Bosch Logixx 8 Sensitive Çamaşır Makinesi Tamire Değer mi?

boranoglu 

Aktif Üye
Katılım
6 Ocak 2018
Mesajlar
82
Arkadaşlar makine 15 yılı devirdi hatta 20 ye yaklaştığını sanıyorum. Bu süreçte annem sağ olsun dolu dolu ve çok sık kullandı makineyi. Yaklaşık 1 sene önce amortisörleri değişmişti. Şu an yetkili servis bilyesi dağılmış ve tamburun kırık olduğunu tespit etti ve 3100 TL fiyat veriyor. 6 bin civarına yeni bir profilo yahut uygun bir alternatif daha mantıklı geliyor bana. Bu makineleri daha iyi bilen arkadaşlar, tavsiyeleriniz nelerdir ?
Adem Helvacı @Adem Helvacı
 

boranoglu 

Aktif Üye
Katılım
6 Ocak 2018
Mesajlar
82
Profilo yerine yine bir Bosch bakın bence.
Profilo'da ciddi kalite kontrol sorunu var gibi.

fikoloji @fikoloji
profile ve bosch u ana parçalarda aynı diye biliyoruz son kullanıcı olarak yıllardır ama yanılıyor uyuz hocam artık farklılıklar mı var üretimde ?. En son 2017 de profilo cmg140drt almıştık gayet de iyi gidiyor şu an kendileri :)
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
18,519
profile ve bosch u ana parçalarda aynı diye biliyoruz son kullanıcı olarak yıllardır ama yanılıyor uyuz hocam artık farklılıklar mı var üretimde ?. En son 2017 de profilo cmg140drt almıştık gayet de iyi gidiyor şu an kendileri :)
Bosch'un bazı üretimleri burada değil sanırım. Tam bilmiyorum. Üst seriler bazen Almanya'dan geliyor galiba.
BSH çatısı altında üç marka o konuda yanılmıyorsunuz. Bosch - Siemens - Profilo.
Üçünün de ülkemizdeki çoğu modeli aynı fabrikadan çıkar.
Ama fiyat farkı mevcuttur. Biraz marka biraz da kozmetik, ek özellik, malzeme kalitesi.
Son dönemlerde forumumuzda Profilo alanlar biraz memnuniyetsizlik yaşamıştı diye hatırlıyorum.
Üretimde kalite veya kontrol düştüğünden sanırım.
2017'deki Profilo kalitesi şu an yok muhtemelen.
Amacım marka karalamak değil ama gördüğüm manzara bu gibi.

Siz ana markadan şaşmayın derim. Bosch veya Siemens bakın.
Alırsanız da mutlaka ek garanti yaptırın.
Tamburun kırılması biraz şaşırttı ama ustalar yorum yapsın ona, bilgim yok.
Tambur kırılabiliyor mu bilmiyorum. Belki de rulman arızası sonrası düştü dağıldı, bilemem.
 

boranoglu 

Aktif Üye
Katılım
6 Ocak 2018
Mesajlar
82
Umut Barış @Umut Barış hocam büyük ihtimalle ürünü alıcam direk profilonun kendi sitesinden. %5 indirim var onunla birlikte piyasa fiyatlarına geliyor. Sanırım rulman arızalı şekilde 2 ay kadar kullanıldığı için, kazanı tutan kollarda yahut direk milde hasar oluştu. Servisle konuşmadığım için bende bilemiyorum ama geniş bir zamanımda komple dağıtıp meraklı bir kullanıcı olarak kendimiz bir şey yapabilecek miyiz görmek istiyorum :)
 

𝒴ℐℒ𝒟ℐℛℐℳ 

𝒴ℐℒ𝒟ℐℛℐℳ
Platin Üye
Katılım
6 Ara 2019
Mesajlar
3,665
Ucuz ürünlerden
Umut Barış @Umut Barış hocam büyük ihtimalle ürünü alıcam direk profilonun kendi sitesinden. %5 indirim var onunla birlikte piyasa fiyatlarına geliyor. Sanırım rulman arızalı şekilde 2 ay kadar kullanıldığı için, kazanı tutan kollarda yahut direk milde hasar oluştu. Servisle konuşmadığım için bende bilemiyorum ama geniş bir zamanımda komple dağıtıp meraklı bir kullanıcı olarak kendimiz bir şey yapabilecek miyiz görmek istiyorum :)
Profilo bosch grubu makine almayın eski üretimlerden eser yok parçası pahalı garanti bitimi hemen arıza yapar..

Üzer sizi demedi deme yeni üretimleri çok kalitesiz haberiniz olsun..
 

boranoglu 

Aktif Üye
Katılım
6 Ocak 2018
Mesajlar
82
O kadar vahim diyorsunuz yani durum. Öyleyse acele etmeyip vestel-regal ürünlerine bir göz atayım. Teşekkürler hızlı cevaplarınız için.
Ek: Gerçi vestel de pek önerilmemiş çamaşır makinesi için, arçelik-altus a kaldık öyleyse :)
 
Son düzenleme:

Umut Barış 

Sadece Forum
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
18,519

boranoglu 

Aktif Üye
Katılım
6 Ocak 2018
Mesajlar
82
Umut Barış @Umut Barış her şey karman çorman olmuş hocam. Forumda bir kaç konu okudum, Bosch grubuna güven kalmamış. Vestel zaten önerilmiyormuş çamaşır makinesinde. Arçelik desek 7 bin TL civarı. Alt markalardan birini alsam annem sabah akşam söylenir. Ekonomi toplum yapımızı aile düzenimizi bozuyor 😂 3100 TL verip kazanı değişiricez gibi şimdilik bize görünen yol. Tamirle 3 5 yıl giderse sonrasında alım gücümüzün artmasını umucaz...
 

ataseven 

Platin Üye
Katılım
24 Tem 2017
Mesajlar
1,289
Ucuz ürünlerden

Profilo bosch grubu makine almayın eski üretimlerden eser yok parçası pahalı garanti bitimi hemen arıza yapar..

