3 Defa Tamir Edilen Cihazın Değişimi

Yenisini istermiydiniz?

  • şuan herhangi bir sıkıntı yoksa değiştirmezdim

    Oy: 0 0.0%
  • o anki ruh halime bağlı

    Oy: 0 0.0%
  • garantinin son ayında gidip yenisini isterdim

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    12
Karatepe Çevrimdışı

Karatepe

Yeni Üye
25 Haz 2021
29
24
Herkese merhaba
Yaklaşık 15 ay önce huawei online mağazasından aldığım matebook 14 geçen hafta itibari ile 3. kez garanti kapsamında serviste ekranı değişti. En son 7 ay önce değişmişti. Her ekran değiştiğinde sorun çözülüyor ama belli bir müddet sonra aynı yerinden yine sıkıntı oluşuyor (menteşe) şuan için bir sıkıntısı yok 9 ay garantisi kaldı. Bildiğim kadarı ile aynı sorun yüzünden garanti süresi boyunca 2 kez servis gören cihazı değiştirme hakkımız varmış (iade düşünmüyorum cihazı aldığımda 8bin tl idi şuan 12bin civarı). Elimde belgede mevcut servisten cihazı teslim alırken her defasında teslim formu verdiler. Formda ne işlem yapıldığı ve ne için yapıldığı filan yazıyor.
Bende kararsız kaldım yenisini istemek konusunda. Siz olsanız sıfır bir cihaz ister miydiniz ?
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Mülga 4077 sayılı kanunda bahsettiğiniz husus SAYI olarak ifade edilmiş olsa da, 6502 Sayılı TKHK da bu durum belirtilmemiştir.

Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla 1 yıl içinde aynı arızanın 2'den fazla tekrarlanması (en az 3 kez) veya farklı arızaların 4'den fazla (5 kez) meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içinde farklı arızaların 6'den fazla olması (7 kez) durumunda bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması halinde tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi yapılmasını talep edebilir (4077 s.K m.13, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik m.14. Bu yönetmelik R.G: 14.06.2003-25138 sayıda yayımlanmıştır).

Yukarıdaki satırlar Mülga 4077 den alıntıdır.
6502 de ise sayı belirtilmemiş olsa da TÜKETİCİNİN BİLGİLENDİRİLMESİ VE MENFAATLERİNİN KORUNMASI başlıklı beşinci kısımda açıkça şu şekilde ifade edilmiştir.

Tüketici bu Kanunun 11 inci maddesinde belirtilen seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hâllerinde 11 inci maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Sizin anlattıklarınızla birebir örtüşen bu duruma göre seçimlik haklarınız oluşmuş görünmekle birlikte elbette ki firmalar bunu yerine getirmeyecektir.

Hakem Heyeti Aracılığı ile Hak Mücadelesi Başlatmanız ve MALIN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ talep etmeniz gerekmektedir.
 
Karatepe Çevrimdışı

Karatepe

Yeni Üye
25 Haz 2021
29
24
Mülga 4077 sayılı kanunda bahsettiğiniz husus SAYI olarak ifade edilmiş olsa da, 6502 Sayılı TKHK da bu durum belirtilmemiştir.

Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla 1 yıl içinde aynı arızanın 2'den fazla tekrarlanması (en az 3 kez) veya farklı arızaların 4'den fazla (5 kez) meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içinde farklı arızaların 6'den fazla olması (7 kez) durumunda bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması halinde tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi yapılmasını talep edebilir (4077 s.K m.13, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik m.14. Bu yönetmelik R.G: 14.06.2003-25138 sayıda yayımlanmıştır).

Yukarıdaki satırlar Mülga 4077 den alıntıdır.
6502 de ise sayı belirtilmemiş olsa da TÜKETİCİNİN BİLGİLENDİRİLMESİ VE MENFAATLERİNİN KORUNMASI başlıklı beşinci kısımda açıkça şu şekilde ifade edilmiştir.

Tüketici bu Kanunun 11 inci maddesinde belirtilen seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hâllerinde 11 inci maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Sizin anlattıklarınızla birebir örtüşen bu duruma göre seçimlik haklarınız oluşmuş görünmekle birlikte elbette ki firmalar bunu yerine getirmeyecektir.

