Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Merhaba;
Uzun zamandır bunun Ülkemizde ciddi bir eksiklik hissettirdiği ortada olması nedeniyle Ticaret Bakanlığına bir yazı yazdım. Sizce bir Yetkili Servis Yönetmeliği gereklimidir?
Yazdığım yazı aşağıdadır aynı şekilde kopyalayıp buraya yapıştırdım.
Sayın İlgili;
Fethiye Tüketici Dernek Başkanıyım ve Tüketici Hakları konusunda sosyal mecra üzerinde bilinçlendirme faaliyetleri yürütüyor olmamın yanısıra sahada yaşanan aksaklıkları da beli aralıklar ile sizlere aktarıyorum.
Daha önce TBMM Dilekçe Komisyonua 10.09.2021 tarihinde sunduğum dilekçede ve haricen 2104044932 kayıtlı başvurularımda örneklerini vermiş olduğum tüketici elektroniği ve otomotiv konusunda yetkili servis suiistimallerinin Ağustos 2022 itibari ile halen bir türlü önüne geçilememesi ve mevcut yönetmeliklerimizde geçerli olan ''Yetkili Servislerin Müteselsil Sorumluluğu Yoktur'' hükmü nedeniyle de KARAR ALAN konumundaki yetkili servislerin sorumluluk taşımaması nedeniyle suiistimaller ve tüketiciye karşı haksızlıklar yoğun şekilde devam etmektedir.
Bu bağlamda siz saygıdeğer Devlet görevlilerine sormak istiyorum, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinde istisna ve etkisiz birkaç değinme dışında adı dahi geçmeyen yetkili servisler ile ilgili olarak bir ''YETKİLİ SERVİSLER YÖNETMELİĞİ'' veya sadece YETKİLİ sıfatını taşımasına dahi gerek kalmadan ''SERVİS HZİMETLERİ YÖNETMELİĞİ'' çalışmaları ne zaman yapılacak ve gerek yaptıkları işlemler gerekse uyguladıkları fiyat politikaları nedeniyle tam anlamı ile SORGULANAMAZ durumda olan bu servis hizmet işletmeleri ile ilgili ne zaman önlem alınacaktır?
Fethiye Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başklanlığında Komisyon Üyesi olmam nedeniyle tüketicilerin kasıtlı mağdur edildiği, servislerin ellerindeki yetkiyi suiistimal ettiği dosya sayılarının yüksekliğine de dikkatinizi çekmek isterim. Özellikle cep telefonu yetkili servislerinin tüketici ürünlerinde sürekli olarak SIVI TEMASI ifadesinde bulunup garantili ürünleri garanti dışı bıraktıklarını biliyor olmakla birlikte bu şekilde garanti dışı bırakılmış ürünleri incelediğimizde ise beyanın tamamen yalan olduğunu tespit ve ispat etmiş olduğumuz kayıtlarda mevcuttur. Sorun şu ki yalan beyan ile tüketiciyi dolandırmaya kalktığı gün gibi ortaya çıkan bu yetkili servisler için hiçbir yaptırım yoktur.
Sonuç olarak Karar alma ve Karar verme yetkisi kendisine verilmiş işletmelerin, aldıkları bu kararlar ile ilgili sorumluluğu olmamasının kabul edilir bir yanı olmadığı ortadadır.
Yetkili ve yetkisiz servislerin Devletimiz tarafından denetlenmediği, bu meslek gruplarının bağlı olduğu odaların ise aidat toplamak dışında (Tüketici yararına) hiçbir faaliyette bulunmadığı ve kendilerine bağlı işletmeleri denetlemediği ortadadır. Esnaf odaları ise zaten meslek odaklı odalar olmaması nedeniyle konuya tamamen yabancıdır.
Bu koşullar altında tüketicilerin yasalar ile verilen garanti haklarını ellerinden alan bu işletmeler ve değiştirmediği parçaları ''Değiştirdim'' diyerek yüksek ücret tahsil edenler dahil olmak üzere acil ve öncelikli olarak Yönetmelik Oluşturulması gerektiği görüşündeyim. Konu çok geniş kapsamlıdır, sunabileceğimiz her türlü katkıda fikir sunmaya hazırız.
Değerlendirmenizi arz ederim.
