Araçla ilgili kaygılarım

albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
Caddy bunlar içinde ilk sırayı alır,parasını bilmiyorum!
Yeti de 2.sırayı kapar

ben ise ikisi arasında kalsam direk Yeti alırım,araç herşeyiyle aynı zamanda Binek gibi yaw
bana çok şık geliyor o haliyle:ok

ancak fiyatlar bizde manyak! Döviz de bu manyaklığı tetikledi,İlkay Zaman var internet de
izliyormusunuz ya da tanıyormusunuz bence ona takılın herifin USA daki Araba incelemeleri ve
fiyatlarını görünce buradaki çakallar odunu tam vermek lazım:sopa1

yaw abi bana bir ülke söyleyin;2.el fiyatının sıfır arabaya endekslemesi diye bir şey mi var dünyada???
sıfıra zam hoooop 2.ele de zam,ülen kullanılmış araba Ferrari mi yoksa BMW bilmem nemi
ya da Merso nun bilmem nesimi de 2.elde fiyatlar yukarı çıkıyor,izleyin İlkeri bence:hoba1
 
sanko86 Çevrimdışı

sanko86 

Süper Üye
28 Ocak 2020
1,377
38
Ekonomiklik anlamında 1.3 multijetler efsane. Sağlamlık konusunda adem bey gerekeni yazmış.Dediğiniz gibi temiz bulmak zor temizi bulunca kaçırmamak lazım.Doblo fiyat olarak bu sınıfta en ekonomiği.
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
47
Polemik yaratmak için yazmıyorum ancak aynı ağırlıkla 1.3 multijet ve 1.6 multijet varyasyondan ben 1.6 olanı tercih ederim, bilinenin aksine bu tip araçlarda yüksek hacim daha yüksek tork aynı zamanda daha az yakıt tüketimi demektir. Sıfır olarak aldığımız 2006 model 1 nesil 1.9 jtd doblo ile 14.yaşında hala 5-5,5 lt/100km ortalama ile şehirler arası seyahat yapıyorum, bir komşumuz üçüncü nesil doblo alırken 5000 tl fark için 1.6 yerine 1.3 motor aldı, kendisi kaportacı ve kazalara da gidiyor, etme eyleme kasa 1600 kilo bu motor küçük kalacak çok yakacaksın dediğim halde fiyat avantajı için 1.3 motoru aldı ve pişman oldu, Peugeot partner yeni nesil araçlar son derece konforlu, citroën ile kıyaslanırsa daha düşük servis ve bakım, yedek parça maliyetine sahip alınabilir ancak zor şartlar için bu sınıfın lideri bence hala doblo dur ama bütçe durumunu bilmeden ne yazılsa boştur.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
51
Polemik yaratmak için yazmıyorum ancak aynı ağırlıkla 1.3 multijet ve 1.6 multijet varyasyondan ben 1.6 olanı tercih ederim, bilinenin aksine bu tip araçlarda yüksek hacim daha yüksek tork aynı zamanda daha az yakıt tüketimi demektir. Sıfır olarak aldığımız 2006 model 1 nesil 1.9 jtd doblo ile 14.yaşında hala 5-5,5 lt/100km ortalama ile şehirler arası seyahat yapıyorum, bir komşumuz üçüncü nesil doblo alırken 5000 tl fark için 1.6 yerine 1.3 motor aldı, kendisi kaportacı ve kazalara da gidiyor, etme eyleme kasa 1600 kilo bu motor küçük kalacak çok yakacaksın dediğim halde fiyat avantajı için 1.3 motoru aldı ve pişman oldu, Peugeot partner yeni nesil araçlar son derece konforlu, citroën ile kıyaslanırsa daha düşük servis ve bakım, yedek parça maliyetine sahip alınabilir ancak zor şartlar için bu sınıfın lideri bence hala doblo dur ama bütçe durumunu bilmeden ne yazılsa boştur.
Büyük hacimli yüksek beygir ve tork gücüne sahip motorlar, kendinden daha küçük değerdeki motorlardan "uzun yolda" daha az yakıt tüketirler.

Bu gerçeği toplumun büyük kısmı ya fark edemiyor ya da fazla yakıt az konfor işine geliyor. İyi ki de öyle oluyor...
 
sidar2000 Çevrimdışı

sidar2000 

Aktif Üye
3 Ocak 2019
311
38
Arkadaşlar size arabayla ilgili bir kaç bilgi paylasayim. Araba alırken nelere dikkat edilmeli?
1) kaporta durumu ( değişen , boyanan)
2) motor durumu
3) ön takım , lastik ,akü durumu
4) elektirik, elektronik durum
5) araç km si ( değişkenlik gösterir)
6) bakımları nerede yapılmış ve tammı
7) araç kimden alınacak tanıdık mi ? Galeri mi ? İlk sahibinden mi ?

Bunlarin hepsine bakılması gerekiyor.bundan sonra araç alınması gerekiyor
araç bakımları tam yapılmışsa , Kullanan düzgün kullanmışsa, km ye bakmazsın ( tabi 500.000km olmasın ) . 20 senelik araç olmasın. Her türlü marka alınır.
Şunu net söylüyorum; fabrikasyon arızasız araç yoktur. Aracın markası değil. Kimin kullandigi ve bakımlarını yaptırdığı önemlidir.
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
47
Büyük hacimli yüksek beygir ve tork gücüne sahip motorlar, kendinden daha küçük değerdeki motorlardan "uzun yolda" daha az yakıt tüketirler.

Bu gerçeği toplumun büyük kısmı ya fark edemiyor ya da fazla yakıt az konfor işine geliyor. İyi ki de öyle oluyor...
Katılıyorum aslında yoğun trafik olmayan şehir içi kullanım için de aynı şey geçerli
 
Geri
Üst Alt