Tüketici hakları sonuçlandı ancak karar reddeti oldu

FaTih45kyk Çevrimdışı

FaTih45kyk 

Yeni Üye
12 Ağu 2019
19
26
Daha önce İstanbul'dan başvuru yapmıştım tüketici haklarına ancak orada konuyu iyi anlatmadı mı fark etim bende başvurumun reddini istedim ve kısa sürede onaylandı ve Manisa'dan başvuru yaptım olayı detaylı anlatım belgelerimi hazırladım servis raporu da hazırladım baş vurdum ancak başvurum reddedildi, sanırım Manisa'daki tüketici hakem heyetleri başvuru reddimi okumadı. Bundan sonra ne yapmalıyım? Bu arada tüketici hakları madurların haklarını tam savunduğunu inanmıyorum çünkü benim gibi bu tür sorun yaşayanlar çok.



Ekran-Alintisie17ea4551cf7f63ebc530dfd98d3d2bf.png
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
ilk karar red 2.de reddedilmiş iki red kararını tek dosyada toplayıp şikakayetini detaylandırıp
Üst mahkeme tüketici mahkemesine taşıyıp verilen kararlara şu şu sebeplerden diye başlayıp itiraz edeceksin
sunduğun kanıtlar vs makul görünürse dosya tekrar işleme alınır itiraz yolu açık.
 
FaTih45kyk Çevrimdışı

FaTih45kyk 

Yeni Üye
12 Ağu 2019
19
26
ilk karar red 2.de reddedilmiş iki red kararını tek dosyada toplayıp şikakayetini detaylandırıp
Üst mahkeme tüketici mahkemesine taşıyıp verilen kararlara şu şu sebeplerden diye başlayıp itiraz edeceksin
sunduğun kanıtlar vs makul görünürse dosya tekrar işleme alınır itiraz yolu açık.
bu konulardan hiç anlamıyorum ancak ben geri çekildimi yeni başvuru yapcağımı söyledim zaten ama manisa daki tüketici hakları raporları bakmamış o kesin madur kişi belirti sürece sorun yoktur bende konu farklı ilerledi yeni başvuru için bildiri gönderdim ve başvuru yaptım, firma dan ses de gelmemiş orta da usülsüzlük var, bunu Adem beye de söyledim başvuru yap demişti ancak sonuçlar bu yanlış birşey yapmadım ancak bu süreçten sonra savunma yapmam e devletden oluyorsa yaparım gidip kendim yapma gibi bir lüksüm yok müsait zaman yok malesef
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
bu konulardan hiç anlamıyorum ancak ben geri çekildimi yeni başvuru yapcağımı söyledim zaten ama manisa daki tüketici hakları raporları bakmamış o kesin madur kişi belirti sürece sorun yoktur bende konu farklı ilerledi yeni başvuru için bildiri gönderdim ve başvuru yaptım, firma dan ses de gelmemiş orta da usülsüzlük var, bunu Adem beye de söyledim başvuru yap demişti ancak sonuçlar bu yanlış birşey yapmadım ancak bu süreçten sonra savunma yapmam e devletden oluyorsa yaparım gidip kendim yapma gibi bir lüksüm yok müsait zaman yok malesef
Bundan sonrası bizzat kendin gitmelisin adliye'ye tüketici mahkemesine itiraz etmelisin
Yada e-devlet thh yeni şikayet Üretici distribütörÜ şikayet edeceksin şikayet sebebini sorunu ,
değişrip öyle başvuru yapacaksın farklı şikayet gibi görünmeli red yemesin.
Şikayetten vazgeçmen çok yanlış olmuş şikayetine ekleme vs güncelleme yapmak için
Bağlı olduğun k.makamlığa THH gidecektin şikayete ek güncelleme yapmak istediğini söylemen yeterliydi
Bir dilekçe ile şikayetini güncellerdin yapman gereken bu kadar basit idi süreç bukadar uzamazdı
Şimdi haklıyken haksız duruma düştün sen gitmeden el atmadan sorun çözülmez e-devlet'ten zor artık
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Öncelikle belirteyim ki üzerinde bir çok isim ve imza olan bir resmi evrakı komple yayınlamanız sakıncalı. Bu nedenle fotoyu silip düzenleyip yeniden yükledim bilginiz olsun. Lütfen kendi haklarımız kadar başkalarının haklarını da düşünelim.

Tüketici kanununun İSTENDİĞİ KADAR tüketicileri savunmadığı yönde forumumuz ve benim kadar Ülkemizde ses çıkartan başka mecra yok diye düşünüyorum. Sadece ses çıkartmak haricinde orta vadede bir rapor haline getirilip devletimize sunulacak rapor haline getirilebilecek geri dönüşleri dahi alıyor ve arşivliyoruz.

Ancak tüketicilerin yükümlülüklerini ve prosedürleri bilmemesi nedeniyle heyetlerin yüklerinin çok arttığını ve bu yük artışı nedeniyle sürenin uzadığını, süre uzadıkça başarısızlığın da beraberinde geldiğini anlamak gerekiyor.

Konunun özelinde anlaşılamayan husus şu; Devlet tarafında işlemler bizim düşündüğümüz kadar hızlı ilerlemiyor en azından bu konu özelinde bu durum kesin.

Sizin kendinize göre iptal ettiğinizi ve edildiğini düşündüğünüz konu aslında sistemde halen aktif, sistemde mükerrer kayıt görünce bu sefer heyetlerden hangisine denk gelirse gelsin dosyayı ilgili yönetmelik gereği reddediyor.

Yani kendi kendinizi potaya düşürmüş oluyorsunuz.

Sistem üzerinden giriş yapsanız bu önlenebilir durum olabilir yani bizim forumda mesela çift mesaj atsanız veya arka arkaya mesaj atsanız sistem bunu algılıyor ve mesajları birleştiriyor.

Online müracaat etmek istediğinizde bu durum engellenebilir olsa da bireysel evrak ile müracaat edildiğinde bunun önüne geçilmesi mümkün değil. Yani sorumluluk ve yükümlülük tüketicide aslında.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt