Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Ürünün yanında gelen kitapçığının garanti şarları kısımında, bu ürünü sahil kesimi yada benzeri nemli yerde kullanırsanız paslanır, biz sorumluluk kabul etmeyiz, ürünümüzü nemsiz bir dış ortamda kullanın,hatta mümkünse ürüne özel bir muhafaza yaptırın, güneş, yağmur, nem görmesin, biz ürünümüzün el bebek gül bebek bakılacağı ve dış ortam şartlarının çok güzel ve nemsiz ortamlarda olması durumunda size 2 yıl garanti veriyoruz şeklinde bir madde olmadığına göre.
Tamam siteyi kapatalım kimse kimseye bir şey sormasın. Derdi olan servisi arasın yapılacak bir şey varsa yaparlar zaten harika yaklaşım. Soru sorana cevap yerine akıl vermekten ne zaman vazgeçeceğiz? Aramadığımı nerden biliyorsun. Böyle konuları baltalayan üyelerden bıktım.
Arkadaşım rahatsızmısın sen garantisi devam ediyor demedin mi servis bakar buna servis yardımcı olmazsa gel yardımcı olmaya çalışalım önce servisi arayacaksın gelip bakacak sorunu çözmezse servis THH yolu açık.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
servisle sorunu çözemezsen THH'ye verip sansını denersin bukadar basit
Bence birazda sac kalitesinden kaynaklanıyor. Tamam kıyı kesimler nemli rütubetli ama.. Mesela çanak antenlerde next olanlar çürüyor pas yapıyor, sab marka olan çelik gibi.. Tecrübeyle sabit ?
Aynen,ben daha pas yapmayan çanak anten hiç görmedim ,marka ile alakalı değil ,sab bile vida-somun yerlerinden paslanıyor
UUzunEsmer ,garanti bitmeden o paslı yerde sorun çıkartırsa belki olabilir ama ben pas yapmasını sanmıyorum garanti kapsamında olsun,eskiden ürünleri "bölgeye göre" üretiyorlardı ,en azından ben öyle biliyorum,ama şimdi öyle değik galiba
Arkadaşım rahatsızmısın sen garantisi devam ediyor demedin mi servis bakar buna servis yardımcı olmazsa gel yardımcı olmaya çalışalım önce servisi arayacaksın gelip bakacak sorunu çözmezse servis THH yolu açık.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
servisle sorunu çözemezsen THH'ye verip sansını denersin bukadar basit
Tamam siteyi kapatalım kimse kimseye bir şey sormasın. Derdi olan servisi arasın yapılacak bir şey varsa yaparlar zaten harika yaklaşım. Soru sorana cevap yerine akıl vermekten ne zaman vazgeçeceğiz? Aramadığımı nerden biliyorsun. Böyle konuları baltalayan üyelerden bıktım.
yazmasını öğren Garantili ürün muhatabın önce servis servis ile çözemezsen THH ile çözmeyi denersin o neden ile servisi ara dedim Adem Helvacı hocam'da hemen hemen aynı seyleri söylecek onada bu uslup ile cevap vermeyin .
Konuyu 2 li münakaşadan çıkaralım yazıyla bile kavga etmeyelim gerek yok zaten günümüzde herkes çok gergin ben bu foruma neşeli olmak yardım almak yardımcı olabilmek adına giriyorum herkeste aynı mantalite de olsun servis gelcekmiş gitcekmiş dış ünite paslanmış paslanmamış bunlar gelir geçer ez cümle kalpler kırılmasın
Konu ile ilgili de servisi çağırırsanız ve garanti dışı derlerse servis ücreti doğacak thh başvurabilmeniz için servisin mecburen gelip veyahut gelmeyip size bu konunun garanti dışı olduğunu söylemesi gerek dilerseniz hangi üretici ise onların müşteri hizmetlerini arayarak durumu aktarıp bilgi alabilirsiniz gerekli bilgiyi alamazsanız mail adreslerine fotoğraflarla konuyu mail atabilirsiniz birde firma şikayetlere önem veriyorsada şikayetvar sitesinden bir konu oluşturabilirsiniz.
Arkadaşlar gece gece bukadar enerjiyi nerden buluyorsunuz.
Tamam havalar sıcak, Ciğerlerimiz yanıyor, Akın akın suriyelisi-afkanlısı-afrikalısı ülkemize doluşuyor, Ekonominin hali zaten ortada pimi çekilmiş el bombası gibiyiz ama burada atara gidere, kalp kırmaya gerek yok.
