muratala5361
Süper Üye
- 3 Şub 2019
- 1,906
- 22
Abi ahmet bey biraz agresifmiş doğru mu? ??O zaman can-ı gönülden ''Allah Ahmet Bey'e uzun ömrü versin'' diyorum o halde
Abi ahmet bey biraz agresifmiş doğru mu? ??O zaman can-ı gönülden ''Allah Ahmet Bey'e uzun ömrü versin'' diyorum o halde
Abi ahmet bey biraz agresifmiş doğru mu? ??
Başarılı insan işte tırnaklarıyla kazıya kazıya getirmiş zorlu holdingi bu haline. Bu arada koca vestelcity'i dolanmak ta ayrı bi sıkıntı heralde ???BİRAZ???
Fabrikada kendisinin yoluna çıkmamak için fabrikanın dışından dolanıp diğer kapıdan girip ofisine geçen persoeneller tanıyorum ben
Tabi ki isim vermeyeceğim
Bu arada 1.000.000 m2 bir yerden bahsediyorum, yürünen yolu sen düşün artık
Yalnız ben o adamın bir sahnesini hiç unutmuyorum hep gözümün önündedir. Fabrikadan servise bindik çıktık akşam, Günlerden cuma. Biz ana kapının önünden geçerken baktım Makam arabası fabrikanın girişinde park halinde, Şoför kapısı açık ve şoför esas duruşta bekliyor ayakta, arkada güvenlik görevlileri siyah takım elbiseli, gözlüklü, kulaklıklı sağa sola bakıyor, oralarda ise Ahmet bey Fabrikaya doğru dönüp ellerini havaya kaldırmış dua ediyordu gökyüzüne doğru bakarak.
Bu adamın şov yapmaya ihtiyacı yok ki zaten etrafta da kimse yoktu. Sonradan bizim kıymetli hocamız Mustafa Özer den öğrendim ki bu bir ritüel halini almış. Her cuma MUTLAKA Fabrikayı ziyaret eder duasını edermiş o kapıda.
Ben Ahmet Bey'in hem fabrika halini gördüm, Hem de ev halini gördüm. Tam olması gerektiği gibi bir adam. Fabrikada tam bir disiplin abidesi, Evde ise tam bir torun dedesi ?
NOT: Ev dediğim yer de bildiğin bir ADA yani
Selamlar;
''Panel değişimi onaylandı'' sözü bile dakika 1, Gol 1 dedirtir bana.
''Lütfetmişler'' demek geldi içimden birden
Hayır yani panel değişimi onaylanmasa ne olacaktı? ''Baktık bize göre sorun yok böyle izleyin'' mi diyeceklerdi
Neyse işin şakası bir yana, VESTEL efendi de çalışan belli başlı bir işgüzar grubu var. Bu muhteremler, kurum içi performans verilerini arttırmak adına (Zira VESTEL de son bir kaç yıldır her şey PUAN denen saçma bir düzen üzerine kurulu) ne kadar az ürün değişir ise o kadar yüksek puan mantığından hareketle İKNA TİMLERİ oluşturmuş durumdalar. Siz değişim talep ettiğinizde, şirin mi şirin, tatlı tatlı konuşan bıcır bıcır kızcağızlara sizleri aratıp onarıma ikna etmeye uğraşıyorlar. Biraz daha ilerlerse konu ''Milli Servet'' damarından da girmeye çekinmezler diye düşünüyorum.
Burada lafım aslında servislere değil. Bakmayın siz onların unvanlarının başında YETKİLİ ibaresi olduğuna, teknik olarak aslında hiç bir şeye karar verme YETKİLERİ yoktur.
Onlar gidip görüp, gördüğünü merkeze aktarmakla mükellef aracı birimlerdir artık.
Yetkili servis dediğiniz şey eskidendi. Gider, görür, anlar, analiz eder, çözer ve döner di.
Ülkemizdeki eğitim politikası başta olmak üzere bir çok negatif etken nedeniyle ARTIK, yetkili servis dünyasında hamallık yapmak isteyen kişi bulmak çok zor.
ÇALIŞMAK isteyen demedim dikkat ederseniz zira artık bir yetkili servis çalışanı kendisini TEKNİSYEN olarak değil HAMAL olarak görmektedir.
Buradan emektar hamal kardeşlerimize selam olsun amacım elbette ki onların mesleklerini yermek değil, ne demek istediğimi özellikle VESTEL yetkili servisinde çalışanlar ne demek istediğimi anlamışlardır.
