VESTEL İLK KURULUM ÜCRETİ

A Çevrimdışı

Avici35

Yeni Üye
17 Tem 2022
7
34
Selamlar,

Hepsiburada.com üzerinden 4e1d adlı satıcıdan Vestel 55q9900 model TV satın aldım. Satış ekranında ilk kurulumun servis tarafından ücretsiz yapılacağı yazıyor ancak Vestel, satıcının "yetkili satıcı" olmadığı gerekçesiyle kurulum ücreti talep ediyor. Kurulum servis tarafından yapılmaz ise ürünün garanti kapsamı dışında kalacağı söyleniyor.

Yerli malı, Vestel tarafından üretilmiş, kapalı kutu, sıfır, faturalı, garantili ürün için ilave kurulum ücreti vermek istemiyorum. Bunun yasal olmadığını düşünmekle birlikte mevzuat araştırması yapmama rağmen bir sonuca ulaşamadım.

Eğer böyle bir ücret uygulanır ise de ürünü satarken Hepsiburada.com'un tüketiciye yanıltıcı bilgi verilmesini kabul etmiyorum.

Bu aşamada Hepsiburada ve Vestel'e ayrı ayrı şikayet kaydı oluşturdum. Bakalım çözülecek mi?

Benzer sorun yaşayan, çözüm önerisi olan arkadaşların yanıtlarını bekliyorum.

Adem Helvacı Adem Helvacı
F fikoloji
 
S Çevrimdışı

srtksk

Yeni Üye
2 Nis 2022
11
40
şikayet var a yaz kurumsal firmalarda prestij önemlidir, firmaların kendilerine yazacağın şikayet kayıtlarını kimse görmeyeceği için iş uzar

Satıcı yı değil vestel i şikayet edeceksin atlama burayı ( basit yeni cihaz satın aldım servis kurulum için para talep ediyor ödeme yapmazsam garanti dışı bırakılacağını söylüyorlar ) bu kadarcık detaylı detaylı bişi yazma
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Vestel yetkili satıcılarını korumaya özen gösterir. Sistem şöyle işler, tüketici ürün alır, satıcı servise kayıt oluşturur burada ahb dediğimiz bir tanımlama yapılır ürün ve staicinin gerçek Vestel olduğu. Bunun dışında kalan bütün işlemler spotçu mantığına girer. Hepsiburada kendi satarsa yetkili mağaza sayılır. Ama hb da üzerinden satan farklı firma ise ahb atama yapamayacağı için kurulum ücretliye döner. Bir çok firmada bu geçerlidir. Tabiki şu da var servis insiyatifi...
Bu insiyatif keyfi değildir. Servis yakalanır ise cezası 4000 TL + ürün kurulum bedeli+ km + duvar aparatı veya aksesuarlar.
Yani sakal bıyık ilişkisi mevcut. Yıllardır kaldırılmasını isterken yıllardır diretilen bir sistem.
Bu konud aldığınız kişi atama yapamaz ise servise kurulum ücretli olabilir ( tabi şikayetleriniz sonuç vermez ise)

TV nin kurulumunu kendiniz yapabilirsiniz ve garanti harici yasal olarak desteklenmez. Yani fatura tarihi garantisidir. Dikkat etmeniz gerekenler kutu kesinlikle ezik vuruk yırtık olmasın. Video kaydı alarak kutudan çıkarın. Kırık çıkarsa delil olsun elinizde.
 
A Çevrimdışı

Avici35

Yeni Üye
17 Tem 2022
7
34
Vestel yetkili satıcılarını korumaya özen gösterir. Sistem şöyle işler, tüketici ürün alır, satıcı servise kayıt oluşturur burada ahb dediğimiz bir tanımlama yapılır ürün ve staicinin gerçek Vestel olduğu. Bunun dışında kalan bütün işlemler spotçu mantığına girer. Hepsiburada kendi satarsa yetkili mağaza sayılır. Ama hb da üzerinden satan farklı firma ise ahb atama yapamayacağı için kurulum ücretliye döner. Bir çok firmada bu geçerlidir. Tabiki şu da var servis insiyatifi...
Bu insiyatif keyfi değildir. Servis yakalanır ise cezası 4000 TL + ürün kurulum bedeli+ km + duvar aparatı veya aksesuarlar.
Yani sakal bıyık ilişkisi mevcut. Yıllardır kaldırılmasını isterken yıllardır diretilen bir sistem.
Bu konud aldığınız kişi atama yapamaz ise servise kurulum ücretli olabilir ( tabi şikayetleriniz sonuç vermez ise)

TV nin kurulumunu kendiniz yapabilirsiniz ve garanti harici yasal olarak desteklenmez. Yani fatura tarihi garantisidir. Dikkat etmeniz gerekenler kutu kesinlikle ezik vuruk yırtık olmasın. Video kaydı alarak kutudan çıkarın. Kırık çıkarsa delil olsun elinizde.
Bu işleyişi bilmiyordum, teşekkür ederim vakit ayırıp bilgilendirdiğiniz için
 
A Çevrimdışı

Avici35

Yeni Üye
17 Tem 2022
7
34
Kutudan TV kırık çıkarsa sıkıntı olur.
Kutuyu servise açtırın bence.
O riske girmeyin derim.
Kurulum ücreti TV ücreti kadar değil sonuçta.
Sorun 200-300 TL değil, keyfi bir hizmet alsam sorgulamam tabi ki. Ancak kutu açılışı teknik servis eşliğinde yapılması gerekiyor ve bunu üretici veya satıcının ücretsiz sağlaması gerektiğini düşünüyorum. Sonuç alamazsam ürünü iade edeceğim sanırım. İlk Vestel ürünüm olacaktı, belki de bu bir işarettir :)
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Ya tabiki işaret şans vs bunları kenara bırakırsak satılan binlarca ürün değeri olan TV yi servis neden ücretli kursun diye diretirler onu anlamıyorum. Ahb = avantajlı hizmet belgesi demek
He birde ahb olmayınca garanti 2 yıl, ahb varsa 3 yıl olur 😁
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,623
Sorun 200-300 TL değil, keyfi bir hizmet alsam sorgulamam tabi ki. Ancak kutu açılışı teknik servis eşliğinde yapılması gerekiyor ve bunu üretici veya satıcının ücretsiz sağlaması gerektiğini düşünüyorum. Sonuç alamazsam ürünü iade edeceğim sanırım. İlk Vestel ürünüm olacaktı, belki de bu bir işarettir :)
Vestel'in bayisinde aynı fiyata varsa gidin oradan alın.
Ya da internetteki resmi satıcılarda bulmaya çalışın.
LG alınca bir sorun yaşadığınızda sizi kapıda güllerle karşılamayacak servis. :kiskis
 
Geri
Üst Alt