Arkadaşlar gece gece bukadar enerjiyi nerden buluyorsunuz.
Tamam havalar sıcak, Ciğerlerimiz yanıyor, Akın akın suriyelisi-afkanlısı-afrikalısı ülkemize doluşuyor, Ekonominin hali zaten ortada pimi çekilmiş el bombası gibiyiz ama burada atara gidere, kalp kırmaya gerek yok.
Benlik birşey yok Sota hocam arkadaş agresif biraz ters cevap verdi rahatsızmı diye sordum
servisi ara gelsinler dedim çünkü arçelik garanti devam ediyorsa dış sacı ücretsiz değiştiyor
servis değişmezse M.h arayıp ısrar edecek dış ünite sacı garanti dahilinde ücretsiz değişecek
Garantili ürüne servis bakar çözüm yolu önce yetkili servis sonra THH'dir
Sen benden daha iyi bilirsin garantili ürünlerde süreç nasıl ilerliyor Sota hocam
Çok fazla aşırı paslanma çürüme yoksa servis dış ünite sac değişimine gerek yok diyebilir
Resim eklememiş sorun büyük mü bakalım ona göre yönlendirelim
sorusunu sorar bekler gelen cevaplara bakar işine yarayan cevabları alır kullanır forum budur..
kendisine yardımcı olmaya çalışanı terslemez böyle forumculuk olmaz..
Objektif bakacak olursak eğer, sahil kenarında her şeyin çürüyeceğini herkes zaten bilir ve bunun için özel bir uyarıya gerek yoktur.
Fakat bulaşık makinesinde salça yapmak için domates yıkanmayacağını da herkes bilmesine rağmen, 'Bana söylemediler'' diyen tüketicilerin haklı bulunması nedeniyle geçmiş yıllarda hukuk sistemi tüketiciyi haklı bulmuştu.
Neden? Çünkü bilginin yayılma düzeyi günümüzde olduğu kadar yüksek ve yoğun değildi.
Bu gün ise artık bir çok hakem heyeti de mahkeme de (Malumunuz kanaat kullanma hakları vardır) bu konuda tüketiciyi her zaman haklı bulmaz.
Tüketici gözü ile bakılırsa siz bu konuda uyarılmayı bekliyorsunuz, Satıcı gözüyle bakılırsa ''İyi de abi biz her mal sattığımız kişiye GBT mi yapacağız? nereden bilelim nereye takacağını?'' diyecek, Servise sorsan ''Ben polemiğe girmem takar geçerim'' diyecek çünkü o alacağı montaj parasına bakar, üreticiye sorsan ''Ben mallarımı aynı eşit standart kalitede üretiyorum'' diyecek vs vs .
Şimdi size basit bir soru.
Yetkili servis o montajı yaparken size ''Abi bak biz bu klimayı takıyoruz ama, yaşadığınız yer nedeniyle bu malda takriben 2 sene içerisinde paslanma başlar haberin olsun'' dese, siz veryansın edip ''Huleeeaaaayyyynn, ben iki senede çürüsün diye mi bu kadar para verdim?'' diyecek ve bayiye gidip malı iade edecektiniz. Başka marka alacaktınız ve o markanın servisi tembihli(!) olduğu için size bir şey söylemeyecekti ama mal yine de paslanacaktı vs.
İlk satın aldığınız bayi ise siz iade ettiniz diye servisi satış müdürlüğüne şikayet edecekti, servise ihtar verilecekti vs vs (Tamamı yaşanmış gerçek olaylardır)
Peki servis size ''Abi bak bunlar paslanır, bunların koyucu spreyleri var, belli aralıklarla bu spreyden sıkarsan ömrü uzar'' deseydi ne yapardınız?
Yaşadığınız yerlerde çelik kapılar, kapı kolları, çanak antenler, bahçe korkulukları vs vs aklınıza gelecek her şey zaten aynı etkiye maruz kalıyor ve kalacak.
Süreye bağlı olarak garanti dahilinde dış saç değiştirseler dahi, yaşadığınız bölgenin etkilerini ortadan kaldırmayacak bu durum.
Hakem heyeti de size kesin çözüm olmaz kesinlikle zira, siz şikayetçi olduğunuzda hemen siz şikayet ettiniz diye ''Adam haklı beyler'' demiyorlar, karşı tarafa yazı yollayıp ''Ne diyorsunuz?'' diye soruyorlar.
E karşı taraf da doğal olarak kendi savunmasını yapacak, dış koşullara bağlı olan bu durum nedeniyle itiraz edecek olsalar da firma size ''Hadi olay büyümesin neyse'' diye dış sacı değiştirdi diyelim. Size yeni getirdikleri sacda durum ne olacak zannediyorsunuz?
Siz üstünüze düşeni yaptınız mı mesela tüketici olarak?
Çevrede hiç mi klima görmediniz bu şekilde? Çanak antenleri neden hep çürük hiç mi sorgulamadınız mesela? Ne yaptınız klimanızı dış etkenlerden korumak için?
Bunlar sizi yargılamak için sorulan sorular değil zira haddim değil, sadece dikkatinizi çekmek istediğim hususlar var.
Bir şekilde o sacı değiştirttiniz diyelim. Devamında ne yapmayı düşünüyorsunuz? Ayda bir komple bakım spreyi kullanmak mesela nasıl bir fikir?
''Abi bunu üretenler neden daha sağlam yapmıyor?''
Abi Koskoca savaş gemileri çürüyor Devletlere ait, deniz kıyısı koşulları hiç kimsenin kalıcı çözüm bulabileceği yerler değil, sürekli bakım ve onarım gerektiren koşullar bunlar.
Önleyici bakım+Önleyici bakıma rağmen oluşan hasarlar için onarım faaliyetleri.
Plastik kasalı ürünler var mesela adını anmadığım marka yapıyor.
Onun da kıytırıklığını montajları yapan arkadaşlara sorun da onlar anlatsın. Kaldı ki tüketicinin GÖRDÜĞÜ yeri hallettin diyelim. GÖRMEDİĞİN yerler ne olacak?
Sen o bölgelere olanı fark edene kadar garantin de bitecek?
Yani özetle;
Yetkili servisten erken deformasyon kaynaklı garanti dahilinde hizmet talep ediyorsunuz, talep olumsuz karşılandığında heyete gidiyorsunuz, olası bir şekilde haklı bulunursanız yeni sac takıldığında sürekli olarak korozyon önleyici spreyler kullanıyorsunuz olay bu.
Adem Helvacı, Adem bey merhabalar bulunduğum yerde klima kullananlar marka modele göre epey eski modellerde var lakin bu derece kısa sürede paslanan görmedim. Gözlemime göre Vestel ürünleri daha geç paslanıyor.
Ayrıca benim derdim dış sac paslanması değil. Dış sacı önemsemiyorum. Dış ünitenin iç parçaları pasla alakalı ne durumda tehlike arz ediyor mu? Parçalar kısa vadede kırılır ve çalışmaz hale gelir mi?
Önlem konusunda ise evet önlem aldım su almayacak yere monte ettirdim ve fatura adresi kesilirken nereye cihazın takılacağı belli. Mağaza bana koruma spreyi gibi bir ürün söyleseydi onu da yaptırırdım en kötü ihtimalle ek garanti yaptırmaz sprey koruma vs işlemlerine harcama yapardım.
“servisi ara gereken bir şey varsa yaparlar hadi kapat konuyu” gibi yaklaşımın dışında tüm aydınlatıcı forum birliğinin temeli olan fikir alış verişi mesajlar için teşekkür ederim.
Adem Helvacı, Adem bey merhabalar bulunduğum yerde klima kullananlar marka modele göre epey eski modellerde var lakin bu derece kısa sürede paslanan görmedim. Gözlemime göre Vestel ürünleri daha geç paslanıyor.
Ayrıca benim derdim dış sac paslanması değil. Dış sacı önemsemiyorum. Dış ünitenin iç parçaları pasla alakalı ne durumda tehlike arz ediyor mu? Parçalar kısa vadede kırılır ve çalışmaz hale gelir mi?
Önlem konusunda ise evet önlem aldım su almayacak yere monte ettirdim ve fatura adresi kesilirken nereye cihazın takılacağı belli. Mağaza bana koruma spreyi gibi bir ürün söyleseydi onu da yaptırırdım en kötü ihtimalle ek garanti yaptırmaz sprey koruma vs işlemlerine harcama yapardım.