Üzer sizi demedi deme yeni üretimleri çok kalitesiz haberiniz olsun..
haklısın yerli üretim bosch buzdolabı almıştım garantisi bittikten kısa bir süre sonra kompresörü bozuldu değiştirdiler bir daha dolap ifla etmedi.eskiden bütün ürünlerim bosch tu fakat artık eski kalite kalmadığı için tercih etmiyorum.
 

ataseven 

Platin Üye
Katılım
24 Tem 2017
Mesajlar
1,289
mesela bosch çamaşır makinam bozuldu lg aldım.arçelik bulaşık makinam bozuldu samsung aldım.bosch buzdolabı bozuldu beko aldım. beko elektrikli süpürgem bozuldu nilfisk aldım.bosch aspiratör bozuldu samsung aldım.uğur su sebili bozuldu beko aldım.bosch set üstü ocak bozuldu ferre aldım.bosch fırın bozuldu simfer aldım.bosch tüplü şofben bozuldu demirdöküm aldım.yani hayatımdan bosch çıkardım.
 
Son düzenleme:

Umut Barış 

Sadece Forum
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
18,519
Umut Barış @Umut Barış her şey karman çorman olmuş hocam. Forumda bir kaç konu okudum, Bosch grubuna güven kalmamış. Vestel zaten önerilmiyormuş çamaşır makinesinde. Arçelik desek 7 bin TL civarı. Alt markalardan birini alsam annem sabah akşam söylenir. Ekonomi toplum yapımızı aile düzenimizi bozuyor 😂 3100 TL verip kazanı değişiricez gibi şimdilik bize görünen yol. Tamirle 3 5 yıl giderse sonrasında alım gücümüzün artmasını umucaz...
3100 verirsin kazan değişir, sonra elektronik parçalar bozulası gelir, amortisör yan yatar çamura batar vs.
Sıfır makine sıfır makinedir. Yaşı olan makinenin tamirine 3100 verilmez bence.
Vestel grubunda 7 kg üstü önerilmiyor çünkü tasarımları kusurlu.
Profilo alanlar memnuniyetsiz ama Siemens ve Bosch bilmiyorum.
Parasını siz ödüyorsanız annenizin laf etmeye hakkı yok bence, aile parçalanmaz yani. :kiskis
 

Gennc

Aktif Üye
Katılım
29 Tem 2018
Mesajlar
31
Yaş
38
Merhabalar.
Yetkili servisler kazan tamiri yapmak yerine sıfır kazan değiştirmeyi uygun görürler. Bu da daha fazla maliyet demektir.
Kazan kırık olsa bile Bosch 8 kilo çamaşır makinesi kazan tamiri şu an için amortisör değişimi dahil 1000 tl civarıdır. Eğer kasnak kırıksa 2. el kazan alınır oda işçilik dahil 1500 geçmez. Yani ni yaptırmanız daha mantıklı olur. İlgili linke tıklayıp nasıl yapıldığını inceleyebilirsiniz.

Kullanmış olduğunuz çamaşır makinesinin kronik bir arızası yoktur. Fazla ve tek parça çamaşır yıkamayın yeter. Bir de Sadece motor kömürü bitmeden kömürleri değiştirin yok ana kartı kilitler. Siz açamazsanız kartçıya götürmeniz gerekecektir.
 

istanbul

Silver Üye
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
896
Merhabalar.
Yetkili servisler kazan tamiri yapmak yerine sıfır kazan değiştirmeyi uygun görürler. Bu da daha fazla maliyet demektir.
Kazan kırık olsa bile Bosch 8 kilo çamaşır makinesi kazan tamiri şu an için amortisör değişimi dahil 1000 tl civarıdır. Eğer kasnak kırıksa 2. el kazan alınır oda işçilik dahil 1500 geçmez. Yani ni yaptırmanız daha mantıklı olur. İlgili linke tıklayıp nasıl yapıldığını inceleyebilirsiniz.

Kullanmış olduğunuz çamaşır makinesinin kronik bir arızası yoktur. Fazla ve tek parça çamaşır yıkamayın yeter. Bir de Sadece motor kömürü bitmeden kömürleri değiştirin yok ana kartı kilitler. Siz açamazsanız kartçıya götürmeniz gerekecektir.

Kömürlerin bitmek üzere olduğunu nasıl anlaşır .
Kaç saat yıkamada kömürleri biter ve ç.makinasının kaç saat çalıştığını gösteren servis kodu varmıdır .

20220513_1630059a6945762dd3e2b9.jpg
 

Benzer konular