Zorunlu trafik sigortası hasar

Arf19

Aktif Üye
Katılım
20 Ara 2018
Mesajlar
70
Yaş
42
Merhaba arkadaşlar. Geçenlerde aracıma çarptılar. Hasarı karşı tarafın zorunlu trafik sigortası karşılıyor. Kazada ayna gitti. Bugün aracı servisten aldım ayna yan sanayi Çin malı takılmış. TSE falan da yoktur eminim. Yolda tir tir titriyor. Dava için TSE olup olmadığını araştıracağım. Benim aklıma takılan şu; servise gittiğimde arkadaş önce bu parçayı gönderdiler taktım dedi. Sonra parçacıyı aradı 1650 TL parça üç güne gelir dedi. Sonra pazartesi ekspertizle görüşeceğim dedi. Eğer bu parçayı sigorta göndermişse sorunu bu şekilde çözebilirler mi? Yoksa bu parçayı servis mi temin ediyor. İlk defa bir kaza yaşadım süreci bilmiyorum. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim
 
Son düzenleme:

Puzik 

Platin Üye
Katılım
9 Ara 2020
Mesajlar
1,116
Aracınızın kırılan aynası ne malıydı? Diğer kırılmayan aynanızın (kazada dikiz aynası kırıldı sanırım) kalitesini emsal gösterip itirazda bulunabilirsiniz diye düşünüyorum.
 

Ömer Çolak 

Yazılım Geliştiricisi
Silver Üye
Katılım
17 Tem 2021
Mesajlar
612
Yaş
27
Sonucu çok merak ediyorum. Sanayide ekspertizde çalıştığım dönemde hep “Sigorta yan sanayi takar, sen kaskoya yaptır; kasko sigortadan parasını alsın. Kasko orijinal takar.” şeklinde cümleler duyuyordum. Yapanlar da vardı.

Sigorta nasıl oluyor da orijinal parçamın yerine yan sanayi takıyor onu ben de merak ediyorum.

Kendi kazamda da anlaşarak tamir sırasında bir olaya şahit olmuştum. Adamın biri kaza yapıyor. Kaskosu var ama kaza sonrası polis çağırmıyor. Alkol şüphesi var ve kasko şirketinin eksperinin bunu tespit edip kasko dışı bırakması gerekiyor. Eksper bunu tespit edemiyor ve kaskonun tamirine karar vermek zorunda kalıyor. Ama şirket tespit ederse tazmini eksperden sağlıyor. Bunu tam olarak şu cümleden çıkardım; “Abi bu alkollü ama ben kanıtlayamadım, olabilecek en ucuz şekilde tamir edelim, yan sanayi olsun parçalar. Bir şey çıkarsa bana g*recek çünkü.”
 

fikoloji 

Youtube; Vesteloji
TFC Team
Katılım
13 Eki 2018
Mesajlar
16,349
Ben şunu yaşadım bı arkadaşım kaza sonucu sigortaya başvurdu, aracı sigorta şirketine bağlı firma yaptı "yetkili servis değil" sadece servis diyelim. Bu parçaların fiyatlarını İstanbul ve Ankara'dan aldı sonra ucuz olanları taktı.
Tabi bu sırada eksper onayı fln gelmişti.

Ama yetkili servisin bunu yapacağını sanmıyorum.
He birde sigorta bozulmasın diye sanayidekilere el altından para verip onarımları da gördüm bu suçlu kişi ile sanayici arasında geçen bişey büyük ihtimalle mağdurun haberi bile yoktur.
 

baran5454 

Silver Üye
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
524
Geçmiş olsun. Genelde zorunlu trafik sigortasında değişen parça yan sanayi olarak temin ediliyor. Parca temin noktasında ise eğer pahalı bir parça ise sigorta şirketleri temin yoluna gidebiliyor. Ucuz veya servis ucuz fiyat vermiş ise servise de parca temin işini bırakabiliyorlar. Benim de başıma far ile ilgili benzer olay geldiğinde ben çin malı ücretine yakın bir ücrette ustama çıkma buldurmustum. O şekilde sıfır yan sanayii ürün yerine çıkma orijinal yapılabilirdi. Tabi servis yapar mı orasını bilmem. Genelde özeller bunu yapıyor ya da siz araştırıp bulabiliyorsunuz. Şartlarınız uyuyorsa sigorta şirketinden değer kaybı isteyebilirsiniz. Ama orijinal sıfır isteğiniz genelde kabul görmez. Muadili yoksa o zaman orijinal takmak zorunda kalırlar hatta çıkma bile takabilirler o tamamen kar zarar dengesiyle alakalı bir durum. Şartlarınız uygunsa değer kaybı ile ilgili sigorta firmasına dilekçe verin.
Genelde bu tarz durumlarda kasko ve kaskosunda orijinal yedek parça klozu olanlar dosyayı kaskodan açtırıp orijinal parçalarla değiştirilip sonra hasar tutarı karşı tarafın sigortasına rücu edilerek çözülebilir. Kasko yoksa ya da dosya kaskodan açılmamışsa kar zarara göre en uygun parça takılır. Eğer işçilikle alakalı bir durum degilse Sizin tek hakkınız değer kaybı talebi olur. Takılan parca sorunlu ise servise baskı yaparak kabul etmemeyi debeyebilirsiniz. Ama orjinalligi için değil titreme problemi için.
 