Adam 20 yıllık beyaz eşya USTAsıdır, siz bu adama sabahtan akşama kadar 4-5 inci kata buzdolabı taşıtırsınız, adam da ''Başlarım böyle işe'' der işi bırakır gider kendi dükkanını açar. Gitti bir usta, gitti sağlam bir kalfa, gitti bir usta daha, aha o da bırakıp gitti derken bakmışsınız ki sektörde KALİFİYE bir tane bile adam kalmamış.
Bakınız şu an dükkan açıp işleten 100 işletme sahibinin abartısız 70 i mutlaka yetkili servislerden ayrılan personellerdir.
Neyse bu çok derin konu bunu sonra tartışırız, sizinle ilgili olan kısma geri dönelim.
Sizin evinize gelip de bu sorun ile ilgili olarak, aslında sizin de yapabileceğiniz yazılım yükleme faaliyeti dışında fikir yürütüp müdahale yetisine (yetki değil yeti= yetenek) sahip hiç kimseyi bulamazsınız (İstisnalar hariç)
Dolayısıyla gelip bakıp ''Hıııı, bir yazılım yükleyelim bakalım'' cümlesini kurmanın ötesinde yapabilecek bir şeyleri de yok.
Yani günümüz yetkili servislerinin size orada kalkıp da ''Beyefendi yaşanan bu sorun, video processor ünitesinden alınan kodların, yatay tarama satırında işlenmesi esnasında meydana gelen bir encode hatasının sonucudur. Çözümü için önce bir yazılım yüklemesi yaparak test edip sorunun kaynağının software olup olmadığını teyit edeceğiz, eğer düzelmez ise hardware müdahale amaçlı yanımızda bir adet kart getirdik, bununla da düzelmez ise panel arızasıdır. Eğer panel arızalı ise ve onarım için onay vermezseniz ki bu sizin şu koşullarda yasal hakkınızdır (30 gün içi arıza koşulsuz değişim hakkı verir tüketiciye) o durumda ürün değişimi için rapor yazacağım ve fabrika yeni ürün gönderecek biz de yeni gelen ürün ile sizin televizyonunuzu değiştireceğiz'' demesini beklemeyiniz.
Zira onun artık bütün yetkileri alınmıştır VESTEL efendi tarafından. Onlar sadece aracı kurumdur, onlar VESTEL efendinin sahadaki gözleridir sadece. Gidip görüp, gördüğünün resmini sisteme yükleyip, karar verilmesini bekleyen işletmelerdir onlar.
Dikkat ederseniz size yasal haklarınızdan dahi bahsetmemiş, bu konuda bilgi vermemişler.
Bu onların art niyetli olmalarından değil ellerinin kollarının bağlanmasından kaynaklanan bir durumdur.
Zira eğer size bilgi verirlerse süreç uzayacak, süreç uzarsa çağrının açık kalma süresi uzayacak, çağrı uzun süre açık kalırsa NPS puanları düşecek, NPS puanları düşerse yıl sonunda ona ''Hııııııııııı seni gidi KÖTÜ servis seniiiiiii'' diyecek veeee, ya ceza kesecek ya da sözleşmesini feshetmekle tehdit edecekler.
Sizin gibi 10 müşteri olsa ve bu 10 müşteriye de AHLAKİ yoldan yaklaşırsa bu servis, yıl sonunda kapatılma olasılığı %70 dir.
Ne demiştik? VESTEL de her şey PUAN artık. Puan yüksek ise iyisiniz, Düşük ise kötü. Bu kadar basit.
Bu durumda sizin evinize gelen yetkili servisin değil, Bu sistemi bu güzide markaya dayatan BEYİNSİZ tayfasının AHLAK olguları sorgulanmalıdır zira bizler artık VESTEL in yıllar önce olduğu gibi GERÇEK müşteri odaklı yaklaşımlarını görmek istiyoruz.
Bir dönem bütün yetkili servisleri TEŞEKKÜR peşinde koşturdular, Yetkili servisler müşterilerine yalakalık yapmaya başladı yeter ki o müşteri, Müşteri hizmetlerini arayıp da ''Aayyyy şu servis mükemmel bir iş yaptı, özellikle RIFKI USTANIIIINNNNNN ellerine sağlık diyoruuuummm'' denmesi için servis elemanları işlerini güçlerini bıraktı ve milletin çatılarındaki kiremitleri değiştirmeye başladı artık.
