Yeni Kurulumu Yapılan TV Ekran Sorunu

N Çevrimdışı

null29

Yeni Üye
19 Nis 2019
5
43
Selamlar bir tv aldık hevesimiz kursağımızda kaldı. Tv duvara askı aparatı ile servise montajını yaptırdık. Servis internet bağlantısını yaptık servise "servis menüsünde" bir iki test varmış onları yapabilirmisiniz dedim biz bilmiyoruz onları dediler. İyi dedim, youtubeda ölüpixel videosu açtık baktık kısabiraz bir sorun yoktu. Hafif ışık süzmeleri var gibi siyah ekranda ama çok değil.. Ekranı sağdan soldan geçip baktım düm düz gidiyor, iyi dedim neyse.

Hocam yotubeden videolar açtım izledim 4k normal vs. vs. sorun yoktu, netfilixten hd film açtım yine sorun yok. bir ara bir gritonda videoyu duraklattım. ekranın üstünde ve sağında pastırılmış parmak izleri, şok oldum. Yani televizyonu tutacam diye ekranını da tutmuşlar. Nasıl dedim afalladım ki hala şok içindeyim. videoyu devam ettirince hiçbir şey yok. başka yerlerde durunca da ekranda sorun yok. Tesadüfi o tonda bu izler kabak gibi ortaya çıktı. Kurulum da yeni yapıldı, kurulum sırasında bu sorunu göremedik. Ki hala da menü ekranında yada filmlerde vs. vs. böyle bir sorun göremiyorum. Tesadüfi o ton ekranda gözüktü. Servisi yarın çağırdım, tv tutmasını bilmeyen adamı niye çalıştırırlar. Yada çalıştırıyorlarsa versinler şimdi bu tv nin yenisini. Haksızmıyım hocam.
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,633
gelişen teknoloji ile çerçevelerin küçülmesi tutmak için fabrikanın özel bölgeler yapmaması nedeni ile mecburi tutuluyor. ki ben bile hala tutarım. henüz lucy filmindeki gibi beyin gücü ile nesneleri hareket ettiremiyoruz :)
tepkiniz nedendir anlamadım. :alala
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,101
41
Cihaza fiziksel hasar vermedikleri sürece bu kadar problem yapmaya gerek yok bence
O çalışanların eline günlük bir liste veriliyor ve günde kaç tane eve girip çıkmak zorunda kalıyorlar ve saha personelinin mesaisi bazen liste bitene kadar devam ediyor

Biraz daha anlayışlı olmakta fayda var hiç birimiz mükemmel değiliz hepimizin kusurları var
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Çok özür dileyerek yazıyorum ki şu kadar yazıyı okumak için harcadığım zamana yazık.

Yazının sonuna gelip de bütün yaygaranın kıytırık bir parmak izi mevzusu olduğunu görünce bir an için ''CSB galiba'' dedim.

Tamam sizi anlıyorum, tepkinizde kısmen haklı olabilirsiniz, Belki tv yi kutudan çıkarıp yerine asarken latex eldiven kullanılabilirdi ancak günümüz koşullarında ne şartlarda ve kaç kuruş karşılığında hizmet verdiklerini düşününce beklentileri de çok yüksek tutamıyoruz.

Şimdi sizin ''İyi de hocam bir dünya para verdim, beni ne ilgilendirir onların ucuza çalışması'' diyeceksinizdir muhtemelen ki, o durumda size cevabım çok basit. ''Siz tv kullanmayın zira SONY dahil olmak üzere böyle hizmet sunan bir marka yok''

Bakınız tekrar yazıyorum aslında haklısınız, ancak şartlar sizin beklentilerinizi karşılayabilecek durumda değil.

Kaldı ki ben o yetkili servisin yerinde olsam yarın bu iş için evinize ekip dahi sevk etmem. Kardeşim al bir mikrofiber bez ve sil lütfen yazık değil mi yahu senin evine gelmek için harcayacakları zamana ve yakıta?

Mikrofiberin mi yok? Tamam abi eski atletlerinden birisi de olur.

Çok merak ettim yarın kazara ev halkından birisinin parmağı ekrana değerse servisi mi çağıracaksınız?

El İnsanf + El Mantık..
 
F Çevrimdışı

Fet1735

Süper Üye
25 Ağu 2018
780
Parmak iziyse geçerde başka bir şey olmasın.
Televizyonumun çerçevesi yok gibi ben bile bir alttan birde üstten tutup televizyonu taşıyorum.
Servis tutup yatağa, koltuğa rastgele koyup ayaklarını orada montaj edip çekerek kucaklayıp monte ediyor.
Uyarınca 'da amma kılsın abi diyor.
 