ramchomania 

Platin Üye
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
2,012
Yaş
39
Karşı tarafın tarafın sigortasından yapılıyor ise önce muadil olarak aranır yani yan sanayi parça yoksa ( çıkma bile gönderebilir ) en son ihtimal orjinal parça bakılır

TSE konusunda ise yan sanayi satılan parçalar opar bosch vs bilindik markalar dışında hepsi çinden geliyor ve tse ye uygun olmadığı kesin

Kasko varsa kaskodan serviste orjinali taktırın karşı taraftan zaten alırlar

Ayna değişiminden çıkacak hasar kaydı size satışta değer kaybı yaşatmaz
 

Arf19

Aktif Üye
Katılım
20 Ara 2018
Mesajlar
70
Yaş
42
Cevaplar için teşekkür ederim. Zorunlu trafik sigortası da olsa takılan parça mevzuata göre TSE belgeli olmalı. Aracın yaşı küçükse zaten orjinalini takmak zorundalar. Bu anlamda başına böyle bir iş gelen arkadaşlar böyle bir parça takılmışsa dava yoluna gidebilirler ve TSE belgesizse kazanırlar. Bana garip gelen nokta özel servisin önce parçayı sigorta gönderdi deyip sonra parçacıdan orjinalini sipariş etmesi. Eğer sigorta göndermişse zaten bunu yapamıyor olmalıydı. Pazartesi durum düzelmezse parçanın fatura ve TSE belgesini sorgulayıp TSE yoksa dava yoluna gideceğim. Başına böyle bir iş gelen arkadaşlar sigortadan değer kaybı talebinde bulunmayı da unutmasınlar. Bunu sigorta şirketleri ödemek zorunda. Hesaplama yöntemleri var. Ama parça temini uygulamasında gariplikler olduğunu düşünüyorum ve süreci anlamaya çalışıyorum. Birileri bu süreci manipüle ediyorsa buna müsaade etmemek gerekir diye düşünüyorum.
 

Swift 

Bronz Üye
Katılım
26 Eyl 2018
Mesajlar
394
Sigorta tazmini olayında temel prensip mümkün olduğunca hasardan önce eskisi neyse o hale getirmektir. Yani, hasar gören orijinal ise orijinal, çin çakması ise çin çakması takmaktır. Tersi durumda da, hasar gören parça yan sanayi ise tutup da orijinal parası ödemezler.

Trafik sigortası dediğimiz şey aslında bir sorumluluk sigortasıdır. Karşı tarafa verdiğiniz zararı gidermek içindir. Kasko sizin kendi zararınızı karşılamak için olduğundan daha ucuza yan sanayi, özel servis vb seçebilirsiniz. Ama trafik sigortasında karşı tarafın orijinal parçasını dandik parçaya çevirecek bir sistem yoktur, olamaz da.

Ya bir yerde birileri geylik yaptı ya da siz biraz acemilik yaptınız. Sizin yerinizde olsam yetkili servise gider orijinal taktırırdım. Araç çok eski bile olsa.

Vakit geçirmeden sigorta şirketine, sigorta tahkime vb itirazda bulunun. Sigortacınız yönlendirebilir.
 
Son düzenleme:

Arf19

Aktif Üye
Katılım
20 Ara 2018
Mesajlar
70
Yaş
42
Sigorta tazmini olayında temel prensip mümkün olduğunca hasardan önce eskisi neyse o hale getirmektir. Yani, hasar gören orijinal ise orijinal, çin çakması ise çin çakması takmaktır. Tersi durumda da, hasar gören parça yan sanayi ise tutup da orijinal parası ödemezler.

Trafik sigortası dediğimiz şey aslında bir sorumluluk sigortasıdır. Karşı tarafa verdiğiniz zararı gidermek içindir. Kasko sizin kendi zararınızı karşılamak için olduğundan daha ucuza yan sanayi, özel servis vb seçebilirsiniz. Ama trafik sigortasında karşı tarafın orijinal parçasını dandik parçaya çevirecek bir sistem yoktur, olamaz da.

Ya bir yerde birileri geylik yaptı ya da siz biraz acemilik yaptınız. Sizin yerinizde olsam yetkili servise gider orijinal taktırırdım. Araç çok eski bile olsa.

Vakit geçirmeden sigorta şirketine, sigorta tahkime vb itirazda bulunun. Sigortacınız yönlendirebilir.
Maalesef zorunlu trafikte mevzuat yan sanayi takmaya müsade ediyor. Ancak TSE belgeli olmak zorunda. Çin malı parçalarda TSE yok onu biliyorum. Yetkili servis yok burada araç Chevrolet cruze. Zaten ortada bir sıkıntı olduğu açık. Yarın sorun çözülmezse sigortadan gönderilen parçanın mahiyetini öğrenip tüketici hakem heyetine başvuracağım. Kim bu hinliği yapıyorsa bedelini ödesin ki papucun ne kadar pahalı olduğunu öğrensin. Hukuki ve cezai tüm haklarımı biliyorum. Ancak parça tedarik sürecini bilmediğimden bu başlığı açtım. Bakalım yarın daha net belli olacak.