Bakın bu da anlattığım olayın videosu, Bu videodaki servis, oldukça yakın bir arkadaşımdır. Anlatılan konu kurgu değil tamamen gerçektir.
Bir göz ile baktığınızda gerçekten bir müşterisini mutlu etmiş olması kadar güzel bir şey yoktur bir yetkili servisin.
Ancak bu videodan sonra tüm servisler işi gücü bıraktı artık. herkes bir puan kapma, teşekkür kapma yarışına girdi. Onlar teşekkür peşinde koşarken köylü ali dayım hizmet için sırasını bekler oldu ama o sıra bir türlü gelemedi çünkü bir müşterisinin gönlünü yapmak isteyen servis, Sıradaki diğer müşterisini unuttu.
Laf lafı açtı, konu da çok uzadı farkındayım, bu yazdıklarımın büyük bölümü kitabımda var zaten ama bazı saygı duyduğum kişiler nedeniyle halen baskıya vermedim, yoksa daha neler neler okursunuz da, neyse ..
Sevgili Dostum;
Tüketiciyi koruma kanunu 11-b (6502 sayılı tüketiciyi koruma kanunu) ve buna keza garanti belge yönetmeliği 56 ile 84 de dahil olmak üzere tüm yasalar, sizin yasal olarak değişime hakkınız olduğunu yazar, buna da ne Ahmet bey'in kendisi, (Sn. Ahmet Nazif Zorlu) Ne de o fabrikanın en tepesindeki en yetkili adam dahi karşı çıkamaz zira ülkemizde hiç kimse kanunlardan daha üstün değildir. her şeyi geçtim, Ahmet bey şu size yapılanı şahsen duymuş olsa bu kararı alanın alnını karışlar samimiyetle yazıyorum.
Ahmet bey ile birkaç kere sohbet etme ve aynı ortamda çalışmış olma fırsatı bulmuş birisi olarak samimiyetle yazıyorum ki kendisinin iş disiplini ile iş ahlakı ülkemizde çok sayılı kişilerde bulunur.
Kendisi hiç sevilmez, çok da taşlanır ancak buralara basmacılıktan geldiğini hiç unutmamış birisidir bu dahi yeterlidir benim için.
Dik durun ve ürün değişimi talep edin, geri adım atmayın lütfen
Yazılımı anlamadım yazılım konusunda ne hatası vardı ?Öncelikle yaşadığım sorunla ilgili hassasiyet gösteren arkadaşlara teşekkür ediyorum. Dün Vestel merkezden İbrahim bey aradı beni. Durumu ben anlattım, o dinledi; o anlattı, ben dinledim. Panel değişimi yapalım, 33 gün içinde yine panelden kaynaklı herhangi bir sorun olursa da değişim sözü veriyorum dedi. Zaten panel değişimi ile cihazın sıfırlanacağını söyledi ve yeni bir cihaz göndersek bile aynı seri, yani sorunlu gelme ihtimali de var, dedi. Bir de tvnize yanlış yazılım yüklenmiş, dedi. Birkaç gün içinde panel tedarik edilemezse, ben yine değişim sağlarım, dedi. Ben de kendisinin samimiyetine güvenerek, olur, dedim. Açıkçası yeni bir tvnin de başıma benzer, belki de daha kötü sorunlar açabileceği (belki de sorunsuz olacak ama hiçbirinin garantisi yok) ve benzer şeylerle tekrar uğraşarak zaman kaybetme ihtimaline karşı panel değişimini kabul ettim. İbrahim bey bu arada ne zaman istersem yetkili servis veya müşteri hizmetlerinden onun ismini vererek kendisine ulaşabileceğimi de ekledi. Uzun lafın kısası, İbrahim beyin samimiyetine ve verdiği güvencelere güvenerek panel değişimini kabul ettim. Şu anda panel değişimi için bana haber vermelerini bekliyorum.
İlk gelen yazılım 4 serisi (4.35..) idi. Servis gelip 5 serisi (5.70) yazılım yükledi. Normalde yine 4 serisi yüklenmesi gerekir dedi.Yazılımı anlamadım yazılım konusunda ne hatası vardı ?
He yani senin yükleyerek bı hatan yoktu ?İlk gelen yazılım 4 serisi (4.35..) idi. Servis gelip 5 serisi (5.70) yazılım yükledi. Normalde yine 4 serisi yüklenmesi gerekir dedi.