Yetkili Servis Sorunları

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Merhabalar;

Bu konu başlığı altında, Yetkili servisler ile yaşanan sorunlarda konunun yasal platforma taşınması durumunda 6502 sayılı kanun, Bu kanuna bağlı olarak özellikle bu ürün gurupları için gerekli olan 56 ve 84 üncü madde gereklilikleri, garanti esasları, Tekemmül kavramı gibi konular üzerinde durup hem yasal prosedüre bağlı tavsiyede bulunup, hem de çözüm üretmeye çalışacağız. 

Konu zaman içerisinde revize edilecektir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

Ado hocam merhaba forumda gördüm mailini şimdiye kadar bir çok insana tv konusunda yardımın olmuş Allah razı olsun senden bende yardım isteyebilir miyim? Benim 55ua8300 tv vardı 1 adet ölü piksel çıktı kurulundan hemen sonra yoğun ısrarım sonucu değişim kararı çıktı fakat yeni gelen tv nin seri no 9xxxxxx 700001 diye bitiyor sonunun düz 700001 diye bitmesi beni düşündürdü rakamların bu kadar sabit olması dikkatimi çekti çoğu tv de son 5 hane farklı rakamlardan oluşuyor benim ki 00001 diye bitiyor değişim ürünü özel üretim falan olabilir mi? Birde önceki tv ve yeni gelen tv de çerçeve farkı var önceki tv de tek yekpare bir çerçeve varken bu yeni gelen tv de en dış kısımda ince bir çerçeve daha var onun içinde de kalın bir çerçeve var yani ince çerçevenin içine kalın bir çerçeve oturtulmuş diğeri gibi tek çerçeve den oluşmuyor sence bir sorun var mı bu anlattıklarımda.



Selamlar Değerli Kardeşim;
Seri numarasının sonundan huylanmanıza gerek yok zira üretime ait İLK ürünlerde genelde 000001 veya 600001 gibi sonuçlarla sıklıkla karşılaşabiliyoruz. Lakin, Her ne kadar yaklaşımınız hatalı olsa da, şüphelerinizde haklısınız zira ürün revizyon ürün maalesef. 

Maalesef diyorum fakat bu da canınızı sıkmasın zira ürün ÖZÜRLÜ değil. 
İşin mantığını anlatayım. X model 7778899300500 Seri numaralı ürün üretilir. Sahaya sürülür, satışı yapılır, Yetkili servis ürünü montajlar ve fatura+seri numarası+tüketici isim adres telefon bilgileri ile total bir kayıt yapar ve bu seri numaralı ürün o tüketicinin üzerine artık EBEDİ kayıtlı görünür. Ancak ürün X nedenle arıza yapar ve X nedenle değişim kararı alınır. Değiştirilen ürün için Fabrikadan yollanan sıfırı tüketiciye teslim edilir ve eski ürün fabrikaya iade edilir, fabrikada bir merkezde toplanan bu ürünler (Yenileme Merkezi) Değişim gerekçesine göre (Kozmetikte çizik-Panelde arıza vs) problemi giderilir, anakart sıfırlanır, eski seri numarası sistemsel olarak öldürülür ve revizyon olarak yeni seri numarası basılır ancak bu numaranın revizyon olduğu sistemde kayıtlıdır. Daha sonra yenilenmiş ve sıfırlanmış olan bu ürün aynı diğer üretimlerin paketlendiği gibi yine sıfır paketlenir ve yine sahaya sürülür. Size gelen ürün de bu ürünlerden bir tanesidir.

Bir açıdan bakarsanız sorun yok, Bir açıdan bakarsanız huzursuzluk verici  :ok:

Olayın yasal kısmına gelince, satış sözleşmelerinde bu konu defalarca incelenip irdelenmiş ve 1-2 itiraz konusu hukuk kanalından geri dönmüştür (Devlet ürünü sıfır kabul etmektedir.)

Buna rağmen içiniz rahat değil ise THH kanalı ile hakkınızı aramayı deneyebilirsiniz.  :ok:
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

Eşref Kardeşim Merhabalar;

48FD7300 model ürün, 17MB211 kodlu yeni anakartlı bir üründür, Üretimde SAMSUNG VA panel kullanılmıştır.

DTS-PİXELLENCE-3HDMI-1USB-1SCART-OPTİC OUT gibi destekleri mevcuttur :ok:
 
delibozuq Çevrimdışı

delibozuq

Aktif Üye
10 Eki 2017
82
43
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

Merhabalar..

Ben kendi sürecimi anlatmak için sonuçlanmasını bekledim ama işler biraz daha uzadığı için yazmaya karar verdim..


Aldığım 48r6080u regal televizyonumu kurmak için eve ekip geldi. Kutudan çıkarıldı gözle görülen bir sorun yoktu kırık çatlak gibi. Sonra tv'yi açtık, görüntü kalitesi hiç hoşuma gitmedi. Bu zamana kadar kullandığım vestel ürünleri televizyonların aksine, sisli puslu renkleri cansız bir görüntü vardı. Hemen ortalama bir ayar yaptım kontras ve rengi %100'e getirmeme rağmen tv'de renk yoktu. Bu durumu tv'yi görmekte olan servis elamanına ilettim, kendisi yok abi herşey normal dedi biraz kızdım ve zaten kendisininde başka işlerini olduğunu söyleyip gitmek istedi bende uzatmadım. Daha sonra ölü piksel testi yaptım ve 4 adet ölü piksel çıktı. Tekrar servisi çağırdım ve ölü pikselleri görüp onay kağıdımı aldım.


Daha sonra adem beyin verdiği yazılımlarla görüntüyü iyileştirdim. Yani gelen servis elemanları gördükeri olumsuzlukları görmezden gelip işgüzarlık yapacaklarına yanlarında mevcut televizyona ait güncel ve eski yazıımları getirmiş olsalar hem tüketicinin derdine derman olacaklar hem kendileri uğraşmayacak hem marka değerini korumuş olacaklar. Müşteriyi memnun etmek ürünü değiştirmek veya para iade etmek değildir. Müşteriyi memnun etmek bilgili alakadar servis elemanı demektir.