Uzun zamandır bunun Ülkemizde ciddi bir eksiklik hissettirdiği ortada olması nedeniyle Ticaret Bakanlığına bir yazı yazdım. Sizce bir Yetkili Servis Yönetmeliği gereklimidir?
Yazdığım yazı aşağıdadır aynı şekilde kopyalayıp buraya yapıştırdım.
Sayın İlgili;
Fethiye Tüketici Dernek Başkanıyım ve Tüketici Hakları konusunda sosyal mecra üzerinde bilinçlendirme faaliyetleri yürütüyor olmamın yanısıra sahada yaşanan aksaklıkları da beli aralıklar ile sizlere aktarıyorum.
Daha önce TBMM Dilekçe Komisyonua 10.09.2021 tarihinde sunduğum dilekçede ve haricen 2104044932 kayıtlı başvurularımda örneklerini vermiş olduğum tüketici elektroniği ve otomotiv konusunda yetkili servis suiistimallerinin Ağustos 2022 itibari ile halen bir türlü önüne geçilememesi ve mevcut yönetmeliklerimizde geçerli olan ''Yetkili Servislerin Müteselsil Sorumluluğu Yoktur'' hükmü nedeniyle de KARAR ALAN konumundaki yetkili servislerin sorumluluk taşımaması nedeniyle suiistimaller ve tüketiciye karşı haksızlıklar yoğun şekilde devam etmektedir.
Bu bağlamda siz saygıdeğer Devlet görevlilerine sormak istiyorum, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinde istisna ve etkisiz birkaç değinme dışında adı dahi geçmeyen yetkili servisler ile ilgili olarak bir ''YETKİLİ SERVİSLER YÖNETMELİĞİ'' veya sadece YETKİLİ sıfatını taşımasına dahi gerek kalmadan ''SERVİS HZİMETLERİ YÖNETMELİĞİ'' çalışmaları ne zaman yapılacak ve gerek yaptıkları işlemler gerekse uyguladıkları fiyat politikaları nedeniyle tam anlamı ile SORGULANAMAZ durumda olan bu servis hizmet işletmeleri ile ilgili ne zaman önlem alınacaktır?
Fethiye Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başklanlığında Komisyon Üyesi olmam nedeniyle tüketicilerin kasıtlı mağdur edildiği, servislerin ellerindeki yetkiyi suiistimal ettiği dosya sayılarının yüksekliğine de dikkatinizi çekmek isterim. Özellikle cep telefonu yetkili servislerinin tüketici ürünlerinde sürekli olarak SIVI TEMASI ifadesinde bulunup garantili ürünleri garanti dışı bıraktıklarını biliyor olmakla birlikte bu şekilde garanti dışı bırakılmış ürünleri incelediğimizde ise beyanın tamamen yalan olduğunu tespit ve ispat etmiş olduğumuz kayıtlarda mevcuttur. Sorun şu ki yalan beyan ile tüketiciyi dolandırmaya kalktığı gün gibi ortaya çıkan bu yetkili servisler için hiçbir yaptırım yoktur.
Sonuç olarak Karar alma ve Karar verme yetkisi kendisine verilmiş işletmelerin, aldıkları bu kararlar ile ilgili sorumluluğu olmamasının kabul edilir bir yanı olmadığı ortadadır.
Yetkili ve yetkisiz servislerin Devletimiz tarafından denetlenmediği, bu meslek gruplarının bağlı olduğu odaların ise aidat toplamak dışında (Tüketici yararına) hiçbir faaliyette bulunmadığı ve kendilerine bağlı işletmeleri denetlemediği ortadadır. Esnaf odaları ise zaten meslek odaklı odalar olmaması nedeniyle konuya tamamen yabancıdır.
Bu koşullar altında tüketicilerin yasalar ile verilen garanti haklarını ellerinden alan bu işletmeler ve değiştirmediği parçaları ''Değiştirdim'' diyerek yüksek ücret tahsil edenler dahil olmak üzere acil ve öncelikli olarak Yönetmelik Oluşturulması gerektiği görüşündeyim. Konu çok geniş kapsamlıdır, sunabileceğimiz her türlü katkıda fikir sunmaya hazırız.
Değerlendirmenizi arz ederim.