Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Evet arkadaşlar özellikle A101 satışı HILEVEL tv lerde, bu satış patlamalarını takiben çok sorulan soruların başında gelir bu.
Birey anlamında tek tek cevap veriyor olsak da, yine de bir konu başlığı da olsun istedim.
Cevap olarak yazmıştım, buraya da yapıştırıyorum yazımı,
Daha sonra yine gerekli düzenlemeler yapılacaktır.
Merhabalar; Size ve sizin nezdinizde tüm arkadaşlara şu yazıyı yazmak isterim.
Belli başlı konu başlıklarında parça parça yazıyorum, olmazsa bunu bir konu başlığı haline getirir foruma ekleriz.
30 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe giren (Ki bu haber bize ulaştığında ben Vestel de eğitimcinin eğitimi toplantısındaydım) yeni tüketiciyi koruma kanunu (6502 sayılı tüketiciyi koruma kanunu) ve bu kanunda yer alan yanlış hatırlamıyorsam 84 üncü maddede dile getirilen ''Garanti belgesinin tekemmül ettirilmesi ve tüketicinin faturayı saklaması koşuluyla, garanti belge yönetmeliğine aykırı durum oluşmaz'' (Yorumdur) ibaresine istinaden tüketiciler kendi ürünlerinde kurulumlarını kendileri yapabilirler.
Yani Satın almış olduğunuz bu HILEVEL veya X marka model bir ürün için ücretli veya ücretsiz kurulum hizmeti almak zorunda değilsiniz.
Garantinin geçerli olması için yetkili servis kurmak zorunda gibi bir durum kesinlikle söz konusu değil.
FAKAT!!
Bilindiği üzere ülkemizde çok ciddi anlamda lojistik sorunları yaşanıyor ürünlerin sevkleri esnasında.
Özellikle TV ürün gurubunda oldukça hassas ve kırılgan olan TFT LCD panel unsurları ciddi anlamda kırık çıkma oranına sahip unsurlardır.
Bu nedenle ürününüzü kendiniz kurabilecek yasal altyapıya sahip olmanıza rağmen, Firmaların da belli başlı suiistimallerin önüne geçebilmek adına bazı durumlarda kurulumları kendiniz yapmış olmanız nedeniyle bazı durumları ret etme hakkı vardır.
Bunların en başında gelen durum ise KIRIK PANEL konusudur.
Tüketici kutuyu kendisi açtığı durumlarda eğer ürün paneli kırık çıkar ise bu durumda muhatabınız yetkili servis veya üretici firma değil, Satış Kanalıdır.
Bu noktadan sonra ürünün kırık çıktığına dair ispat yükümlülüğü size aittir.
Yine kanunda yer aldığı üzere Müddei isnatını ispatla mükelleftir kavramından hareketle tüm yükümlülük size ait olur.
Halbuki bu gibi durumlarda, kutuyu açan yetkili servis olduğunda siz hiç bir şey ile uğraşmak durumunda olmazsınız. O noktadan itibaren Yetkili servis yasal olarak geçerli olan RESMİ geçerliliği olan servis formunu tutar, siz o form ile satıcıya gider ve gönül rahatlığı ile ürünün yenisini alırsınız.
O noktadan sonra o kırık ürün, Satıcı firma ile o firmaya lojistik desteği sağlayan firma arasındadır.
Burada da yine temel bazı noktalar var lütfen bunu unutmayın.
Ürün kutusu hasarlı mı?
Hasarlı ise neden teslim aldınız?
Ürün orijinal kutusunun size hasarsız teslim edildiğine dair satıcı kanalın elinde bilgi belge görüntü var mı?
O ürünü sizin montaj yaparken kırmadığınıza, kırıp sonra da ''Zaten yeni aldık, kutudan böyle çıktı deriz'' yoluna başvurmadığınızın ispatı var mı?
Gibi bir çok özel durumu da gözardı etmemeniz gerektiğini unutmayınız.
Bu tarz durumlara maruz kalmamak adına özellikle A101 Bİm gibi satış kanallarında tv alırken mutlaka mağaza görevlisi refakatinde ürünün kutusunu AÇTIRINIZ. fiziksel kontrol sonrası en önemli unsur olan panelde kırık olup olmadığına dair tv yi fişe taktırıp ekranı mutlaka sağlam olduğuna dair gözlerinizle görünüz.
O noktadan sonrası HASAR değil, evde tespit edeceğiniz her durum ARIZA kapsamına girer ve yine o koşullar için uygun olan madde üzerinden yetkili servisten garanti dahilinde hizmet almaya devam edebilirsiniz.
Panelde ölü pixel var, Sorun değil lütfen garanti dahilinde yetkili servisi çağırın
Panelde bulutlanma var, aynen geçerli
Panelde ışık sızması var, aynen geçerli
ses az, ses cızırtılı, yan yattı, çamura battı.
Tüm bu durumlar için yetkili servislerden garanti dahilinde destekalabilirsiniz.
FAKAT2!!
Mağazada baktınız panel sağlam, eve gittiniz tv nin front bezel köşeden çatlakmış meğerse.
Geçmiş olsun, nur topu gibi kırık çerçeveli bir televizyonunuz oldu zira bunun adı literatürde FİZİKSEL HASAR diye geçer. bunda garantilik bir durum olmaz.
TV satın alım sürecinde ve hatta sadece tv değil tüm elektrikli ev aletlerinde bu durum geçerlidir.