The_SreT Çevrimiçi

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,323
Parmak iziyse geçerde başka bir şey olmasın.
Televizyonumun çerçevesi yok gibi ben bile bir alttan birde üstten tutup televizyonu taşıyorum.
Servis tutup yatağa, koltuğa rastgele koyup ayaklarını orada montaj edip çekerek kucaklayıp monte ediyor.
Uyarınca 'da amma kılsın abi diyor.
Aynen yaa bu tv montajına neden servis elemanı gönderiyorlar ben anlamıyorum , gelen elemanların çoğu zaten bilgisiz , tv nin ayağını tornavidayla takıyor fişi takıyor garantiyi başlatıp gidiyor. Test , mest hak getire , aldığımız cevap biz bilmiyoruz abi bişey olursa ararsın sen. Eee be kardeşim sen niye geldin o zaman , tv ayağını bende takarım , fişi prize ben de sokarım. Tv nin ayaklarını taktık dan sonra , montajı yaptığına dair evrağı tv ekranının üzerine koyup yazan elemanlar var. Özellikle bu Tv montajına gelenler sıfır donanımlı , hani illa ki aralarında bilgili istisnalar vardır ama çoğunluk bu malesef.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Parmak iziyse geçerde başka bir şey olmasın.
Televizyonumun çerçevesi yok gibi ben bile bir alttan birde üstten tutup televizyonu taşıyorum.
Servis tutup yatağa, koltuğa rastgele koyup ayaklarını orada montaj edip çekerek kucaklayıp monte ediyor.
Uyarınca 'da amma kılsın abi diyor.
Abi, empati eğitimleri bu nedenle veriliyor olsa da, albanez albanez Can Abinin kulakları çınlasın ''Ülen bizim memlekette eğitim meğitim dinleyen mi var yaw?' :kiskis

Bu konu ile ilgili bizim eski kalfalardan birisine bir gün dedim ki, ''Oğlum, Arçelik servisi sizin eve gelmiş, sizin evdeki dolabı ittirip kaktırmış annen çizilir diye uyarmak istediğinde bişey olmaz teyze yaaaaa demişler''
Gözleri fal taşı gibi açıldı hergelenin :kiskis

''Abi ağzını burnunu dağıtırım onların annem bana neden söylemedi senin nereden haberin var?'' vs derken birden dedi ki ''Bi dakka yaaaa, abi bizim dolap Profilo'' :kop

Dedim ki 'iyi işte eşek herif, az önce o dolabı öyle hayvan gibi ittirirken kimse senin ağzını burnunu dağıtmadı haberin olsun''

Yeni nesil çok daha duyarsız bu konuda abicim, Canımın içi iki oğlum da bunlara dahildir.

''Bişi olmaz baba yaaaaa'' lafı ağzından düşmez eşek heriflerin. :kiskis

Görecem ben onları birkaç yıl sonra :kas
 
F Çevrimdışı

Fet1735

Süper Üye
25 Ağu 2018
780
En son davlumbaz, ocak montajı yapan arçelik servisini kovaladım.
Servis 'den arıyorlar nasıl memnunmusunuz diye.
Şimdi merkezi arıyorum diyince.
Beyefendi lütfen aramayın başka elemanlar gönderiyorum ne istiyorsanız yapsınlar.
Fazla bir şey istemiyorum kutunun içinden çıkan şablona göre montaj yapsınlar yeter dedim.
5 dakikaya yeni servis geldi hepsini baştan montaj yaptı.

Şimdi ilk gelen servis işini adam gibi yapsaydı kimse üzülmez, zaman kaybı olmazdı.
Bunu yıllardır anlatırım ama umurlarında değil.
Benim gibisi kırk yılda bir çıktığı için herşeyi sallıyorlar.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Aynen yaa bu tv montajına neden servis elemanı gönderiyorlar ben anlamıyorum , gelen elemanların çoğu zaten bilgisiz , tv nin ayağını tornavidayla takıyor fişi takıyor garantiyi başlatıp gidiyor. Test , mest hak getire , aldığımız cevap biz bilmiyoruz abi bişey olursa ararsın sen. Eee be kardeşim sen niye geldin o zaman , tv ayağını bende takarım , fişi prize ben de sokarım. Tv nin ayaklarını taktık dan sonra , montajı yaptığına dair evrağı tv ekranının üzerine koyup yazan elemanlar var. Özellikle bu Tv montajına gelenler sıfır donanımlı , hani illa ki aralarında bilgili istisnalar vardır ama çoğunluk bu malesef.

Kuşadasında bir gün bir montajdan çıktım, (Sene 2005) bir saat sonra ofisten aradılar, kızlardan birisi (Sezgin kulakları çınlasın) ''Adem abi sen ne yaptın?'' dedi. Ben de ırstım tabi bir yerde bir şey mi unuttuk ya da bir müşteriyi atladık mı acaba diye ve ''Ne yapmışım noldu'' dedim.

