@adem helvacı ustamız dan alıntıdır yıl 2016 vestel tv üretim işleyişi hakkında

M Çevrimdışı

mcanka

Yeni Üye
14 Ağu 2020
18
36
Vestelin bazı işgüzar yöneticileri, müdürleri her ne halt ise isimleri artık onlar, bir dönem yayınladığım bir videonun ucu Vestele dokundu diye o videoyu kaldırmam için beni aradılar. Reddettim elbette, neticede yasal anlamda ortada bir sakınca var ise mahkemeye verirler olur biterdi. Ancak yasadışı bir durum değildi, etik dışı durum da değildi, sadece ticari olarak onların satışlarını olumsuz etkiliyordu.

Sorun şu ki bu midesizler oyunu kuralına göre oynamıyorlar. Eğer videoyu kaldırmaz isem Şu an halen yetkili servis olan abimin sözleşmesini gözden geçirmekle tehdit ettiler. Oturdukları sıcak koltuklarından kalkıp yüzlerce kilometre yol yapıp abimin işletmesine ziyaret düzenleyip ona beni arattırdılar ricacı olarak yine de kaldırmadım.

Bu midesizler halen görevdeler, benim videom ise halen yayında.

Be bu tiplere hayatım boyunca boyun eğmedim ve bundan sonra da eğmem lakin bu boşbeleş tiplerle gereksiz harcayacağım zamanı daha faydalı ve halk yararı işler için harcarım anlamında ben Vestel ile ilgili ''Ne onlar beni görsün, ne de ben onları göreyim'' diyorum en azından bu yönetim gidene kadar.

Hiç kimseden bir çekincem olmadığı için halka açık mecrada çatır çatır her şeyi yazmaktan da çekinmiyorum elbette lakin şimdi olayı Nazif Bey'e ulaştırmanız zaten zor, sizin Nazif Bey'e gitti sandığınız yazı Nazif Bey'in asistanının, asistanının, asistanının asistanına gidiyor.

Nezaketen de ''İlgileniyoruz hiç sıkmayın canınızı'' yazacaklar fakat bundan Nazif Bey'in haberi bile olmayacak bundan da emin olun :)

Onların ilgilenme şekli ise yukarıda bahsettiğim midesizlere yazı yazıp ''Gidin ilgilenin hemen şuınlarla'' emir kipi içeren bir yazı olacak :)

Bir bilseniz her gün kaç yüz şikayet Nazif Bey'e ulaştırılmaya çalışılıyor, ancak sadece bürokrat düzeyinde olanlar ulaşıyor.

Yani işin özü, Bir yazı yazmak istersem kendi adıma yazar onlara hitaben gönderirim ben içiniz rahat olsun.

Forumu eskiden takip edenler, BU TOPRAKLARDA SERVİS OLMAK isimli bir kitabımın baskıya hazır olduğunu bilirler tüm olayları tüm açıklıklarıyla yazdığım.

Abim bir gün ''Bu kadar yeter, Emekli oluyorum artık'' diyerek Vestel ile yollarını ayırdığı aynı gün kitabımı Editöre sevk edeceğim. O zaman hiç kimsenin Nazif Bey'e bir şey yazmasına gerek kalmayacak zira Nazif bey isterse kendi fabrikasında olan biteni benim kitabımdan bizzat okuyarak öğrenecektir. :ok

Adem Bey, foruma ilk mesajım bu. Biz son kullanıcılar olarak internette araştırma yapıyoruz, yorumları okuyarak eşya almaktayız. Kişisel anlamda zarar görme ihtimalinize karşın bu duruşunuzu, tavrınızı değiştirmeyerek benim gibi bir çok insanı olumlu/olumsuz anlamda etkiliyorsunuz. Öncelikle bu tavır için teşekkür ediyorum.

Bir yılda 10.000 sayfanın üzerinde kitap okuyan biri olarak kitabınızı merakla bekliyorum. Umarım yapılan eleştirileri geribildirim olarak alan ve çözüm üretebilen vizyoner yöneticiler çıkacak bu ülkeden. Sadece Vestel değil için değil bu dileğim, Arçelik de, Atmaca elektronik de ve varsa bilmediğim diğer üreticiler.

Bu arada esas soru işareti, bu oyunu böyle oynayan insanlar gerçekten Vestel markasına sahip çıkmak istediği için mi bunları yapıyor? Tıpkı çocuğumuz bir hata yapsa bile onu koruma içgüdüsüyle hareket etmemiz gibi. Yoksa medyada marka ile ilgili yayınlanan olumsuz görüşler bir departman tarafından denetleniyor mu? Bu denetim sonucu bunun sorumlular ile iletişime geçilip çözüm mü bulunması isteniyor? Gerçeği, buldukları çözüme(görüş, video silinmesi vb) çözüm denirse :)
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Adem Bey, foruma ilk mesajım bu. Biz son kullanıcılar olarak internette araştırma yapıyoruz, yorumları okuyarak eşya almaktayız. Kişisel anlamda zarar görme ihtimalinize karşın bu duruşunuzu, tavrınızı değiştirmeyerek benim gibi bir çok insanı olumlu/olumsuz anlamda etkiliyorsunuz. Öncelikle bu tavır için teşekkür ediyorum.