Daha sonrasında televizyonun tamiri önerildi ve ben yeni aldığım ürünü tamirli kullanmak istemediğimi söyleyip onarımı reddettim. Sonra muadili tv önerdiler fakat önerdikleri tv sadece ekran olarak 1" büyüktü ve kasası kalındı. Bende ince kasayı özellikle aldığımı söyleyip teklifi reddedip kendim bir teklif yaptım. Fatura tutarımı aşmayacak kadar düşük özellikli iki tv istedim sağolsunlar kabul ettiler. Bir hafta içinde ürünlerin geleceğini söylediler fakat bir hafta sonra telefonuma yedek ürün istermisiniz diye mesaj gelince firmayı aradım bir aksilik mi var diye.. aldığım cevap şaşırttı ve ürünlerin daha kargoya çıkmadığını öğrendim. Ertesi gün arandım ve ürünlerin bir aksilikten dolayı yeni kargoya çıktığını 5 gün içinde teslim edileceğini söylediler. Bende kargo takip numarası istedim veremeyeceklerini söylediler. Bu durumdan rahatsız oldum çünkü güvenimi yitirmiştim. Bir kaçgün daha bekledim ürünler gelmeyince yeniden irtibata geçtim ve ürün değişiminden vazgeçtiğimi artık para iadesi istediğimi söyledim. Çünkü başından para iadesi hakkım olduğunu biliyordum. Buna rağmen ilk olarak değişim hakkımı kullanmak istemiştim ve buna pişman edilmiştim.


Tüketici haklarınla görüştüm gerekli belgeleri istedi bende servisi arayıp servis raparonu almaya geleceğimi ve bana para iadesi isteğim doğrultusunda geri dönüş yapılmadığı için mecburen mahkemeye vereceğimi ilettim. Tam servis dükkanının önüne gelmişken sihirli bir şekilde televizyonların geldiğini söylediler. Gülmeye başladım :) 


Hadi kimseyi uğraştırmayım diye mahkeme kararımdan vazgeçip televizyonları gün içinde eve getirmeleri şartı ile kabul ettim. Bir iki saat içinde televizyonlar geldi. Önce büyük boy televizyonu kurdurdum küçüğününün açılmamasını istedim çünkü piksel testi yapacaktım. Testi yaparken ekrana dokunduğumda sallanıyordu :) veee yeni gelen tv'dede 3 adet ölü piksel bulduk. Servis elemanıda ölü piksel ne abi diyordu :) raporumu imzalatıp tv'leri geri postaladım. Yani arkadaş o kadar bilinçsizdiki istesem onu televizyondaki nokta lekeleri piksel diye kandırıp raporu imzalatıp gönderebilirdim. Ama gerekli fotoları çekip gerekli işlemleri kendim yaptım.


Servis raporu manisaya bildirdi ve bende artık kesinlikle değişim istemediğimi para iademi onaylamalarını işi fazla uzatmamalarını ve onay vermemeleri halinde mahkemeye başvuracağımı bildirdim kibar bir dil ile. Şimdi yine haber bekliyorum.

Adem bey siz bana verecekleri cevap hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Ben olumsuz cevap bile gelse mahkeme yolu ile haklı çıkacağımı sanıyorum.

Onay verilmesi halindede para iadem ne kadar süre içinde hesabıma yatırılır acaba ?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

delibozuq' Alıntı:
Merhabalar.. 

Ben kendi sürecimi anlatmak için sonuçlanmasını bekledim ama işler biraz daha uzadığı için yazmaya karar verdim..


Aldığım 48r6080u regal televizyonumu kurmak için eve ekip geldi. Kutudan çıkarıldı gözle görülen bir sorun yoktu kırık çatlak gibi. Sonra tv'yi açtık, görüntü kalitesi hiç hoşuma gitmedi. Bu zamana kadar kullandığım vestel ürünleri televizyonların aksine, sisli puslu renkleri cansız bir görüntü vardı. Hemen ortalama bir ayar yaptım kontras ve rengi %100'e getirmeme rağmen tv'de renk yoktu. Bu durumu tv'yi görmekte olan servis elamanına ilettim, kendisi yok abi herşey normal dedi biraz kızdım ve zaten kendisininde başka işlerini olduğunu söyleyip gitmek istedi bende uzatmadım. Daha sonra ölü piksel testi yaptım ve 4 adet ölü piksel çıktı. Tekrar servisi çağırdım ve ölü pikselleri görüp onay kağıdımı aldım.


Daha sonra adem beyin verdiği yazılımlarla görüntüyü iyileştirdim. Yani gelen servis elemanları gördükeri olumsuzlukları görmezden gelip işgüzarlık yapacaklarına yanlarında mevcut televizyona ait güncel ve eski yazıımları getirmiş olsalar hem tüketicinin derdine derman olacaklar hem kendileri uğraşmayacak hem marka değerini korumuş olacaklar. Müşteriyi memnun etmek ürünü değiştirmek veya para iade etmek değildir. Müşteriyi memnun etmek bilgili alakadar servis elemanı demektir.


