Xiaomi Redmi 5 Plus Cep Telefonu "şarjda iken yamuldu" YARDIM!

Xiaomi cep telefonu alınır mı?

  • Evet

    Kullanılan: 15 88.2%
  • Hayır

    Kullanılan: 2 11.8%
  • Belki

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    17
  • Anket kapatılmış .

teknikekip

Aktif Üye
19 Eyl 2018
11
3
34
Merhaba arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.
Yaklaşık üç ay önce Trendyol sitesinden aldığımız cep telefonunu kullanırken şarja koyduğumuzda aşırı ısınmadan kaynaklı telefonun orta kısmından yamulduğunu fark ettik. İstanbul'daki servisini aradık, kargo ile kendilerine göndermemizi söylediler. Bu görüşmeden sonra yaklaşık bir ay daha geçti işlerimiz dolayısıyla telefonu gönderemedik. Bu arada yamulan telefonun ön camı yavaş yavaş çatlamaya başladı. Önce küçük bir noktada başlayan kılçal çatlaklıklar camın tamamına yayıldı. Ayrıca bu marka telefonların şarj aletinin fişi bizim prizlere uyumlu değil. Kutu içerisinden Türkiye'de yapılmış ek fiş/aparat çıkıyor bu sayede şarj ediliyor. Bunun etkisi var mı bilmiyorum bu konuda bilgisi olan arkadaşlar daha iyi yorum yapacaklardır.
Sizlerden öğrenmek istediğim telefon camının garanti kapsamına girmediği söyleniyor telefonu gönderdiğimizde bizden ücret talep ederler mi? Ne yapmamızı önerirsiniz? Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

 

Domestos

Onaylı Üye
3 Tem 2018
655
93
45
Muhtemelen, garanti kapsamı dışında tutacaklar, yaşattıkları süreçte "keşke çöpe atıp yeni telefon alsaydım" dedirtecekler...

Buna rağmen Xiaomi telefon alınır mı? Evet alınır, şu anda fayda fiyat telefonu. Ve garantisiz olarak bu telefon 1000 lira... :bye
 

turkaahmet

Onaylı Üye
24 Ocak 2019
79
18
39
yetikili servisi gerçekten yetkiliyse size yeni ürün verir yok merdiven altı kendine yetki verilipte yetkili servis olduğunu gelen bir telefonla öğrenen birileriyse durum kötü tabi, şarj aleti orjinal telefon orjinal pil orjinal şarjdayken pil şişiyor pert ediyor cihazı sizede zarar verebilirdi.

yeni cihaz talebinde bulunun kargoyla değil bizzat götürün, teslim ederken tutanakla teslim edin ve durumun tamamını teslim fişine yazdırın. değişim talebinizide belirtin.

talebinize olumsuz cevap gelirse tüketici hakem heyetine gidin bu cihazın pilinin cebinizde de bu hale gelebilip size zarar verebileceği konusunda dilekçenizi şikayetinizi iletin bakalım sonuç ne olacak
 

emin616

Bronz Üye
6 Nis 2017
244
28
Merhaba arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.
Yaklaşık üç ay önce Trendyol sitesinden aldığımız cep telefonunu kullanırken şarja koyduğumuzda aşırı ısınmadan kaynaklı telefonun orta kısmından yamulduğunu fark ettik. İstanbul'daki servisini aradık, kargo ile kendilerine göndermemizi söylediler. Bu görüşmeden sonra yaklaşık bir ay daha geçti işlerimiz dolayısıyla telefonu gönderemedik. Bu arada yamulan telefonun ön camı yavaş yavaş çatlamaya başladı. Önce küçük bir noktada başlayan kılçal çatlaklıklar camın tamamına yayıldı. Ayrıca bu marka telefonların şarj aletinin fişi bizim prizlere uyumlu değil. Kutu içerisinden Türkiye'de yapılmış ek fiş/aparat çıkıyor bu sayede şarj ediliyor. Bunun etkisi var mı bilmiyorum bu konuda bilgisi olan arkadaşlar daha iyi yorum yapacaklardır.
Sizlerden öğrenmek istediğim telefon camının garanti kapsamına girmediği söyleniyor telefonu gönderdiğimizde bizden ücret talep ederler mi? Ne yapmamızı önerirsiniz? Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

aynı model telefondan geçen sene 4 adet aldık ve şu ana kadar hiç sorun yaşamadık. şarj aleti normal prize uyumlu siz ilk çıkan model mi altınız acaba?
Birde sizin pilde sıkınt varmış gibi duruyor. Onun değişmesi gerekiyordu. Ama sonuç olarak pil şiştiği için ekran kırılmış. Bunu isparlarsanız değiştirmek zorundalar. Yapmıyorlarsa tüketici haklarına kadar hakkınızı arayın.
 