Bir yılda 10.000 sayfanın üzerinde kitap okuyan biri olarak kitabınızı merakla bekliyorum. Umarım yapılan eleştirileri geribildirim olarak alan ve çözüm üretebilen vizyoner yöneticiler çıkacak bu ülkeden. Sadece Vestel değil için değil bu dileğim, Arçelik de, Atmaca elektronik de ve varsa bilmediğim diğer üreticiler.

Bu arada esas soru işareti, bu oyunu böyle oynayan insanlar gerçekten Vestel markasına sahip çıkmak istediği için mi bunları yapıyor? Tıpkı çocuğumuz bir hata yapsa bile onu koruma içgüdüsüyle hareket etmemiz gibi.iyo Yoksa medyada marka ile ilgili yayınlanan olumsuz görüşler bir departman tarafından denetleniyor mu? Bu denetim sonucu bunun sorumlular ile iletişime geçilip çözüm mü bulunması istenr? Gerçeği, buldukları çözüme(görüş, video silinmesi vb) çözüm denirse :)

Bizim Ülkemizde ne yazık ki bir çok kavram hep yanlış algılanıyor ve o yanlış algı üzerine insanların kalbine, beğenisine dokunacak kurgular hazırlanıyor, Yukarıda bahsettiğim Teşekkür Hikayeleri serisinin ilk videosunda gördüğünüz bir kiremit değiştirme işinin sosyal mecra üzerinden halka sunulup ''Bakın biz sizin için neler yapıyoruz'' vurgusunda bulunmak gibi.

Mesela basit bir soru sormak isterim müsaadenizle. Arda Türkmen bu ülkenin değerli, isim yapmış bir şefidir burada mutabıkız.
Peki Arda Türkmen bir makinenin çalışma prensibi hakkında ne bilir? Bence kulaktan dolma bilgiler. Peki neden Makine temizleyici reklamında oynatılır?
Cevap basit. Tanıdık ve sevilen yüzler her zaman ürün sattırır o yüzden.

''Halk bunu istiyor biz de bunu veriyoruz'' diyecek elbette bu kurguları hazırlayanlar.

Bizler ise bunun tam aksine işi bilen insanların tarafsız ve ortaya yorumlar yapmasını istiyoruz bildikleri konularda

Ben isterim ki konusunda uzman, tarafsızlığına gölge düşmemiş insanlar çıkıp o ekranlarda bu teknolojiler üzerine yorum yapsın ancak bu da işte kapitalist düzene ters geliyor :)

Size basit bir soru daha sorayım. Sizce X bir zaman diliminde Y bir firma benimle bir anlaşma yapıp ürün tanıtmak ister mi?

Cevap yine oldukça basit. İstemez :)

İstemez çünkü ben önüme verilen senaryodan metin okuyarak reklam yapacak karaktere sahip değilim :)

Cesareti olan üretici incelemek üzere ürününü yollar, İncelerim, 3-5 gün veya 3-5 ay ne kadar izin veriyorlar ise kullanır/kurcalarım, Ürünü iade ettikten sonra Beğendiğim ve beğenmediğim noktaları çatır çatır yazar ve halka paylaşırım. Fakat bu onların işine gelmez zira her zaman yazdığım gibi kusursuz üretim yok.


''Bu arada esas soru işareti, bu oyunu böyle oynayan insanlar gerçekten Vestel markasına sahip çıkmak istediği için mi bunları yapıyor? Tıpkı çocuğumuz bir hata yapsa bile onu koruma içgüdüsüyle hareket etmemiz gibi.''

Bu oyunu böyle oynayanlar sizce Vestel'e zarar mı veriyordur yoksa Hak mı savunuyordur.?

Hak savunduğunu iddia eden birey veya kuruluş, halka açık mecrada yazdığım/yazdığımız bunca yazıya ''Yalan söylüyor, bu da ispatı'' demesi gerekmez mi?

''Adamlar nereden bilsin burada yazı yazıldığını'' demeyin sakın zira Donanımhaberden beri ben bu firmaya onlarca rapor yazdım ve bu mecralarda yazılanların linklerini yolladım. Kendi yazdığım eleştiri yazılarının olduğu linkler dahil. kaldı ki işi sırf bu olan departmanlar var.

Buradan hareketle ben bu zatların firmayı değil, ülkemizde alışılageldiği üzere koltuklarını savundukları düşüncesine sevk oluyorum.