LÜTFEN DİKKAT !!
Birey anlamında tek tek cevap veriyor olsak da, yine de bir konu başlığı da olsun istedim.
Cevap olarak yazmıştım, buraya da yapıştırıyorum yazımı,
Daha sonra yine gerekli düzenlemeler yapılacaktır.
Merhabalar; Size ve sizin nezdinizde tüm arkadaşlara şu yazıyı yazmak isterim.
Belli başlı konu başlıklarında parça parça yazıyorum, olmazsa bunu bir konu başlığı haline getirir foruma ekleriz.
30 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe giren (Ki bu haber bize ulaştığında ben Vestel de eğitimcinin eğitimi toplantısındaydım) yeni tüketiciyi koruma kanunu (6502 sayılı tüketiciyi koruma kanunu) ve bu kanunda yer alan yanlış hatırlamıyorsam 84 üncü maddede dile getirilen ''Garanti belgesinin tekemmül ettirilmesi ve tüketicinin faturayı saklaması koşuluyla, garanti belge yönetmeliğine aykırı durum oluşmaz'' (Yorumdur) ibaresine istinaden tüketiciler kendi ürünlerinde kurulumlarını kendileri yapabilirler.
Yani Satın almış olduğunuz bu HILEVEL veya X marka model bir ürün için ücretli veya ücretsiz kurulum hizmeti almak zorunda değilsiniz.
Garantinin geçerli olması için yetkili servis kurmak zorunda gibi bir durum kesinlikle söz konusu değil.
FAKAT!!
Bilindiği üzere ülkemizde çok ciddi anlamda lojistik sorunları yaşanıyor ürünlerin sevkleri esnasında.
Özellikle TV ürün gurubunda oldukça hassas ve kırılgan olan TFT LCD panel unsurları ciddi anlamda kırık çıkma oranına sahip unsurlardır.
Bu nedenle ürününüzü kendiniz kurabilecek yasal altyapıya sahip olmanıza rağmen, Firmaların da belli başlı suiistimallerin önüne geçebilmek adına bazı durumlarda kurulumları kendiniz yapmış olmanız nedeniyle bazı durumları ret etme hakkı vardır.
Bunların en başında gelen durum ise KIRIK PANEL konusudur.
Tüketici kutuyu kendisi açtığı durumlarda eğer ürün paneli kırık çıkar ise bu durumda muhatabınız yetkili servis veya üretici firma değil, Satış Kanalıdır.
Bu noktadan sonra ürünün kırık çıktığına dair ispat yükümlülüğü size aittir.
Yine kanunda yer aldığı üzere Müddei isnatını ispatla mükelleftir kavramından hareketle tüm yükümlülük size ait olur.
Halbuki bu gibi durumlarda, kutuyu açan yetkili servis olduğunda siz hiç bir şey ile uğraşmak durumunda olmazsınız. O noktadan itibaren Yetkili servis yasal olarak geçerli olan RESMİ geçerliliği olan servis formunu tutar, siz o form ile satıcıya gider ve gönül rahatlığı ile ürünün yenisini alırsınız.
O noktadan sonra o kırık ürün, Satıcı firma ile o firmaya lojistik desteği sağlayan firma arasındadır.
Burada da yine temel bazı noktalar var lütfen bunu unutmayın.
Ürün kutusu hasarlı mı?
Hasarlı ise neden teslim aldınız?
Ürün orijinal kutusunun size hasarsız teslim edildiğine dair satıcı kanalın elinde bilgi belge görüntü var mı?
O ürünü sizin montaj yaparken kırmadığınıza, kırıp sonra da ''Zaten yeni aldık, kutudan böyle çıktı deriz'' yoluna başvurmadığınızın ispatı var mı?
Gibi bir çok özel durumu da gözardı etmemeniz gerektiğini unutmayınız.
Bu tarz durumlara maruz kalmamak adına özellikle A101 Bİm gibi satış kanallarında tv alırken mutlaka mağaza görevlisi refakatinde ürünün kutusunu AÇTIRINIZ. fiziksel kontrol sonrası en önemli unsur olan panelde kırık olup olmadığına dair tv yi fişe taktırıp ekranı mutlaka sağlam olduğuna dair gözlerinizle görünüz.
O noktadan sonrası HASAR değil, evde tespit edeceğiniz her durum ARIZA kapsamına girer ve yine o koşullar için uygun olan madde üzerinden yetkili servisten garanti dahilinde hizmet almaya devam edebilirsiniz.
Panelde ölü pixel var, Sorun değil lütfen garanti dahilinde yetkili servisi çağırın
Panelde bulutlanma var, aynen geçerli
Panelde ışık sızması var, aynen geçerli
ses az, ses cızırtılı, yan yattı, çamura battı.
Tüm bu durumlar için yetkili servislerden garanti dahilinde destekalabilirsiniz.
FAKAT2!!
Mağazada baktınız panel sağlam, eve gittiniz tv nin front bezel köşeden çatlakmış meğerse.
Geçmiş olsun, nur topu gibi kırık çerçeveli bir televizyonunuz oldu zira bunun adı literatürde FİZİKSEL HASAR diye geçer. bunda garantilik bir durum olmaz.
TV satın alım sürecinde ve hatta sadece tv değil tüm elektrikli ev aletlerinde bu durum geçerlidir.
LÜTFEN DİKKAT !!