Sota
Root
- 6 Mar 2016
- 19,819
radyatorle sanzimanin nasil bir baglantisi varki radyatörden su sanszimana gidiyor normalde sanziman dedigin kapali sistem degilim ve yapi olarakda cok alakasiz yerlerde olmasi lazim radyatör en önde olur önden cekisli arabada sanziman motorun altinda vs arkadan cekisli veya 4 cekerse boylu boyunca arkaya dogru uzanir diye biliyorum yinede ucuz atlamissin gecmis olsun büyük masraf cikarabilirdi
ben virajlara sert girmem ama otobanda max hiz severim araba cok hizli gitmiyorda 220 filan max dedigim iste,
ama bugatti gibi bir arabam olsa 500+ km/s yapmaya calisirim orasi kesin ., ibrede gösterge sona dayanmayinca rahat etmiyorum
mesela su milyoner gibi 417 km/s yapardim almanyada skandala dönüstü mevzu
ben lastik basinci yanak genisligi filan cok anlamam ama yanak genisligi düsük olan lastik/jantlar daha güzel görünüyor 30 max 35 olsun
50 vs cok igrenc
Adananın yolları taştan sen çıkardın beni baştan
Adana yolları genel olarak kötü sayılır hiç olmadık yerde çukara denk gelebilirsiniz bu bağlamda ince yanak yarılmaya müsait olur. Misal Mersin ili olsa hiç düşünmem bildiğin kaymak gibi adamların yolları.
Tork konvertörlü otomatik araçlar (bmw dahil) şanzımanı yağı radyatörde soğutulur yada ayrı soğutucu konulur ve motor soğutma suyu bu parçanın içinden geçerek yağın ısını düşürür.
İnsignia şanzıman yağını iyi soğutabilmek için 2 farklı soğutma sistemi kullanılıyor
Motor radyatör yani motor soğutma suyu ve harici yağ radyatörüyle hava soğutması yapılıyor.
Tam otomatik şanzımanlar genel olarak yağ sıcaklığı 100-115 derece arasında olur ama 2 kademeli soğutma sistemi sayesinde bizim şanzıman yağı 80-85 arasında stabil kalıyor.