Daha sonrasında televizyonun tamiri önerildi ve ben yeni aldığım ürünü tamirli kullanmak istemediğimi söyleyip onarımı reddettim. Sonra muadili tv önerdiler fakat önerdikleri tv sadece ekran olarak 1" büyüktü ve kasası kalındı. Bende ince kasayı özellikle aldığımı söyleyip teklifi reddedip kendim bir teklif yaptım. Fatura tutarımı aşmayacak kadar düşük özellikli iki tv istedim sağolsunlar kabul ettiler. Bir hafta içinde ürünlerin geleceğini söylediler fakat bir hafta sonra telefonuma yedek ürün istermisiniz diye mesaj gelince firmayı aradım bir aksilik mi var diye.. aldığım cevap şaşırttı ve ürünlerin daha kargoya çıkmadığını öğrendim. Ertesi gün arandım ve ürünlerin bir aksilikten dolayı yeni kargoya çıktığını 5 gün içinde teslim edileceğini söylediler. Bende kargo takip numarası istedim veremeyeceklerini söylediler. Bu durumdan rahatsız oldum çünkü güvenimi yitirmiştim. Bir kaçgün daha bekledim ürünler gelmeyince yeniden irtibata geçtim ve ürün değişiminden vazgeçtiğimi artık para iadesi istediğimi söyledim. Çünkü başından para iadesi hakkım olduğunu biliyordum. Buna rağmen ilk olarak değişim hakkımı kullanmak istemiştim ve buna pişman edilmiştim. 


Tüketici haklarınla görüştüm gerekli belgeleri istedi bende servisi arayıp servis raparonu almaya geleceğimi ve bana para iadesi isteğim doğrultusunda geri dönüş yapılmadığı için mecburen mahkemeye vereceğimi ilettim. Tam servis dükkanının önüne gelmişken sihirli bir şekilde televizyonların geldiğini söylediler. Gülmeye başladım :)  


Hadi kimseyi uğraştırmayım diye mahkeme kararımdan vazgeçip televizyonları gün içinde eve getirmeleri şartı ile kabul ettim. Bir iki saat içinde televizyonlar geldi. Önce büyük boy televizyonu kurdurdum küçüğününün açılmamasını istedim çünkü piksel testi yapacaktım. Testi yaparken ekrana dokunduğumda sallanıyordu :) veee yeni gelen tv'dede 3 adet ölü piksel bulduk. Servis elemanıda ölü piksel ne abi diyordu :) raporumu imzalatıp tv'leri geri postaladım. Yani arkadaş o kadar bilinçsizdiki istesem onu televizyondaki nokta lekeleri piksel diye kandırıp raporu imzalatıp gönderebilirdim. Ama gerekli fotoları çekip gerekli işlemleri kendim yaptım. 


Servis raporu manisaya bildirdi ve bende artık kesinlikle değişim istemediğimi para iademi onaylamalarını işi fazla uzatmamalarını ve onay vermemeleri halinde mahkemeye başvuracağımı bildirdim kibar bir dil ile. Şimdi yine haber bekliyorum. 

Adem bey siz bana verecekleri cevap hakkında ne düşünüyorsunuz ? 

Ben olumsuz cevap bile gelse mahkeme yolu ile haklı çıkacağımı sanıyorum. 

Onay verilmesi halindede para iadem ne kadar süre içinde hesabıma yatırılır acaba ?

Selamlar Değerli Kardeşim;
Gerek m2 ve gerekse vizyon anlamında bu kadar büyük bir firmanın, böyle etkisiz elemanlar nedeniyle bu durumlara düşmesi beni hep üzmüştür her zaman da üzmeye devam edecektir zira ben kurumun büyüdükçe hantallaştığına inanıyorum. Birkaç masa başı işgüzar, birkaç ''maaşı alayım kaçayım'' mantığındaki çakma personel ile gelinecek sonuç da bu oluyor maalesef.

Sizin konuyu ben hatırlıyorum zira bana ya mail yolu ile ya da forumdan ulaşmıştınız sanırım, yine hatırladığım kadarıyla size o ürünlerin 1 haftada ulaşmasının mümkün olmadığını yazmıştım ki zaten ulaşmaması gerekir zira lojistik olarak bu tarz ürünleri HOROZ gurubu ile yolluyorlar ve süreç genelde ortalama 15 gün kadar sürüyor. Ölü piksel konuları beni şaşırtmaz zira panel üretim kalitesi elbette klima üretim kalitelerinde olduğu gibi düştü halen de düşmeye devam ediyor.

SAMSUNG ve LG gibi firmalardan panel tedarik edilmesine rağmen, GHOSTİNG CLOUDİNG BANDİNG DEAD PİXEL LİVE PİXEL vs vs gibi bir sürü sorun ile uğraşmak artık kanıksanmış bir durum.

Sizin süreçte ise konu elbette ki para iadesine döner, siz de muhtemelen MM listesine eklenirsiniz (Memnuniyetsiz Müşteri) ancak bu sürecin sonuçlanması ise sanırım 1 ayı bulur. Önce size hediye çeki teklif edecekler. sonrasında siz reddedince üstlerime bildirmem lazım diyerek sizden 1-2 gün daha zaman isteyecekler, alternatif bir teklifle gelecekler, bazı süreçlerin bazı yetkilileri sizi ikna etmeye çalışacak vs vs. 

Sonuçta tüm bu reddetme, ikna etme çalışmaları ve yine reddetme vs gibi görüşmeleri takiben yasal süreç başlasa da başlamasa da ben 1 ay dan önce beklemiyorum sizin işlerin sonuçlanacağını.

Bakınız nadiren de olsa yazarım bunu, belki yaklaşımlarımdan dolayı kurum avukatıymışım gibi bir algı oluşabilir lakin aslında ben de ilgili markayı yasal sürece vermiş birisiyim. Ben HAK doğrultusunda hareket ederim, o konuda kendileri haksızdı, ben de hak ettikleri merciiye aktardım konuyu. Mevzu cep telefonu ile ilgiliydi, ben THH ye gittim, haklı buldular sonra da bilrikişi istediler vs ki bu süre dahi 3 ay civarı oldu yani halen de sonuçlanmadı :)
 
delibozuq Çevrimdışı

delibozuq

Aktif Üye
10 Eki 2017
82
43
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

Ado' Alıntı:
delibozuq' Alıntı:
Merhabalar.. 

Ben kendi sürecimi anlatmak için sonuçlanmasını bekledim ama işler biraz daha uzadığı için yazmaya karar verdim..