Mesela ben Awox yetkili servisiyim aynı zamanda ve Awox markasını şu mecrada yerden yere vurmuşumdur. Yazılımlarını paylaşırım mesela, bu yazılımları paylaştığımdan yöneticilerin haberi vardır. Eleştiri yazılarımdan da. Bu güne kadar müdürüm bir kere dahi olsun beni arayıp ''Adem bey neden bunları yazıyorsunuz?'' dememiştir.

Mesela bunca eleştirdiğim AXEN markasının pazarlama direktörü cesaret göstererek beni üretim tesislerini görmeye davet etmiştir. İçerisinde bulunduğum Awox markası bu cesareti gösterebilmişmidir?

Vestel markasının ve fabrikalarının ülkemizde olması bana her zaman mutluluk vermiş, o fabrikaları her gezişim benim için her seferinde artan bir gurur kaynağı olmuştur. Aynı duyguyu Axen fabrikasında Awox fabrikasında da yaşamak istediğimiz için böyle acımasız eleştiriyorum aslında.

Bizi yani halkı dikkate almaları gerektiğini zihinlerine çakmaya uğraştığım için böyle acımasız eleştiriyorum.


Yoksa medyada marka ile ilgili yayınlanan olumsuz görüşler bir departman tarafından denetleniyor mu?


Yıllardır bunu yazarım ve kendilerine de öneride bulundum, Bir sosyal medya temsilcisi forumlar dünyasında mutlak abulundurun ki insanların yazdığı bazı kasıtlı negatif yorumlara da birinci ağızdan cevap verilebilmiş olsun.

DH de yönetici olup da sevgili OMEGA OMEGA nın bahsettiği o minik projeyi kısa süreli de olsa yürüttüğüm dönemde DH ye gelip Vestel üzerinden bir sürü olumsuz yazı yazan birçok insana ''Lütfen ürünün seri numarasını verirmisiniz gerekli kontrolleri yapayım'' dediğimde buna geri dönüş dahi alamamışımdı rzira ortada kontrol edilebilecek bir ürün yoktu zira bu tamamen farklı marka promotörlerinin kasıtlı hareketleriydi.

Aynen sizin de belirttiğiniz gibi bu sadece VESTEL için geçerli değil tüm markalar için geçerlidir.

Adam foruma yazıyor ''vestel bana şunu yaptı bunu yaptı Allah onları kahretsin paramla rezil oldum, berbat lanet tüü kaka asla almayın aldırmayın bla bla bla''

''Tamam kardeş geçmiş olsun ver bakalım cihaz bilgilerini hemen bakalım bakalım kimmiş san abunları yapan servis?''
Eeee üüü hık gık

Bir gün birisi bana verecek cevap bulamayınca ''Casusmusun sen bilader, insanların ekmeğiyle neden oynuyorsun?'' dedi yahu utanmaz :)

Bu mecraları boş bırakmayın, birer tesilci atayın, dememin en önemli nedeni de buydu zaten.
Bu yapılanlar sadece sosyal mecrada değil tekno marketlerde de yaşanıyor. İki gram beynim ile bunu ben düşünebiliyorum ama 3-5 ünv bitirdim havaları ile yönetimde olanlar düşünemiyor mu sizce* yoksa işlerine mi gelmiyor? :alala

Bu denetim sonucu bunun sorumlular ile iletişime geçilip çözüm mü bulunması istenr? Gerçeği, buldukları çözüme(görüş, video silinmesi vb) çözüm denirse :)

Açık ifade ediyorum ki 2012 sonrası VESTEL gerçekten satış sonrası hizmet kalitesi konusunda bu ülkede çağ atlamıştır.
Çok eleştiririm fakat Tarkan Tekcan yönetimi, Sayın Mustafa Şahingöz gibi insanlar bu ülkede bir markanın kendi müşterisine cidden önem verdiğini, dğeer verdiğini 2012 den sonra hissettirmeyi başarmıştır.

Ben eleştirsem de o teşekkür hikayeleri serisi içerisinde çok etkili olaylar vardır. Zaten asıl eleştirdiğim konu bu işin gerçeklikten kopartılıp şova dökülmesiydi.

O videodan sonra saha operasyon müdürlerinin sorumluluk alanlarındaki servislere oluşturduğu baskı nedeniyle bütün servisler işi gücü bıraktı Teşekkür avına çıkmaya başladılar.

Yahu köylü Ali dayımın evde buzdolabı çalışmıyor, ama o beklesin, neden? Yahu Ali dayı ne twitter kullanır ne de başka bir sosyal mecra, biz şu Şermin hanıma gidelim onun çok takipçisi var. Servis, Şermin hanımı mutlu etsin diye giderken ikramlar, 10 dakikada bitecek işi şova döküp 1 saat evden çıkmamalar amanın daha neler neler.