Son düzenleme:

sidar2000

Onaylı Üye
3 Ocak 2019
72
18
33
Huawei G7 aldığımda millet benle dalga geciyordu. Huawei = Kuwayi miliye mi diye isimler koyuyorlardi. G7 aldım benden görüp tam 7 arkadaşım aldı. Şuan Huawei gr5 kullanıyorum. Memnunum. Ama G7 efsaneydi resmen. Konuya dönecek olursam ; xiomi geleceğin markası olacak tr de. İstisnalar kaideyi bozmaz.
 

tkartal

Silver Üye
5 Şub 2018
598
63
39
Valla Huawei kimse bilmiyorken ben g610 modeli aldım. Kimse bilmiyorken honor 3c modeli aldım. Yakın çevrem benden öğrendi. Bu marka bir yerlere gelecek dedim. Çünkü başta olağanüstü bir batarya performansları vardı. Fakat zayıftı o dönem şimdi geliştiler. Leica ile de ortak çalışma yapınca kamerada üstün performans yakaladılar. En son telim de mate 9 du. Ama şimdi fiyatlarda artış yaptılar. Bu da xiaomi nin işine yaradı. Gerçi ceo biz sadece yüzde beş kar alıyoruz dediler. Tr ye gelene kadar cihaz tacize uğrayıp fiyat artıyor tabii.. Tüm modelleri genelde f/p ürünü.. Şimdi de Light isimli bir firmayla kamera konusunda iş yapacaklar. Fiyat uçmaz inşallah...
Neyse sizin telin batarya şişmiş yamulmuş ve kasayı yamultmuş haliyle. Servis profesyonel ise anlayacaktır bence.. Birde bu zamana kadar şarj etmeniz çok yanlış olmuş. Allah göstermesin patlayabilir...
 

newrophat

Silver Üye
31 Ağu 2018
962
93
hiçbir işlem yapmadan direk tüketici haklarına gidin, ayıplı mal olduğuna kanaat getirilirse ki muhtemelen o yönde karar alınır ücret iadesi alırsınız.
 

SİGORTACI

Aktif Üye
29 Tem 2018
38
18
49
Öncelikle geçmiş olsun,servis konusunda daha önce yaşadığım tecrübeyi alta bırakıyorum,belki fikir verir.Bu marka telefonu kim ithal ediyorsa anlaştığı servis sadece o seriye bakıyor hatta imei sorgulayıp( ücretini ben ödeyeceğim deseniz bile) telefonu kabul etmeyen iki ya da üç servis üzerinden yürüyor xiaomi.

En iyi tavsiyeyi newrophat @newrophat vermiş.Telefon çok iyi ama servis işi çok amatörce.Bu arada şarj aleti aparatı çok mantıklı değil ,bizdeki de kutudan normal çıkmıştı.

-----------------------------------
Arkadaşlar Merhaba,
Ben de tavsiyelere uyarak iki ay önce A 101'den Xiaomi cep telefonu aldım.Telefon güzel fakat başıma gelen ilginç bir olay var onu paylaşayım.Telefon düştü ve ekranın önündeki cam çatladı.Öncelikle kutudan çıkan yetkili servis EVO bilgi teknolojilerini aradım,telefonu Yurtiçi kargo ile firma kodu vererek ücretsiz yollamam gerektiğini arızayı inceledikten sonra bilgi vereceklerini söylediler.Bu arada kullanıcı hatası olduğu için aynı markanın başka yetkili servisi varsa oralardan da fiyat almak adına küçük bir araştırma yaptım ve fark ettim ki bu markayı ithal eden firma hangi servisle anlaşıyorsa o telefona sadece o servis bakıyor.Üç firmanın adı geçiyordu birisi de A 101 ile çalışan EVO bilgi teknolojileri.Bu dakikadan sonra alternatif olmadığı için kargo ile yolladım.Uygun bir süre sonunda ekran değişeceği bilgisi ve ücretini yatırabileceğim kanallar SMS ile iletildi.Tekrar aradım ve sadece ön cam değişikliği istediğimi söyledim fakat böyle bir uygulama olmadığını ekranı komple değiştirmeleri gerektiğini söylediler.Onlara başka serviste yapıp yapamayacağımı sordum,kabul edilmeyeceğini öğrendim(diğer iki servisi arayıp durumu teyid ettim).Ekran için altı ay garanti vereceklerini söylediler o arada şeytan dürttü herhalde başka bir sorun, mesela yazılımla ilgili bir şey olursa ne olacağını sordum gelen cevap "kullanıcı hatası olduğu için telefonunuzun garantisi bitmiş sayılır,ama siz gene de bize yollayın bakarız" şeklindeydi.Durum garip geldi bana bu telefon su hasarı gibi tüm sistemi etkileyen bir arıza görmedi ki neden garantisi bitmiş olsun anlayamadım.Telefondaki arkadaşla konuşmamızda Genpa olarak gelen telefonlara da onların baktığını öğrendim.
Neyse,on gün önce paralarını (215 T.L.) siteleri üzerinden ödedim,çarşamba gün de telefonun akibetini öğrenmek için aradım.Cuma ya da Pazartesi gün kargoya verileceğini söylediler.Cuma gün günübirlik Ankara'ya gitmem gerekti tesadüfen Yurtiçi Kargo Küçükesat (Ankara) şubeden arayıp kargom olduğunu adresimde bulunamadığımı belirttiler(Adres yanlış nasıl düzeltiriz- gelen cevap: gönderici verdiği şubeye eposta yollasın biz oraya yönlendirelim).Söyledikleri adres bir yıl önceki şirketimin eski adresi,o adresten sonra şirketi başka bir adrese taşımış ben de üç ay önce başka bir şehre taşınmıştım.Kargonun o adrese gitmesi imkansız çünkü o adresi Yurtiçi kargo bölge müdürlüğünde değiştirdik üzerine defalarca yeni adrese kargo geldi.EVO'yu arayıp bu adrese nasıl ulaştıklarını sorguladım,adresi yurtiçi kargo vermiş.Dedim ki ne ilgisi var başka bir özel kuruluştan adres bilgisi istiyorsunuz,kutuya yeni adresimi (Samsun) fatura bilgilerini yazıp koymuşum,A101 'den alınan faturanın üzerinde şirket adresim var (Ankara ama başka ilçede) düzeltin.EVO der ki:"Bize kimlik fotokopisi,imza sirküleri,kargoyu teslim ettiğinizde aldığınız fişi ekleyerek eposta yollayın"
Sonuçta ilgili şubeye gidip teslim aldım,ama o gün Ankara'da işim olmasa telefon nerede olurdu hiç bir fikrim yok.
Telefon güzel ama yetkili servis kısmı biraz sıkıntılı .
 

newrophat

Silver Üye
31 Ağu 2018
962
93
Öncelikle geçmiş olsun,servis konusunda daha önce yaşadığım tecrübeyi alta bırakıyorum,belki fikir verir.Bu marka telefonu kim ithal ediyorsa anlaştığı servis sadece o seriye bakıyor hatta imei sorgulayıp( ücretini ben ödeyeceğim deseniz bile) telefonu kabul etmeyen iki ya da üç servis üzerinden yürüyor xiaomi.

En iyi tavsiyeyi newrophat @newrophat vermiş.Telefon çok iyi ama servis işi çok amatörce.Bu arada şarj aleti aparatı çok mantıklı değil ,bizdeki de kutudan normal çıkmıştı.

-----------------------------------
Arkadaşlar Merhaba,
Ben de tavsiyelere uyarak iki ay önce A 101'den Xiaomi cep telefonu aldım.Telefon güzel fakat başıma gelen ilginç bir olay var onu paylaşayım.Telefon düştü ve ekranın önündeki cam çatladı.Öncelikle kutudan çıkan yetkili servis EVO bilgi teknolojilerini aradım,telefonu Yurtiçi kargo ile firma kodu vererek ücretsiz yollamam gerektiğini arızayı inceledikten sonra bilgi vereceklerini söylediler.Bu arada kullanıcı hatası olduğu için aynı markanın başka yetkili servisi varsa oralardan da fiyat almak adına küçük bir araştırma yaptım ve fark ettim ki bu markayı ithal eden firma hangi servisle anlaşıyorsa o telefona sadece o servis bakıyor.Üç firmanın adı geçiyordu birisi de A 101 ile çalışan EVO bilgi teknolojileri.Bu dakikadan sonra alternatif olmadığı için kargo ile yolladım.Uygun bir süre sonunda ekran değişeceği bilgisi ve ücretini yatırabileceğim kanallar SMS ile iletildi.Tekrar aradım ve sadece ön cam değişikliği istediğimi söyledim fakat böyle bir uygulama olmadığını ekranı komple değiştirmeleri gerektiğini söylediler.Onlara başka serviste yapıp yapamayacağımı sordum,kabul edilmeyeceğini öğrendim(diğer iki servisi arayıp durumu teyid ettim).Ekran için altı ay garanti vereceklerini söylediler o arada şeytan dürttü herhalde başka bir sorun, mesela yazılımla ilgili bir şey olursa ne olacağını sordum gelen cevap "kullanıcı hatası olduğu için telefonunuzun garantisi bitmiş sayılır,ama siz gene de bize yollayın bakarız" şeklindeydi.Durum garip geldi bana bu telefon su hasarı gibi tüm sistemi etkileyen bir arıza görmedi ki neden garantisi bitmiş olsun anlayamadım.Telefondaki arkadaşla konuşmamızda Genpa olarak gelen telefonlara da onların baktığını öğrendim.
Neyse,on gün önce paralarını (215 T.L.) siteleri üzerinden ödedim,çarşamba gün de telefonun akibetini öğrenmek için aradım.Cuma ya da Pazartesi gün kargoya verileceğini söylediler.Cuma gün günübirlik Ankara'ya gitmem gerekti tesadüfen Yurtiçi Kargo Küçükesat (Ankara) şubeden arayıp kargom olduğunu adresimde bulunamadığımı belirttiler(Adres yanlış nasıl düzeltiriz- gelen cevap: gönderici verdiği şubeye eposta yollasın biz oraya yönlendirelim).Söyledikleri adres bir yıl önceki şirketimin eski adresi,o adresten sonra şirketi başka bir adrese taşımış ben de üç ay önce başka bir şehre taşınmıştım.Kargonun o adrese gitmesi imkansız çünkü o adresi Yurtiçi kargo bölge müdürlüğünde değiştirdik üzerine defalarca yeni adrese kargo geldi.EVO'yu arayıp bu adrese nasıl ulaştıklarını sorguladım,adresi yurtiçi kargo vermiş.Dedim ki ne ilgisi var başka bir özel kuruluştan adres bilgisi istiyorsunuz,kutuya yeni adresimi (Samsun) fatura bilgilerini yazıp koymuşum,A101 'den alınan faturanın üzerinde şirket adresim var (Ankara ama başka ilçede) düzeltin.EVO der ki:"Bize kimlik fotokopisi,imza sirküleri,kargoyu teslim ettiğinizde aldığınız fişi ekleyerek eposta yollayın"
Sonuçta ilgili şubeye gidip teslim aldım,ama o gün Ankara'da işim olmasa telefon nerede olurdu hiç bir fikrim yok.
Telefon güzel ama yetkili servis kısmı biraz sıkıntılı .
sizede geçmiş olsun, evo hakkında maalesef şikayet işi çok farklı boyutlarda, devlette bir yaptırımda bulunmuyor resmen at oynatıyorlar ülkede. en güzeli xiaomiyi yurtdışından almak/getirmek sanırım.
 

Domestos

Onaylı Üye
3 Tem 2018
655
93
45
Öncelikle geçmiş olsun,servis konusunda daha önce yaşadığım tecrübeyi alta bırakıyorum,belki fikir verir.Bu marka telefonu kim ithal ediyorsa anlaştığı servis sadece o seriye bakıyor hatta imei sorgulayıp( ücretini ben ödeyeceğim deseniz bile) telefonu kabul etmeyen iki ya da üç servis üzerinden yürüyor xiaomi.

En iyi tavsiyeyi newrophat @newrophat vermiş.Telefon çok iyi ama servis işi çok amatörce.Bu arada şarj aleti aparatı çok mantıklı değil ,bizdeki de kutudan normal çıkmıştı.

-----------------------------------
Arkadaşlar Merhaba,
Ben de tavsiyelere uyarak iki ay önce A 101'den Xiaomi cep telefonu aldım.Telefon güzel fakat başıma gelen ilginç bir olay var onu paylaşayım.Telefon düştü ve ekranın önündeki cam çatladı.Öncelikle kutudan çıkan yetkili servis EVO bilgi teknolojilerini aradım,telefonu Yurtiçi kargo ile firma kodu vererek ücretsiz yollamam gerektiğini arızayı inceledikten sonra bilgi vereceklerini söylediler.Bu arada kullanıcı hatası olduğu için aynı markanın başka yetkili servisi varsa oralardan da fiyat almak adına küçük bir araştırma yaptım ve fark ettim ki bu markayı ithal eden firma hangi servisle anlaşıyorsa o telefona sadece o servis bakıyor.Üç firmanın adı geçiyordu birisi de A 101 ile çalışan EVO bilgi teknolojileri.Bu dakikadan sonra alternatif olmadığı için kargo ile yolladım.Uygun bir süre sonunda ekran değişeceği bilgisi ve ücretini yatırabileceğim kanallar SMS ile iletildi.Tekrar aradım ve sadece ön cam değişikliği istediğimi söyledim fakat böyle bir uygulama olmadığını ekranı komple değiştirmeleri gerektiğini söylediler.Onlara başka serviste yapıp yapamayacağımı sordum,kabul edilmeyeceğini öğrendim(diğer iki servisi arayıp durumu teyid ettim).Ekran için altı ay garanti vereceklerini söylediler o arada şeytan dürttü herhalde başka bir sorun, mesela yazılımla ilgili bir şey olursa ne olacağını sordum gelen cevap "kullanıcı hatası olduğu için telefonunuzun garantisi bitmiş sayılır,ama siz gene de bize yollayın bakarız" şeklindeydi.Durum garip geldi bana bu telefon su hasarı gibi tüm sistemi etkileyen bir arıza görmedi ki neden garantisi bitmiş olsun anlayamadım.Telefondaki arkadaşla konuşmamızda Genpa olarak gelen telefonlara da onların baktığını öğrendim.
Neyse,on gün önce paralarını (215 T.L.) siteleri üzerinden ödedim,çarşamba gün de telefonun akibetini öğrenmek için aradım.Cuma ya da Pazartesi gün kargoya verileceğini söylediler.Cuma gün günübirlik Ankara'ya gitmem gerekti tesadüfen Yurtiçi Kargo Küçükesat (Ankara) şubeden arayıp kargom olduğunu adresimde bulunamadığımı belirttiler(Adres yanlış nasıl düzeltiriz- gelen cevap: gönderici verdiği şubeye eposta yollasın biz oraya yönlendirelim).Söyledikleri adres bir yıl önceki şirketimin eski adresi,o adresten sonra şirketi başka bir adrese taşımış ben de üç ay önce başka bir şehre taşınmıştım.Kargonun o adrese gitmesi imkansız çünkü o adresi Yurtiçi kargo bölge müdürlüğünde değiştirdik üzerine defalarca yeni adrese kargo geldi.EVO'yu arayıp bu adrese nasıl ulaştıklarını sorguladım,adresi yurtiçi kargo vermiş.Dedim ki ne ilgisi var başka bir özel kuruluştan adres bilgisi istiyorsunuz,kutuya yeni adresimi (Samsun) fatura bilgilerini yazıp koymuşum,A101 'den alınan faturanın üzerinde şirket adresim var (Ankara ama başka ilçede) düzeltin.EVO der ki:"Bize kimlik fotokopisi,imza sirküleri,kargoyu teslim ettiğinizde aldığınız fişi ekleyerek eposta yollayın"
Sonuçta ilgili şubeye gidip teslim aldım,ama o gün Ankara'da işim olmasa telefon nerede olurdu hiç bir fikrim yok.
Telefon güzel ama yetkili servis kısmı biraz sıkıntılı .
Bu yüzden hep şu tavsiyeyi veriyorum... İşe yaramayan, insanı rezil rüsva eden garantili telefona 300-400 lira fazla vermek yerine garantisiz telefon almak en doğrusu...
 

Umut Barış

Sadece Forum
Süper Moderatör
23 Kas 2017
5,600
113
Olay gerçekleştiğinde servise gönderseydiniz servisin garanti kapsamında işi halletme olasılığı biraz daha yüksekti.
Bu saatten sonra servisin fazla yardımcı olacağını düşünmüyorum.
Siz yine de önce yetkili servise gönderin, servis tüketici hatası vs. derse tüketici hakem heyetine başvuruda bulunursunuz.

Kutudan çıkan ek aparata gelecek olursak, onun telefona olumsuz bir etkisi olmaz.
Kutudan çıkan şarj adaptörü tam aralıklı (Full Range / 110-220 Volt) olmasa o aparatla takınca adaptörünüz yanardı zaten.

Sizin sorununuz batarya kaynaklı büyük ihtimal. Servise gönderin derim.
 

Domestos

Onaylı Üye
3 Tem 2018
655
93
45
Buradaki asıl sorun, batarya arızası nedeniyle ekranın kırılmış olması... Servis; sorunun kaynağını bilse de, bilmese de "ısrarla" kullanıcı hatası olduğunu iddia edecektir... Servis raporu ile başvurulan Tüketici Hakem Heyetindeki "bilirkişi" konumundaki görevli, bu durumun batarya kaynaklı olduğunu anlayabilirse ne âlâ, değilse yandı gülüm keten helva...

Umarım, her şey olması gerektiği gibi gelişir de, telefon fiyatı çöpe gitmez.
 
Üst Alt