Üretim hatalı klima hakkında hukuki destek

Ş Çevrimdışı

Şah33 

Yeni Üye
24 Tem 2021
1
18
Çözüm döneminde sıkıntı oluşturmaması adına marka bilgisi paylaşılmayacaktır. Ekleyeceğim ss lerde zaten cihazın ne olduğunu bir çok kişi rahatlıkla anlayacaktır.

04.02.2022 tarihinde zincir teknoloji marketlerinin birinden yine aynı grubun iklimlendirme markasına bağlı, GREE üretim 12.000 btu inverter cihaz satın aldık. 14.02.2022 tarihinde cihaz kurulumu gerçekleşti. cihazı ısıtma ve soğutma ikisi için de aldık. toplam 24 m2 yatak odası, yalıtım iyi fakat kuzey cephe en üst kat bir alan.

not: kurulumu yapan servisin olduğu ilçe ile benim ilçem arasında 100 km yakın mesafe var. bu yüzden 10 günlük arada fark oldu. montaj tarihi konusunda yanılıyor olabilirim, servis formları bir başka telefonda kaldı.

15.03.2022 tarihinde havaların aşırı soğuması (dış sıcaklık 4 derece civarı) ve kaloriferin yanmamasından dolayı cihazı ısıtma modunda açtık. Fakat cihaz kesinlikle verimli bir ısıtma yapmadı. Salonumuzdaki daikin FTXF serisi 18 lik klima aynı dönemde 50+ derecelerde üflerken bu klima en fazla 30 dereceye çıkabiliyordu. Kendini kısmamış olduğunu düşünüyorum çünkü set derecesi 26 iken sağlıklı hiçbir klima 16 derece ortam ısısında kendini kısmaz. cihaz kataloğunda -15 e kadar ısıtabileceğini söylyor

servisi aradık, onlar buraya geldiğinde zaten hava ısınmış, dışarıda kkuş sesleri çiçek böcek, bir zahmet ısıttı. ben kendim klima meraklısı olduğum için aldığım ucuz yollu bir termometrem vardı. bu termometre ile ölçüm yapıp video kayıtları aldık. ilk etapta servis iç ortam ve boru sensörünü değiştirdi, bu bir çözüm olmadı. İki üç tane daha servis ziyaretinin ardından cihazın çektiği akıma bakıldı, normalde ısıtmada 4-5 amper çekmesi gereken cihazın 1-1.5 amper çektiği görüldü. servis cihazı atölyeye götürdü ve 27 gün sonra geri getirdi. bize gaz değişimi ve dış ünite valf sensörünün değiştiğini söylediler. Ben klima literatüründe böyle bir parça daha duymadım. ne olduğunu da açıklayamadı servis elemanı, zaten servis formunda hizmet bölümünde parça değişimi yazmıyor sadece gaz işçiliği ve gaz yazıyor. klima forumunda mbirol usta da böyle bir parçanın olmadığını doğruladı.

Bu yaz geldi, cihazın soğutmasında herhangi bir problem yok. fakat bu yaz dış ünite resmen (çok affedersiniz ama en iyi tanımı bu) böğürmeye başladı. bunun ile ilgili servis çağırmadık çünkü bıktık artık. ses o kadar yüksekki evin klima duvarından 10-12 metre öteden rahatlıkla duyuluyor, bu 10-12 metrede 2 tane daha duvar var.

Bu son iki gündür yine aynı problem var, yine servis çağıracağız ama klimadan kurtulduk. benim bir iki sorum var

1- cihaza servis 3 seferden fazla geldi, değişim isteyebilir miyiz?
2- değişim olmazsa para iadesi alırsak o dönemki verdiğimiz miktar (yuvarlak 9000tl) mi geri iade edilecek? eğer öyle olursa itiraz edebilir miyiz? bugün 9000 liraya bu ayar bir cihaz alamayız.
3- Eğer cihazın yenisi gelirse o dönem yaptırdığımız ek 3 yıl garanti yeni cihazda da geçerli olur mu?
4- yoksa firmadan hepten umudu kesip THH ye mi başvuralım

teşekkürler

sigmaplus.jpg
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,803
öncelikle geçmiş olsun. Ses sorunsalıyla cihaz değişim yada iade etmeniz biraz zor fakat ısıtmama-soğutmama sorunları değişim talep edebilirsiniz fakat montaj tarihinin üzerinden çok zaman geçtiği için size onarım kartını gösterirler.

Ses sorunları bahsettiğiniz kadar ciddi durumdaysa onarım yoluyla çözülmemesi durumunda T.H.H yoluyla değişim şansınızı deneyebilirsiniz.
 
Geri
Üst Alt