Bu aristokrat müdür tayfası her sabah oturdukları koltuklardan servislerine günlük raporları yollar, NPS ABC EBİK GÜBÜK diye isimlendirilen salak saçma puanlama tablo grafiklerini sunar ve ''Hıııııı seni gidi Ali servis seniiii, bu puanlar ne böyle rezil herif'' diye TO ALL seçeneği ile tüm servislerin göreceği şekilde fırça atar, Tüm servisler bu rezilliği yaşamasın diye bu sefer puan peşinde koşmaya başlar.

Her şeyin analitik verilerde bittiğini düşünen bu aristokratlar artık halktan iyice kopar, halkı birer birey değil de puan tablosu olarak görmeye, göstermeye başlar.

İstifamdan önce çok dile getirmiştim, VESTEL de işiniz görülsün istiyorsanız Bağırıp Çağırın sosyal mecrada, hemen çözerler, Neden? Aman haaaa sosyal mecra önemli.

2012 de Bodrum da servis şefiyim, bir kadın Twitter dan ''Bu servisler geleceğim dediklerinde neden gelmezler?'' diye yazmış.

Allah amanın bir kıyamet bir kıyamet inanamazsınız, Bana telefonlar, mailler ebikler gübükler bir baskı bir baskı, Klima montajındaki ekip arkadaşlarımdan rica ettim, işlerini bıraktırdım, o adrese yolladım. Konu ne mesela? Tv nin ekranında sinyal yok yazıyor, E abla TV nin bağlı olduğu Digiturk kapalı, açmazsan sinyal yok yazar zaten bu normal değil mi?

Diyeceğim o ki ben Vestel'e GERÇEK sorun çözmek ile şov yapmak arasındaki o çizgiyi göremedikleri için kızıyorum.

Yukarıda bir detay var, mutlaka sizin de aklınızdan o soru geçmiştir. Servisler geleceğim dedikleri halde neden gelmezler?

Aslında gelmezler değil, GELEMEZLER.

Normal Nüfusu 175 bin olan bir ilçe, yaz sezonunda 1,5 Milyon nüfusa ulaşıyor ise bırakın yetkili servisi, Evinize su bile isteseniz gelmiyor önce durum değerlendirmesini iyi analiz edebilmek lazım :)

Diğer durum tespitleri ise kitabımda yazıyor gerçek, somut örnekler ile.
 
OMEGA Çevrimdışı

OMEGA 

Aktif Üye
22 Ocak 2020
384
57
Bizim Ülkemizde ne yazık ki bir çok kavram hep yanlış algılanıyor ve o yanlış algı üzerine insanların kalbine, beğenisine dokunacak kurgular hazırlanıyor, Yukarıda bahsettiğim Teşekkür Hikayeleri serisinin ilk videosunda gördüğünüz bir kiremit değiştirme işinin sosyal mecra üzerinden halka sunulup ''Bakın biz sizin için neler yapıyoruz'' vurgusunda bulunmak gibi.

Mesela basit bir soru sormak isterim müsaadenizle. Arda Türkmen bu ülkenin değerli, isim yapmış bir şefidir burada mutabıkız.
Peki Arda Türkmen bir makinenin çalışma prensibi hakkında ne bilir? Bence kulaktan dolma bilgiler. Peki neden Makine temizleyici reklamında oynatılır?
Cevap basit. Tanıdık ve sevilen yüzler her zaman ürün sattırır o yüzden.

''Halk bunu istiyor biz de bunu veriyoruz'' diyecek elbette bu kurguları hazırlayanlar.

Bizler ise bunun tam aksine işi bilen insanların tarafsız ve ortaya yorumlar yapmasını istiyoruz bildikleri konularda

Ben isterim ki konusunda uzman, tarafsızlığına gölge düşmemiş insanlar çıkıp o ekranlarda bu teknolojiler üzerine yorum yapsın ancak bu da işte kapitalist düzene ters geliyor :)

Size basit bir soru daha sorayım. Sizce X bir zaman diliminde Y bir firma benimle bir anlaşma yapıp ürün tanıtmak ister mi?

Cevap yine oldukça basit. İstemez :)

İstemez çünkü ben önüme verilen senaryodan metin okuyarak reklam yapacak karaktere sahip değilim :)

Cesareti olan üretici incelemek üzere ürününü yollar, İncelerim, 3-5 gün veya 3-5 ay ne kadar izin veriyorlar ise kullanır/kurcalarım, Ürünü iade ettikten sonra Beğendiğim ve beğenmediğim noktaları çatır çatır yazar ve halka paylaşırım. Fakat bu onların işine gelmez zira her zaman yazdığım gibi kusursuz üretim yok.