Hakem Heyeti Aracılığı ile Hak Mücadelesi Başlatmanız ve MALIN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ talep etmeniz gerekmektedir.
Adem bey bende bu konuyu araştırıyordum tüketici hakem heyetine başvururken bu metini aynen alıntı yapacağım kesinlikle kabul etmeyeceklerini biliyorum yenisini vermeyecekler teşekkürler yardımcı olduğunuz için.
 
M Çevrimdışı

metagu

Aktif Üye
26 Şub 2021
136
Eğer ürün elinizde iken değişim talep edebiliyorsanız edin. Ancak eğer önce ürünü servise göndermeniz gerekiyorsa vay halinize. Çünkü bu durumda servisler size değişim kağıdı yollayıp ürüne el koyuyorlar. Siz bu arada satıcı firmaya dert anlatmaya çalışıp hukuki yollarla hakkınızı ararken aylarca bilgisayarsız mağdur olacaksınız.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Eğer ürün elinizde iken değişim talep edebiliyorsanız edin. Ancak eğer önce ürünü servise göndermeniz gerekiyorsa vay halinize. Çünkü bu durumda servisler size değişim kağıdı yollayıp ürüne el koyuyorlar. Siz bu arada satıcı firmaya dert anlatmaya çalışıp hukuki yollarla hakkınızı ararken aylarca bilgisayarsız mağdur olacaksınız.
Tüketiciye zararı büyük bu durumun ancak yasal olarak hakkını alamamasına sebep olmaz.
Ülkemizdeki hukuk sisteminde bulunan en büyük problem yıllardır söylenen GEÇ GELEN ADALET,ADALET DEĞİLDİR sözü ile gayet güzel izah edilmiş.

Hele ki GERÇEK olanı %50-70 seviyelerinde, AÇIKLANANI %15 dolaylarında olan enflasyon oranları ile tüketicinin bu konularda mağdur olmaması mümkün değil.
 
Karatepe Çevrimdışı

Karatepe

Yeni Üye
25 Haz 2021
29
24
Tüketiciye zararı büyük bu durumun ancak yasal olarak hakkını alamamasına sebep olmaz.
Ülkemizdeki hukuk sisteminde bulunan en büyük problem yıllardır söylenen GEÇ GELEN ADALET,ADALET DEĞİLDİR sözü ile gayet güzel izah edilmiş.

Hele ki GERÇEK olanı %50-70 seviyelerinde, AÇIKLANANI %15 dolaylarında olan enflasyon oranları ile tüketicinin bu konularda mağdur olmaması mümkün değil.
Eğer ürün elinizde iken değişim talep edebiliyorsanız edin. Ancak eğer önce ürünü servise göndermeniz gerekiyorsa vay halinize. Çünkü bu durumda servisler size değişim kağıdı yollayıp ürüne el koyuyorlar. Siz bu arada satıcı firmaya dert anlatmaya çalışıp hukuki yollarla hakkınızı ararken aylarca bilgisayarsız mağdur olacaksınız.
Şuan cihaz elimde ve tamir edilmiş durumda benden tekrar servise götürmemi isterlerse götürmem direk hakem heyetine başvururum çıkan sonuç ile yenisini talep ederim sonuçta cihaz arızalı değil servislik bir durumu yok ben şuan hakkımı talep edicem
 
Karatepe Çevrimdışı

Karatepe

Yeni Üye
25 Haz 2021
29
24
Arkadaşlar bu konu hakkında thh ye başvuruda bulunmuştum ama sitede şöyle bir şey ile karşılaştım

2022-05-11.png

2022-05-11-1.png

karar formu yok ortada
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Karar formu orada olmaz. Kararlar posta yolu ile size tebliğ edilir. Takribi 7/14 gün arası sürer.
Adem Abi biraz geriden takip ediyorsun artık karar formu pdf olarak sisteme yükleniyor,

5-10 gün sonra adrese postacı getiriyor önden görebiliyoruz kararı sistem güncellendi :kiskis
 
Karatepe Çevrimdışı

Karatepe

Yeni Üye
25 Haz 2021
29
24
Arkadaşlar yukarıda bahsettiğim heyet sonucu hala sistemde gözükmüyor ,paylaştığım resimdeki gidi duruyor. Evime herhangi bir posta da gelmedi .tam 1 hafta oldu bu normal mi?
Her gün 3 defa girip bakıyorum sonucu merak ediyorum :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri