Ürün garantisi için kurulumu Yetkili Servisin yapması şart mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Evet arkadaşlar özellikle A101 satışı HILEVEL tv lerde, bu satış patlamalarını takiben çok sorulan soruların başında gelir bu.

Birey anlamında tek tek cevap veriyor olsak da, yine de bir konu başlığı da olsun istedim.

Cevap olarak yazmıştım, buraya da yapıştırıyorum yazımı,

Daha sonra yine gerekli düzenlemeler yapılacaktır.

Merhabalar; Size ve sizin nezdinizde tüm arkadaşlara şu yazıyı yazmak isterim.

Belli başlı konu başlıklarında parça parça yazıyorum, olmazsa bunu bir konu başlığı haline getirir foruma ekleriz.

30 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe giren (Ki bu haber bize ulaştığında ben Vestel de eğitimcinin eğitimi toplantısındaydım) yeni tüketiciyi koruma kanunu (6502 sayılı tüketiciyi koruma kanunu) ve bu kanunda yer alan yanlış hatırlamıyorsam 84 üncü maddede dile getirilen ''Garanti belgesinin tekemmül ettirilmesi ve tüketicinin faturayı saklaması koşuluyla, garanti belge yönetmeliğine aykırı durum oluşmaz'' (Yorumdur) ibaresine istinaden tüketiciler kendi ürünlerinde kurulumlarını kendileri yapabilirler.

Yani Satın almış olduğunuz bu HILEVEL veya X marka model bir ürün için ücretli veya ücretsiz kurulum hizmeti almak zorunda değilsiniz.

Garantinin geçerli olması için yetkili servis kurmak zorunda gibi bir durum kesinlikle söz konusu değil.

FAKAT!!

Bilindiği üzere ülkemizde çok ciddi anlamda lojistik sorunları yaşanıyor ürünlerin sevkleri esnasında.

Özellikle TV ürün gurubunda oldukça hassas ve kırılgan olan TFT LCD panel unsurları ciddi anlamda kırık çıkma oranına sahip unsurlardır.

Bu nedenle ürününüzü kendiniz kurabilecek yasal altyapıya sahip olmanıza rağmen, Firmaların da belli başlı suiistimallerin önüne geçebilmek adına bazı durumlarda kurulumları kendiniz yapmış olmanız nedeniyle bazı durumları ret etme hakkı vardır.

Bunların en başında gelen durum ise KIRIK PANEL konusudur.

Tüketici kutuyu kendisi açtığı durumlarda eğer ürün paneli kırık çıkar ise bu durumda muhatabınız yetkili servis veya üretici firma değil, Satış Kanalıdır.

Bu noktadan sonra ürünün kırık çıktığına dair ispat yükümlülüğü size aittir.

Yine kanunda yer aldığı üzere Müddei isnatını ispatla mükelleftir kavramından hareketle tüm yükümlülük size ait olur.

Halbuki bu gibi durumlarda, kutuyu açan yetkili servis olduğunda siz hiç bir şey ile uğraşmak durumunda olmazsınız. O noktadan itibaren Yetkili servis yasal olarak geçerli olan RESMİ geçerliliği olan servis formunu tutar, siz o form ile satıcıya gider ve gönül rahatlığı ile ürünün yenisini alırsınız.

O noktadan sonra o kırık ürün, Satıcı firma ile o firmaya lojistik desteği sağlayan firma arasındadır.

Burada da yine temel bazı noktalar var lütfen bunu unutmayın.

Ürün kutusu hasarlı mı?
Hasarlı ise neden teslim aldınız?
Ürün orijinal kutusunun size hasarsız teslim edildiğine dair satıcı kanalın elinde bilgi belge görüntü var mı?
O ürünü sizin montaj yaparken kırmadığınıza, kırıp sonra da ''Zaten yeni aldık, kutudan böyle çıktı deriz'' yoluna başvurmadığınızın ispatı var mı?

Gibi bir çok özel durumu da gözardı etmemeniz gerektiğini unutmayınız.
Bu tarz durumlara maruz kalmamak adına özellikle A101 Bİm gibi satış kanallarında tv alırken mutlaka mağaza görevlisi refakatinde ürünün kutusunu AÇTIRINIZ. fiziksel kontrol sonrası en önemli unsur olan panelde kırık olup olmadığına dair tv yi fişe taktırıp ekranı mutlaka sağlam olduğuna dair gözlerinizle görünüz.

O noktadan sonrası HASAR değil, evde tespit edeceğiniz her durum ARIZA kapsamına girer ve yine o koşullar için uygun olan madde üzerinden yetkili servisten garanti dahilinde hizmet almaya devam edebilirsiniz.

Panelde ölü pixel var, Sorun değil lütfen garanti dahilinde yetkili servisi çağırın
Panelde bulutlanma var, aynen geçerli
Panelde ışık sızması var, aynen geçerli
ses az, ses cızırtılı, yan yattı, çamura battı.
Tüm bu durumlar için yetkili servislerden garanti dahilinde destekalabilirsiniz.

FAKAT2!!

Mağazada baktınız panel sağlam, eve gittiniz tv nin front bezel köşeden çatlakmış meğerse.

Geçmiş olsun, nur topu gibi kırık çerçeveli bir televizyonunuz oldu zira bunun adı literatürde FİZİKSEL HASAR diye geçer. bunda garantilik bir durum olmaz.

TV satın alım sürecinde ve hatta sadece tv değil tüm elektrikli ev aletlerinde bu durum geçerlidir.

LÜTFEN DİKKAT !!
 
M Çevrimdışı

Metin07

Yeni Üye
9 Eyl 2019
12
42
Adem abi Philips tv aldım yarın servis gelip kurulum yapacak servise ölü pixel tv teşhir ürünümü ışık sızması yaptirabilirmiyim böyle bir hakkım varmı nu yapmam gerekiyor
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sanko86 Çevrimdışı

sanko86 

Süper Üye
28 Ocak 2020
1,377
38
Adem Helvacı Adem Helvacı Abicim 32 inch televizyonu aldık biliyorsun.Uzak yoldan hatay'dan geliyor. Anladığım kadarıyla riske girmek yerine servis hizmeti almak daha mantıklı. Fakat servis bedeli değişken mi? İl,ilçe ayrımı olur mu? Ya da video çekerek kendim açsam mı? Değerli görüşünü bekliyorum.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Adem Helvacı Abicim 32 inch televizyonu aldık biliyorsun.Uzak yoldan hatay'dan geliyor. Anladığım kadarıyla riske girmek yerine servis hizmeti almak daha mantıklı. Fakat servis bedeli değişken mi? İl,ilçe ayrımı olur mu? Ya da video çekerek kendim açsam mı? Değerli görüşünü bekliyorum.
Aslında servis ücretleri değişken değil.

VESTEL i en çok takdir ettiğim konulardan birisi, sabit fiyat politikasıdır lakin buna uymayan servis sayısı %95 oranlarında diyebilirim.

Burada devreye yaptırım gücü girer. Öncelikle Vestel'i müşteri hizmetleri kanalı ile arayarak 32'' tv montaj işçiliği ne kadar diye resmi kanaldan sorun.

Size ''70 TL '' dediklerinde (Kaç lira derler bilemiyorum) montaj talep ettiğinizi ve bu montaj talep kaydının oluşturulması esnasında montaj bedelinin sistreme not olarak düşülmesini istediğinizi belirtin.

O noktadan sonra servis size ister 100 desin, i,ster 1000 desin, yine de ödeyeceğiniz bedel 70tl olur :)

Video kaydı ile ürün açma fikrini sanırım ilk dillendirenlerden birisiyim lakin yasal anlamda ne derece geçerliliği var bunun araştırılması lazım zira olay hukuk önüne intikal ettiğinde savunma yapacak olan taraf ''İyi ama o koli bantının önceden açılıp sonra yeniden yapıştırılmadığını biz nereden bilelim?'' gibi bir yaklaşım sergileyebilir.

Evet belli konularda çok takdir ettiğim Vestele fendi ne yazık ki birçok konuda ŞAHIS kontrolünde olması nedeniyle hiç anlam veremeyeceğiniz sonuçlar da sunabiliyor önünüze.

Bu adamlar ki, kendi tamir edemedikleri garantili cep telefonunun değişimi için ücret farkı adı altında yeni telefon parası istemiş adamlardır benden.

İnsanlara cep telefonu diye sattıkları o REZİL Venüs 4,5 telefon garanti süresinde arıza yaptığında tamir edemeyerek değişim için benden Venus 3 ile değişim karşılığında 500tl istemişlerdi, Telefonun sıfırının satış fiyatı zaten 510tl idi.

Sırf gıpta olsun diye, bir gün bir yerde suratlarına çarpabilmek adına halen saklarım o telefonu.

O gün de gelecek bir gün, biliyorum :)

Yani siz eşeğinizi sağlam kazığa bağlayın. Hakkı karşılığınca bedelini ödeyin, bırakın servis gelsin işini yapsın lütfen.
 
M Çevrimdışı

metal67 

Yeni Üye
13 Eki 2018
20
52
Adem bey hayırlı çalışmalar 26.07.2019 tarihinde awox u5600str tv satın aldım servis kurulumu yaptı garanti belgesini imzalamadı servis fişi vermedi kurulumu yaptı gitti bende önemsemedim awox u5600str seyrederken oda karanlık kanal değiştirirken tv panelinde köşelerde ışık sızması çok fazla olduğunu farkettim servis çağırsam ışık sızması konusunda ne yapabilirler.
 
R Çevrimdışı

Recep GÖRMÜŞ 

Aktif Üye
2 Haz 2018
90
53
Aslında servis ücretleri değişken değil.

VESTEL i en çok takdir ettiğim konulardan birisi, sabit fiyat politikasıdır lakin buna uymayan servis sayısı %95 oranlarında diyebilirim.

Burada devreye yaptırım gücü girer. Öncelikle Vestel'i müşteri hizmetleri kanalı ile arayarak 32'' tv montaj işçiliği ne kadar diye resmi kanaldan sorun.

Size ''70 TL '' dediklerinde (Kaç lira derler bilemiyorum) montaj talep ettiğinizi ve bu montaj talep kaydının oluşturulması esnasında montaj bedelinin sistreme not olarak düşülmesini istediğinizi belirtin.

O noktadan sonra servis size ister 100 desin, i,ster 1000 desin, yine de ödeyeceğiniz bedel 70tl olur :)

Video kaydı ile ürün açma fikrini sanırım ilk dillendirenlerden birisiyim lakin yasal anlamda ne derece geçerliliği var bunun araştırılması lazım zira olay hukuk önüne intikal ettiğinde savunma yapacak olan taraf ''İyi ama o koli bantının önceden açılıp sonra yeniden yapıştırılmadığını biz nereden bilelim?'' gibi bir yaklaşım sergileyebilir.

Evet belli konularda çok takdir ettiğim Vestele fendi ne yazık ki birçok konuda ŞAHIS kontrolünde olması nedeniyle hiç anlam veremeyeceğiniz sonuçlar da sunabiliyor önünüze.

Bu adamlar ki, kendi tamir edemedikleri garantili cep telefonunun değişimi için ücret farkı adı altında yeni telefon parası istemiş adamlardır benden.

İnsanlara cep telefonu diye sattıkları o REZİL Venüs 4,5 telefon garanti süresinde arıza yaptığında tamir edemeyerek değişim için benden Venus 3 ile değişim karşılığında 500tl istemişlerdi, Telefonun sıfırının satış fiyatı zaten 510tl idi.

Sırf gıpta olsun diye, bir gün bir yerde suratlarına çarpabilmek adına halen saklarım o telefonu.

O gün de gelecek bir gün, biliyorum :)

Yani siz eşeğinizi sağlam kazığa bağlayın. Hakkı karşılığınca bedelini ödeyin, bırakın servis gelsin işini yapsın lütfen.
Yok hocam maalesef öyle olmuyor. Sizin dediğiniz gibi Müşteri Hizmetlerine önce başvuralım dedim. Fiyat veremiyoruz servisden fiyat alabilirsiniz dediler. Ama şu güzelliği yaptılar benim konumuma yakın olabilecek üç farklı servisin bilgilerini paylaştılar. aradım en ucuz fiyat vereni çağırdım. Komik olanı söyleyeyim amiyane tabirle dibimde ki servis en yüksek fiyatı çekti. En uzaktaki servis ki ben olsam gelmem, en ucuz fiyatı çekti.? 90 TL ile 55 TL fiyat farkı bayağı fazla
 
Koro96 Çevrimdışı

Koro96 

Süper Üye
24 Şub 2019
2,531
Yok hocam maalesef öyle olmuyor. Sizin dediğiniz gibi Müşteri Hizmetlerine önce başvuralım dedim. Fiyat veremiyoruz servisden fiyat alabilirsiniz dediler. Ama şu güzelliği yaptılar benim konumuma yakın olabilecek üç farklı servisin bilgilerini paylaştılar. aradım en ucuz fiyat vereni çağırdım. Komik olanı söyleyeyim amiyane tabirle dibimde ki servis en yüksek fiyatı çekti. En uzaktaki servis ki ben olsam gelmem, en ucuz fiyatı çekti.? 90 TL ile 55 TL fiyat farkı bayağı fazla
Şu şirketlerin şu servisleri denetlemesi lazım ya bayağı fark ya.
 
R Çevrimdışı

Recep GÖRMÜŞ 

Aktif Üye
2 Haz 2018
90
53
Şu şirketlerin şu servisleri denetlemesi lazım ya bayağı fark ya.
Bencede en azından mesafaye göre bir fiyat politikası geliştirilebilir.
Hadi ben ankaradayım adam bana araba ile 5 dakika.
Geçen sene babama köye Vestel televizyon aldım. Adam başka bir ilçeden bizim ilçeye geliyor ordanda köye çıkıyor. 70 TL aldı valla helali hoş olsun.
 
Koro96 Çevrimdışı

Koro96 

Süper Üye
24 Şub 2019
2,531
Bencede en azından mesafaye göre bir fiyat politikası geliştirilebilir.
Hadi ben ankaradayım adam bana araba ile 5 dakika.
Geçen sene babama köye Vestel televizyon aldım. Adam başka bir ilçeden bizim ilçeye geliyor ordanda köye çıkıyor. 70 TL aldı valla helali hoş olsun.
Abi piyasa piyasa olmaktan çıktı herkez at koşturuyor istediği gibi.
 
sanko86 Çevrimdışı

sanko86 

Süper Üye
28 Ocak 2020
1,377
38
Bende müşteri hizmetlerinden fiyat almak istedim ama vermediler.Ancak servisler fiyat verebiliyormuş o şekilde bilgi verildi.Bende servisten fiyat aldım.Televizyon gelsin kurulum talebi ileteceğim.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem bey hayırlı çalışmalar 26.07.2019 tarihinde awox u5600str tv satın aldım servis kurulumu yaptı garanti belgesini imzalamadı servis fişi vermedi kurulumu yaptı gitti bende önemsemedim awox u5600str seyrederken oda karanlık kanal değiştirirken tv panelinde köşelerde ışık sızması çok fazla olduğunu farkettim servis çağırsam ışık sızması konusunda ne yapabilirler.

AWOX dan bahsediyorsak eğer hiç bir şey yapamazlar. Servis gelir ''Aaabi bu normal'' der ve gider.

Bu tabi ki servisin kötülüğünden kaynaklanmıyor zira yetkili servislerin adı yetkilidir, teknik olarak karar mekanizmasında zerre kadar yetkileri yoktur.

Kurumdan destek ister alamazlar, kuruma sorunlar ile ilgili yazar ama buna da bu sefer cevap alamazlar.

Kurumun başıboşluğu, servisin size hiç bir belge vermemesi, imzanızı almamasından ahi belli olur. Firma boşveriyor ise servis neden uğraşsın?

Olan sonuç itibari ile vatandaşa oluyor o nedenle AWOX markası bu aralar oldukça hedef tahtamızda yer ediniyor kendisine.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst Alt