''Bu arada esas soru işareti, bu oyunu böyle oynayan insanlar gerçekten Vestel markasına sahip çıkmak istediği için mi bunları yapıyor? Tıpkı çocuğumuz bir hata yapsa bile onu koruma içgüdüsüyle hareket etmemiz gibi.''

Bu oyunu böyle oynayanlar sizce Vestel'e zarar mı veriyordur yoksa Hak mı savunuyordur.?

Hak savunduğunu iddia eden birey veya kuruluş, halka açık mecrada yazdığım/yazdığımız bunca yazıya ''Yalan söylüyor, bu da ispatı'' demesi gerekmez mi?

''Adamlar nereden bilsin burada yazı yazıldığını'' demeyin sakın zira Donanımhaberden beri ben bu firmaya onlarca rapor yazdım ve bu mecralarda yazılanların linklerini yolladım. Kendi yazdığım eleştiri yazılarının olduğu linkler dahil. kaldı ki işi sırf bu olan departmanlar var.

Buradan hareketle ben bu zatların firmayı değil, ülkemizde alışılageldiği üzere koltuklarını savundukları düşüncesine sevk oluyorum.

Mesela ben Awox yetkili servisiyim aynı zamanda ve Awox markasını şu mecrada yerden yere vurmuşumdur. Yazılımlarını paylaşırım mesela, bu yazılımları paylaştığımdan yöneticilerin haberi vardır. Eleştiri yazılarımdan da. Bu güne kadar müdürüm bir kere dahi olsun beni arayıp ''Adem bey neden bunları yazıyorsunuz?'' dememiştir.

Mesela bunca eleştirdiğim AXEN markasının pazarlama direktörü cesaret göstererek beni üretim tesislerini görmeye davet etmiştir. İçerisinde bulunduğum Awox markası bu cesareti gösterebilmişmidir?

Vestel markasının ve fabrikalarının ülkemizde olması bana her zaman mutluluk vermiş, o fabrikaları her gezişim benim için her seferinde artan bir gurur kaynağı olmuştur. Aynı duyguyu Axen fabrikasında Awox fabrikasında da yaşamak istediğimiz için böyle acımasız eleştiriyorum aslında.

Bizi yani halkı dikkate almaları gerektiğini zihinlerine çakmaya uğraştığım için böyle acımasız eleştiriyorum.


Yoksa medyada marka ile ilgili yayınlanan olumsuz görüşler bir departman tarafından denetleniyor mu?

Yıllardır bunu yazarım ve kendilerine de öneride bulundum, Bir sosyal medya temsilcisi forumlar dünyasında mutlak abulundurun ki insanların yazdığı bazı kasıtlı negatif yorumlara da birinci ağızdan cevap verilebilmiş olsun.

DH de yönetici olup da sevgili OMEGA OMEGA nın bahsettiği o minik projeyi kısa süreli de olsa yürüttüğüm dönemde DH ye gelip Vestel üzerinden bir sürü olumsuz yazı yazan birçok insana ''Lütfen ürünün seri numarasını verirmisiniz gerekli kontrolleri yapayım'' dediğimde buna geri dönüş dahi alamamışımdı rzira ortada kontrol edilebilecek bir ürün yoktu zira bu tamamen farklı marka promotörlerinin kasıtlı hareketleriydi.

Aynen sizin de belirttiğiniz gibi bu sadece VESTEL için geçerli değil tüm markalar için geçerlidir.

Adam foruma yazıyor ''vestel bana şunu yaptı bunu yaptı Allah onları kahretsin paramla rezil oldum, berbat lanet tüü kaka asla almayın aldırmayın bla bla bla''

''Tamam kardeş geçmiş olsun ver bakalım cihaz bilgilerini hemen bakalım bakalım kimmiş san abunları yapan servis?''
Eeee üüü hık gık

Bir gün birisi bana verecek cevap bulamayınca ''Casusmusun sen bilader, insanların ekmeğiyle neden oynuyorsun?'' dedi yahu utanmaz :)

Bu mecraları boş bırakmayın, birer tesilci atayın, dememin en önemli nedeni de buydu zaten.
Bu yapılanlar sadece sosyal mecrada değil tekno marketlerde de yaşanıyor. İki gram beynim ile bunu ben düşünebiliyorum ama 3-5 ünv bitirdim havaları ile yönetimde olanlar düşünemiyor mu sizce* yoksa işlerine mi gelmiyor? :alala

Bu denetim sonucu bunun sorumlular ile iletişime geçilip çözüm mü bulunması istenr? Gerçeği, buldukları çözüme(görüş, video silinmesi vb) çözüm denirse :)

Açık ifade ediyorum ki 2012 sonrası VESTEL gerçekten satış sonrası hizmet kalitesi konusunda bu ülkede çağ atlamıştır.
Çok eleştiririm fakat Tarkan Tekcan yönetimi, Sayın Mustafa Şahingöz gibi insanlar bu ülkede bir markanın kendi müşterisine cidden önem verdiğini, dğeer verdiğini 2012 den sonra hissettirmeyi başarmıştır.