Aldığım 48r6080u regal televizyonumu kurmak için eve ekip geldi. Kutudan çıkarıldı gözle görülen bir sorun yoktu kırık çatlak gibi. Sonra tv'yi açtık, görüntü kalitesi hiç hoşuma gitmedi. Bu zamana kadar kullandığım vestel ürünleri televizyonların aksine, sisli puslu renkleri cansız bir görüntü vardı. Hemen ortalama bir ayar yaptım kontras ve rengi %100'e getirmeme rağmen tv'de renk yoktu. Bu durumu tv'yi görmekte olan servis elamanına ilettim, kendisi yok abi herşey normal dedi biraz kızdım ve zaten kendisininde başka işlerini olduğunu söyleyip gitmek istedi bende uzatmadım. Daha sonra ölü piksel testi yaptım ve 4 adet ölü piksel çıktı. Tekrar servisi çağırdım ve ölü pikselleri görüp onay kağıdımı aldım.


Daha sonra adem beyin verdiği yazılımlarla görüntüyü iyileştirdim. Yani gelen servis elemanları gördükeri olumsuzlukları görmezden gelip işgüzarlık yapacaklarına yanlarında mevcut televizyona ait güncel ve eski yazıımları getirmiş olsalar hem tüketicinin derdine derman olacaklar hem kendileri uğraşmayacak hem marka değerini korumuş olacaklar. Müşteriyi memnun etmek ürünü değiştirmek veya para iade etmek değildir. Müşteriyi memnun etmek bilgili alakadar servis elemanı demektir.


Daha sonrasında televizyonun tamiri önerildi ve ben yeni aldığım ürünü tamirli kullanmak istemediğimi söyleyip onarımı reddettim. Sonra muadili tv önerdiler fakat önerdikleri tv sadece ekran olarak 1" büyüktü ve kasası kalındı. Bende ince kasayı özellikle aldığımı söyleyip teklifi reddedip kendim bir teklif yaptım. Fatura tutarımı aşmayacak kadar düşük özellikli iki tv istedim sağolsunlar kabul ettiler. Bir hafta içinde ürünlerin geleceğini söylediler fakat bir hafta sonra telefonuma yedek ürün istermisiniz diye mesaj gelince firmayı aradım bir aksilik mi var diye.. aldığım cevap şaşırttı ve ürünlerin daha kargoya çıkmadığını öğrendim. Ertesi gün arandım ve ürünlerin bir aksilikten dolayı yeni kargoya çıktığını 5 gün içinde teslim edileceğini söylediler. Bende kargo takip numarası istedim veremeyeceklerini söylediler. Bu durumdan rahatsız oldum çünkü güvenimi yitirmiştim. Bir kaçgün daha bekledim ürünler gelmeyince yeniden irtibata geçtim ve ürün değişiminden vazgeçtiğimi artık para iadesi istediğimi söyledim. Çünkü başından para iadesi hakkım olduğunu biliyordum. Buna rağmen ilk olarak değişim hakkımı kullanmak istemiştim ve buna pişman edilmiştim. 


Tüketici haklarınla görüştüm gerekli belgeleri istedi bende servisi arayıp servis raparonu almaya geleceğimi ve bana para iadesi isteğim doğrultusunda geri dönüş yapılmadığı için mecburen mahkemeye vereceğimi ilettim. Tam servis dükkanının önüne gelmişken sihirli bir şekilde televizyonların geldiğini söylediler. Gülmeye başladım :)  


Hadi kimseyi uğraştırmayım diye mahkeme kararımdan vazgeçip televizyonları gün içinde eve getirmeleri şartı ile kabul ettim. Bir iki saat içinde televizyonlar geldi. Önce büyük boy televizyonu kurdurdum küçüğününün açılmamasını istedim çünkü piksel testi yapacaktım. Testi yaparken ekrana dokunduğumda sallanıyordu :) veee yeni gelen tv'dede 3 adet ölü piksel bulduk. Servis elemanıda ölü piksel ne abi diyordu :) raporumu imzalatıp tv'leri geri postaladım. Yani arkadaş o kadar bilinçsizdiki istesem onu televizyondaki nokta lekeleri piksel diye kandırıp raporu imzalatıp gönderebilirdim. Ama gerekli fotoları çekip gerekli işlemleri kendim yaptım. 


Servis raporu manisaya bildirdi ve bende artık kesinlikle değişim istemediğimi para iademi onaylamalarını işi fazla uzatmamalarını ve onay vermemeleri halinde mahkemeye başvuracağımı bildirdim kibar bir dil ile. Şimdi yine haber bekliyorum. 

Adem bey siz bana verecekleri cevap hakkında ne düşünüyorsunuz ? 

Ben olumsuz cevap bile gelse mahkeme yolu ile haklı çıkacağımı sanıyorum. 

Onay verilmesi halindede para iadem ne kadar süre içinde hesabıma yatırılır acaba ?

Selamlar Değerli Kardeşim;
Gerek m2 ve gerekse vizyon anlamında bu kadar büyük bir firmanın, böyle etkisiz elemanlar nedeniyle bu durumlara düşmesi beni hep üzmüştür her zaman da üzmeye devam edecektir zira ben kurumun büyüdükçe hantallaştığına inanıyorum. Birkaç masa başı işgüzar, birkaç ''maaşı alayım kaçayım'' mantığındaki çakma personel ile gelinecek sonuç da bu oluyor maalesef.

Sizin konuyu ben hatırlıyorum zira bana ya mail yolu ile ya da forumdan ulaşmıştınız sanırım, yine hatırladığım kadarıyla size o ürünlerin 1 haftada ulaşmasının mümkün olmadığını yazmıştım ki zaten ulaşmaması gerekir zira lojistik olarak bu tarz ürünleri HOROZ gurubu ile yolluyorlar ve süreç genelde ortalama 15 gün kadar sürüyor. Ölü piksel konuları beni şaşırtmaz zira panel üretim kalitesi elbette klima üretim kalitelerinde olduğu gibi düştü halen de düşmeye devam ediyor.