Adam bölge müdürlüğünü aramış az önce servisi arayıp seni sordular dedi.
Adam kim kızım düzgün anlatsana şunu dedim.

Tabi bizim Sezginin derdi bana pislik yapmak, bütün konuşmalarındaki ses tonu sanki bir şikayet varmış gibi olsa da sonradan işin rengi anlaşıldı.

Adam Ticaret bakanlığında bilmem ne müdürüymüş, üst yönetimden birilerini arayıp bizim bilgimizi vermiş (3 kişiydik) ''Bu adamlar mutlaka ödüllendirilmeli'' demiş.


Eee arkadaşlar sene 2005, Montajına gittiğim televizyon VESTEL 42'' Millenium serisi plazma. Ekip baştan aşağı Vestel bermuda şort ve Lacoste Tshirt olmak üzere kurumsal kıyafet, herkeste yaka kartı ve yaka kartında ekiplideri teknisyen vs bilgileri yanısıra isimler vs, bizde tripodlu lazer terazi, şarjlı darbeli matkap, Servis hizmet örtüsü, mini elektrikli süpürge, MaxiFlex özel eldiven, VESTEL baskılı beyaz Ped Galoş ( By_Trol By_Trol F fikoloji ve TEKNOwest TEKNOWEST bilir halen var bu galoşlar) test için USB den hazır hd video dahil olmak üzere aklınıza o dönem için gelmeyecek ne var ise bizde vardı.

Eve girip işlemleri yapıp tanıtıp çıkmamız 40 dakika sürdü ki o dönem aldığımız eğitimlerde değerli hocamız Mustafa özer ''Arkadaşlar yapılan bazı araştırmalar tüketicilerin evde aldıkları servis hizmetinde en ideal süreyi 42 dakika ortalamasını işaret ediyormuş' bilgisini paylaşmıştı bize. Bir planlama veya kasıt yoktu gerçekten benim anlatmamla (Malum çene düşük) o kadar sürdü.

Yani sene 2020, insanların halen servis hizmetlerinden şikayet ettiği günümüzde ben, 2005 yılında bu üst yönetimlerden gelen teşekkürleri alıyordum ama bu başarı sizce benim miydi yoksa bana bu altyapıyı sunan, bir dediğimi iki etmeyen kulakları çınlasın Enver ustamınmıydı? Yoksa gözümün içine bakan yanımdaki o değerli kardeşlerim Bahadır ve Bahittininmiydi? (Evet adı Bahittin)

Bu işler tam anlamı ile ekip işi, ruh işidir.

Ben işimi her zaman çok sevdim gerçekten, halen de çok seviyorum.

Ameleliğinden eğitmenliğine kadar bu sektörün her alanında görev aldım ve Allah şahittir ki her alanda da hep severek çalıştım.

2005 yılında tripodlu lazer terazi yahu!

Bu başarı benim değil dostlar, bana o senenin koşullarında dahi o parayı verip o malzemeyi alan ustamındır.

Bu güne bakalım mı peki?


Hayatından bezmiş işverenler, Ellerinden akıllı telefon düşmeyen ve meslek öğrenmek ile uzaktan yakından ilgisi olmayan yeni nesil, Aldığı paranın beş kuruş değeri olmayan ve geçim derdine düştüğü için artık bu işten nefret etmiş değerli ustalar ve biz parmak izi tartışıyoruz öyle mi?.
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
15,021
Satıcı bayi teşhir ürününü paketleyip göndermiş olabilir sürekli karşılaşılan bir durum. Servis bazı konularda susmak zorunda konuşursa tüketici ürünü iade eder bayi de üst merciye der ki servisiniz yüzünden ürün satamıyorum... Özellikle beyaz eşyada aşırı derecede teşhirden satış yapılıyor.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,384
anlamadım ne iştir,"parmak izi" varsa bir şikayet konusumu olur bu:hmm

not;eskiden bazı katmanlar "moth-eye" dediğimiz bir yapıda olurdu ve bunlar Philips ve Samsung da çok az serilerde
vardı sanırım en son Samsung M serisinin en üst modelleirn de olabilir...
bunları silmeyin! temizlemesi çok zordur,tam tersine kalıcı izler oluşur
yukarıdan aşağı çok hafif tek yönde mico bezle(panel soğuk iken)silinmesi gerekiyor ama çok çok hafif
desem yeridir en ufak kuvvetli bastırmada bile katman yapısı sebebiyle temiz ekran bile kirlenir!

parmak izi de aslın da "insan yağıdır":kiskis oranı fazla ise zor da çıkabilir sakın diresel hareketle silmeyin
sürekli yukarıdan aşağıya arada nefesinizle hohlayarak buharlaştırın öyle silin!
 
Geri
Üst Alt