“servisi ara gereken bir şey varsa yaparlar hadi kapat konuyu” gibi yaklaşımın dışında tüm aydınlatıcı forum birliğinin temeli olan fikir alış verişi mesajlar için teşekkür ederim.
Açık konuşmak gerekirse önleyici bakım konusunda satıcıların dahi bilgisi yoktur diye düşünüyorum.
Size bizim heyetten şöyle bir örnek paylaşayım o halde, sanırım biraz ışık tutar size.
X bir bilinen spor ayakkabı ürününün erken deformasyonu neticesi (8 ay) tüketici şikayetine firma ''kullanıcı kaynaklı sorun, üretim kaynaklı değil'' diye savunma yazmış olsa da, Heyetlerin temel olarak en önemsediği konu DELİL niteliğinde unsurlar olması nedeniyle savunma belgesinde en ufak delil olmaması ve NEYE GÖRE kullanıcı hatası sorusunun cevabını destekleyen hiç bir unsur olmaması nedeniyle heyetimiz tüketici adına şu ifade ile olumlu karar verdi,
''Emsallerine oranla görece eşit ve daha yüksek bedelle satın alınmış bir üründen beklenen fiyat/fayda/süre ilkesinin dışında görülmesi nedeniyle'' Aslında çok daha detaylı yani bu kadar kısa ve basit değil ancak temel yaklaşım noktası bu idi.
Netice itibari ile yazılı ve sözlü bilgilendirilmemişsiniz, tüketici de satın aldığı ürünün çürüme derecesini mühendislik anlamında bilmek zorunda değil.
Yani sizin durumu yetkili servis çözmez ise, sürenin kısalığı ve bilgilendirilmemiş olmanız nedeniyle heyet çözer diye düşünüyorum, yine de tahminime göre sunduğunuz görseller tatminkar gelmezse bilirkişi atayabilirler.
Sizden ricam lütfen süreci bizlerle paylaşmaya devam ediniz ki olası bu sorunla karşılaşacak tüketiciler için somut bir örnek olsun.
Benim yardımcı olabileceğim bir konu olursa yazın lütfen.
Adem Helvacı, Adem bey gelen servis elemanları bu dış ünitenin içinde bozulacak pastan etkilenecek tek bir parça bile yok gibi savuşturucu cevap verdiler. Önceki mesajımda da sorduğum gibi bana bu konu hakkında bilgi verebilir misiniz? Diğer arkadaşlarda fikir verirse sevinirim.
Dış ünite sac harici iç parçalarda pas ile kırılacak arıza çıkartacak veya ütopik senaryo ile patlama yapacak bir tehlike var mı? Dış ünitenin içinde pas ile cihazın çalışmasını engelleyecek bir şey var mı?
Adem Helvacı, Adem bey gelen servis elemanları bu dış ünitenin içinde bozulacak pastan etkilenecek tek bir parça bile yok gibi savuşturucu cevap verdiler. Önceki mesajımda da sorduğum gibi bana bu konu hakkında bilgi verebilir misiniz? Diğer arkadaşlarda fikir verirse sevinirim.
Dış ünite sac harici iç parçalarda pas ile kırılacak arıza çıkartacak veya ütopik senaryo ile patlama yapacak bir tehlike var mı? Dış ünitenin içinde pas ile cihazın çalışmasını engelleyecek bir şey var mı?
Aslında ilk mesajımda belirtmiştim ama üstünde çok durmamışım.
Dış ünitenin içerisinde neredeyse metal olmayan bir şey yok.
Kompresör metal, gövdesi metal, çıkış hattı metal, kondanser metal, kondanser fan motoru metal pervanesi plastik sadece.
Bağlantı elemanları borular, ana gövde vs komple metal ama sizin belirttiğiniz ölçüde çatlayıp patlamaya neden olacak bir durum yok.
Uzun yıllara bağlı çürüme etkileri elbette olacak fakat genel anlamda takriben 8 - 10 yıl ve üstü zaman diliminde olur bu. Sizdeki olumsuz koşullar ile bu süre erken olabilir ona biz bir şey diyemeyiz. Kompresör gövdesi pas ile delinecek bir şey değil. Selenoid bobin etkilenmez, kondanser bakır olduğu için (Üstü kaplamalı oluyor onların) bir şey olmaz.
Geriye kalan en dikkat çekici yerler kaynak yapılan yerler olur.