SAMSUNG ve LG gibi firmalardan panel tedarik edilmesine rağmen, GHOSTİNG CLOUDİNG BANDİNG DEAD PİXEL LİVE PİXEL vs vs gibi bir sürü sorun ile uğraşmak artık kanıksanmış bir durum.

Sizin süreçte ise konu elbette ki para iadesine döner, siz de muhtemelen MM listesine eklenirsiniz (Memnuniyetsiz Müşteri) ancak bu sürecin sonuçlanması ise sanırım 1 ayı bulur. Önce size hediye çeki teklif edecekler. sonrasında siz reddedince üstlerime bildirmem lazım diyerek sizden 1-2 gün daha zaman isteyecekler, alternatif bir teklifle gelecekler, bazı süreçlerin bazı yetkilileri sizi ikna etmeye çalışacak vs vs. 

Sonuçta tüm bu reddetme, ikna etme çalışmaları ve yine reddetme vs gibi görüşmeleri takiben yasal süreç başlasa da başlamasa da ben 1 ay dan önce beklemiyorum sizin işlerin sonuçlanacağını.

Bakınız nadiren de olsa yazarım bunu, belki yaklaşımlarımdan dolayı kurum avukatıymışım gibi bir algı oluşabilir lakin aslında ben de ilgili markayı yasal sürece vermiş birisiyim. Ben HAK doğrultusunda hareket ederim, o konuda kendileri haksızdı, ben de hak ettikleri merciiye aktardım konuyu. Mevzu cep telefonu ile ilgiliydi, ben THH ye gittim, haklı buldular sonra da bilrikişi istediler vs ki bu süre dahi 3 ay civarı oldu yani halen de sonuçlanmadı :)

Teşekkür ederim. 

Şöyle söylemeliyim ki süreç ne kadar uzarsa uzasın benim lehime olur. Elimde ki ölü piksel olan televizyonu kullanacağım süre bana kar kalmış olur. Para iadem gerçekleştikten sonra yeni garanti sürecim başlamış olur. 

Benim televizyomlarımın sorunlu olduğunu onamış oldukları için bilir kişi gelmesinede gerek kalmayacağını düşünüyorum. 

Hediye çekide şu yüzden kabul edemem. Vestel mağazasındaki 2200 liralık tv teknosada 1900 lira neden 300 lira zarar edeyim ki ? 

Benim işimi zorlaştırmazlar ise ben kesinlikle Vestel ürün alacağım yine. Kendileri bilir. 

Aslında bana çok kaliteli bir proneksiyon ile halledeceğim işimi ama eşim istemiyor. Bu kadar para ödediğimiz televizyonların sürekli sorunlu çıkması çok can sıkıcı. Büyük ihtimal bundan sonra 43" ten büyük ekrana bulaşmayacağım.

Bir sorum daha olacak size. 4k televizyonun HD yayınlara eksi yönde bir etkisi varmıdır çözünürlük yüzünden. Tamam 4k çok iyi ama şuan kablo tv ile birlikte 2 adet 4k kanalım var. Eğer eksi etkisi varsa full hd tv alayım. Ama bu seferde iki çekirdekli olacak cihazlar.
 
delibozuq Çevrimdışı

delibozuq

Aktif Üye
10 Eki 2017
82
43
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

delibozuq' Alıntı:
Ado' Alıntı:
Selamlar Değerli Kardeşim;
Gerek m2 ve gerekse vizyon anlamında bu kadar büyük bir firmanın, böyle etkisiz elemanlar nedeniyle bu durumlara düşmesi beni hep üzmüştür her zaman da üzmeye devam edecektir zira ben kurumun büyüdükçe hantallaştığına inanıyorum. Birkaç masa başı işgüzar, birkaç ''maaşı alayım kaçayım'' mantığındaki çakma personel ile gelinecek sonuç da bu oluyor maalesef.

Sizin konuyu ben hatırlıyorum zira bana ya mail yolu ile ya da forumdan ulaşmıştınız sanırım, yine hatırladığım kadarıyla size o ürünlerin 1 haftada ulaşmasının mümkün olmadığını yazmıştım ki zaten ulaşmaması gerekir zira lojistik olarak bu tarz ürünleri HOROZ gurubu ile yolluyorlar ve süreç genelde ortalama 15 gün kadar sürüyor. Ölü piksel konuları beni şaşırtmaz zira panel üretim kalitesi elbette klima üretim kalitelerinde olduğu gibi düştü halen de düşmeye devam ediyor.

SAMSUNG ve LG gibi firmalardan panel tedarik edilmesine rağmen, GHOSTİNG CLOUDİNG BANDİNG DEAD PİXEL LİVE PİXEL vs vs gibi bir sürü sorun ile uğraşmak artık kanıksanmış bir durum.

Sizin süreçte ise konu elbette ki para iadesine döner, siz de muhtemelen MM listesine eklenirsiniz (Memnuniyetsiz Müşteri) ancak bu sürecin sonuçlanması ise sanırım 1 ayı bulur. Önce size hediye çeki teklif edecekler. sonrasında siz reddedince üstlerime bildirmem lazım diyerek sizden 1-2 gün daha zaman isteyecekler, alternatif bir teklifle gelecekler, bazı süreçlerin bazı yetkilileri sizi ikna etmeye çalışacak vs vs. 

Sonuçta tüm bu reddetme, ikna etme çalışmaları ve yine reddetme vs gibi görüşmeleri takiben yasal süreç başlasa da başlamasa da ben 1 ay dan önce beklemiyorum sizin işlerin sonuçlanacağını.

Bakınız nadiren de olsa yazarım bunu, belki yaklaşımlarımdan dolayı kurum avukatıymışım gibi bir algı oluşabilir lakin aslında ben de ilgili markayı yasal sürece vermiş birisiyim. Ben HAK doğrultusunda hareket ederim, o konuda kendileri haksızdı, ben de hak ettikleri merciiye aktardım konuyu. Mevzu cep telefonu ile ilgiliydi, ben THH ye gittim, haklı buldular sonra da bilrikişi istediler vs ki bu süre dahi 3 ay civarı oldu yani halen de sonuçlanmadı :)

Teşekkür ederim. 