Ben eleştirsem de o teşekkür hikayeleri serisi içerisinde çok etkili olaylar vardır. Zaten asıl eleştirdiğim konu bu işin gerçeklikten kopartılıp şova dökülmesiydi.

O videodan sonra saha operasyon müdürlerinin sorumluluk alanlarındaki servislere oluşturduğu baskı nedeniyle bütün servisler işi gücü bıraktı Teşekkür avına çıkmaya başladılar.

Yahu köylü Ali dayımın evde buzdolabı çalışmıyor, ama o beklesin, neden? Yahu Ali dayı ne twitter kullanır ne de başka bir sosyal mecra, biz şu Şermin hanıma gidelim onun çok takipçisi var. Servis, Şermin hanımı mutlu etsin diye giderken ikramlar, 10 dakikada bitecek işi şova döküp 1 saat evden çıkmamalar amanın daha neler neler.

Bu aristokrat müdür tayfası her sabah oturdukları koltuklardan servislerine günlük raporları yollar, NPS ABC EBİK GÜBÜK diye isimlendirilen salak saçma puanlama tablo grafiklerini sunar ve ''Hıııııı seni gidi Ali servis seniiii, bu puanlar ne böyle rezil herif'' diye TO ALL seçeneği ile tüm servislerin göreceği şekilde fırça atar, Tüm servisler bu rezilliği yaşamasın diye bu sefer puan peşinde koşmaya başlar.

Her şeyin analitik verilerde bittiğini düşünen bu aristokratlar artık halktan iyice kopar, halkı birer birey değil de puan tablosu olarak görmeye, göstermeye başlar.

İstifamdan önce çok dile getirmiştim, VESTEL de işiniz görülsün istiyorsanız Bağırıp Çağırın sosyal mecrada, hemen çözerler, Neden? Aman haaaa sosyal mecra önemli.

2012 de Bodrum da servis şefiyim, bir kadın Twitter dan ''Bu servisler geleceğim dediklerinde neden gelmezler?'' diye yazmış.

Allah amanın bir kıyamet bir kıyamet inanamazsınız, Bana telefonlar, mailler ebikler gübükler bir baskı bir baskı, Klima montajındaki ekip arkadaşlarımdan rica ettim, işlerini bıraktırdım, o adrese yolladım. Konu ne mesela? Tv nin ekranında sinyal yok yazıyor, E abla TV nin bağlı olduğu Digiturk kapalı, açmazsan sinyal yok yazar zaten bu normal değil mi?

Diyeceğim o ki ben Vestel'e GERÇEK sorun çözmek ile şov yapmak arasındaki o çizgiyi göremedikleri için kızıyorum.

Yukarıda bir detay var, mutlaka sizin de aklınızdan o soru geçmiştir. Servisler geleceğim dedikleri halde neden gelmezler?

Aslında gelmezler değil, GELEMEZLER.

Normal Nüfusu 175 bin olan bir ilçe, yaz sezonunda 1,5 Milyon nüfusa ulaşıyor ise bırakın yetkili servisi, Evinize su bile isteseniz gelmiyor önce durum değerlendirmesini iyi analiz edebilmek lazım :)

Diğer durum tespitleri ise kitabımda yazıyor gerçek, somut örnekler ile.
A Adem Helvacı hocam, kendi bakış açım nazarında, sürekli yazmakta olduğunuz bu şaheser yazımların kısacık bir özetine bile cevap verecek bir kurum, kuruluş, firma, şirket, holding olabileceğini düşünmek memleketimiz nazarında öyle sanıyorum ki hayallerin ötesine geçerek hipnoz ile bu koca içi boş konsorsiyumları o zaman, yinede belki diyebileceğim??? siz tüketici odaklı bakış açınıza ulaşma becerisine sahip olabileceklerdir, oda bir ihtimal...ne derler bilirsiniz Dünyanın en büyük firması en zayıf halkası kadar güçlüdür...


