Merhabalar..
Ben kendi sürecimi anlatmak için sonuçlanmasını bekledim ama işler biraz daha uzadığı için yazmaya karar verdim..
Aldığım 48r6080u regal televizyonumu kurmak için eve ekip geldi. Kutudan çıkarıldı gözle görülen bir sorun yoktu kırık çatlak gibi. Sonra tv'yi açtık, görüntü kalitesi hiç hoşuma gitmedi. Bu zamana kadar kullandığım vestel ürünleri televizyonların aksine, sisli puslu renkleri cansız bir görüntü vardı. Hemen ortalama bir ayar yaptım kontras ve rengi %100'e getirmeme rağmen tv'de renk yoktu. Bu durumu tv'yi görmekte olan servis elamanına ilettim, kendisi yok abi herşey normal dedi biraz kızdım ve zaten kendisininde başka işlerini olduğunu söyleyip gitmek istedi bende uzatmadım. Daha sonra ölü piksel testi yaptım ve 4 adet ölü piksel çıktı. Tekrar servisi çağırdım ve ölü pikselleri görüp onay kağıdımı aldım.
Daha sonra adem beyin verdiği yazılımlarla görüntüyü iyileştirdim. Yani gelen servis elemanları gördükeri olumsuzlukları görmezden gelip işgüzarlık yapacaklarına yanlarında mevcut televizyona ait güncel ve eski yazıımları getirmiş olsalar hem tüketicinin derdine derman olacaklar hem kendileri uğraşmayacak hem marka değerini korumuş olacaklar. Müşteriyi memnun etmek ürünü değiştirmek veya para iade etmek değildir. Müşteriyi memnun etmek bilgili alakadar servis elemanı demektir.
Daha sonrasında televizyonun tamiri önerildi ve ben yeni aldığım ürünü tamirli kullanmak istemediğimi söyleyip onarımı reddettim. Sonra muadili tv önerdiler fakat önerdikleri tv sadece ekran olarak 1" büyüktü ve kasası kalındı. Bende ince kasayı özellikle aldığımı söyleyip teklifi reddedip kendim bir teklif yaptım. Fatura tutarımı aşmayacak kadar düşük özellikli iki tv istedim sağolsunlar kabul ettiler. Bir hafta içinde ürünlerin geleceğini söylediler fakat bir hafta sonra telefonuma yedek ürün istermisiniz diye mesaj gelince firmayı aradım bir aksilik mi var diye.. aldığım cevap şaşırttı ve ürünlerin daha kargoya çıkmadığını öğrendim. Ertesi gün arandım ve ürünlerin bir aksilikten dolayı yeni kargoya çıktığını 5 gün içinde teslim edileceğini söylediler. Bende kargo takip numarası istedim veremeyeceklerini söylediler. Bu durumdan rahatsız oldum çünkü güvenimi yitirmiştim. Bir kaçgün daha bekledim ürünler gelmeyince yeniden irtibata geçtim ve ürün değişiminden vazgeçtiğimi artık para iadesi istediğimi söyledim. Çünkü başından para iadesi hakkım olduğunu biliyordum. Buna rağmen ilk olarak değişim hakkımı kullanmak istemiştim ve buna pişman edilmiştim.
Tüketici haklarınla görüştüm gerekli belgeleri istedi bende servisi arayıp servis raparonu almaya geleceğimi ve bana para iadesi isteğim doğrultusunda geri dönüş yapılmadığı için mecburen mahkemeye vereceğimi ilettim. Tam servis dükkanının önüne gelmişken sihirli bir şekilde televizyonların geldiğini söylediler. Gülmeye başladım
Hadi kimseyi uğraştırmayım diye mahkeme kararımdan vazgeçip televizyonları gün içinde eve getirmeleri şartı ile kabul ettim. Bir iki saat içinde televizyonlar geldi. Önce büyük boy televizyonu kurdurdum küçüğününün açılmamasını istedim çünkü piksel testi yapacaktım. Testi yaparken ekrana dokunduğumda sallanıyordu
veee yeni gelen tv'dede 3 adet ölü piksel bulduk. Servis elemanıda ölü piksel ne abi diyordu
raporumu imzalatıp tv'leri geri postaladım. Yani arkadaş o kadar bilinçsizdiki istesem onu televizyondaki nokta lekeleri piksel diye kandırıp raporu imzalatıp gönderebilirdim. Ama gerekli fotoları çekip gerekli işlemleri kendim yaptım.
Servis raporu manisaya bildirdi ve bende artık kesinlikle değişim istemediğimi para iademi onaylamalarını işi fazla uzatmamalarını ve onay vermemeleri halinde mahkemeye başvuracağımı bildirdim kibar bir dil ile. Şimdi yine haber bekliyorum.
Adem bey siz bana verecekleri cevap hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Ben olumsuz cevap bile gelse mahkeme yolu ile haklı çıkacağımı sanıyorum.
Onay verilmesi halindede para iadem ne kadar süre içinde hesabıma yatırılır acaba ?