Şöyle söylemeliyim ki süreç ne kadar uzarsa uzasın benim lehime olur. Elimde ki ölü piksel olan televizyonu kullanacağım süre bana kar kalmış olur. Para iadem gerçekleştikten sonra yeni garanti sürecim başlamış olur. 

Benim televizyomlarımın sorunlu olduğunu onamış oldukları için bilir kişi gelmesinede gerek kalmayacağını düşünüyorum. 

Hediye çekide şu yüzden kabul edemem. Vestel mağazasındaki 2200 liralık tv teknosada 1900 lira neden 300 lira zarar edeyim ki ? 

Benim işimi zorlaştırmazlar ise ben kesinlikle Vestel ürün alacağım yine. Kendileri bilir. 

Aslında bana çok kaliteli bir proneksiyon ile halledeceğim işimi ama eşim istemiyor. Bu kadar para ödediğimiz televizyonların sürekli sorunlu çıkması çok can sıkıcı. Büyük ihtimal bundan sonra 43" ten büyük ekrana bulaşmayacağım.

Bir sorum daha olacak size. 4k televizyonun HD yayınlara eksi yönde bir etkisi varmıdır çözünürlük yüzünden. Tamam 4k çok iyi ama şuan kablo tv ile birlikte 2 adet 4k kanalım var. Eğer eksi etkisi varsa full hd tv alayım. Ama bu seferde iki çekirdekli olacak cihazlar.

Son olarakta şunu söylemek isterim ki sizin tarafsız olduğunuza inanıyorum. İyi ki sizin gibi bir danışmanımız var. 
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

delibozuq' Alıntı:
delibozuq' Alıntı:
Teşekkür ederim. 

Şöyle söylemeliyim ki süreç ne kadar uzarsa uzasın benim lehime olur. Elimde ki ölü piksel olan televizyonu kullanacağım süre bana kar kalmış olur. Para iadem gerçekleştikten sonra yeni garanti sürecim başlamış olur. 

Benim televizyomlarımın sorunlu olduğunu onamış oldukları için bilir kişi gelmesinede gerek kalmayacağını düşünüyorum. 

Hediye çekide şu yüzden kabul edemem. Vestel mağazasındaki 2200 liralık tv teknosada 1900 lira neden 300 lira zarar edeyim ki ? 

Benim işimi zorlaştırmazlar ise ben kesinlikle Vestel ürün alacağım yine. Kendileri bilir. 

Aslında bana çok kaliteli bir proneksiyon ile halledeceğim işimi ama eşim istemiyor. Bu kadar para ödediğimiz televizyonların sürekli sorunlu çıkması çok can sıkıcı. Büyük ihtimal bundan sonra 43" ten büyük ekrana bulaşmayacağım.

Bir sorum daha olacak size. 4k televizyonun HD yayınlara eksi yönde bir etkisi varmıdır çözünürlük yüzünden. Tamam 4k çok iyi ama şuan kablo tv ile birlikte 2 adet 4k kanalım var. Eğer eksi etkisi varsa full hd tv alayım. Ama bu seferde iki çekirdekli olacak cihazlar.

Son olarakta şunu söylemek isterim ki sizin tarafsız olduğunuza inanıyorum. İyi ki sizin gibi bir danışmanımız var. 


Selamlar Kardeşim;

Tarafsızlığımın fark edilmesi sevindirici benim açımdan  :ok

4K yayın protokolü ile FHD yayın protokolü arasındaki dengeyi sağlamak adına downscale yoluna gidilir lakin işin gerçeği ben bu TV lerde negatif bir dönüş fark etmedim kaldı ki tüm kurulumlarda oldukça detaylı incelerim ürünleri. Ciddi anlamda ben TV nin hele ki 4K performansından çok memnunum, sonrasında FHD ye dönünce elbette ki etki görüyorsunuz ancak bu downscale negatif etkisi değil, 3840x2160 dan 1920x1080 e düşmenin verdiği bir etkidir. 

kabul etmem gereken bir durum ise SD yayınların ciddi anlamda kötü olmasıdır. i,şte burada durum çok bariz ortaya çıkıyor maalesef. hele ki bazı tv kanallarında yayın mı var çamur mu belli değil. Elbette ki birinci dereceden direkt olarak TV ye suç atmak da doğru değil zira yayın bitrate değeri de çok önemli.  :ok:
 
delibozuq Çevrimdışı

delibozuq

Aktif Üye
10 Eki 2017
82
43
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

Ado' Alıntı:


Selamlar Kardeşim;

Tarafsızlığımın fark edilmesi sevindirici benim açımdan  :ok

4K yayın protokolü ile FHD yayın protokolü arasındaki dengeyi sağlamak adına downscale yoluna gidilir lakin işin gerçeği ben bu TV lerde negatif bir dönüş fark etmedim kaldı ki tüm kurulumlarda oldukça detaylı incelerim ürünleri. Ciddi anlamda ben TV nin hele ki 4K performansından çok memnunum, sonrasında FHD ye dönünce elbette ki etki görüyorsunuz ancak bu downscale negatif etkisi değil, 3840x2160 dan 1920x1080 e düşmenin verdiği bir etkidir. 

kabul etmem gereken bir durum ise SD yayınların ciddi anlamda kötü olmasıdır. i,şte burada durum çok bariz ortaya çıkıyor maalesef. hele ki bazı tv kanallarında yayın mı var çamur mu belli değil. Elbette ki birinci dereceden direkt olarak TV ye suç atmak da doğru değil zira yayın bitrate değeri de çok önemli.  :ok:

Tekrar teşekkür ederim. Ben sonuçlandığında buraya yine bilgi yazacağım kısmet olursa. 