ayrıca sevgili hocam,başta siz ve çok değer verdiğim tavsiye forum yönetim kurulu arkadaşlarından edindiğim bilgiler doğrultusunda vestel üretimi televizyonlar hakkında bilinçli tüketicilere hitaben çok zayıf kaldığı gerçeğinden yola çıkarak sayın Dr,Tarkan Tezcan bey'e göndermeyi düşündüğüm metni burada görüşe açmam daki maksat sizinde 2 kelam edeceğiniz düşüncesi vardı doğrusu, takdir edersiniz ki etki tepkiyi yoğurur her yönüyle...
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Burada edilmiş kelamlar burada kalsın da; farklı olumsuzluklara sebebiyet vermesin mümkünse... Buradan alıp, oraya "bak bu bunu demiş, sen ne diyeceksin" muhabbetine dönerse iş, hoş olmayacaktır... Olayın gidebileceği yeri tahmin ettiğim için bu satırları yazıyorum... Adem Helvacı'nın çok çok iyi niyetle yazdığı şeyler, durduk yere farklı yerlerden değişik niyetlerle bu güzel ortama sirayet etmesin Lütfen !!
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Burada edilmiş kelamlar burada kalsın da; farklı olumsuzluklara sebebiyet vermesin mümkünse... Buradan alıp, oraya "bak bu bunu demiş, sen ne diyeceksin" muhabbetine dönerse iş, hoş olmayacaktır... Olayın gidebileceği yeri tahmin ettiğim için bu satırları yazıyorum... Adem Helvacı'nın çok çok iyi niyetle yazdığı şeyler, durduk yere farklı yerlerden değişik niyetlerle bu güzel ortama sirayet etmesin Lütfen !!
Ben de bu doğrultuda Abimin halen servis olduğunu ve zamanında yapılan ahlaksız yaklaşımları yazma gereği duydum :)

Yazdıklarımızın arkasında dimdik duracak kadar mert olsak da, durup dururken onlarca kişinin ekmeğine sebep olmamak adına bir denge kurmaya çalışıyorum zaten.

Kaldı ki daha önce de belirttim yine yazayım, burayı zaten okuyorlar, okuduklarını bildiğim için yazıyorum bazı şeyleri fakat Nasıl ki bir baba evladının sigara içtiğini bilir fakat ses etmez, ancak bunu babanın gözüne sokarsanız toplum baskısı nedeniyle oğluna tepki göstermek zorunda kalır, bizim durum da bundan farklı değil.

Ben zaten halka açık mecrada yazacağımı yazıyorum, adamların buraları okuyup takip ettiğini de biliyorum, mesajlar zaten gitmesi gereken yerlere de gidiyor , Gayrıresmi kanaldan takip edip, bildikleri bazı şeylere sessiz kalmaları yerine harekete geçmelerini tetiklemek ve daha doğru tabir ile zorlamak anlamsız.

Verecekleri tepki halk yararına olsa bütün forum birleşip yazalım..


Buradan hareketle eskilerden bir anı yazmak isterim kıssadan hisse.

Senen bilmem kaç. Servis toplantılarından birisinde Muğla servisimiz sevgili meslektaşım İsmail İçten söz alır ve der ki;

''Sayın müdürlerim, hepiniz buradayken bir konuya değinmek isterim, klima arızalarında sistemin bize verdiği gaz bedelinde yanlışlık var, bu hatanın düzeltilmesini isteriz, gram başına 0,81 kuruş ödüyor, tüm servisler bu konudan muzdairp.''

Müdürler aralarında konuşur ve ''tamam bu konuyu araştıracağız'' der.

Bir hafta sonra bir bülten yayınlanır ve içerik ''Klima onarımlarında gaz şarjı işlemlerinde ücret revizyonu'' olarak geçer.

İçerik şöyle devam eder;

''Teknik müdürlüğümüzün yaptığı incelemeler sonucunda yetkili servislerin klima onarımlarında gaz şarj etmeleri durumunda sisteme girdikleri gaz miktarına göre ücretlendirme periyotu değiştirilmiş ve yanlış hesaplama olan eski değer 0,81kuruş yerine, sistemin uygun gördüğü 0,66 kuruş ödeme yapılmasına karar verilmiştir''

Yine buradan hareketle şunu da yazıp konuyu kapatayım. Benim dahil olmadığım bir servis toplantısında Yıldızlar takımı dediğimiz en eski servislerden olan (sanırım 30 yılı deviren 5 servis vardı) Denizli servisi büyüğümüz söz alıp, O dönem SAP CRM yerine kullanılan Vcare programı (Ülkemizde vikeyir olarak okunur) nedeniyle uğradıkları zararı anlatabilmek adına ''Sayın müdürlerimiz, sizin program olan bu vikeyir, tüm servisleri ..keyir '' der :kiskis

Bu tarz girişimler ile aldırılan kararlar hiç bir zaman karar alınmasına sebep olanlara hayır getirmemiştir.


Yani daha ne yazayım bilemedim üstat :kiskis



(Yukarıda yazdıklarımın tamamı yaşanmış gerçek olaylardır)
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
13,591
Ben de bu doğrultuda Abimin halen servis olduğunu ve zamanında yapılan ahlaksız yaklaşımları yazma gereği duydum :)

Yazdıklarımızın arkasında dimdik duracak kadar mert olsak da, durup dururken onlarca kişinin ekmeğine sebep olmamak adına bir denge kurmaya çalışıyorum zaten.

