Başarısızlık değilde yerli firmalar tek bir müşteri olsa dahi niçin memnuniyetsizlik var bunu araştırmalı ve önemsemeli.Yoksa kimse düşman değil kendi markasına.Misal yukarıda yazdım yerli olarak vestel ve arçeliğin çamaşır makineleri problemli ve kullanıcılar tarafından memnun kalınmıyor bakın bir zamanlar beyaz eşyada 1 numara herkesin aklına ilk gelen isim arçelikken şuan evlenen çoğu tanıdığım bosch ve durumu biraz daha iyi olmayan vestel alıyor.Demekki arçeliğin fiyat performans olarak da sıkıntısı var.Bakın kimse servisinden şikayetçi değil en azından önemsencek kadar değil.Demekki serviste sıkıntı yok.
Birde yerli firmalar kendi milletini yoluncak kaz gibi görmemesi gerekiyor .Daha geçen bir vestel çalışanı arkadaş derin dondurucunun yurt dışına 50 dolar gibi komik bir rakama satıldığını söyledi Demekki istese kendi vatandaşına da emsal fiyatta satabilir isteseler.Şuan aynı özellik ve eşdeğerde lg , samsung , Bosch , vestel ,arçelik ve bilimum markalar arasında fiyat 300 400 lira oynuyorsa darılmaca gücenmece yok vatandaş gider kendine güven markaya para verip alır.Hatta bazı ürünlerde arçelik alman üretim bosch lardan daha yüksek fiyata satılıyor.Ötv indirimi zamanı ilk indirimi ecnebi firması bosch yaparken arçelik 1 hafta sonra vestel ise 1.5 2 hafta sonra başlattı.