Birde tv araştırmamda siz ürün tavsiye etmiyorsunuz ama model söyleyip panel hakkında bilgi almak isterim. %98 yine Vestel ürün alacağım. Tamam Görüntü kalitesi çok önemli ama, Biss menüsü olması dahili uydu alıcının seri çalışması, ve hatta yeni yazılımlarda Uydu ve Modül Kablo yayınlarını aynı listede izleyebilmekte yabana atılacak özellikler değil..  Hele şu 48r6080u modelin ince çerçevesinin verdiği seyir keyfi ve smart bölümünün hızı on numara. Keşke ölü piksel çıkmamış olsaydı. 

Hayırlı günleriniz olsun.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

delibozuq' Alıntı:
Ado' Alıntı:
Selamlar Kardeşim;

Tarafsızlığımın fark edilmesi sevindirici benim açımdan  :ok

4K yayın protokolü ile FHD yayın protokolü arasındaki dengeyi sağlamak adına downscale yoluna gidilir lakin işin gerçeği ben bu TV lerde negatif bir dönüş fark etmedim kaldı ki tüm kurulumlarda oldukça detaylı incelerim ürünleri. Ciddi anlamda ben TV nin hele ki 4K performansından çok memnunum, sonrasında FHD ye dönünce elbette ki etki görüyorsunuz ancak bu downscale negatif etkisi değil, 3840x2160 dan 1920x1080 e düşmenin verdiği bir etkidir. 

kabul etmem gereken bir durum ise SD yayınların ciddi anlamda kötü olmasıdır. i,şte burada durum çok bariz ortaya çıkıyor maalesef. hele ki bazı tv kanallarında yayın mı var çamur mu belli değil. Elbette ki birinci dereceden direkt olarak TV ye suç atmak da doğru değil zira yayın bitrate değeri de çok önemli.  :ok:

Tekrar teşekkür ederim. Ben sonuçlandığında buraya yine bilgi yazacağım kısmet olursa. 

Birde tv araştırmamda siz ürün tavsiye etmiyorsunuz ama model söyleyip panel hakkında bilgi almak isterim. %98 yine Vestel ürün alacağım. Tamam Görüntü kalitesi çok önemli ama, Biss menüsü olması dahili uydu alıcının seri çalışması, ve hatta yeni yazılımlarda Uydu ve Modül Kablo yayınlarını aynı listede izleyebilmekte yabana atılacak özellikler değil..  Hele şu 48r6080u modelin ince çerçevesinin verdiği seyir keyfi ve smart bölümünün hızı on numara. Keşke ölü piksel çıkmamış olsaydı. 

Hayırlı günleriniz olsun.

Model bazında sorularınız olursa seve seve cevaplarım azizim.  :ok:
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

sevgili kardeşim,

     yaşınızı bilmiyorum ama ben 53 yaşında emekli biriyim ve size kardeşim diye hitap ediyorum.biraz yazacağım ama inanın hak vereceksiniz lütfen kusura bakmayın. o sizi kızdırıp hatırınızı gönlünüzü kıranlar da halt etmişler.
     öncelikle donanım haberdeki vestel çekirdek yazılım konusundaki yardımlarınız ve destekleriniz için çok teşekkür ederim.inanın bana yetkili servislerdeki çalışanlardan çok daha yardımcı oluyorsunuz. şöyle bir konum oldu. yaklaşık 6 ay kadar önce 49 ub 9300 serisi aldım.çifte ekrana veya 3d moduna geçildiğinde sol altta 25-30 cm lik alanda çift görüntü 3d ayırmama gibi bir sorun ile alakalı servis istedim. müşt.hizm. o kadar alakalı ve ilgili ki çok iyi hizmet veriyorlar. ben izmir gaziemir de ikamet etmekteyim, lakin buraya bağlı olan servis o kadar kötü ki anlatamam.arkadaşlar geliyor sorunu görüyor notları resimleri çekip merkeze aktaracağız deyip gidiyorlar.3 ay sonra müşt.hiz. aradım "yahu benim bi arıza kaydım var arayan soran yok aylar geçti"dediğimde kaydın kapandığını öğrendim. halbu ki kapatmadan önce bilgi alıp sorunun devam edip etmediğini soruyorlardı ki sormadan kapatılmış. neyse tekrar istedim.yine geldiler arka kapağı söktü anakartın falan resmini çekip gittiler gidiş o gidiş. en son tekrar aynı şekilde aradım benim kayıtla alakalı serviste bilgi namına bişey yok.yarın gelecez dediler 8-9 gün sonra geldiler yazılım yükselttiler. ki yazılımı atan arkadaş o kadar acemi davranıyor ki görmeniz lazım sanki ilk defa işlemi yapıyor. mb120 2.40.2.0 yazılımı kan ter içinde attı. ben tamam kardeşim diyerek gönderdim.tekrar müşt hz. arayarak başka bölgeden gelmelerini talep ettim gelen arkadaşta sorunu okeyledi fab.birilerini aradı durumu anlattı.tv yi atölyede incelemek istedi kabul etmedim.kaydımı da ben arayarak kapattım.3 gün evvel sizin bıraktığınız yazılımlardan mb120  2.40.6.0 anlattığınız şekilde uyguladım.herşey değişti görüntü kalitesinden tutun da sesin alçalıp yükselmesi, ekran renklerinin canlılığı mükemmel oldu.
    Yazım biraz uzun oldu ama anlatmak istediğimi inşallah anlatabilmişimdir. koskoca bölge servislerinin çözemediği konuyu yol yordam göstererek onların yapamadığı yardımı sizin sayenizde çözen çok kişi var.Abicim siz moralinizi bozmayın sizi tanıyanlar bu forumda tanıdı nasıl biri olduğunuzu gördü zaten.her şey için teşekkür eder sağlık ve afiyetler dilerim..     