Kaldı ki daha önce de belirttim yine yazayım, burayı zaten okuyorlar, okuduklarını bildiğim için yazıyorum bazı şeyleri fakat Nasıl ki bir baba evladının sigara içtiğini bilir fakat ses etmez, ancak bunu babanın gözüne sokarsanız toplum baskısı nedeniyle oğluna tepki göstermek zorunda kalır, bizim durum da bundan farklı değil.

Ben zaten halka açık mecrada yazacağımı yazıyorum, adamların buraları okuyup takip ettiğini de biliyorum, mesajlar zaten gitmesi gereken yerlere de gidiyor , Gayrıresmi kanaldan takip edip, bildikleri bazı şeylere sessiz kalmaları yerine harekete geçmelerini tetiklemek ve daha doğru tabir ile zorlamak anlamsız.

Verecekleri tepki halk yararına olsa bütün forum birleşip yazalım..


Buradan hareketle eskilerden bir anı yazmak isterim kıssadan hisse.

Senen bilmem kaç. Servis toplantılarından birisinde Muğla servisimiz sevgili meslektaşım İsmail İçten söz alır ve der ki;

''Sayın müdürlerim, hepiniz buradayken bir konuya değinmek isterim, klima arızalarında sistemin bize verdiği gaz bedelinde yanlışlık var, bu hatanın düzeltilmesini isteriz, gram başına 0,81 kuruş ödüyor, tüm servisler bu konudan muzdairp.''

Müdürler aralarında konuşur ve ''tamam bu konuyu araştıracağız'' der.

Bir hafta sonra bir bülten yayınlanır ve içerik ''Klima onarımlarında gaz şarjı işlemlerinde ücret revizyonu'' olarak geçer.

İçerik şöyle devam eder;

''Teknik müdürlüğümüzün yaptığı incelemeler sonucunda yetkili servislerin klima onarımlarında gaz şarj etmeleri durumunda sisteme girdikleri gaz miktarına göre ücretlendirme periyotu değiştirilmiş ve yanlış hesaplama olan eski değer 0,81kuruş yerine, sistemin uygun gördüğü 0,66 kuruş ödeme yapılmasına karar verilmiştir''

Yine buradan hareketle şunu da yazıp konuyu kapatayım. Benim dahil olmadığım bir servis toplantısında Yıldızlar takımı dediğimiz en eski servislerden olan (sanırım 30 yılı deviren 5 servis vardı) Denizli servisi büyüğümüz söz alıp, O dönem SAP CRM yerine kullanılan Vcare programı (Ülkemizde vikeyir olarak okunur) nedeniyle uğradıkları zararı anlatabilmek adına ''Sayın müdürlerimiz, sizin program olan bu vikeyir, tüm servisleri ..keyir '' der :kiskis

Bu tarz girişimler ile aldırılan kararlar hiç bir zaman karar alınmasına sebep olanlara hayır getirmemiştir.


Yani daha ne yazayım bilemedim üstat :kiskis



(Yukarıda yazdıklarımın tamamı yaşanmış gerçek olaylardır)

 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50

Adem hocam gibi geldi bana, videonun birinci dakikası.



IMG_20200821_115300.jpg
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51



İzleyince hatırladım, Orhan abiydi söyleyen. (Denizli Servisi Orhan Turgut. Bana Projeksyonların Sub menüsünü öğreten adam ? )


Heeeey gidi Mustafa Şahingöz, Çok severdim kendisini.
Mustafa Özer Hocamız her zamanki gibi gülen yüzü ile oradaydı.
Nilgün Hanım'ı gördüm bir ara sanki.
Rahmetli Mehmet Kalkan, Ölümü ne kadar ani oldu.

Benim aklımda 30 yılı dolduran 5 büyüğümüz vardı, 25 lerle birlikte en az 15 kişi var sanırım.

Ne bileyim sevgili By_Trol By_Trol , kim ne derse desin severim ben Vetsel'i, Halen de o aşk içimdedir.


Yine de hatalarını eleştirmemize engel değil tabi :)
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Adem hocam gibi geldi bana, videonun birinci dakikası.



IMG_20200821_115300.jpg

Yok hocam ben resmi olarak 2005 girişliyim Vestel'e. 2004 de başladım aslında serviste çalışmaya ama ülkemizin kanayan yarası malum kayıt dışı çalıştım bir süre.

2015 de resmi istifamı verdim, sonrasında gayri resmi 3 yıl daha açıktan destek verdim sosyal kanallardan ve fiziki anlamda yazları sıkıştıkları bölgelerde.

Son 1,5 senedir artık sadece gönüllü bir yazarım o kadar :)

Benim burun da oldukça büyük ama öyle kemerli değil hocam :kiskis

Şunun gibi mesela :kiskis

a1c07d6ff6bed2948d.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt