma prensibini bilmeyen kişilerin yönettiği koisyonların bu kararları alması da, işlerine gelmediği için EDŞ lerinin arka kapı politikalarını zorlaması da, teknik servislerin kendi işlerine öyle geldiği için rapor vs uğrşamak istememesi de işte hep bu sebeplerden ötürü.

Yani elbette ki siz istedikleri belgeleri götürün verin lakin belli ki ''Dostlar alışverişte görsün'' mantığıyla evraklarınızı alacaklar. Sonrasında yukarıdaki senaryo tıkır tıkır işleyecektir.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Sanki akım korumalı priz'e benziyor, varistörün çalışma mantığı da bu şekilde değil mi. 250v üstüne gelince kısa devre yaptırıyor, otomatik sigorta atıyor.

Akım korumalı priz denen sahtekarla yakından uzaktan alakası yok bu cihazın. İstediğiniz ucuz yollu korumanın en temel taşı bu. Sonrası giderek artıyor tabiki.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Arkadaşlar teknik detaylara girmiş benim birşey anlatmama gerek yok.

Kafamın takıldığı hususların başında Vektor denen işletmenin tavrı var. Elbette tüketicinin ürünü kendisi onarıp gidip vektordan rapor istediğinde bunu alamaması normal lakin Vektor bu ürün kendisine gelmiş olsaydı şebeke hatası diyecek ve garantili de olsa ürünü ücretli onaracaktı. Madem şebeke hatası olduğunu tespit ve teyit ediyor rapor vermesine engel ne gibi bir durum olabilir ki?

Ayrıca sizi baştan uyarayım ki ödemenizi yapmazlar zira ilginçtir ki bu konuda uzun zamandır belirttiğim üzere komisyonların da büyük eksikleri var çünkü konunun teknik detayını bilmiyorlar.

Şöyle ki; Elektrik idareleri şu mantık ile yaklaşıyor.
''Efendim biz baktık kontrol ettik, AYNI FAZI kullanan diğer abonelerde bir sorun yok, buna paralel tüketicinin evinde de arıza yapan başkaca bir ürün yok o nedenle bu durum münferit arızadır.''

İşin ilginç yanı ise Hakem Heyetleri dahi bu tarz durumlarda Aydemin bu savunmasına istinaden ''Evde başka cihazda veya komşularda arıza yok ise reddediyoruz'' diyor.

Neden bunu yapıyorlar peki? Elektrik Dağıtım Şirketi işi kılıfına uydurmayı tercih ettiği için. Hakem heyetleri ise teknik bilgiden uzak oldukları için.

Bu insanların öncelikle şebeke denen kavramın SABİT bir rakamsal değerden ibaret olmadığını anlaması lazım.

Ayrıca rakamı yanlı hatırlıyor olabilirim ancak TS EN50103 sayılı standart kapsamında RESMİ olarak şebeke gerilimi 230V AC dir ve bunun tolerans değeri %10 yukarı, %15 aşağı şekildedir yani 230 + 23 = 253V AC bu durumda olması gereken MAKSİMUM yüksek gerilim değeridir.

Peki bunlar ne?


20220407_121607.jpg
20220407_121633.jpg


Bunlar tesadüfen ve bir kereliğine denk gelinmiş değerler değil. Sevgili Umut Barış Umut Barış biliyor aylardır bu değerler hep buralarda geziyor ben hep kayıt altına alıyorum bu gerilim değerlerini.

Şimdi bizim bu fazda bulunan ürünlerin bu yüksek gerilimi kendi başarıları ile ABSORBE edebilmiş olması ve halen bunu yapabiliyor olması bunu sürekli yapabileceği veya yapmak zorunda olduğu anlamına gelmiyor işte bu kişiler bunu bir türlü anlamıyor.

Ayrıca elektriğin en tehlikeli anı ilk geliş anıdır çünkü yüksek gelir ve darbeli gelir. O esnada SMPS ünitedeki bir mosfetin bunu absorbe edememesi tüm sistemin çökmesi için yeterlidir.

Genel kanı ''Yahu biraz daha iyisini taksınlar da patlamasın'' veya ''Bak demekki diğerleri daha iyisini takmış onlar patlamamış'' şeklinde oluyor ama o iş öyle değil işte. Her komponentin bir tolerans değeri var, Örneğin bir tv nin smps ünitesinde primer devresine 4N60 fet takılması normalde yeterli olacakken üreticiler 6N60 kullanır. Devre eğer 12v ile çalışıyorsa üretici 16V elektrolit kondansatör kullanır. Doğrultmada DC gerilim 230x1.41=324.3V olsa da üreticiler 400 veya 450V Kapasitör kullanır vs

Yani bir noktadan sonrası şu oluyor, yahu kardeşim bu adamlar normalin 3 katı elektrik faturası kesiyor zaten, o zaman üreticilerden hep DAHA güçlüsü daha fazlasını takmalarını beklemek yerine bu şeref yoksunlarının parasını aldıkları işi ADAM GİBİ yapmalarını neden beklemeyelim?

Şimdi benim bu klimam veya bu faz hattında çalışan çamaşır bulaşık makinesi ile buzdolabı ürününden sadece birisi arıza yaparsa firmalara göre bizim cihaz suçlu, onlar sütten çıkmış ak kaşık.

Kare dalga osilatör sistemin mantığını bilmeyen (Bilmelerini bekleliyorum konu o değil) SMPS ünitesinin temel çalışma prensibini bilmeyen kişilerin yönettiği koisyonların bu kararları alması da, işlerine gelmediği için EDŞ lerinin arka kapı politikalarını zorlaması da, teknik servislerin kendi işlerine öyle geldiği için rapor vs uğrşamak istememesi de işte hep bu sebeplerden ötürü.

Yani elbette ki siz istedikleri belgeleri götürün verin lakin belli ki ''Dostlar alışverişte görsün'' mantığıyla evraklarınızı alacaklar. Sonrasında yukarıdaki senaryo tıkır tıkır işleyecektir.
Adem Abi Power Supply garantisi varsa ücretsiz onarım yada değişim yapılıyor o konuda fazla sorun çıkartmıyorlar garantisi yoksa cihazı gönderdiğinde bakılır Şebeke kaynaklı arıza olduğunun raporunu vermeleri lazım biz rapor vermeyiz gibi bir yaklaşım hiç hoş olmamış ben paramı alırım gerisi beni ilgilendirmez diyemezler..
Bu yetkili servisler son yıllarda cins olmaya başladı satış sonrası hizmetlerde sorun yaşayan tüketici sayısı çok arttı.
Yıllardır böyle ben daha elektrik şirketinden para alanı görmedim hep onlar haklı çıkıyor kanun boşluklarının,
Etrafından dolanıyorlar biz baktık ölçtük voltaj kaynaklı sorun yok deyip işin içinden çıkıyorlar..
 
S Çevrimdışı

Sakar 

Aktif Üye
20 Mar 2022
54
Power Supply kaliteli olduğu için gelen dengesiz enerji karşısında kendini feda edip kendinden sonraki bileşenleri korumuş. Olması gereken de budur zaten.
Enerji dalgalanmaları yüzünden yıllardır bir sürü elektronik aletim bozuldu. Teknik serviste çalışan tanıdıklarım sayesinde bazılarını ücretiz tamir ettirdim ama bazılarında ücret ödemek zorunda kaldım. Elektrik dağıtım şirketl bir kuruş bile ödemedi. Onlara göre" sorumluluk sahaları dahilinde gerekli kontroller sağlanmış" ama ne hikmetse rastgele zamanlarda peek yapan voltaj değerini farkedemiyorlar. Arızanın elektrik saatinden kaynaklandığını söyleyip 2 kere değiştirdiler. Saat değişti sorun devam ediyor, bu sefer de sıva altı elektrik hattına şuç attılar. Ev daha yeni ve inşaat halindeyken her ihtimale karşı bütün elektrik tertibatını söküp kalın kablo kullanarak tekrar döşemiştik. Sorun çözüldü mü peki ; hayır.
Kışın seralarda yağmurlama sistemi kullanılıyor. Dinamolar sürekli yüksek enerji çektiğinden bazen elektronik cihazlardan coil whine tarzı bir ses çıktığı oluyor. Arıza yaparsa ( genelde besleme devresinde) multimetre ile bozulan kompanenti bulup değiştiriyorum. Bu dağ ayılarına laf anlatmaya çalışıp sinir krizi geçirmeye değmez.
 
Geri
Üst Alt