Değerli Ağabeyim Günaydın;

 

Öncelikle bu derece güzel kendinizi ifade edebilmenizden dolayı sizi tebrik ediyorum.

 

Yaşadığınız üzücü olayları aslında gayet iyi anlayabiliyorum, sebebini de biliyor olmama rağmen maalesef genel’e elimden bir şey gelmiyor. Sahada yaşanan ve bir türlü önü alınamayan bu sorunlara karşı yıllarca BİREY olarak ne yapabileceğimi düşünüp en sonunda bu şekilde bir misyon üstlenmeye karar verdim. Ne kadar çok kitleye ulaşabilirsem o derece daha az insan üzülür, dertlerine derman olabiliriz düşüncesinden hareketle bu günlere geldik.

 

Kurumlarda BRANŞ esaslı çalışmanın kaldırılması, ‘’Herkes her işi yapacak’’ dayatmasının yoğunlaşması, Uzun tempolu mesai saatleri, ağır işçilik, Teknisyen eğitimi almış bireylere hamallık yaptırılması vs gibi unsurlar nedeniyle artık kimsenin bu sektörde çalışmak istememesi nedeniyle zamanında ben dahi şirketimde, TABELACI geçmişi olan bir insanı 1 aylık eğitim sonrası KLİMACI olarak sahaya sürmüş birisi olarak bu cümleleri yazıyorum size.

 

Eskiden Elektronikçi Elektronik, Beyaz Eşyacı Beyaz eşya, Klimacı klima yapardı. Günümüz koşullarında ise yukarıda size anlattığım dayatmalar nedeniyle artık klimacı beyaz eşya, beyaz eşyacı Televizyon, Elektronikçiye Klima yaptırıyorlar ve ortaya maalesef bu sonuç çıkıyor.

 

Ben 2004 lü 2006 lı yıllarda TV montajına gittiğim tüketicilerden gerek yüzüme gerekse arkamdan Müşteri Hizmetlerini arayarak defalarca ettikleri teşekkürleri hatırlar ve mutluluk duyarım. İşini severek yapmak ayrı bir mutluluk. Ne zaman ki KONSEPT denilen servis mantığını getirdiler, Ne zaman ki ‘’Herkes Her işi yapacak’’ diye dayattılar, işte o gün sonrası bütün işler bozuldu azizim.

 

Sizin yaşadığınız sorunun temel kaynağı olarak;

 

  1. Zorla iş yaptırılan personel
  2. İşi bilmeyen personel
  3. Branşı elektronik olmayan personel
 

Şeklinde sıralayabilirim zira anlattığınız sorunların çözümünün ne kadar basit olduğunu bizzat kendiniz tecrübe etmişsiniz.

 

Benim kırgınlıklarım ise çok ayrı bir durum, Gerek çalıştığım kurumda, gerekse DH de DOĞRULARI söylediğim ve arkasında durduğum için sevilmediğimi bilirim lakin umursamam. Ben de sevgili Aydemir abi gibi (9Köy) gidecek bir 10 uncu köy mutlaka bulurum mantığı ile hareket ederim her daim.

 

Bu anlamda sizlere de bir nebze faydam olmuş ise ne mutlu bana. Yazılım ile ilgili kaynak ihtiyacınız olursa nerede bulabileceğinize dair size bir link paylaşıyorum. Ancak hiçbir yerden ulaşamasanız da, bu mail adresimden bana her zaman ulaşabileceğinizi de unutmamanızı rica ederim.

 

Sevgi ve Saygı ile

 
Hoşçakalınız.  
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Cvp: Yetkili Servis Sorunları

Merhabalar Adem Bey;

 
     Ben sizi NEXON 32'' 32912 LCD MONİTÖR ürünüm için rahatsız ediyorum.Ürünüm bazen bekleme modunda kalıyor açılmıyordu.Fişi çekip bir gün bekledikten sonra tekrar açılıyordu.İlerleyen zamanda sadece bekleme modunda kalıp hiç açılmamaya başladı.Bende yetkili VESTEL servisine 0028001726 servis kodu ile Dünya Elektrik İlet Sis bayisine teslim ettim.Cihazın tamiri için 280TL ücret istediler.Bu fiyatın neredeyse iki katına bu ürünün yenisi alınabiliyor.Cihazım daha öncede VESTEL yetkili servisinde tamir görmüş ve 50TL gibi makul bir ücretle evime kadar getirmişlerdi.Son istenen ücret bence çok fazla.Bende tamirden vazgeçtim ve TV evde bekliyordu.Belirtiğim yetkili servis evime yakındı.Bugün önünden geçerken VESTEL tabelasının olmadığını gördüm ve acaba bendende gereksiz bir bedel mi istenildi diye kuşkulandım.
Sizden ricam bu TV mi daha makul bir fiyata yetkili VESTEL servisinde onarabilir miyim.Yada bu ücreti vermeye değer mi?


Günaydın; 

Arıza tespitinin ne olduğuna göre konu farklılık gösterir. 50TL ye hizmet vermek de, 500TL ye hizmet vermek de belli kriterler dahilinde ve kontrol altında olmak kaydıyla servisin inisiyatifindedir. Fiyat tespitleri arıza ile doğru orantılıdır, örneğin basit bir diyor arızası için 280TL gerek vicdani, gerekse kurum tarafından kabulk edilecek bir rakam değildir.

Tabi burada hem nalına hem mıhına vurmak zorundayız, BASİT diye nitelendirdiğim o DİYOT rakam olarak 50 kuruşluk malzeme olsa da, O konponentin o karmaşık sistemde arızalı olduğunu nokta atışı bulmanın bedeli o kadar düşük değil elbette. Bu paralelde 50 olmasaydı da 100 olsaydı yine razı olunurdu (Kaldı ki TV onarım bedeli dahi o dolaylardadır)

Burada önemli olan teşhisin ne olduğudur bu nedenle seri numarasını paylaşırsanız daha anlaşılabilir bir yorum yapabilirz. 
 
Geri
Üst Alt